Yeni yapılan motora alınacak parçalar?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeni yapılan motora alınacak parçalar?

İleti 45sardes » 02 Arl 2010, 19:30

Arkadaşlar bu gün yeni aldığım arabamı tamircime hareret yapıyor diye götürdüm.Çalıştırarak su ekledi ben ise stop ettikten sonra suyuna bakıyordum.conta yakmış olabileceğini söyledi ve suyu piston üstüne alabileceğini söyledi.Motorun durumu da yarım dedi yeni motor yapmak için hagi parçalar alınıyor ve kaç lira tutar öğrenmek ve hesabımı yapmak istiyorum.Zaten kredi çekip aldığım için herhalde araba durunca orda bırakıcaz gibi geliyor.
 
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti mustklc » 02 Arl 2010, 20:04

motor yaptırmak 1000 lirayı bulur hatta geçer. bence sat kurtul
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti onurhan2006 » 02 Arl 2010, 20:07

bu liste uzar gider ama belli başlı olarak, gerekliyse silindir üst kapak (sübablar ve ekzantirik mili üstünde) yoksa üst kapak sadece taşlanarakda kurtulabilir, piston sekmanları, krank yatakları (gerekirse krank), zincir veya triger sistemi, hortumlar, devirdayim pompası gerekirse benzin otomatiği, motor yağı,hava filtresi, bujiler ve en önemlisi BÜTÜN CONTALAR VE KEÇELER değişir...
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti 45sardes » 03 Arl 2010, 00:13

mustklc yazdı:motor yaptırmak 1000 lirayı bulur hatta geçer. bence sat kurtul
Tabi kardeş sana göre hava hoş sende var fabia dime..
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti veli » 03 Arl 2010, 00:41

arkadaşım araban favo veya forman ise sana anlatım önce termostatı iptal et antifiriz ve kaynamış su yüzde 50/50 olacak motor kapağını aç (yağ doldurulan yere eğer köpüğümsü olay yoksa silindir kapağın iyidir öncelikle termostatı iptal et ve otomatik cikleyi iptal et antifirizden dolayı patlamalar olabilir (radyatörde ama en salıklısı zaten radyatör 40 lira
veli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 25 Tem 2010, 13:26
Ad Soyad: veli karacan
Nereden: Mersin
Arabanız: skoda favorit

İleti veli » 03 Arl 2010, 00:42

favo ve forman benim alanım
veli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 25 Tem 2010, 13:26
Ad Soyad: veli karacan
Nereden: Mersin
Arabanız: skoda favorit

İleti veli » 03 Arl 2010, 00:46

silindir kapagı (dolu)280 tl contası 20 tl castrol yağ 30 tl duple hava filtresi 8 tl bujiler 20 yani anlıcan 500 gider
veli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 25 Tem 2010, 13:26
Ad Soyad: veli karacan
Nereden: Mersin
Arabanız: skoda favorit

İleti onurhan2006 » 03 Arl 2010, 00:47

veli yazdı:favo ve forman benim alanım


yazdıklarınız doğru değil tamamen yapılmaması gereken şeyler bilginize...
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti mbarman » 03 Arl 2010, 08:26

uzmanların yanında bize söz düşmez ama kendi naçizane fikrimi beyan edeyim bende.
öncelikle aracınızın sorunu hararet ise soğutma sistemi çarçaları kontrol edilmelidir. ilk önce termostat kontrolu yapılmalı gerekirse değişmeli. hararet devam ediyor ise radtatörünüz ve su pompanız kontrol edilmeli ve değişmeli. aracınızda su eksiltmesi sözkonusu ise ve yüzeysel kaçak tespit edilmediyse silindir kapak contası yakma sorunu olabilir.
ustanız motorun yarım olduğunu söylemiş. motor ölçümleri yapıldımı. motor ölçümleri motor açılmadan kuru kompresyon ve yaplı kompresyon testlerinden oluşur. bu testler sonucu elde edilmiş veriler motorunuzun silindir , piston, sekman ve subap durumları hakkında genel bilgi verir.
vibrasyon ve vuruntu ölçümleriyle de ana ve kol yatakları hakkında ön bilgi sahibi olunur. bu kontrollar neticesinde motor açılmasına karar verilirse öyle anayatak, kolyatak, piston, segman, gömlek, subap, subap kaydı, subap lastikleri bodoslama değişmez. hangilerinin değişeceğine rektefiye ustası ölçümler sonunda karar verir. ama malesef bizde herkes usta olduğu için ve genel olarak türk halkı zengin olduğundan iğneden ipliğe herşey değişir.
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti mbarman » 03 Arl 2010, 08:28

uzmanların yanında bize söz düşmez ama kendi naçizane fikrimi beyan edeyim bende.
öncelikle aracınızın sorunu hararet ise soğutma sistemi çarçaları kontrol edilmelidir. ilk önce termostat kontrolu yapılmalı gerekirse değişmeli. hararet devam ediyor ise radtatörünüz ve su pompanız kontrol edilmeli ve değişmeli. aracınızda su eksiltmesi sözkonusu ise ve yüzeysel kaçak tespit edilmediyse silindir kapak contası yakma sorunu olabilir.
ustanız motorun yarım olduğunu söylemiş. motor ölçümleri yapıldımı. motor ölçümleri motor açılmadan kuru kompresyon ve yaplı kompresyon testlerinden oluşur. bu testler sonucu elde edilmiş veriler motorunuzun silindir , piston, sekman ve subap durumları hakkında genel bilgi verir.
vibrasyon ve vuruntu ölçümleriyle de ana ve kol yatakları hakkında ön bilgi sahibi olunur. bu kontrollar neticesinde motor açılmasına karar verilirse öyle anayatak, kolyatak, piston, segman, gömlek, subap, subap kaydı, subap lastikleri bodoslama değişmez. hangilerinin değişeceğine rektefiye ustası ölçümler sonunda karar verir. ama malesef bizde herkes usta olduğu için ve genel olarak türk halkı zengin olduğundan iğneden ipliğe herşey değişir.
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti parsanoto » 03 Arl 2010, 10:47

veli yazdı:arkadaşım araban favo veya forman ise sana anlatım önce termostatı iptal et antifiriz ve kaynamış su yüzde 50/50 olacak motor kapağını aç (yağ doldurulan yere eğer köpüğümsü olay yoksa silindir kapağın iyidir öncelikle termostatı iptal et ve otomatik cikleyi iptal et antifirizden dolayı patlamalar olabilir (radyatörde ama en salıklısı zaten radyatör 40 lira

kesinlikle yanlış bi bilgi.

termostatı olmayan araç otoyolda veya hızlı giderken harareti düşecektir.ama dur kalk esnasında yükselecektir..

zaten bu tofaş mantığı bi olaydır.
parsanoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 12 Oca 2008, 14:10

İleti sonerx » 03 Arl 2010, 15:59

mbarman yazdı:uzmanların yanında bize söz düşmez ama kendi naçizane fikrimi beyan edeyim bende.
öncelikle aracınızın sorunu hararet ise soğutma sistemi çarçaları kontrol edilmelidir. ilk önce termostat kontrolu yapılmalı gerekirse değişmeli. hararet devam ediyor ise radtatörünüz ve su pompanız kontrol edilmeli ve değişmeli. aracınızda su eksiltmesi sözkonusu ise ve yüzeysel kaçak tespit edilmediyse silindir kapak contası yakma sorunu olabilir.
ustanız motorun yarım olduğunu söylemiş. motor ölçümleri yapıldımı. motor ölçümleri motor açılmadan kuru kompresyon ve yaplı kompresyon testlerinden oluşur. bu testler sonucu elde edilmiş veriler motorunuzun silindir , piston, sekman ve subap durumları hakkında genel bilgi verir.
vibrasyon ve vuruntu ölçümleriyle de ana ve kol yatakları hakkında ön bilgi sahibi olunur. bu kontrollar neticesinde motor açılmasına karar verilirse öyle anayatak, kolyatak, piston, segman, gömlek, subap, subap kaydı, subap lastikleri bodoslama değişmez. hangilerinin değişeceğine rektefiye ustası ölçümler sonunda karar verir. ama malesef bizde herkes usta olduğu için ve genel olarak türk halkı zengin olduğundan iğneden ipliğe herşey değişir.


ÇOK doğru yazmışsın .Bizde ustalık deyince bütün ilgili ilgisiz parcaları değiş ve sorunu çöz.Ama 20 tl ye çözülecek arızayı 400 tl ye hallederler.Offf banane çözdüm işte benden para çıkmadı ya aksine 200tl işçilikte aldım !!!!!!
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti felicia_3437 » 03 Arl 2010, 18:52

ama benim mantığımda piston gömlek değişecekse ya bunu kırank yuzuklerı 5 tl neden değişmesin sipop kayıdı 20 tl ya arkadaş bunu 100 tl verdim piston değiştim e 3 ay sonra bu sefer kırank yüzüğünü kıracak gene piston değştirmek zorunda kalıcam ne gerek var acılmışken bırkerede cıksın işin icinden
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti onurhan2006 » 03 Arl 2010, 19:14

felicia_3437 yazdı:ama benim mantığımda piston gömlek değişecekse ya bunu kırank yuzuklerı 5 tl neden değişmesin sipop kayıdı 20 tl ya arkadaş bunu 100 tl verdim piston değiştim e 3 ay sonra bu sefer kırank yüzüğünü kıracak gene piston değştirmek zorunda kalıcam ne gerek var acılmışken bırkerede cıksın işin icinden


buda haklı bir gerekçe sayılır...
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti 45sardes » 03 Arl 2010, 19:42

Arkadaşlar hepinizin değerli yorumları için teşekkür ederim.Söylediğiniz bilgiler ile bir değerlendirme yapıcam şu an arabam çalışıyor bakalım su eksiltecek mi ?kullandıkça görüceğiz.ne olacak.. :?:
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti bozkurt_51 » 04 Arl 2010, 00:13

arkadasım merhaba.öncelikle araban conta yakmışsa ( bu favoların müzmin hastalığı olmuş artık ) ve bunu birden fazla tekrarlamışsa conta değişsende üst kapağı ne kadar taşlatsanda test yaptırsanda alt tarafta motor bloğu üzerindeki yerin özelliği bozulacağı için tam çözüm olmayacaktır.bu sebeple 3 ayda 1 kere conta yakar durursun.ha bunu nerden biliyorsun dersen söyleyim arkadasım.ben mart ayında 90 model 136L favorit aldım.aldığım arkadas arabhaya iki kez conta yaktırmış ve düzen tutturamamış.tabi birde conta değişim işini tofaş ustasına yaptırmış.anlayacağın o usta da skodanın dilinden anlamadığı için bu işi becerememiş.sonuçta ben aracı biraz ucuz aldım.çektim motor ustasına usta istersen conta değişiyim 350 lira falan gider dedi.bir düşündüm şimdi 350 verecem belki düzen tutmayacak 3 ay sonra artık alışmış tekrar conta yakacak ve ben 350 lira daha bayılacağım dedim.komple motoru sordurdum.piston segman gömlek takımı 190 liraya aldık.motor rektifiyesine 175 lira aldılar.motor bloğu komple rektifiye oldu taşlandı.üst kapak contası temac marka 50 tl. baskı balata yerli malı 95 lira. benzin otomatiği 35 tl.rot başı rot kolları birde sağ ayna kırıktı sağ ayna aldık95 lirada o tuttu..ustaya 400 lirada işçilik verdik.yani yekün olarak 1050 lira falan tuttu.Ama motor saat gibi oldu.eğer ben bu masrafı yapmasam 3 ayda bir yok conta yaktı yok hararet yaptı yok başka arıza çıkardı diye uğraşacaktım ve aynı masrafı edecektim.benim sana tavsiyem eğer paran varsa komple motoru yeni yaptır kafan rahat etsin.ama satacaksan galerici işi conta değiştir devam et senden atlasın kimde patlarsa patlasın misali olur.
Her lafa verilecek bir cevabım vardır.Lakin ; bir lafa bakarım ,laf mı diye? Birde adama bakarım , adam mı diye ?
Kullanıcı avatarı
bozkurt_51
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 107
Kayıt: 27 Mar 2010, 21:39
Ad Soyad: alpaslan baba
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit 136L

İleti 45sardes » 06 Arl 2010, 23:27

:D Anlaştığım tamirciye bu gün arabayı gönderdim.Param olmadığından Kredi kartına parçalar ve işçiliği yaptırdım.
çontalar,yağ,yağ filtresi 80 TL
torna taşlama 40 TL
işçilik 100 TL
Silindir kapak contası yanık olarak çıkmış.Ustadan memnun kaldım.MANİSA da tavsiye edeceğim usta.Kimsenin yapmak istemediği favonun dilinden anlıyor.
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir