Egzos manifolt kısmından hava emiş kısmına gelen boru

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Egzos manifolt kısmından hava emiş kısmına gelen boru

İleti ozantavsan » 12 Arl 2010, 00:47

bu borunun bir ucu hava emiş kanalına geçiyor , diğer kısmı egzos manifoldu kısmına.
Soğuk havalarda motorun daha iyi çalışması için sıcak havayı karbüratöre gönderiyor sanırım.
Hava emiş kanalında ısı ile çalışan mekanik kısım var , bu görev yaparak bahsettiğim borudan sıcak havayı iletiyor , ağızdan soğuk havayı almıyor.

Benim sorum bu borunun egzos manifolt kısmına giren ucu eskimiş aralık , muhakkak sıcak hava ile birlikte kaçak soğuk havada giriyor.

Bu durumun sakıncaları nelerdir ?
Yakıta etkisi olurmu ?

en kısa sürede boruyu değiştirmeyi ve ucunu kelepçe ile sabitlemeyi düşünüyorum.Boru platik filan değil bu doğalgaz veya aspiratör bacalarında kullanılan hava borusu ile aynı malzeme....
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti hakanerdogan » 12 Arl 2010, 12:57

Bir yanlışlık olmalı sanırım. Egzost manifoldu direk egzosta gider, orta susturu ve son susturucuya. Başka bir kanalı yoktur.

Emme ile karıştırıyor olabilirsiniz. Zira karbüratöre kadar takip etti iseniz emme borusunu görmüşsünüz demektir. Ki karbüratörün emme borusu dahi yoktur tepesindeki filtreden emer. Egzost manifoldları arka kısımdan direk aşağı iner susturucuya.

Artı karbüratörün soğuk hava emmesi zaten Allah'ın emridir sıcak hava emen araba randımanlı yürümez. Hiç bir motor sıcak hava çekmek için dizayn edilmez aksine soğuk hava çekmek prensipte esastır. Sıcak havanın yanma verimi düşüktür, içindeki oksijen miktarı azdır. Günümüz üreticileri nasıl daha soğuk hava çektiririz diye uğraşmaktadır. (intercooler vs.)

Ve yine düşündüğümde bahsettiğiniz motora egzost manifoldundan sıcak hava gönderme durumu (ki imkansız derecede saçma) yine mümkün değildir, egzost manifoldunda sadece yanma reaksiyonu gerçekleşmiş gaz bulunur verimi yoktur motora.


Muhtemelen bir şeyleri karıştırıyorsunuz.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ozantavsan » 12 Arl 2010, 13:21

Karıştırıyor olabilirim , ama tekrar izah edeyim.

Karbüratöre geçen hava emme kanalımız var , içinde ısıya göre çalışan elektrik bağlantısı olmayan parçanında içinde olduğu.Bu mekanik parça hava kanalı içindeki platik parçayı ısıya göre genleşerek açıyor ve açılan kısıma bu bahsettiğim borudan hava geliyor.Soğuk havalarda ilk etapta motor rahat çalışsın diye bu mekanizmanın olduğunu okumuştum.Bahsettiğim bu borun hava kanalının karbüratör hava ağzı ile birleşim yerinde altta bağlanıyor.
Diğer ucu ise başka yere bağlıki bu ucun bağlandığı yer sıcak , bu yüzden boru ucuda deforme oluyor.

Resim çekebilirsem ekleyeceğim ,
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 12 Arl 2010, 15:41



Neden bahsettiğinizi çok iyi anladım. Manifolta girdiğini düşündüğünüz kısımın aslında manifolt ile bir ilgisi yok, ucu dışarıya açık yani eksoza giden gazı alıp tekrar motora vermek gibi bir görevi de yok. Sadece dışarıdaki havayı eksoz manifoltunun cevresinden çekerek soğuk havalarda motora sıcak hava girişini sağlayarak motorun daha kolay ısınmasını sağlayan bir düzenek. Manifolt kısmındaki ucunun açık olup dışarıdan hava almasının sizin düşündüğünüz gibi bir etkisi olamaz çünkü zaten ucu açık. Hava filtre kutusuna önden hava çeken plastik borunun içinde ufak bir termostat ve kelebek vardır. Isındığı zaman kelebek kapanarak havanın sadece önden girişini, soğuduğu zamanda sadece manifolt tarafından girişini, ara sıcaklıklarda ise yani oratadaykende iki yerden birlikte hava girişini sağlar. Şahsen geçen sene kışın sabahları bu parça yüzünden yola çıktıktan sonra stop etme problemleri yaşadığımdan dolayı bu kelebeği hareket ettiren termostatı söküp yerine tam oturan bir vida sıkarak manifolt tarafından hava gelmesini tamamen iptal ettim. Çünkü arabayı çalıştırıyordum, hergün yaklaşık aynı yerden geçerken bir bakıyordum motor ısınınca devir düşüp araba stop etiyordu çalışmak bilmiyordu, sonra gazı açıp devri 1000 rpm civarına getiriyordum yol alıp gidiyordum sonra motor iyice ısınınca bir bakıyordum devir 2000 rpm civarına çıkmış aşağıya düşmüyor, tekrar durup ayarlıyordum. Bu olay haftalarca devam etti en sonunda sorunun bu parçadan kaynaklandığını buldum. Durum söyle işliyordu: önce gece soğukta kelebek tam açılıyordu önden hava girişini kapatıp manifolt tarafından hava girişine izin veriyordu bir sorun olmuyordu motor çalışıyordu, yol almaya başlıyordum termostat ısınmaya başlayınca ucu uzayıp kelebeyi yavaş yavaş açmaya başlıyordu, o sırada normalde lpg ayarını yaptığım hava miktarının 2 katına yakın hava girişi gerçekleşiyordu hava ve lpg oranı tutmadığı için devir düşüp araba stop ediyordu, motor tam olarak ısınıncada manifolttan gelen hava tamamen iptal olup sadece önden hava girişi olduğu için normale dönüyordu. Bu olayı kavradıktan sonra o termostatı söküp yerine bir vida takıp kelebegi sadece önden soğuk hava girişi sağlayacak şekilde sabitledim. Şimdiye kadar bir sorunum olmadı. Eğer mevcut durumunuzda bir sorun yoksa o boruya müdahale etmenizin yani ucuna kelepçe vs. takmanızın bir faydası olacağını sanmıyorum. Hatta gördüğüm bir çok favoritte o boru tamamen sökülüp atılmış durumda.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 12 Arl 2010, 16:46

bu kısımla bir sorunum yok , ucu açıksa öyle kalsın.
eğer alınan hava miktarını lpgde artırıyorsa , yakıt sarfiyatınıda arttırırmı ?

Borunun iptalinin sakıncası olmuyor o zaman
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 12 Arl 2010, 17:28

Lpg ayarını değiştirmeden yapacağınız bunun gibi değişiklikler sarfiyatı değiştirmez. O manifolttan gelip hava filtresinin önüne giren boruyu tamamen söküp çıkartsanızda birşey değişmez. Yukarıda yazdığım gibi kışın soğuk motorun ısınma süresini kısaltmak için yapılmış bir uygulama sadece. Normalde motor çalışırken soğuk hava daha iyi verim sağlar.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti felicia_3437 » 12 Arl 2010, 17:29

ozan abı o boru gercekten duruyormu lpg bağlanır ken nasıl söküğp atmadılar benım araca lpg bağlanırken cıkartılar ve termostatı da vıdaladılar
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti ozantavsan » 19 Oca 2011, 19:11

tam 1 ay sonrasında benim araca ne kadar sorun çıkardığını tespit ettim.Googleda öylesine bakarken bu konuyu daha önce yazıştığımızı farkettim.Zihnimiz ne kadar meşgul ki konuştuğumuzu hatırlamıyoruz , uğraşıp duruyoruz.
Şimdi farkettim bunu.Bende iptal ettim bu bölümü , pek iyi oldu.Araç kendine geldi.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir