FAVORİT 120 KM HIZDA OLUP BİTENLER

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FAVORİT 120 KM HIZDA OLUP BİTENLER

İleti rakcay52 » 05 Arl 2010, 22:12

Merhaba forum dostları sizinle paylaşmak istediğim ve kafama takılan bir sorum olacaktı konu hakkında yrd ihtiyacım olacak favomla 120 km hızla giderken tam bahsi geçen hıza ulaştığımda arka tekerlerler veya arka bagaj kısmı titremeye başladı yanlız şunu üstüne basa basa söylemek istiyorum balans ayarlarım tamam firen ayarlarım tamam önde titreme vardı onu kestim amortisor üst takozunu değiştirdim ancak 120 km hızla sanki timsah kuyruğu gibi titreyip durdu bende yavaşladım görüş ve önerileriniz için şimdiden tşk ederim iyi forumlar sayg
 
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93

İleti 34SCU59 » 05 Arl 2010, 22:16

ŞASİLERİNDE BİR PROBLEM OLMADIGINDAM EMİNMİSİNİZ..BENDE FAVORİT VARKEN 150 KMYE ÇOK İYİ CIKIYORDU SAĞA SOLA KAÇMADAN...

LASTİK DURUMLARI
JANT EĞİKLİĞİ VS.....

GEÇMİŞ OLSUN
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti rakcay52 » 05 Arl 2010, 22:18

Jant balans yaptırdım balancıya jantta bir eğrilik varmı diye sormuştum yok demişti şasi konusunu bir kenara not edeyim yanlız üç defa rot balansıya girdi baktırdım vs vs yrd için tşk ederim.
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93

İleti onurhan2006 » 05 Arl 2010, 22:27

arka lastiklerinizden birisi veya her ikiside olabilir büyük bir ihtimalle tel kırmış durumda, balans ayarı genelde ön tekerleklere yapıldığı için arka tekerler ihmal edilir buyüzden dolayı farkına varmamış olabilirsiniz, gündüz avucunuzun içini arka tekerleklerin yüzeyinde gezdirin eğer ki herhangi bir dengesizlik tümsek veya çukurluk yamukluk hissederseniz durum bu yazdıklarımdan ibarettir...
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti can.tasan » 05 Arl 2010, 23:40

Arac rezonansa giriyordur o hizlarin civarinda. Biraz daha suratli deneyin bakalim daha yuksek hizlarda kesilebilir benli. Kibrista bir ford focus kiralamistik, yepyeni araba idi ama adamlar ufak tefek sorunlari erteleye erteleye yasli bir araba gibi idi uzun yolda. 110 la giderken araba zip zip zipliyordu, 140-150 ye cikinca tik yok 110 un altinda da yok.
Kullanıcı avatarı
can.tasan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 309
Kayıt: 19 Ekm 2009, 23:19
Ad Soyad: Can TASAN
Nereden: Ankara
Arabanız: 2003 Fabia Elegance 101

İleti sainz » 06 Arl 2010, 10:19

Arka aksın şaseye bağlandığı kısımdaki lastik burçları da kontrol ettirin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti termineytir » 06 Arl 2010, 10:52

Şimdi benim anlamadığım şey şudur. Ön tarafta titreme vardı da amortisör takozu değişince kesildi mi_? Benim aracın 4 lastik sıfır. Daha 1500 Km yol yaptı ama aldığımdan beri 2 defa balansa girip 0x0 çıkmasına rağmen 40-60 km arası pat pat pat bir ses var 90-110 arası acaip bir balans var. lastik yerinden çıkacak gibi sirkeleniyor.

Amortisör takozumun sağdaki gidik. parçayı aldım ama henüz değiştirtmedim. Eğer bu takozdan sıkıntı kesiliyorsa en kısa sürede değiştirteyim bende.
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti onurhan2006 » 06 Arl 2010, 11:48

termineytir yazdı:Şimdi benim anlamadığım şey şudur. Ön tarafta titreme vardı da amortisör takozu değişince kesildi mi_? Benim aracın 4 lastik sıfır. Daha 1500 Km yol yaptı ama aldığımdan beri 2 defa balansa girip 0x0 çıkmasına rağmen 40-60 km arası pat pat pat bir ses var 90-110 arası acaip bir balans var. lastik yerinden çıkacak gibi sirkeleniyor.

Amortisör takozumun sağdaki gidik. parçayı aldım ama henüz değiştirtmedim. Eğer bu takozdan sıkıntı kesiliyorsa en kısa sürede değiştirteyim bende.


takozu değiştirince büyük bir ihtimalle sorun çözülür ama;

1-Patlayan lastikleriniz yama ile tamr edilirse
2-Lastiklerinizin havaları bozuksa
3-Çok taşlı veya mıcırlı bir yoldan geçtiyseniz
4-Hızlı bir şekilde çukura düştüyseniz

tekerleklerin balans ayarları bozulabilir, ayrıca sadece balans yapmakla iş bitmez, jantlarınızda yamulabilir bu yüzden ara sırada jantların kontrolü yapılmalı...
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti termineytir » 06 Arl 2010, 12:10

onurhan2006 yazdı:takozu değiştirince büyük bir ihtimalle sorun çözülür ama;

1-Patlayan lastikleriniz yama ile tamr edilirse
2-Lastiklerinizin havaları bozuksa
3-Çok taşlı veya mıcırlı bir yoldan geçtiyseniz
4-Hızlı bir şekilde çukura düştüyseniz

tekerleklerin balans ayarları bozulabilir, ayrıca sadece balans yapmakla iş bitmez, jantlarınızda yamulabilir bu yüzden ara sırada jantların kontrolü yapılmalı...


Lastiklerde herhangi bir yama mevcut değil.
Hava ayarları hepsi normal.
Taş ve Mıcır ile işim hiç olmadı ve sert çukura düşmedim.
Tekerlek balansları ve Jantlarımın durumu iyi. Aks kolunda bir eğrilik olabilirmi acaba diye düşünmeye başlamıştım ki bu başlığı gördüm.
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti onurhan2006 » 06 Arl 2010, 12:20

o zaman sorununuz amörtisör takozu, değiştirir değiştirmez çok şükür diyeceğinize eminim...
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti umitc » 06 Arl 2010, 16:25

ben bikaç ay önce öyle bi sorun yaşamıştım. kaç defa ön jantları söktük düzeltmeye verdik çare etmedi. sonra farkettikki arka jantlardan birinin içine yağmur sonrası çamur yapışıp kalmış. temizleyince sorun kalmadı... bi bakın isterseniz
umitc
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 04 Oca 2009, 23:31

İleti termineytir » 20 Arl 2010, 12:43

Arkadaşlar geçtiğimiz cumartesi günü amortisör takozunu değiştirttim. Parça bende vardı. İzmit'te 20 TL işçilik aldılar.

90 - 110 KM arasındaki balans sıkıntıma çözüm olamadı bu. Halen daha devam etmekte olan 40-60 Km arası pat pat sesi ve balans titremesi devam ediyor.

Yalnız İzmit dönüşü farkettim ki E-5 Karayolundan çıkıp Tuzla köprüsüne tırmanırken sağa virajda gaza yüklenirsem acaip bir balans mevcut. Sola dönüşte bunu yapmıyor.
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti veli » 23 Arl 2010, 00:35

benim araç lpge 165 i gördü titreme yoktu ama bir aracın yanından sakın bu hızla geçmeyin
veli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 25 Tem 2010, 13:26
Ad Soyad: veli karacan
Nereden: Mersin
Arabanız: skoda favorit

İleti veli » 23 Arl 2010, 00:40

evet kardeşlerim titreme sebeblerini anlatım 1.motor takozları 3 parça sağ sol ve alt takoz eskimi 2.balans 3.amatisor ve takozları 4.karbiratör hava ayarı veya regilatör (lpg ) ayarı bozuksa yapar 5.teker bilya ve aks ve lale de boşluk varsa
veli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 25 Tem 2010, 13:26
Ad Soyad: veli karacan
Nereden: Mersin
Arabanız: skoda favorit

İleti Ali Emre » 10 Mar 2011, 18:59

sorun sol arka bilyada bence. saygılar...
[i]Önemli olan arabayı sevebilmek. Bir kızı sevmekten çok daha içten, kolay ve anlaşılır olduğu kesin... =D[/i]
Kullanıcı avatarı
Ali Emre
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 112
Kayıt: 16 Şub 2011, 17:14
Ad Soyad: Ali Emre SÖZER
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 92 favorit 135L

İleti rakcay52 » 10 Mar 2011, 21:10

sorunu buldum jant eğriliğim varmış jantları prese soktum şimdi zımba gibi forumdaşlara ilgi ve alakasından yrd dolayı tşk bir borç bilirim.
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93

İleti jawacı » 10 Mar 2011, 21:39

yaşasın forum kardeşliği :D :D :D
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti AhmetH » 10 Mar 2011, 22:04

zamanında opel forumuna takılıyorum adamın biri acillll acillll konu açtı ... diyor vites girmiyor cartlıyor curtluyor şu bu ...
neler neler söylediler artık... şanzıman yağından senkromeçe bilmem debriyajdan şuna buna :)
ertesi gün adam geldi diyor ki "ya arkdaşlar paspas debriyajın altına kaymış debriyaj tam basılmıyormuş"

velhasıl sizde jantım yamuk değil demiştiniz yamuk çıkmış bazen sorunlar böylesi basit olabiliyor şüpheleri bertaraf etmek için aynı yeri farklı ustalarda iki defa üç defa kontrol etmekten zarar çıkmaz :)

geçmiş olsun.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir