Bu zamlardan sonra Tek ÇAre HHO.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Bu zamlardan sonra Tek ÇAre HHO.

İleti ozantavsan » 04 Arl 2010, 19:44

TEK ÇAREM KALDI , Ya bu ülkeyi terketmek yada HHO.

Benim bir süredir üzerinde çalıştığım bir konu var.İsteyen arkadaşlarda bu konuyu inceleyebilirler.
Kendi yakıtımızı kendimiz üretelim ,dünyada örneği çok ,yeni bir konu değil.Hidrojenden bahsediyorum.
Sudan hidrojen ve oksijeni elektroliz yöntemi ile ayrıştırıp , karbüratör emme manifoltuna veriliyor.Hemen ön yargılı davranıp fevri cevap vermeyin.Ben araştırmadan , incelemeden , denemeden ,prototip yapıp , avantaj dezavantajları ,oluşacak sorunları , tehlikeleri açığa çıkarmadan ,bunlara çözüm üretmeden rastgele yazmıyorum.
Şu youtube vs. sitelerdeki kavonoz içi basit sistemlerdende bahsetmiyorum.İşin içinde elektronik,güvenlik vesaire var.

http://dl.btjunkie.org/torrent/Water-fo ... ad.torrent size şimdilik bu adresi veriyorum.
Bilgisayarınıza mtorrent veya bittoren programını kurun.Sonra internet explorer veya mozilla firefoz adres kısmına bu linki yapıştırın.Mtorrent veya bittorent ile aç seçin ve dosyayı indirin.
Dosya 3 GB ,kotalı internetiniz varsa kotanız 3 gb eksilecek.Konu bize yakıt sarfiyatımızı düşürmek için uygulanabilir olur.Sadece hidrojen kullanmayacağız , benzin+hidrojen veya lpg+hidrojen kullancağız.
Araştırmak isteyenler google'a HHO olarak yazıp aratsın.Youtube hho olarak inceleyebilirsiniz , sizlere fikir verebilir.Bu linkte yapım aşamalrı ,bilgiler,şemalar,devre şemaları , vidyolar var.

Ben kendi aracıma uygulayacağım ,ammmaa tüm güvenlik açıkları yok edip , yaptığım prototipi araca monte etmeden deneyip.Hiçbir sorun kalmadığına karar verdiğimde uygulayacağım.Araştırınca anlayacaksınız 316L çelik veya nikel ,krom kaplı levhalarda oluşacak HHO DRY CELL + PWM devresi+kontrol devreleri + Geri ateşleme engelleyici gibi kısımlardan oluşacak..

Dikkat Hidrojeni depolayabilip sadece hidrojenle aracınızı çalıştırabilirsiniz.Ammaaa hidrojeni depolamak bizler için çok zor ,bildiğimiz gazlara benzemez ,çok hafiftir , metaldende sızabilir , mikro mikro deliktende.Biz bu sebeple anlık üretip tüketeceğiz ve daha az benzin veya lpg kullanarak hidrojeninde takviyesi ile daha uzun yol yapacağız.

Bu çalışma kısa sürede olmayacak , gelişmeleri paylaşırız.

1980'li yıllarda mayers soyadlı kişi sadece hidrojenle çalışşan kendi aracını yapmış.Televizyonlara haberlerde açıklamalar yapmış.Kısa süre sonra öldürülmüş.Vidyoları var stenley mayers veya mayer youtube girin ,izleyin.

Biraz deneme yaptım ama aracımda denemedim.İlk denememde cam yakıt hücremi patlattım.Tüm oda cam oldu ,allahtan bana birşey olmadı
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti alwaysloser » 05 Arl 2010, 01:07

araçta deneyip aracıda patlatmayın :D


şaka biryana umraım istediğinize ulaşısınız ama sizde fazla etrafta duyurmayın derim ben
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti ozantavsan » 05 Arl 2010, 01:24

sadece buraya yazdım.Farkındayım , zaten bana faydası dokundumu yeter.Amacım ticari değil , kendi aracıma tasarruf sağlamak yeterli.Ayrıca Ebay'de hazır kitleride satılıyor , dünyada uygulayanlar sayısız.Youtube'ta hepsi var, motosiklette dahi kullanan var ,kamyon ,4x4 jeep , binek otomobil ,otobüs.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Osmanlı » 05 Arl 2010, 10:51

inşallah başarırsınız... ciddi bilgi birikimi ve kararlılık gerektiriyor...
Kullanıcı avatarı
Osmanlı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 342
Kayıt: 15 Eyl 2010, 16:05
Ad Soyad: 25/06/1984 Niğde
Nereden: Adana
Arabanız: Octavia II 1.6 SW

İleti delidolu » 05 Arl 2010, 10:57

aslında daha neler neler vardır bu konu ile ilgili ancak malum tröst'ler izin vermezler.
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti ayhani » 05 Arl 2010, 12:00

delidolu yazdı:aslında daha neler neler vardır bu konu ile ilgili ancak malum tröst'ler izin vermezler.


Ortada Tröstlerin engellediği birşey yok aslında. Eğer gerçekten işe yarar bir teknoloji olsaydı o tröstler herkestten önce atılırlardı. Örneğin elektrikli otomobil teknolojilerine şimdi bütün firmalar sarıldı keza LPG dönüşümüde öyle. Eğer petrol tröstleri izin vermeyecek olsalar elektrikle çalışan arabaları engellemeye çalışırlardı.

Nedense bizim ülkemizde komplolara karşı bir düşkünlük var. Genelde duyulur "bir usta su ile çalışan araba yapmışlar ama yaşatmamışlar" tarzı haberler çok duyarız. Bu tip haberlerin tamamı balondur.

Neden? Dünyada işe yarar para kazanndıracak her teknoloji muhakkak karşılığını bulur.

Gelelim suyu hidrojenine ayırıp arabada kullanma işlemine. Bu teknoloji şu an test aşamasında olup kullanımı şu an günlük kullanımı mümkün değildir.
Sebepleri:
1-Su hidrojenine elekroliz ile ayrılır. Elektroliz sırasında verdiğiniz elektrik, elde ettiğiniz hidrojen ile elde edeceğiniz güçten daha fazladır. Dolayısı ile o elektriği tekrar elde etmek için hidrojenin verdiğinden daha yüksek güç vermelisiniz. Yani elektroliz için vereceğiniz elektrik ile direk tekerleri döndüren elektrikli motoru çevirmek daha hesaplı.
2-Hidrojen depolanması en zor maddelerden biridir. Aşırı hareketli hidrojen molekülleri bir LPG tüpüne konsa bile hiç kullanılmadan bir haftada depodaki hidrojenin yarısı moleküllerinin LPG tüpünün atomları arasından kaçması sonucu bitiyor. Yani hidrojeni sıvı halde saklayacak bir deponun bir otombil için çok yer ve ağırlık kaplaması yapılacak tasarrufu bitiriyor.
3-Hidorjen çok hareketli ve uçucu olduğu için mevcut otombillerdeki yakıt boru ve motor sisteminde gazı kontrollü patlatmak mümkün olmuyor. Örneğin hidorejen normalde hiçbir deliği olmayan yakıt borusundan sızıyor.


Bu arada yakıt teknolojileri konusunda discovery kanalda mit master adında bir program var. Bu program halk arasında dolaşan efsaneleri test edip gerçek olup olmadıklarını buluyorlar.
Bu programda bir gün yakıt tasaarufu yaptığını iddia edilen suyu elektroliz ile hidrojene ayırıp motoru çalıştırma, çeşitli benzin katkı maddeleri ve ünlü ekoyak benzeri mıknatıslı sistemleri test ettiler. Hiçbirinde tasarruf yapılmadı hatta bazılarında araç daha fazla benzin yaktı.
Bu yapılan testlerde hidrojenli olandada tasarruf sağlanmadığı gibi araba 2 kere alev aldı.

Tabiki suyu hidrojene ayırıp kullanmak herkesin hayali ve bence bir gün gerçek olacak ama şu an bu teknoloji kullanılabilir değil.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti ozantavsan » 05 Arl 2010, 15:19

o programda hidrojen elde edemediler ve hidrojen tankından direkt karbüratöre gaz verdiler.Böylece hiçbir emniyet önlemi almadan verdiklerinden patlama oldu.Hidrojeni elde edememelerinin sebebi ise suya direk 12 v verdiklerinde elektroliz işlemini gerçekleştirememeleri , çünkü su yalıtkan durumdaydı.Elektroliz işlemi için suya yemek sodası katmaları gerekiyorduki elektroliz başlasın.

Laboratuvardaki denemelerindede aynı hayatı yaptılar sadece bir iki kabarcık çıktı.Eğer suyu iletken duruma geçirecek maddelerden katsalardı yaptıkları hidrojen cell iyi sonuç verecekti.Bir hata ise hidrojen tankı içine koydukları çelik borular arasındaki mesaydi.

Sonuçta bir aracın sadece hidrojen ile çalışabileceğine , fakat yaptıkları uygulamanın sonuç vermeyeceği kararını verdiler.Kendi hatalarının farkına varmadılar.

Youtube'ta mitbusters nerede yanıldı diye açıklamalı vidyo var ,bunuda izleyebilirsiniz.

Tek yönlü valf , back fire arrester (geri ateşleme engelleyici) , emniyet sistemlerini ele alırasınız sorun olmayacaktır.
Tükettiği enerji kısmına gelirsek ki burada direkt aküden 12 voltu hidrojen yakıt hücresine vermiyoruz.Pulse width modulator devreler kullanırak güç kullanımını düşürüp elektrolizi arttırıyoruz.Yani daha az enerji ile daha çok hidrojen elde ediyoruz.Sonuçta hidrojenle çok bütyük şeyler beslemiyoruz ,anlık üretiyoruz ,anlık enerji tüketimi oluşuyor.Alternatör araç çalışırken enerji üretiyor , hareket halinde biz bundan ayarlanıyoruz ,aküden yemiyoruz.yaptığım sistem 4 amper - 10 ampere kadar tüketim yapıyor.

Aracımda merkezi kilit var.Her kapıda 1 tane toplam 4 motoru var.Bir motor 4 amper çekiyor , 4x4=16a
diğer kısımların tüketimi yanına benimki çok masumane kalıyor.

Konu basit görünsede bir o kadarda karışık bir sistem.Ben yaptım oldu denecek birşey değil.Dikkatli uğraşlar denemeler sonrası ,sürekli test edilerek uygulanacak bir iş.

Arzu eden uğraşabilir.Çok şey yazılıp çiziliyor.Ben kendim içim , kendi aracım için yapıyorum.Sadece paylaşmak istedim , bu sebeple bu başlığı açtım.Başarılı olursam yine paylaşırım.Başarılı olamazsam , yeterli tasarruf olmazsa yine paylaşırım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti yabani » 05 Arl 2010, 18:26

Bence olmayacak bir iş değil, elektroliz ile hidrojen elde etmenin elektrik sarfiyetını aşacağı durumların var olması gerekli. açıkçası konuya yabancıyım (henüz araştırma yapmadım) fakat saf ve normal içme suyunda 12 volt ile hisrojen elde etmek zor, ya suyun iletkenliği artırılacak yada elektroliz yapılan voltaj. voltaj artırmak bence daha kolay (maliyeti daha yüksek ama ergonomisi kolay çünkü suya birşey karıştırma ihtiyacı olmayacak) yüksek voltajda kesintisiz dc akım yerine yüksek frekansta pulse'ler halinde vermek elektrik tüketimini daha da azaltacaktır, fakat aynı zamanda araçta verilen yakıt oranına göre elde edilip yanma odasına gönderilen hidrojen miktarının da ayarlanması gerekli ki lpg sistemlerindeki gibi bir beyin birimine ihtiyaç duyulması muhtemel.
Öte yandan sudaki oksijeni gaz olarak ayrıştırabiliyorsak bunu yanma odasına göndermek hem daha tehlikesiz fakat belkide daha tasarruflu olabilir.

Ozan bey'in çalışmalarını, düşüncelerini, hatalarını ve başarılarını bekliyorum. elde edilen sonuç negatif bile olsa bu sonuçta en nihayetinde pozitif yolda atılan bir adımdır. imkansız bir işe başlamak bile, olmaz diyerek oturmaktan daha evladır.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti delidolu » 05 Arl 2010, 19:40

Bu zamlardan sonra tek çare HHO değil tek çare VENEZUELLA...
1az önce "nat geo advanture" kanalında venezuella ile ilgili belgesel izliyordum ki 70 lt benzinin sadece 3 $ olduğunu, 1 lt suyun 1 lt benzinden daha pahalı olduğunu, benzin almak için kredi kartı yerine sadece cebindeki bozuk paraların işe yaradığını, 1 lt benzine verilen para ile değil şeker, sakız bile alınamadığını ağzım açık bi şekilde izleyerek öğrendim...
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti delidolu » 05 Arl 2010, 22:46

venezuella dedik, 70 lt benzin sadece 3 $ = 4,5 TL dedik çıt yok kimseden! ilginç :!:
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti onurhan2006 » 05 Arl 2010, 23:06

ne yapak şimdi tası tarağı toplayıp venezüelayamı göçek :D
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti Favocu » 06 Arl 2010, 06:22

Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir