Tüm ayarlar sonrası yakıt sarfiyat durumları

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Tüm ayarlar sonrası yakıt sarfiyat durumları

İleti ozantavsan » 06 Arl 2010, 12:23

Aracıma yaptığım ayarlar ve bakımlar sonrası yakıt durumu yavaş yavaş ortaya çıkıyor.

Öncelikle yapılanlar
--------------
Baskı+balata değişim
Subap ayarı ( kendim yaptım 0.20 soğuk motor)
Avans Ayarı ?
İndüksiyon bobin+buji kabloları+brisk orjinal bujiler+distribütör kapağı+tevzi makarası (kendim değiştirdim)
Lpg mikser + lpg boru temizlik
avans hortum tamiri
lastik havaları doğru
---------------
LPG

LPG ölçümü henüz tamamlanmadı kesin olmamakla birlikte şehiriçi en fazla 27 kr , bu hafta tam kesinleşecek bu değerden aşağıya çıkacak sanırım.
Daha önce 66 TL 32 litre lpg ile şehiriçi 180 km gidebilmiştim.
Bu ayarlar öncesi depom doluydu , depodan harcadık sonra bu ayarları yaptım 240 km yol aldı.60 km daha fazla yol.

**************
BENZİN

Yalnız birşey var ki beni çok şaşırttı
Bunlar neticesinde boş depoya 5,42 litre benzin koyuldu = 20 TL
Şehiriçi gidebildiğim mesafe 33 km.
yani km'de 60 kr

benzinde aşırı sarfiyat var , acaba diyorum benzinde ilen emisyon çlçümü yaptırsam sanayide ,cihazla karbüratör ayarı yaptırsam bundan kurtulurmuyum.

Sonra lpg sarfiyat daha aşağılara düşermi ?
Demek benim araç lpgde benzine göre %50 az yakıyor.Benzin sarfiyat aşağı çekilince lpgde düşer ??

Benzinli kullanımda bu konu ile ilgili önerilerinizi bekliyorum.Bu ayar ve değişim sonrası sizce yapılacak ne kaldı ?
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 06 Arl 2010, 13:00

Otomatik jikle benzin sarfiyatını arttırıyor olabilirmi?

benzindede çalıştırsam , lpgde de çalıştırsam otomatik jikle devrede 1500 devir civarı oluyor.
Bir süre rolantide çalışıp gaza yüklendiğimde 1000 devir oluyor , sonra gaz verinde 1000-1500 arası olabiliyor.
Motor ısındığındada 850 civarı normal seyrinde oluyor.Bunlara göre jiklem sağlam gibi görünüyor.jikleyi daha az devirde başlatmak için ne yapmak gerek?

Termostat kaçlık bilmiyorum ,motorun kışın daha çabuk ısınması için termostat değiştirirsek yakıtımız düşermi ?
Buna göre termostatı kaçlık kullanmak gerek.

Orjinalini bulup taksam daha iyi olmazmı ?
Orjinalini alabileceğim yer varmı ? Balıkesirde hemen yan sanayi çıkarıyorlar ,orjinalini istedikçe inatlaşıyorlar.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Balıkcı » 06 Arl 2010, 14:38

Aracınızın sadece benzinde değil, LPG'de de aşırı sarfiyatı var. Kışın otomatik jikle vs. muhabbetinden biraz yüksek olması normal ama, yine de çok yüksek.

Dediğiniz gibi karbüratörünüzü de bir baktırın, ondan sonra tekrar bir gaz ayarı yaptırın, sanırım daha düşecektir.

Yaptıklarınızı bir çok arkadaş gibi bende ilgiyle takip ediyorum, paylaşımlarınız için teşekkürler, kolay gelsin.
Kullanıcı avatarı
Balıkcı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 30 Eyl 2010, 12:33
Ad Soyad: Serdar
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia Combi 1.3 LX

İleti ozantavsan » 06 Arl 2010, 16:31

Asıl ben teşekkür ederim , birileri birşeyler paylaşacakki yeni şeyler öğrenecek , herkes birbirinden öğrenecek.

Arabamın el atmadığım karbüratör ayarı kaldı , neresinden ney ayarlanacak birisi anlatsında en azından sanayide öpülmeyelim.Artık hazmedemiyorum böyle şeyleri dalmak istiyorum.Emisyon cihazımız olmadığına göre illa bir ustaya öpüleceğiz , bari ayar yerlerini bilip ustaya ayarlatalımda en azından sadece yanaktan öptürelim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti gandak » 11 Arl 2010, 20:55

94 favorit glx 100km de 9.16 lt normalmidir.selamlar....
gandak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Kas 2009, 21:27
Ad Soyad: adil tarakcıoğlu
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit 94 glx

İleti felicia_3437 » 11 Arl 2010, 21:02

ozan bey acaba karbürötör takozunuz falan salamı fazla hava gırışıde yakıtı etkıler kapış dıyaframları alan ınesını falan değiştirdinizmi eyer karburotorcuye gıdersenız mutlaka aklınızda bulunsun aractan cıkardıhı anda terse cevirmezin yoksa kafayı yıyor meret şey sonra düzeltene kadar cok uraşırsınız diakt edın buna benımde başıma geldi bu sonra dunaya kadar uraştık
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti ozantavsan » 12 Arl 2010, 00:29

karbüratör ile ilgili hiçbir işlem görmedi.Eski sahibi yaptırmışsa bilemem.

KArbüratör takozunu nasıl kontrol ederiz.

takozda sorun olduğunu ve fazla hava aldığını düşünelim ,,,,,

bu durumda araç rolantide çalışırken hava borusunu sıktığımda aracın çalışmasında bir değişiklik olmaması gerekir.
Hava borusunu sıkmaya başladığım anda motor çalışmada zorlanıyor , rolanti düşüyor çünkü boğazını sıkıyorum neticede , motor stop edecek duruma geliyor.bıraktığım anda normal çalışmaya başlıyor.Hava girişini kıssam takozdan hava alsa tepki vermemesi gerekir.

Bu nedenlerle takozda sorun olabileceğini düşünmüyorum.

Geçenlerde araç benzindeyken karbüratör üst kapağı , hava filitresi ,lpg mikseri söküp içine kontak sprey bastım.
spreyi yiyince çalışma düzenleşiyor bende sıkarken gaz tekini çekiyorum.karbüratörün üst kısmında gördüğüm benzin veren ince boru var , ona yakında sık gözenekli yarım nohut tanesine benze birşey vardı ve epey kirliydi.Spreyi yiyince ve kompresörle havayı basınc tertemiz oldu.

Bana bizim favoların karbüratörleri ile ilgili detaylı bilgi lazım.Bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim.
Bizm karbüratörlerde yazlık kışlık seçim veya ayarı varmı ? .Eskiden ilk arabamda karbüratörde bir mandal vardı
W veya S seçenekli w:winter kışlık s:summer yazlık.

Karbüratörde başka neleri kontrol edebilirim ve sanayiye gitsem normal karbüratörcüler anlamaz.içinde ne değişirse yakıta etki eder ? Neler yapmak gerek ?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 13 Arl 2010, 08:07

la selım du benım garburadöre de bı bakıvesen :D takozunu cartını curtunu değiştirek soğna ben gıdem gaz taktırmaya...
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti sainz » 13 Arl 2010, 08:28

ozantavsan yazdı:...termostatı kaçlık kullanmak gerek...

Favorit' in orijinal termostat değeri 88°C, fan müşiri de 87-92°C' liktir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Favocu » 13 Arl 2010, 08:52

27 krş lpg tüketimi çok fazla, karbüratör takozundan hava aldığı için çok yaktığını düşünüyorsanız, hava filtresi kutusunun önündeki borunun yumuşak plastik boruya geçtiği yeri açıp orayı koli bandı ile 1 cm kadar delik kalacak şekilde kapatıp, lpg regulatöründen karburatöre gelen boru üzerindeki vanadan lpg ayarını kısmayı deneyin.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 13 Arl 2010, 09:56

takozdan hava alsa hava girişini kıstığımda motorun çalışmasında pek değişiklik olmamalıydı.Hava girişini hafif kıssan motorun çalışması bozuluyor ,rolantisi düşüyor stop edecek duruma geliyor.
O yüzden takozdan olacağını sanmıyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti hetepe » 13 Arl 2010, 12:16

Grand Cherokee ye yaklaşmış tüketim...Ocak söndürür cinsten...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti gandak » 13 Arl 2010, 19:49

gandak yazdı:94 favorit glx 100km de 9.16 lt normalmidir.selamlar....



Güncel...
gandak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Kas 2009, 21:27
Ad Soyad: adil tarakcıoğlu
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit 94 glx

İleti veteran » 13 Arl 2010, 20:39

hocam merakla takip ediyorum faaliyetlerini...benim bilmediğim birçok kelime ile ilgili tamirat ve işlemler yapıyorsun daaaa, araç ayar tutmaz olmasın en sonunda... :lol: merak ve ilgi ayrıca yetenek güzel şeylerde araç elinde kalmaz inşallah... :D saygılar...
KAPILMA RÜZGARIMA, SENDE ALDANIRSIN...
Kullanıcı avatarı
veteran
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 174
Kayıt: 07 Oca 2008, 02:32
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FABIA 1.4 16V 101 BG.

İleti ozantavsan » 13 Arl 2010, 21:09

Yaptığım tamiratlar aracın düzgün çalışması için gerekli olan ayarlar.Yani bir bakıma ustaların yaptığı yanlış ayarları düzeltmek ve aracı bakımlı hale getirmek.Korkmayın bugüne kadar el attığım hiçbirşey elimde kalmadı.
Bu benim 4. aracım

1-murat 131
2-Suzuki Alto Fx
3-Hyundai Accent
4-Skoda Favorit GLX

Eğer elimde kalsaydı önceki 3 aracım elimde kalırdı.Farkettiysen diğer 3 araçta birbirinden farklı araçlar.
Ne yapıyorsam aracımın daha iyi olması için felsem şudur Bakarsan bağ ,bakmazsan dağ olur.
Ben bu tamiratları yaparken hemen balıklama atlamıyorum.
Düşünüyorum şurasındaki sorun nedir ? Mantıklı bir gerekçe buluyorum. Sonra araştırıyorum ,soruyorum.
Yine kafamda analiz ediyorum bir sonuca varıyorum.Avantajları yanında dezavantajlarınıda göz önüne alıyorum.
Yani bilinçsizce bu işlere kalkışmıyorum.15 yıllık bilgisayar teknisyeniyim , o yüzden bir şeyi dağıtmaktan korkmam.
Yeterki nasıl yapacağımı araştırmış olayım , çözümü bileyim.

Allaha şükür skodam saat gibi çalışıyor.Yakıt sarfiyatı düştü ama yinede fazla.Benzinli emisyon değer ölçümü ve karbüratör ayarları sonrası lpg sarfiyatının dahada düşeceğine eminim.Farkındaysanız adım adım sonuca ilerliyorum.Arabanın sorunlarını çözüyorum ,gerekli gördüğüm ğparçalarını değiştiriyorum.
Subap ayarını doğru olarak yapmanın , ateşleme sistemi elemanlarını değiştirmenin bir araca zarar vereceği düşünülebilirmi ? Yeterki doğru parçalar kullanılsın.

Sizede hak veriyorum , birisi habire yazıyor ,soruyor ,birşeyler yapıyor ,bu kadar kurcalarsan muhakkak bozarsın diye akla gelir.Ya sanayideki ustalar , onlarmı kurcalayıp arabamın anasını ağlatıyor yoksa benmi ?
Bu yazım sitem değil , saygıyla karşılıyorum.

Ben doktorun tedavisi nedeni ile neredeyse bu dünyayı terki diyar eylemeye yaklaşmış biri olarak onlarada güvenmiyorum ki.
Düştüğüm zor durumdan doktora gitmeden araştırma ve kendi tedavimle ayağa kalkmış biriyim.
Mecbur kalmadıkça gitmem , araştırırım sorunumu bulurum sonra giderim , giderkende doktorun ne diyeceğini , tedavisini hatta vereceği ilaca kadar.Bu demek değilki tümünü kendim hallediyorum ,çözümsüz kaldığımda denize düşen yılana sarılır misali gidiyorum doktora.

Son olarak sorarım ben mi aracıma zarar veririm sanayideki usta mı ?
Ben hasta olunca doktormu beni tedavi eder , yada tedavi esnasında doktor mu beni sağlığımdan eder ?

Bana tüm dökümanlarını versinler favonun , herşeyini söker takarım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 13 Arl 2010, 21:18

Bu yazım EMO338 - Emrah Kucus arkadaşımızın Pazar Sabahı Evin Önünde Subap Ayarı Başlığımdaki son mesajından alıntıdır.Bir önceki yazımdan sonra okudum.Benim anlattıklarımın ne kadar doğru olduğunu gösteriyor.Ben de bu forumda bilgilerini paylaşanlara ve uygulamalarda destek olanlara , cesaretini toplayıp ayarlarını kendi yapanlara ve tüm forum üyelerine teşekkür ediyorum.
----------------------------------------------------

bu gun yenı cıvataları aldım getırttım daha doğrusu piyanoyu sökme riskini almadım ustaya goturdum arabayı durumu anlattım okulda dersın vardı olay yerınden ayrıldım okuldan cıktım ustanın yanına geldım arac hazırdı cıvata değişmiş bılerek sordum kı motor soğuktu cektırdım aracı cunku calıstırmadım bılerek butun subapların ayar vıdasını gevsettım ve dedim ki butun subabla gecsek ayarla oyle marsa bas (soğuk yapsın ayarı dıye :) ) geldığımde sordum kac ayarladın subapları diye emme egzoz olarak 0.20 0.25 yaptım dedı gectım dıreksıyona calıstırdım bastım bizim sıdıkaya :) ıhgggg tadı yok gaz aldım acaba gazmı bıtıyor dıye ıgggghhhh yıne tadı yok eve getırdım ortalık kar saat 10 30 cıvarı dısarı buz bekledım 16 00 a kadar motor buz gıbı oldu actım baktım cıvata benım getırdığım cıvata ayarlara bakıyım dedım demez olaydım o da ne dıngıl usta emme ve egzoz sırasını bılmıyor :) ve kaldı kı ayarların sadece 3 tanesı 0.20 ve 0.25 gerısı 0.17 0.15 e bıle ınen var tam bır kargaşa muhtemelen ayar kazırmıs usta bozuntusu gırıstım hemen kaldırdım aracı taktım beşe defalarca kontrol ederek butun ayarları soğuk motor 0.20 yaptım 9 kuralına uyarak kapattım kapağı bıraz kır kır kut aldı benım sıdıka :) kapattım kontağı tekrar tek basış kapat bas kontağa gürrrrrrrrr süper hiç beklemedım bılgısayarlı gaz ayar yerıne arkadaşım olur öyle bır ayar yap ki dedım tabanca olsun cektı ayarını gaz da tamam bujiler 0.7 brısk yenı hva fıltresı yeni subaplar gıcır değişme oldumu acıklayayım beyler ...

1 arabama sankı beygir ilave ettıler
2 1 2 3 . vıtes zehır gıbı ( önce bayılan araba) 4 ve 5 i denemedım ama gorunen koy klavuz ıstemez 1 2 de araba yırtıyor
3 subap sesınden eser yok tatlı bır skoda motor sesı motorun ustune vida koyduk vıda da oynama yok bu derece kedı gıbı

4 motor sankı sıze sarkı soyluyor

5 1 inci vıteste yuklen gaza kaldır ayağını debrıyajdan zapteyle gavuru edebılırsen SONUÇ

USTALAR KATIYEN SIZIN GOSTERDIĞINIZ OZENI GOSTERMIYOR SUBAPLARA AYARLA SIK GEC SIKARKEN AYAR VIDASI OYNADIMI SIKTIMI AYAR KACTIMI TININDA DEĞİL USTALARIN

BU AKŞAM COK MUTLUYUM O MUKEMMEL MOTOR SESI VE PERFORMANSI İÇİN

ÖNCEDEN BENZINDE GOSTERDIĞI PERFORMANSA HAYRAN KALIRDIM SIMDI LPG DE YAKALADIM O PERFORMANSI BENZINI ŞU AN DUSUNEMIYORUM BILE

BU ARACLARIN CIDDEN SUBAP AYARI 0.20 ŞİDDETLE TAVSIYE EDIYORUM BU OLAYI BAŞLATAN OZAN KARDEŞİME DESTEKLERINI ESIRGEMEYEN AHMETE VE DAHA NICE SIDIKACILARA PARDON SKODACILARA :) TEŞEKKÜRLER YAKIT SARFIYATINI ÖLÇUMLEYIP BILGI VERICEM ARKADAŞLAR YAKINDA SIDIKAMIN RESIMLERINI DE EKLERIM NEYMİŞ EFENDİM OZAMAN

1 BU USTALAR ADAMI USTA EDER
2 HER ARACIN EN IYI USTASI SAHIBIDIR ...
3 subap sesınden eser yok
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ugur_clskn » 13 Arl 2010, 22:58

gandak yazdı:
gandak yazdı:94 favorit glx 100km de 9.16 lt normalmidir.selamlar....



Güncel...



normaldir
PEUGEOT 306 1.6 SEDAN
Kullanıcı avatarı
ugur_clskn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 29 Eyl 2009, 03:06
Ad Soyad: uğur çalışkan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia 1.3lx idi

İleti veteran » 14 Arl 2010, 21:18

hocam gıptayla takip ediyoruz.... melekenizden kuşkumuz yok... belki az bişey kıskançlık, onuda kelimelerimden anlamışsınızdır, benim becerebileceğim hususlar değil yaptıklarınız... sadece kuru lakırdı benimki... saygılar :(
KAPILMA RÜZGARIMA, SENDE ALDANIRSIN...
Kullanıcı avatarı
veteran
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 174
Kayıt: 07 Oca 2008, 02:32
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FABIA 1.4 16V 101 BG.

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: anterior ve 19 misafir