Kışın soğukta çalışmayan aküler için önerim.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Kışın soğukta çalışmayan aküler için önerim.

İleti ozantavsan » 13 Arl 2010, 22:29

Bir sabah veya akşam aracınıza bindiniz , kontağı açtınız.Gösterge ışıkları yanıyor , marşa bastınız ama araç çalışmıyor ,gösterge iışıkları sönükleşiyor , aracınızın sanki canı çekiliyor.

Yapılacak ne var?

1-Başka araçtan akü takviye kablosuyla takviye
2-Aracı vurdurarak çalıştırma

Bunu haricinde bir yol daha var..

Cuma akşamı ben bu sorunla karşılaştım.Başka araçtan akü takviye yaparak çalıştırdım.
Eve gelince aküyü söktüm.Saf su ilave ettim , bir gün sonra araca taktım ,tek marş çalıştı.Aracı stop ettim.
Eşşeklik bende ya rolantide çalıştırıp veya dolaşıp şarj etsin diye beklemedim.
Bir gün sonrasında akşam marş bastım canı çekiliyor , ne kadar denesem olmuyor.Öylece bıraktım.
Bu akşam akü takviyesiz , vurdurmadan , akü voltajı düşükken çalıştırdım.

Nasıl olduğunu şimdi yazıyorum.Bu yöntemi suzuki aracımdada denemiştim ,45a akü marş basmıyordu.
Favomda 12v /60 Amper mutlu akü var.Sıvısı azalmış ,havada soğuyunca çalıştırmıyor.Sıvı ilave tamam ama hava nedeniyle kimyasal reaksiyona giremiyor ve marş basacak seviyeye gelemiyor.Kışın marş bastırmayan akü yazın canavar gibi çalışır , çünkü akü kimyasal reaksiyon ile tepkimeye girerek voltaj üretiyor.

Sadede gelelim aracı bitik akü ile çalıştırmanın yolu ;
Bilgisayarlarda kullandığımız güç kaynaklarının (UPS) içindede olan 12v /7A veya 12/5A aküler var.Bir tane onlardan ediniyorsunuz veya güç kaynağı içinden söküyorsunuz.Aracın kaputunu açıp bu ufak akünün kırmız + kısmını aracımızın + ucuna - ucunu arba akümüzün eksisine bağlıyor ve marşa basıyoruz.Hoopp aracımız çalışıyor , LPG ile kullananlar bu soğuk havalarda muhakkak deponuzda benzin bulunsun.Benimki bu soğukta bile lpg ile tek marş.

bu akşam 2 adet eski güç kaynağının içinden eski aküleri söktüm.2005 yılını ürtünleri 2 yıl sorunsuz çalışmış olsalar 2007 , yani 2-3 yıldır doğru düzgün kullanılmıyorlar , güç kaynakları arızalıydı.Voltajları 12v'a yakındı.
biri 12v/7a , biri 12v/5a di.bunları paralel bağladım + + ya ,- - ye.Bir bakır kabloyu 4 esit parçaya böldüm.ikişerli olarak burdumki akımı kaldırsın.2 kablo birleşip artı kutup , diğer iki kablo birleşip eksi kutup için kullandım.
Aracımın aküsüne bağlamadan şansımı denedim yok akü çalışmıyor.Sonra hazırladığım 2 ufak aküyü otomun aküsüne bağladım ,marşa bastım hooop çalıştı.Hemen ufak aküler zarar görmesin diye oto akümden ayırdım.
Bir süre rolantide çalıştırdım ,sonra 2 km kadar yol aldım , sonra 10 dakika kadar rolanti.Sabah marş alacakmı bakalım.Almazsa yine o iki akü ile çalıştırıp yol yapacağım , şarj tutunca sorun olmayacak.

Siz önce şunları kontrol edin.

Aküden dolayı marş basmıyormu ?
Akünüz 1 veya 2 yıllıksa önce içindeki sıvıyı kontrol edin.İç plakaların 1 cm kadar üzerine çıkacak , o kadar yoksa saf su ilave edin.1 gece saf su koyduğunuz bölümlerin kapağı açık olarak bekletin ,oda sıcaklığında.

Sonra aracınıza takın.MArş basar araç çalışınca şartj olması için turlayın , aracı kullanın.Bunun sonucunda soğuk havalarda araç rahat marş alıyorsa bu şekilde kullanın belli zamanda sıvı kontrolü yapın.

Akü 2 yıldan daha eski ise ve sıvı takviyesi ile olmuyorsa , akünüzü imkanınız varsa şarj ettirin.ŞArj aletine bağlatın.Bu işlemeler sonrası da akü sizi zorluyorsa değiştirin.

Onun haricinde önerime kulak verin.Aracınızda 12v/7a akü bulundurun ,onuda arasıra şarj edin.Şarj için devreler var piyasada.Elinizden geliyorsa kendinizde yapabilirsiniz devreleri.Muhakkak işe yarayacaktır.Akü basmadımı onunla aküye takviye yapın .Ne başka bir araca ,ne de aracınızı itecek birine ihtiyaç var.

Bir gece Suzuki altomun dötlülerini açık bıraktım iş yerimin önünde yarım saat sonra dörtlü filan çalışmıyor ,marş basmıyor.Göstergeler de bile ışık yoktu.Aklıma geldi hemen bir güç kaynağı söktüm içindeki aküyü arabama bağlayıp marş bastım ,eve gittim.Sabahta aynı işlemle marş aldı.Aküm iyice bittiği için yenisi ile değiştirdim.

Yıllar sonra aynı yöntemle aracımı çalıştırıyorum.Aklınızda bulunsun..........12v/7a kendi küçük yaptığı iş büyük

12v / 7A akünün sıfırı şu an 27 TL-----
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti alpino » 13 Arl 2010, 22:39

daha kolayı var, 1 su ilavesi istemeyen yeni tip akülerden kullanın, akünüzü kış gelmeden ölçtürün, eğer şarjı düşükse şarj ettirin. şarj dinamonuzu da kontrol ettirin ki aküyü şarj etmede zorlanmasın. kolay kolay sorun yaşamazsınız. yani her zamanki gibi başınızın ağrımaması için aracınıza iyi bakın.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti skodacı_71 » 13 Arl 2010, 22:44

Aküyü ölçtürüp şarj ettirmek daha mantıklı :D (öbür yöntemle baya bi uğraşmak gerekiyor)
Kullanıcı avatarı
skodacı_71
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 274
Kayıt: 21 Tem 2010, 22:51
Ad Soyad: Süleyman Çelik
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Favorit 135L

İleti ozantavsan » 13 Arl 2010, 23:03

Malesef son dakika başımıza gelene kadar hangimiz ölçtürüyoruz.En son 4 ay oldu sanırım sıvı ilave etmiştim.
Bu önerim bir kulağınızda kalsın.Büyük ihtimalle kontrol ettirmek istesem akü değişecek derlerdi.
en az 120 TL filandır yeni akü 60amper , ki ben 72 ampaer alırım alırsam tabi yuvaya sığarsa.

Şu an akü masrafını kaldıracak durum yok ,arabada çalışmalı.Akümün şarj devresini kendim yapacağım.
Sonra şarj edeceğim , bunu yapana kadar sıkıntı olursa 7amper aküyle çalıştırıp gideceğim.

Akü şarj devremi yapınca Kendin Yap Bölümüne koyarım.Akünüzün durumu iyi ise sadece soğuk havada sıkıntı yapıyorsa yeni akü yerine önerim göz önünde bulundurulabilir.Devir ekonomi devri.Şarj aletleri satılıyor yüksek fiyatlara , o sebepele ekonomi kendi devreni kendin yapma devri.10 Tl ile 20 TL arası ya tutar ya tutmaz.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti frostbite19 » 14 Arl 2010, 09:27

BEnim akü de soğuklar başlayalı az isteksiz bamaya başladı.

Bakım gerektirmeyen akülerden bendeki, tepeden bakınca bi yerden yeşil görünmesi gerekiyo ya onlardan.

Bu akünün içindeki saf sı asit falan her neyse, hiç eksilmez mi? İlave etmek gerekmez mi hiç_?

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti ozantavsan » 14 Arl 2010, 09:41

Bendede yeşil gösterge var ,ama zor çalıştırıyordu.

İlk anlattıklarım ve uygulamamdan sonra bu sabah tek marş .

Oley aküm geri döndü , hemde masraf 0 TL.Masraf yooooookkkk.
120 TL cepte , devir ekonomi devri............
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Henien » 14 Arl 2010, 10:58

Ne güzel anlatmışsın, zaten imzadan da belli olay. Haa ben yapabilir miyim, her şeyden önce bu anlattıklarına teşebbüs edecek cesaret yok. Muhtemelen gider yeni bir akü alırım, 10 taksit de yaparlarsa "neyse canım neye 10 tl vermiyorum ki" diye kendimi avuturum :(
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti ozantavsan » 14 Arl 2010, 11:14

olayda zorluk yok , 12v/7a akü
--------------- 15 cm uzunluğunda
|
|
| 9 cm yüksekliğinde

6 cm eninde kara bir kutu - üzerinde + ve - kutup başları var ufak.

12v/7a akü 12v/60a oto akü
---------------- ----------------------------
+ - + -

akülerin + kutuplarını kabloyla birbirine
- uçlarıda birbirine bağlıyorsun

marş basıyorsun bu kadar
resim çekersem koyacağım kendin yap bölümüne
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti driver112 » 14 Arl 2010, 12:43

Akü konusunda benim de bir önerim var. Geçen sene bizzat uyguladım ve marş tıpkı yazın bastığı gibiydi. Aslında bütün sorun soğuktan kaynaklanıyor. soğuk hava aküyü de soğutuyor. O zaman biz de aküyü soğuktan korumalıyız ki marş zayıflamasın. Bunu da nasıl yapalım? Ben şöyle yaptım.. aküyü kalın bir kumaşla etrafını ve üstünü sardım. (bu arada kutup başlarına dikkat adin.) Ve sonuç mükemmeldi. Deneyin ve sonucu kendiniz görün. Geçen kış başında uyguladım ve bütün kış sorun yaşamadım. Marşta asla zayıflama olmadı. Tabii akünün ömrü dolmuşsa yapacak birşey yok. Doğruca yeni akü almaya..Denemesi bedava.....
driver112
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 41
Kayıt: 21 Kas 2007, 14:44
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: felicia

İleti ozantavsan » 14 Arl 2010, 13:07

Bende yalıtım malzemesi ile kaplamıştım
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti driver112 » 14 Arl 2010, 13:27

ozantavsan yazdı:Bende yalıtım malzemesi ile kaplamıştım
eğer akünün ömrü dolmuşsa yapılacak tek birşey var o da yeni bir akü almak. aküyü soğuktan yalıtırsak hep canlı basıyor. sabahları zayıflamıyor. faydası bu..
driver112
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 41
Kayıt: 21 Kas 2007, 14:44
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: felicia

İleti tryaqain » 07 Oca 2015, 22:41

ozantavsan yazdı:olayda zorluk yok , 12v/7a akü
--------------- 15 cm uzunluğunda
|
|
| 9 cm yüksekliğinde

6 cm eninde kara bir kutu - üzerinde + ve - kutup başları var ufak.

12v/7a akü 12v/60a oto akü
---------------- ----------------------------
+ - + -

akülerin + kutuplarını kabloyla birbirine
- uçlarıda birbirine bağlıyorsun

marş basıyorsun bu kadar
resim çekersem koyacağım kendin yap bölümüne



Resim yada video çekme imkanınız oldu mu ? Konu hortlama gibi oldu ama kusura bakmayın
tryaqain
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 04 Oca 2015, 19:18
Ad Soyad: berke siyah
Nereden: Aksaray
Arabanız: Favorit 90 Model

İleti SKDFORMAN » 08 Oca 2015, 01:13

Eski bi konu hortlatmışsınız ama bu ilginçmiş. Hiç aklıma gelmedi benimde.
Olurmu olur aslında ama 7A aküyü biraz kalın kabloyla aküye bağlamak lazım. yoksa kablo yanar. ve 1 kez marş yapar en fazla. 2. kez yapacağını sanmam :) ama araç bakımlıysa ve ayarları düzgünse çalışır tabiyki.
Acil durumlar için bence iyi fikir.
Elinizde 7A akünüz olmalı biyerde kullandığınız. veya 18A da var bildiğim kadarıyla. Yoksa sıfırdan almaya kalkılsa 50 ila 80 tl tutar. bide şarj aleti ayarlamak lazım. Onun yerine araç akü şarj aleti öneririm. bi kere alır daimi kullanırsınız.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: blues84 ve 17 misafir