lpg regülatör

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

lpg regülatör

İleti ramazanünlü » 17 Arl 2010, 20:04

arkadaşlar benim favorit ime bir türlü gaz ayarı tutturamadım gegülatötde 2 miksere giden hortumda 1 olmak üzeri 3 ayar vidası var bunlarla neyi nasıl ayarlıcam regülatördeki ayar vidaların üstte olan pirin yanda olan pılastık
 
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti 45sardes » 17 Arl 2010, 20:21

Valla ben de merak ediyom bilen varsa bi anlatsın 250 yakıyo benimkide.
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti Favocu » 18 Arl 2010, 04:35

Bende 1,5 yıldır ayarı kendi kendime yapıyorum son zamlar ile LPG'nin 2.04 TL olmasıyla birlikte yakıttüketimim son ölçümümde km'de 0,18 TL 'ye çıktı. Bende regulatördeki pirinç vidayı sağa veya sola çevirmek hissedilir bir etki yapmıyor, regulatördeki plastik vidanında çekiş üzerine bir etkisi yok ilk çalıştırma ve rolanti üzerine etkili, regulatörden karburatöre giden hortum üzerindeki vana ise esas gazın geliş miktarını ayarlayan vana.

Kendim ayarı yaparken; önce regulatördeki prinç renkli vidayı sonuna kadar sıkıp yarım tur (180 derece) açıyorum. Sonra regulatördeki plastik vidayı LPG ile tek marşta otomobil rahat çalışacak şekilde açıyorum. Bu açma işlemini yaparken de karburatöre giden hortumdaki plastik vidadan rolantide motorun en yüksek devirini bulmaya çalışıyorum. Arabayı stop edip tekrar çalıştırma denemeleri yaparak bu işlemi tekrar ediyorum. Aracın tek marşta en kolay çalıştığı yeri bulunca regulatördeki plastik vidayı oynatmayıda bırakıyorum. Ondan sonra regulatöreden karburatöre giden hortum üzerindeki vanayı rolantide en yüksek deviri bulduğum şekile hassas bir şekilde getiriyorum ve bırakıyorum. Eğer ki Lpg ayarından kaynaklanmayan rolanti problemi varsa karburatörün arkasından gaz telinin girdiği yerin yanındaki rolanti ayar vidasından rolantiyi 800 devire getirip bırakıyorum.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti sonerx » 18 Arl 2010, 15:04

onurcelikors yazdı:Bende 1,5 yıldır ayarı kendi kendime yapıyorum son zamlar ile LPG'nin 2.04 TL olmasıyla birlikte yakıttüketimim son ölçümümde km'de 0,18 TL 'ye çıktı. Bende regulatördeki pirinç vidayı sağa veya sola çevirmek hissedilir bir etki yapmıyor, regulatördeki plastik vidanında çekiş üzerine bir etkisi yok ilk çalıştırma ve rolanti üzerine etkili, regulatörden karburatöre giden hortum üzerindeki vana ise esas gazın geliş miktarını ayarlayan vana.

Kendim ayarı yaparken; önce regulatördeki prinç renkli vidayı sonuna kadar sıkıp yarım tur (180 derece) açıyorum. Sonra regulatördeki plastik vidayı LPG ile tek marşta otomobil rahat çalışacak şekilde açıyorum. Bu açma işlemini yaparken de karburatöre giden hortumdaki plastik vidadan rolantide motorun en yüksek devirini bulmaya çalışıyorum. Arabayı stop edip tekrar çalıştırma denemeleri yaparak bu işlemi tekrar ediyorum. Aracın tek marşta en kolay çalıştığı yeri bulunca regulatördeki plastik vidayı oynatmayıda bırakıyorum. Ondan sonra regulatöreden karburatöre giden hortum üzerindeki vanayı rolantide en yüksek deviri bulduğum şekile hassas bir şekilde getiriyorum ve bırakıyorum. Eğer ki Lpg ayarından kaynaklanmayan rolanti problemi varsa karburatörün arkasından gaz telinin girdiği yerin yanındaki rolanti ayar vidasından rolantiyi 800 devire getirip bırakıyorum.
Bu ayarla mı yakıtınız 0.18 oluyor.Ona göre bende yapıcam zira yakıtı bir türlü düşüremiyorum. Şejhir içi 0.27-0.33 tl yakıyor desem gülersiniz
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti Favocu » 18 Arl 2010, 17:44

Yukarıda anlattığım kadarının yeterli olacağını sanmıyorum, aslında uzun uzun anlatılabilecek bir mevzu. Yakıt tüketimine etki eden birçok faktör var. Yakıt tüketimini azaltmaya ben öncelikle hava filtresi kutusunun borusunun ucunu bantlayıp gelen hava miktarını azaltarak ve bundan sonra da lpgyi kısarak sağladım. Motorun uygun devirini yakıt ve havanın arasındaki oran sağlıyor bu oran bozulduğu zaman devir düşüyor. Bu şekilde hava azaltıldıkça lpgde kısılarak oran bozulmuyor. Böylece devir düşmüyor. Fakat gereğinden fazla hava ve lpg kısıldığında nekadar ekmek o kadar köfte misali çekiş düşüyor. Sanki 1300 değilde 800cc motorla yol alıyormuşsunuz gibi oluyor. Geçen yıl bu şekilde bir deneme yapmıştım hava filtresinin önünü neredeyse bir kalem kalınlığında açıklık kalacak şekilde kapatıp gazıda sonuna kadar sıkmıştım, depoyu fulleyip yola gitmiştim yaklaşık 140km yol yapmıştım, dönüşte tekrar depoyu aynı pompadan fullemiştim 11TL gibi bir rakama dolmuştu yani kmde 0,08 TL yakmıştım, forumda bunu yazınca motorbisiklet ile bile bunu yakamazsın deyip dalga geçmişlerdi, aslında olay basitti düz yolda son gazda bile 5 viteste araba 90ı zor görüyordu, otobusleri bile sollayamıyordum ama o zamanlar diğer kişilerin yaktıklarının neredeyse yarısını yakmıştım. Sonra bahsettiğim hava deliğini büyüterek yolda çekiş ve ayar denemelerine devam ettim. En sonunda bir ufak su şişesinin altına yaklaşık 1,5cm çapında delik açıp, hava filtresinin önüne taktığımda beni tatmin edecek çekiş ve yakıt performansını almaya başladım. Geçen yıl kış boyunca her sabah lpg ile en fazla 2 marşta çalıştı. Bu sistemin en büyük dezavantajı ise benzinde otomobili kullanmak oluyor çünkü hava girişi çok fazla daraldığı için sanırsam yeterli hava gelmiyor ve yakıt tam olarak yanamıyor ve buda yakıt tüketimini arttırıyor, benzinde kısacık bir mesafe giderken bile benzin ibresinin hızla aşağıda doğru indiğini gördüm. Yaklaşık 6 aydır hiç benzinde motoru çalıştırmadım.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ramazanünlü » 18 Arl 2010, 20:06

onurcelikors yazdı:Yukarıda anlattığım kadarının yeterli olacağını sanmıyorum, aslında uzun uzun anlatılabilecek bir mevzu. Yakıt tüketimine etki eden birçok faktör var. Yakıt tüketimini azaltmaya ben öncelikle hava filtresi kutusunun borusunun ucunu bantlayıp gelen hava miktarını azaltarak ve bundan sonra da lpgyi kısarak sağladım. Motorun uygun devirini yakıt ve havanın arasındaki oran sağlıyor bu oran bozulduğu zaman devir düşüyor. Bu şekilde hava azaltıldıkça lpgde kısılarak oran bozulmuyor. Böylece devir düşmüyor. Fakat gereğinden fazla hava ve lpg kısıldığında nekadar ekmek o kadar köfte misali çekiş düşüyor. Sanki 1300 değilde 800cc motorla yol alıyormuşsunuz gibi oluyor. Geçen yıl bu şekilde bir deneme yapmıştım hava filtresinin önünü neredeyse bir kalem kalınlığında açıklık kalacak şekilde kapatıp gazıda sonuna kadar sıkmıştım, depoyu fulleyip yola gitmiştim yaklaşık 140km yol yapmıştım, dönüşte tekrar depoyu aynı pompadan fullemiştim 11TL gibi bir rakama dolmuştu yani kmde 0,08 TL yakmıştım, forumda bunu yazınca motorbisiklet ile bile bunu yakamazsın deyip dalga geçmişlerdi, aslında olay basitti düz yolda son gazda bile 5 viteste araba 90ı zor görüyordu, otobusleri bile sollayamıyordum ama o zamanlar diğer kişilerin yaktıklarının neredeyse yarısını yakmıştım. Sonra bahsettiğim hava deliğini büyüterek yolda çekiş ve ayar denemelerine devam ettim. En sonunda bir ufak su şişesinin altına yaklaşık 1,5cm çapında delik açıp, hava filtresinin önüne taktığımda beni tatmin edecek çekiş ve yakıt performansını almaya başladım. Geçen yıl kış boyunca her sabah lpg ile en fazla 2 marşta çalıştı. Bu sistemin en büyük dezavantajı ise benzinde otomobili kullanmak oluyor çünkü hava girişi çok fazla daraldığı için sanırsam yeterli hava gelmiyor ve yakıt tam olarak yanamıyor ve buda yakıt tüketimini arttırıyor, benzinde kısacık bir mesafe giderken bile benzin ibresinin hızla aşağıda doğru indiğini gördüm. Yaklaşık 6 aydır hiç benzinde motoru çalıştırmadım.

kola şişesini kesip o kapak yerinden gelen hava nasıl fazlamı azmı olur
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti 45sardes » 18 Arl 2010, 20:30

onurcelikors yazdı:Yukarıda anlattığım kadarının yeterli olacağını sanmıyorum, aslında uzun uzun anlatılabilecek bir mevzu. Yakıt tüketimine etki eden birçok faktör var. Yakıt tüketimini azaltmaya ben öncelikle hava filtresi kutusunun borusunun ucunu bantlayıp gelen hava miktarını azaltarak ve bundan sonra da lpgyi kısarak sağladım. Motorun uygun devirini yakıt ve havanın arasındaki oran sağlıyor bu oran bozulduğu zaman devir düşüyor. Bu şekilde hava azaltıldıkça lpgde kısılarak oran bozulmuyor. Böylece devir düşmüyor. Fakat gereğinden fazla hava ve lpg kısıldığında nekadar ekmek o kadar köfte misali çekiş düşüyor. Sanki 1300 değilde 800cc motorla yol alıyormuşsunuz gibi oluyor. Geçen yıl bu şekilde bir deneme yapmıştım hava filtresinin önünü neredeyse bir kalem kalınlığında açıklık kalacak şekilde kapatıp gazıda sonuna kadar sıkmıştım, depoyu fulleyip yola gitmiştim yaklaşık 140km yol yapmıştım, dönüşte tekrar depoyu aynı pompadan fullemiştim 11TL gibi bir rakama dolmuştu yani kmde 0,08 TL yakmıştım, forumda bunu yazınca motorbisiklet ile bile bunu yakamazsın deyip dalga geçmişlerdi, aslında olay basitti düz yolda son gazda bile 5 viteste araba 90ı zor görüyordu, otobusleri bile sollayamıyordum ama o zamanlar diğer kişilerin yaktıklarının neredeyse yarısını yakmıştım. Sonra bahsettiğim hava deliğini büyüterek yolda çekiş ve ayar denemelerine devam ettim. En sonunda bir ufak su şişesinin altına yaklaşık 1,5cm çapında delik açıp, hava filtresinin önüne taktığımda beni tatmin edecek çekiş ve yakıt performansını almaya başladım. Geçen yıl kış boyunca her sabah lpg ile en fazla 2 marşta çalıştı. Bu sistemin en büyük dezavantajı ise benzinde otomobili kullanmak oluyor çünkü hava girişi çok fazla daraldığı için sanırsam yeterli hava gelmiyor ve yakıt tam olarak yanamıyor ve buda yakıt tüketimini arttırıyor, benzinde kısacık bir mesafe giderken bile benzin ibresinin hızla aşağıda doğru indiğini gördüm. Yaklaşık 6 aydır hiç benzinde motoru çalıştırmadım.
teşekkürler baya faydalı güzel tecrübeler paylaştın bizlerle
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti Favocu » 19 Arl 2010, 05:30

O hava girişinin daraltılma büyüklüğü karburatörün ve üzerine takılan lpg mikserinin durumuna göre değişiyor. Örneğin karburatör alt takozundan veya karburatörün vida deliklerinden hava alan bir arabada daha küçük hava deliği ile denge sağlanırken, karburatörünün hava filtresi haricinde hiç bir yerinden hava emmeyen bir aracın hava azaltma miktarı değişiklik gösterir. Ama kendi aracımda kapak deliği fazla geldi, ama sizde şuan hiç bir daraltma yoksa kapak deliği yeterli olabilir. Bahsettiğim gibi deneye deneye zaten ideali bulunuyor. Birde hava filtresinin girişinin ucuna eksoz manifoltu tarafından gelen sıcak hava borusu ve önünde bir sıcaklık değişimiyle çalışan kelebek var. Soğuk havalarda açıklarak önden gelen havayı kapatıp, alttan hava gelişini sağlıyor. O kelebek sistemini iptal edip sadece önden sizin izin verdiğiniz kadar havanın girişini sağlamak gerekiyor. Aksi taktirde iyi bir ayarda yapmış olsanız, araba soğuduğunda o kelebek açılarak fazladan hava gelmesini sağlıyor ve motorun zor çalışmasına veya stop etmesine neden oluyor.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ramazanünlü » 20 Arl 2010, 09:51

onurcelikors yazdı:O hava girişinin daraltılma büyüklüğü karburatörün ve üzerine takılan lpg mikserinin durumuna göre değişiyor. Örneğin karburatör alt takozundan veya karburatörün vida deliklerinden hava alan bir arabada daha küçük hava deliği ile denge sağlanırken, karburatörünün hava filtresi haricinde hiç bir yerinden hava emmeyen bir aracın hava azaltma miktarı değişiklik gösterir. Ama kendi aracımda kapak deliği fazla geldi, ama sizde şuan hiç bir daraltma yoksa kapak deliği yeterli olabilir. Bahsettiğim gibi deneye deneye zaten ideali bulunuyor. Birde hava filtresinin girişinin ucuna eksoz manifoltu tarafından gelen sıcak hava borusu ve önünde bir sıcaklık değişimiyle çalışan kelebek var. Soğuk havalarda açıklarak önden gelen havayı kapatıp, alttan hava gelişini sağlıyor. O kelebek sistemini iptal edip sadece önden sizin izin verdiğiniz kadar havanın girişini sağlamak gerekiyor. Aksi taktirde iyi bir ayarda yapmış olsanız, araba soğuduğunda o kelebek açılarak fazladan hava gelmesini sağlıyor ve motorun zor çalışmasına veya stop etmesine neden oluyor.

ben zaten sizin o dediginiz o motorun ordan hava alan yeri iptal ettim vidaladım ve agzınıda koli bantıyla bantladım dün sizin dediginiz gibi yaptım hava borusunun agzına pet şişe gecirdim agzını elimle kapattım siyop etmedi dediginiz gibi bi yerlerden hava alıyot heral bende per şişenin agzını kapagını bir kalem girecek kadar deldim ve gazıda dediginiz şekilde yaptım ve köye gidip geldim yanlız şöyle bişey oluyor motor bogulunca yokuşta vites degiştirmek icin depraja basınca gaz yükseliyor ve geri düşüyor bunu soracaktım normalmi bu
ve bu bilgileri bizlerle paylaştıgın icin de teşekkür ederim
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti Favocu » 20 Arl 2010, 10:34

Siz çok fazla küçültmüşsünüz galiba 1 - 1,5 cm çapında delik genellikle yeterli oluyor. Bahsettiğiniz devir yükselmesi olayı hava giriş deliğini çok fazla küçülttüğünüzden kaynaklanmış olabilir. Bir ara fırsatını bulursam kendi aracımdakinin fotograflarını çekip burada paylaşırım.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti canfezzz » 20 Arl 2010, 19:16

resimleri bekliyoruz kardeş merakla haberin ola.... :D
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti ramazanünlü » 21 Arl 2010, 08:54

onurcelikors yazdı:Siz çok fazla küçültmüşsünüz galiba 1 - 1,5 cm çapında delik genellikle yeterli oluyor. Bahsettiğiniz devir yükselmesi olayı hava giriş deliğini çok fazla küçülttüğünüzden kaynaklanmış olabilir. Bir ara fırsatını bulursam kendi aracımdakinin fotograflarını çekip burada paylaşırım.

zahmet olmassa fotografını bekliyorum bende o hava deligini biraz daha genişleteyim ondansa
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti sonerx » 21 Arl 2010, 13:02

devir yükselmesi iyi birşey.SEn o devir yükselmeni lpg hortumundaki vanayı en titreşimsiz yere kısarak ayarlayacaksın.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti ramazanünlü » 21 Arl 2010, 17:32

sonerx yazdı:devir yükselmesi iyi birşey.SEn o devir yükselmeni lpg hortumundaki vanayı en titreşimsiz yere kısarak ayarlayacaksın.

biraz daha acıklık getirsen zahmet olmassa nasıl titreşimsiz yere getirecez
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti sonerx » 21 Arl 2010, 23:38

rolantide gazı kısarak açarak en tatlı çalıştığı ve devirinde arttığı yer bana göre.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 21 misafir