Tüm ayarlar sonrası yakıt sarfiyat durumları

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Tüm ayarlar sonrası yakıt sarfiyat durumları

İleti ozantavsan » 15 Arl 2010, 00:14

Bende biraz aşırıya kaçtım sanırım , kusura bakmayın.Ben sadece bana ait olan ve kullandığım araç olsun , cihaz olsun tüm özelliklerini bilmek isteri ,sorunlarını kendim halletmeyi severim.Benimde böyle bir yapım var ve bu konuda hassasım.Yazılarım o yüzden , kimse yazılarımda beni yanlış anlamasın , tüm eleştirilere açığım.
İsterse herkes aracının sorunlarını giderebilir ,gereken sadece istek.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 15 Arl 2010, 01:20

ozantavsan yazdı:Otomatik jikle benzin sarfiyatını arttırıyor olabilirmi?

benzindede çalıştırsam , lpgde de çalıştırsam otomatik jikle devrede 1500 devir civarı oluyor.
Bir süre rolantide çalışıp gaza yüklendiğimde 1000 devir oluyor , sonra gaz verinde 1000-1500 arası olabiliyor.
Motor ısındığındada 850 civarı normal seyrinde oluyor.Bunlara göre jiklem sağlam gibi görünüyor.jikleyi daha az devirde başlatmak için ne yapmak gerek?

Termostat kaçlık bilmiyorum ,motorun kışın daha çabuk ısınması için termostat değiştirirsek yakıtımız düşermi ?
Buna göre termostatı kaçlık kullanmak gerek.

Orjinalini bulup taksam daha iyi olmazmı ?
Orjinalini alabileceğim yer varmı ? Balıkesirde hemen yan sanayi çıkarıyorlar ,orjinalini istedikçe inatlaşıyorlar.

ozan bak benimde aynı şekilde cikle gec acıyordu karboratörü söktüm o cıkleyı acan yerde su baglantı yeri var hanı ısınınca yayı gerip acan onun icinde birde ayrıca kaplonun geldigi bu fırınlarda olan ısıtıcı tel var o tel benim kinde kopmuştu onu bagladım sorun düzeldi ama şu var ayar tutturasıya biraz ugraşıyorsun o yayı cıkarman gerek onu cıkarman icin dış yüzünde gücük bir vida var onu gegşet sonra cıkar ve o telı kopuksa bagla düzelir
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 15 Arl 2010, 01:44

Kafayı şu termostata taktım.Eğerki benim termostat düşük değerliyse , motor geç ısınıyor.
Motor geç ısınınca jikle daha uzun süre çalışıyor , geç devreden çıkıyor.
Motor geç ısınınca , fan erken açınca yakıt sarfiyatı artıyor .


Teoride bu dediklerimde haklıyım sanırım ,

Aracımı gücüne kavuşturdum ,sağlıklı çalışıyor , ama şu yakıt sarfiyatı belimi büküyor.
bu akşam 8,6 litrelik lpg bitti ve aldığım kilometre 38 kmdi.
20 TL lpg 38 km , akümün geç basması ve sonrasında aküyü şarj etmek için rolantide çalıştırdım.
Aküden dolayı marş basmayınca aracı çalıştırmaya çalıştım , her aç kapada lpg valfi lpg regülatöre gaz püskürttü
Ama bu kadar sarfiyat olşurmu ?

Subap ayarı sonrası eskiye göre daha uzun yol almıştım.
Şimdi ise
1- havalar daha çok soğudu
2- akü soğuk nedeniyle marş basmadı
bunlar bu kadar etkenmi. En az 75 km bekliyordum yarısı çıktı.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 15 Arl 2010, 02:04

Ozan abi bir pazar karbüratörü dağıtıp temizleme operasyonu seni bekliyor :D
Sonra benzinde bir güzel bilgisayarlı ayar... sonrada bunu takiben LPG de ayar..
ben konusunu açmıştım google da jikov karbüratör temizliği yaz

ama önce fanın doğru zamanda açıp açmadığını öğrenmek lazım arabanın "evveliyatında" yanlış müşür değişikliği yapıldıysa şu an onun etkisi görülebilir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 15 Arl 2010, 09:38

Bu sabah 5 km yol aldıktan sonra Hararet Göstergemin fotosunu çektim.
Fotoğraftada göreceğiniz gibi en alt kesik beyaz çizgiden sonrayı siyah arayı geçince fan devreye girdi.
Hararet müşirinin üzerinde 78 yazıyor.Fotoları ekliyorum.

Hararet müşiri 78 lik ise termostat kaçlık olabilir ?
Hararet müşirini 87 liklemi değiştireyim ,termostatta değişecek mi ?
Fan müşirinide değiştireyim mi kaçlık olsun ?

------------------
87 hararet müşiri 88 termostamı yapacağım ?
------------------

Akan soğutma suyunu temiz bir kovada toplayı kullanabilirim değilmi?

Hararet ibresi yazında resimde gördüğünüzün çok az üstünde oluyor , hiçbir zaman hararet göstergesinin ortalarına çıkmadı ibre.

DEğişim esnasında nelere dikkat edeyim ?

Fanın erken açtığı ortaya çıktı.Buda soğuk motor demek , o da yakıt sarfiyatına artış demek.Şu an benzinde çalışırken lpgdeki çalışmadan fazla egzos dumanı atıyor.Benzinli egzos dumanı kötü kokuyor ,acı acı.LPgde böyle bir koku yok.Yardımlarınızı bekliyorum.Malzemeleri alınca resimli vidyolu termostat hararet müşir değişimi yaparız.
Eklentiler
151210-0750.jpg
siyah bölümü geçince fan devreye giriyor , yazında bu kısımda seyrediyor hararet
151210-0750(001).jpg
resimdeki hararet ibaresi esnasında fan devreye giriyor ,kısa süreliğine sonra kesiyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 15 Arl 2010, 11:24

Ozan,

İlk fotoğraftaki konumda fan çalışmaya başlıyorsa, hararet yapmasın diye fan müşiri epey düşük dereceli seçilmiş demektir. Favorit' in fabrika çıkışı fan müşiri değeri 87°-92°C' dir. Yani, soğutma sıvısı sıcaklığı 92°C' ye ulaştığında fanı çalıştırmaya başlar; 87°C' ye ulaştığında fanı çalıştırmayı durdurur. Senin "fan müşirinde 78°C yazıyor" dediğin hangi değer acaba? Eğer en yüksek değerse ve termostat da 88°C' lik takılmışsa fan düşük ısılarda devreye sık sık girecektir.

Açık yolda ve 80-90 km/s hızlarda ilerlerken, ilk fotoğraftaki konumda duruyor olmalı hararet.

Tekrar edeyim; Favorit' in orojinal termostat değeri 88°C' liktir. Orijinal fan müşiri değerleri ise 87°C-92°C' dir.

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 15 Arl 2010, 11:32

fan müşirimde 78 yazmıyor ona bakmadım.Termostata yakın takılı hararet müşiri üzerine tek kablo geçen ,bu müşirde 78 yazıyor.

Dediğin gibi uzun yoldada hararet göstergesi aynı yükseklmiyor.

Bu durumda önerin nedir değiştireyimmi?
Hava soğuduğuındanmıdır en az 75 km beklediğim lpg 38 kmde bitti malesef..
karbüratör ayar öncesi şu termostatı halledeyim diyorum.

Fan müşiri 87-92 olacak
hararet müşiri -- bende 78 yazıyor bu ne olacak????
termostat 88 derece olacak

termostat değerini öğrenmek için söküp içinemi bakmak gerek , başka nasıl anlarız.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 15 Arl 2010, 12:07

ozantavsan yazdı:fan müşirimde 78 yazmıyor ona bakmadım.Termostata yakın takılı hararet müşiri üzerine tek kablo geçen ,bu müşirde 78 yazıyor.

O göstergedeki ibreyi hareketlendiren müşir. Yani sana göstergede hararetin nerede olduğunu belirtiyor bir anlamda. 78 veya başka bir sayı yazması ne demektir, açıkçası bilemedim ama hararetin yüksek veya düşük olmasını etkilemez onu biliyorum.
ozantavsan yazdı:Bu durumda önerin nedir değiştireyimmi?
Hava soğuduğuındanmıdır en az 75 km beklediğim lpg 38 kmde bitti malesef..
karbüratör ayar öncesi şu termostatı halledeyim diyorum.

Bana kalırsa, hepsi 20 lira tutan parçalar ve kaliteli olanlarıyla değiştirmek en iyisi.
ozantavsan yazdı:...termostat değerini öğrenmek için söküp içinemi bakmak gerek , başka nasıl anlarız.

Hararet ibresi, ilk fotoğraftaki konumundan daha yukarıya çıkar ve termostat açıldığında düşüşünü göstergeden takip edebilirsin ancak tam şu derecede açılıyor diyebilmek olanaksız. Açıp üzerindeki değeri okumak en sağlıklısı. Uzun süredir takılı bir termostatsa, zamanla evsafını yitireceği için üzerinde yazılı değerden daha yüksek veya daha düşük derecelerde açıyor olabilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sonerx » 15 Arl 2010, 17:19

lpg sıcağı sever termostat kesin 88 lik hararet müşürünü 87-92 tak.VE en iyisini tak.Çünkü bu müşirler araçta çok çok önemli..zamanında açsa bile içindeki temas mesafesinden dolayı (zamanla değişir adi oluşuna göre bizzat içini açıp gördüm..) zamanında açar görünür ama her defasında 87 dereceye sıcaklığı düşürmez ve giderek hararet yükselir.Yani sıcakla geçinir gider. Zaten 87-92 müşirde en az 40 sn fan çalışmazsa sorunludur.Yani uzun çalışan fan daha iyidir,conta yakmama(hararet) açısından....
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti ozantavsan » 15 Arl 2010, 17:56

parçacıya gittiğimde orjinal olup olmadığını nasıl bileceğim ,marka vesaire ibare varmıdır?
orjinalden yanayım hep ama bulamıyorum ki........................................

İnternetten güvenip alabilceğim parçacı ;

çoğunu inceledim ama güvenmiyorum.
Daha önce aldım parça , çiftli parçanın biri anya biri konya çıktı , kırılmış çıktı.. Fiyasko...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 15 Arl 2010, 20:53

ben geçen sene termostat değiştirmek zorunda kalmıştım ısınmıyordu motor, parsanoto ya sormuştum bunlarda iyi yansanayi yok hepsi çin demişti.

Orijinal tavsiye etmişti bende gidip serviste değiştirdim hazır kampanyada vardı :)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 19 Arl 2010, 23:41

Biliyorsunuz daha önce forumda da paylaştığım uygulamalarım vardı aracıma.

1- 0,20 subap ayarı
2- Endüksiyon bobin değişimi
3- Buji kablolarının değişimi
4- 4 adet Brisk D15YC 0,7mm buji
5- Distribitör kapağı
6- Tevzi makarası
--------------------------------------
Benzinde aracım şu an 60 kr yakıyor.
Bugün itibari ilede 2 defa yakıt alarak yaptığım lpg ölçümünde 50 kr yakmaya başladı.
Eskiden 27 kr lpg yakıyordu ben bundan müzdarip olduğum için aracı iyileştirmeye başladım.
27 kr yakarken araç çekmiyordu , performans yerlerdeydi.Subap yarı sonrası araca can geldi , toparladı.Gayet memnunum.

En son güzelce lpg ayarı yaptırdım.Gazcıyada çok yaktığı için gitmiştim.

KArbüratöre baktırmadım hiç , araç 8 aydır bende.LPG ile kullanıyorum , lpg bittiği an benzinliğe kadar benzin ile gidiyorum.

Şu an hava filitrem kirli gibiydi 6 aylık daha ,tozluydu.Hava basarak ve tozları emdirerek temizlik yaptım.Bu hafta yenisini alacağım.

1- Hava filitresini değiştireceğim.
2- Termostatıda 88 derece takacağım , üzerindekini bilmiyorum.Fanda erken açıyor.Havalar soğuyunca yakıt aldı başını gitti.
3- Hararet müşirini değiştireceğim.
4- Fan müşüri 87-92 derece değiştireceğim.
5- Karbüratör ayarı temizliği istiyor gibi , ama ustalardan korkuyorum.Daha da kötü yaparlarsa diye.Kendim uğraşsam sonuçta ufak tefek elemanlar var birini takamazsak ,kaybetsek yandık.

Şu an 20 TL benzin ile (boş depoya) banzin 3850 filan sanırım = 33 km = 60,6 kr / 1kmde=157 mililitre sarfiyat
100 km benzin ile 15,7 litre sarfiyat = 60,45 tl

20 TL LPG LPG=2320 = 41 km = 48,7 kr / 1 kmde= 210 mililitre
100 km lpg ile 21 litre sarfiyat = 48,72 TL

KArbüratöre baktırsam sonuç alırmıyım.Benzinde sarfiyat düştükten sonra lpgde otomatik olarak yeni yapılacak ayarla düşermi.LPG kullanımında karbüratör sadece lpgyi emiyor yazıyor ,lpg üzerinde sarfiyat olarak hiçç etkisi yokmu?

ya karbüratör bakımı sonrası düşecek...
ya da termostat fan müşiri.Motor tam ısına madığı için lpg tam buharlaşamıyor ve sıvı olarak fazla yakıyor olabilir.Bu biraz mantıklı , hava soğuk ,motor soğuk.

Ama benzinde bird tek motor çabuk ısınamadığından biraz etki verdır diye düşünüyorum.

Sizin fikrinizi soruyorum
Ateşleme sistemi değişmiş , subap ayarı doğru yapılmış , bastımı kaçan ,performansı iyi durumda , çalışmada sıkıntısı olmayan , başka sorunu olmayan aracımda yukarıda yazdıklarım dışında bu yakıtı bu kadar arttıran ney olabilir.

Baskı balata yeni
araç 2500 devirde vites değişimi ile muntazam kullanılıyor.
eskiden 20 tl lpg ile bozuk alarla 70-80 km yol alırdı.
lastik havaları sürekli kontrol ediliyor.

El yardım diyorum , bu hafta sanayideyim.Termostat , müşir , hava filitresi için.İyi bir karbüratörcü bulabileceğimi sanmam.Bunuda geçtim ay sonu cep boş .
Yeni bir yıla ne güzel giriyorum değilmi?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 27 Arl 2010, 19:42

ozantavsan yazdı:Aracıma yaptığım ayarlar ve bakımlar sonrası yakıt durumu yavaş yavaş ortaya çıkıyor.

Öncelikle yapılanlar
--------------
Baskı+balata değişim
Subap ayarı ( kendim yaptım 0.20 soğuk motor)
Avans Ayarı ?
İndüksiyon bobin+buji kabloları+brisk orjinal bujiler+distribütör kapağı+tevzi makarası (kendim değiştirdim)
Lpg mikser + lpg boru temizlik
avans hortum tamiri
lastik havaları doğru
---------------
LPG

LPG ölçümü henüz tamamlanmadı kesin olmamakla birlikte şehiriçi en fazla 27 kr , bu hafta tam kesinleşecek bu değerden aşağıya çıkacak sanırım.
Daha önce 66 TL 32 litre lpg ile şehiriçi 180 km gidebilmiştim.
Bu ayarlar öncesi depom doluydu , depodan harcadık sonra bu ayarları yaptım 240 km yol aldı.60 km daha fazla yol.

**************
BENZİN

Yalnız birşey var ki beni çok şaşırttı
Bunlar neticesinde boş depoya 5,42 litre benzin koyuldu = 20 TL
Şehiriçi gidebildiğim mesafe 33 km.
yani km'de 60 kr

benzinde aşırı sarfiyat var , acaba diyorum benzinde ilen emisyon çlçümü yaptırsam sanayide ,cihazla karbüratör ayarı yaptırsam bundan kurtulurmuyum.

Sonra lpg sarfiyat daha aşağılara düşermi ?
Demek benim araç lpgde benzine göre %50 az yakıyor.Benzin sarfiyat aşağı çekilince lpgde düşer ??

Benzinli kullanımda bu konu ile ilgili önerilerinizi bekliyorum.Bu ayar ve değişim sonrası sizce yapılacak ne kaldı ?

bende sibop ayarı yaptım 020 ayarladım burda sizin verdiginiz bilgiler dogrultusunda daha önce arabamda cekiş azdı performans yoktu size şu kadarını söyleyeyim süper oldu aracımın cekişi yükseldi daha önceden 2. viteste cıkamadıgım yokuşu 3 le cıktım ayar bıcagının 020 sentili girmiyordu 020 ye ayarladım ama ben size şunu soracam daha önceden cok sıkıymış ondanmıdır nedir bilemiyorum siboplardan cok ses geliyor neden ki yoksa normalmi birde ayar bıcagında 020 altındada 050mm yazıyor ben bunla ayarladım dogru demi bu bıcak
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ramazanünlü » 27 Arl 2010, 20:28

sonerx yazdı:lpg sıcağı sever termostat kesin 88 lik hararet müşürünü 87-92 tak.VE en iyisini tak.Çünkü bu müşirler araçta çok çok önemli..zamanında açsa bile içindeki temas mesafesinden dolayı (zamanla değişir adi oluşuna göre bizzat içini açıp gördüm..) zamanında açar görünür ama her defasında 87 dereceye sıcaklığı düşürmez ve giderek hararet yükselir.Yani sıcakla geçinir gider. Zaten 87-92 müşirde en az 40 sn fan çalışmazsa sorunludur.Yani uzun çalışan fan daha iyidir,conta yakmama(hararet) açısından....

şimdi bu proplem bendede var degerlerini bilmiyorum ama benimki fanı acıyor 15 sn sonra kapanıyor bu normalmi bendemi degiştereyim yoksa
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 01 Oca 2011, 15:44

Ramazanünlü :

bende sibop ayarı yaptım 020 ayarladım burda sizin verdiginiz bilgiler dogrultusunda daha önce arabamda cekiş azdı performans yoktu size şu kadarını söyleyeyim süper oldu aracımın cekişi yükseldi daha önceden 2. viteste cıkamadıgım yokuşu 3 le cıktım ayar bıcagının 020 sentili girmiyordu 020 ye ayarladım ama ben size şunu soracam daha önceden cok sıkıymış ondanmıdır nedir bilemiyorum siboplardan cok ses geliyor neden ki yoksa normalmi birde ayar bıcagında 020 altındada 050mm yazıyor ben bunla ayarladım dogru demi bu bıcak

---------------------------------------------------------
Ramazan gerçekten subap ayarı sonrası araç kendine geliyor.Performansı iyileşiyor.Aslında fabrika çıkış değerine geliyor.Alması gereken yakıt ve hava karışımını ateşleyerek güce dönüştürüyor.Arablarımızın olması gerekn gücü bu zaten.0,20 ayar doğru ve benimde farkettiğim bu ayar sonrası birazcık şıkırtılı çalışıyor.Ama bu ses dert edecek kadar değil.Çünkü aracımız artık bastımı kaçıyor , hal böyle olunca o ufak ses devede kulak.

Sentil çakında 0,20 yazaıyor ve bu sentille ayarlamışsan doğrudur.Ustanın yaptığı ayarda 0,10 zor giriyordu.Kendim ayarlamadan önce ölçtüm , sonra 0,20 ayarladım ,zehir oldu.Tekrar kontrol etmeyi düşünüyorum ama hava buz gibi hiç canım istemiyor.Araçta sorun yok , varsın biraz şıkırtı olsun.Yalnız şunuda belirteyim termostat ve fan müşirini değiştirdikten sonra bu ses biraz daha azaldı.Onu da motorun verimli ısınması sonucu motor yağının daha akışkan hale geldiği olarak yorumluyorum.Daha iyi yağlama sonucu ses azalmış olabilir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 01 Oca 2011, 19:10

ozantavsan yazdı:Bu yazım EMO338 - Emrah Kucus arkadaşımızın Pazar Sabahı Evin Önünde Subap Ayarı Başlığımdaki son mesajından alıntıdır.Bir önceki yazımdan sonra okudum.Benim anlattıklarımın ne kadar doğru olduğunu gösteriyor.Ben de bu forumda bilgilerini paylaşanlara ve uygulamalarda destek olanlara , cesaretini toplayıp ayarlarını kendi yapanlara ve tüm forum üyelerine teşekkür ediyorum.
----------------------------------------------------

bu gun yenı cıvataları aldım getırttım daha doğrusu piyanoyu sökme riskini almadım ustaya goturdum arabayı durumu anlattım okulda dersın vardı olay yerınden ayrıldım okuldan cıktım ustanın yanına geldım arac hazırdı cıvata değişmiş bılerek sordum kı motor soğuktu cektırdım aracı cunku calıstırmadım bılerek butun subapların ayar vıdasını gevsettım ve dedim ki butun subabla gecsek ayarla oyle marsa bas (soğuk yapsın ayarı dıye :) ) geldığımde sordum kac ayarladın subapları diye emme egzoz olarak 0.20 0.25 yaptım dedı gectım dıreksıyona calıstırdım bastım bizim sıdıkaya :) ıhgggg tadı yok gaz aldım acaba gazmı bıtıyor dıye ıgggghhhh yıne tadı yok eve getırdım ortalık kar saat 10 30 cıvarı dısarı buz bekledım 16 00 a kadar motor buz gıbı oldu actım baktım cıvata benım getırdığım cıvata ayarlara bakıyım dedım demez olaydım o da ne dıngıl usta emme ve egzoz sırasını bılmıyor :) ve kaldı kı ayarların sadece 3 tanesı 0.20 ve 0.25 gerısı 0.17 0.15 e bıle ınen var tam bır kargaşa muhtemelen ayar kazırmıs usta bozuntusu gırıstım hemen kaldırdım aracı taktım beşe defalarca kontrol ederek butun ayarları soğuk motor 0.20 yaptım 9 kuralına uyarak kapattım kapağı bıraz kır kır kut aldı benım sıdıka :) kapattım kontağı tekrar tek basış kapat bas kontağa gürrrrrrrrr süper hiç beklemedım bılgısayarlı gaz ayar yerıne arkadaşım olur öyle bır ayar yap ki dedım tabanca olsun cektı ayarını gaz da tamam bujiler 0.7 brısk yenı hva fıltresı yeni subaplar gıcır değişme oldumu acıklayayım beyler ...

1 arabama sankı beygir ilave ettıler
2 1 2 3 . vıtes zehır gıbı ( önce bayılan araba) 4 ve 5 i denemedım ama gorunen koy klavuz ıstemez 1 2 de araba yırtıyor
3 subap sesınden eser yok tatlı bır skoda motor sesı motorun ustune vida koyduk vıda da oynama yok bu derece kedı gıbı

4 motor sankı sıze sarkı soyluyor

5 1 inci vıteste yuklen gaza kaldır ayağını debrıyajdan zapteyle gavuru edebılırsen SONUÇ

USTALAR KATIYEN SIZIN GOSTERDIĞINIZ OZENI GOSTERMIYOR SUBAPLARA AYARLA SIK GEC SIKARKEN AYAR VIDASI OYNADIMI SIKTIMI AYAR KACTIMI TININDA DEĞİL USTALARIN

BU AKŞAM COK MUTLUYUM O MUKEMMEL MOTOR SESI VE PERFORMANSI İÇİN

ÖNCEDEN BENZINDE GOSTERDIĞI PERFORMANSA HAYRAN KALIRDIM SIMDI LPG DE YAKALADIM O PERFORMANSI BENZINI ŞU AN DUSUNEMIYORUM BILE

BU ARACLARIN CIDDEN SUBAP AYARI 0.20 ŞİDDETLE TAVSIYE EDIYORUM BU OLAYI BAŞLATAN OZAN KARDEŞİME DESTEKLERINI ESIRGEMEYEN AHMETE VE DAHA NICE SIDIKACILARA PARDON SKODACILARA :) TEŞEKKÜRLER YAKIT SARFIYATINI ÖLÇUMLEYIP BILGI VERICEM ARKADAŞLAR YAKINDA SIDIKAMIN RESIMLERINI DE EKLERIM NEYMİŞ EFENDİM OZAMAN

1 BU USTALAR ADAMI USTA EDER
2 HER ARACIN EN IYI USTASI SAHIBIDIR ...
3 subap sesınden eser yok

ozan kardeşim bende senin direktiflerin aracılıgı ile sibop ayarını 020 yaptım yanlız siboplardan ses geliyor bu normalmi
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 01 Oca 2011, 19:20

Ustalara karşıyım ama ,karşılaştığım her usta bu araçların çalışma sesi böyledir dediler.
Bu akşam aracıma binmek için giderken bir skoda favorit geçti.Adımlarımı hızlandırdım sırf sesini duymak için.
Araç duraksadığında hafiye gibi arkasındaydım ,evet biraz ses var.

Başka marka model araçlarıda yaya gezerken dinliyorum onların çoğundada hafif bir ses var.
Ben normal karşılıyorum.
Ama bir önceki mesajımda yazmıştım , subap ayarlarımda kaçma olup olmadığını müsait bir zamanda ,hava da iyi olursa kontrol edeceğim.

Burada yine paylaşırım... Sen dertme aracında sorun yok ,hafif bir şıkırtı sesi vardır.
Bariz yüksek ses yoktur sanırım.

Fena mı canım aracımız şıkır şıkır olmuş ,bastımı kaçıyor.Eeeee şıkı şıkır araçta birazcık şıkırdayacak


Yarın sana aracımın ilk çalışma ve rolantideki sesini kaydedeceğim ,eklerim buraya.Sende seninki ile karşılaştırısın
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 01 Oca 2011, 19:44

ozantavsan yazdı:Ramazanünlü :

bende sibop ayarı yaptım 020 ayarladım burda sizin verdiginiz bilgiler dogrultusunda daha önce arabamda cekiş azdı performans yoktu size şu kadarını söyleyeyim süper oldu aracımın cekişi yükseldi daha önceden 2. viteste cıkamadıgım yokuşu 3 le cıktım ayar bıcagının 020 sentili girmiyordu 020 ye ayarladım ama ben size şunu soracam daha önceden cok sıkıymış ondanmıdır nedir bilemiyorum siboplardan cok ses geliyor neden ki yoksa normalmi birde ayar bıcagında 020 altındada 050mm yazıyor ben bunla ayarladım dogru demi bu bıcak

---------------------------------------------------------
Ramazan gerçekten subap ayarı sonrası araç kendine geliyor.Performansı iyileşiyor.Aslında fabrika çıkış değerine geliyor.Alması gereken yakıt ve hava karışımını ateşleyerek güce dönüştürüyor.Arablarımızın olması gerekn gücü bu zaten.0,20 ayar doğru ve benimde farkettiğim bu ayar sonrası birazcık şıkırtılı çalışıyor.Ama bu ses dert edecek kadar değil.Çünkü aracımız artık bastımı kaçıyor , hal böyle olunca o ufak ses devede kulak.

Sentil çakında 0,20 yazaıyor ve bu sentille ayarlamışsan doğrudur.Ustanın yaptığı ayarda 0,10 zor giriyordu.Kendim ayarlamadan önce ölçtüm , sonra 0,20 ayarladım ,zehir oldu.Tekrar kontrol etmeyi düşünüyorum ama hava buz gibi hiç canım istemiyor.Araçta sorun yok , varsın biraz şıkırtı olsun.Yalnız şunuda belirteyim termostat ve fan müşirini değiştirdikten sonra bu ses biraz daha azaldı.Onu da motorun verimli ısınması sonucu motor yağının daha akışkan hale geldiği olarak yorumluyorum.Daha iyi yağlama sonucu ses azalmış olabilir.

ozan kardeşim çok teşekkür ederim allah senden razı olsun
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir