favurit bu kadar yakarmı? 76 tl ye 228 km

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favurit bu kadar yakarmı? 76 tl ye 228 km

İleti sekoseko » 20 Arl 2010, 13:06

arkadaşlar kış şartlarında lgp kontrolü yapayım bakalım full leyince ne kadar gidiyor dedim.

tam 76 lira aldı depo
km 776 da idi
km 016 da gaz bitti 228 km yapar.

doğru dürüst gaza basmadım hep devrinde kullandım...

daha önceki full lediğimde 75 liraya 400 km gitmiştim.buda nasıl oldu anlamadım ama
yağ filtresi hava filtresi yağ değişti.
karbüratör ayarı yapıldı gaz ayarı yapıldı
bu işte bir acayiplik vardır diyerek 10 liralık gaz alıp kaç km yaptığına bakacağım.
 
wWw.SkodaFavorit.org
sekoseko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 33
Kayıt: 20 Arl 2010, 13:01
Ad Soyad: seko
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit

İleti ozantavsan » 20 Arl 2010, 16:53

Yakar Nedenini bulamazsak yakar .
Bendede aynı şikayet var.Foruma yazmıştım.Havalar soğuyunca yakıt acaip arttı.
bir depo 32 litre lpg ile 230 km gidebiliyordu.
Sonra bu 180 km'ye kadar düştü.

----------------------------
Yazımı ekliyorum.
--------------------
Daha önceki mesajımdır...
Tam da foruma bu konuyu araştırmak için girmiştim ve senin başlığı gördüm.
Az önce bende karbüratörün sağına soluna baktım , birşeyler görmeye çalıştım.Tek gördüğüm Jikov karbüratör ibaresi.Googledan hemen araştırmaya başladım temizliği için , seni gördüm sonra.

Benim tek dedrdim şu an anormal yakıt sarfiyatı.
Biliyorsunuz daha önce forumda da paylaştığım uygulamalarım vardı aracıma.

1- 0,20 subap ayarı
2- Endüksiyon bobin değişimi
3- Buji kablolarının değişimi
4- 4 adet Brisk D15YC 0,7mm buji
5- Distribitör kapağı
6- Tevzi makarası
--------------------------------------
Benzinde aracım şu an 60 kr yakıyor.
Bugün itibari ilede 2 defa yakıt alarak yaptığım lpg ölçümünde 50 kr yakmaya başladı.
Eskiden 27 kr lpg yakıyordu ben bundan müzdarip olduğum için aracı iyileştirmeye başladım.
27 kr yakarken araç çekmiyordu , performans yerlerdeydi.Subap ayarı sonrası araca can geldi , toparladı.Gayet memnunum.

En son güzelce lpg ayarı yaptırdım.Gazcıyada çok yaktığı için gitmiştim.

KArbüratöre baktırmadım hiç , araç 8 aydır bende.LPG ile kullanıyorum , lpg bittiği an benzinliğe kadar benzin ile gidiyorum.

Şu an hava filitrem kirli gibiydi 6 aylık daha ,tozluydu.Hava vasarak ve tozları emdirerek temizlik yaptım.Bu hafta yenisini alacağım.

1- Hava filitresini değiştireceğim.
2- Termostatıda 88 derece takacağım , üzerindekini bilmiyorum.Fanda erken açıyor.Havalar soğuyunca yakıt aldı başını gitti.
3- Hararet müşirini değiştireceğim.
4- Fan müşüri 87-92 derece değiştireceğim.
5- Karbüratör ayarı temizliği istiyor gibi , ama ustalardan korkuyorum.Daha da kötü yaparlarsa diye.Kendim uğraşsam sonuçta ufak tefek elemanlar var birini takamazsak ,kaybetsek yandık.

Şu an 20 TL benzin ile (boş depoya) banzin 3850 filan sanırım = 33 km = 60,6 kr / 1kmde=157 mililitre sarfiyat
100 km benzin ile 15,7 litre sarfiyat = 60,45 tl

20 TL LPG LPG=2320 = 41 km = 48,7 kr / 1 kmde= 210 mililitre
100 km lpg ile 21 litre sarfiyat = 48,72 TL

KArbüratöre baktırsam sonuç alırmıyım.Benzinde sarfiyat düştükten sonra lpgde otomatik olarak yeni yapılacak ayarla düşermi.LPG kullanımında karbüratör sadece lpgyi emiyor yazıyor ,lpg üzerinde sarfiyat olarak hiçç etkisi yokmu?

ya karbüratör bakımı sonrası düşecek...
ya da termostat fan müşiri.Motor tam ısına madığı için lpg tam buharlaşamıyor ve sıvı olarak fazla yakıyor olabilir.Bu biraz mantıklı , hava soğuk ,motor soğuk.

Ama benzinde bird tek motor çabuk ısınamadığından biraz etki verdır diye düşünüyorum.

Sizin fikrinizi soruyorum
Ateşleme sistemi değişmiş , subap ayarı doğru yapılmış , bastımı kaçan ,performansı iyi durumda , çalışmada sıkıntısı olmayan , başka sorunu olmayan aracımda yukarıda yazdıklarım dışında bu yakıtı bu kadar arttıran ney olabilir.

Baskı balata yeni
araç 2500 devirde vites değişimi ile muntazam kullanılıyor.
eskiden 20 tl lpg ile bozuk alarla 70-80 km yol alırdı.
lastik havaları sürekli kontrol ediliyor.

El yardım diyorum , bu hafta sanayideyim.Termostat , müşir , hava filitresi için.İyi bir karbüratörcü bulabileceğimi sanmam.Bunuda geçtim ay sonu cep boş .
Yeni bir yıla ne güzel giriyorum değilmi?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 20 Arl 2010, 17:09

32 litre = 74.24 tl şu an.
Son kaçık sarfiyatla demekki dolu depo = 148 km... Senin 228 nerede benimki nerede değilmi?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 20 Arl 2010, 17:29

benim değiştirmeyi düşündüğüm termostat , fan müşiri belki seninde çözümün olabilir.Karbüratörede baktıysan , bakımda yapıldıysa geriye termostat düşündürebilir.Ayrıca bujilerinide değiştir , Brisk D15YC vazgeçemem.Daha önce Bosch FR8DC takmışlardı , ben kendim Brisk taktım FR8DC yanından geçemez ,araba kışın soğuğunda tek marş lpg ile çalışıyor ,gece lpg'de bırakıyorum.KArbüratör doğru ayarlandımı , karbüratör altından başka yerlerinden fazla hava almasın , kontrol et.
Distribütörden karbüratöre giden vakum borusunu kontrol et ,takılımı ,sağlammı.LPg filitresi etkileyebiliyormuş , ben ilk fırsatta değpiştireceğim.Geriyede pek birşey kalmıyor yapacak.Umarım ikimizin sorunuda çözülür.Bu arad subap ayarlarını kontrol ettir.Soğuk motor 0,20 ayarlattır , bu çok farkediyor aracın performansına ve yakıta.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti canfezzz » 20 Arl 2010, 19:00

Valla abi yakıt işine akıl sır ermiyor ne dielim ... Ben tüp beynini yeni taktırdığımda 320 km yapmıştım full depo ile yakıt o zaman 1.55 idi daha sonra sağolsun bazı ustlar ayarın içine etti aynı full depo ile 225 km gidiyodum... en son yardan sonra 285 km gidiyorum...Bakalım şuan gine deneme yapıyorum bakalım ne yapacak bu arada arabayı her zaman hızlı kullanırım ... Yani fazlasıyla basıyorum...Ayağını gazdan çekmiyenler kadar olmasada hızlıyımdır... :D
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti sekoseko » 20 Arl 2010, 19:52

termostat daha 3 gün önce değişti.hatta termostat yokmuş yeni taktırdım.
wWw.SkodaFavorit.org
sekoseko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 33
Kayıt: 20 Arl 2010, 13:01
Ad Soyad: seko
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit

İleti forman37 » 21 Arl 2010, 00:29

ŞİMDİ inanmıcaksınız :D 2 gun oncesıne kadar benım forman tamı tamına 70 krş yanı 700 bınlıra yakıyodu :D emısyon testıne soktuk normal şartlarda 0,5 gelmesı gerekıyo oda en fazla teste bı gırdık lanet olsun gırmeseydım keşke :D bılgısayar 3,7 deyınce bayılıyodum nerdeyse :D abı dedım yap şunu hallet soktuk karburatoru memelerı değişti bı temızlık bı bakımdan sonra marşa bastık emısyona tekrar gırdık bılgısayar bu sefer guzel haberler verdı :D ( 0,2 ) :D süper bi düşüş yaşadık bakalım nolcak ...
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 21 Arl 2010, 09:20

hadi hayırlı haberlerini bekliyorum , bakalım yakıt düşecekmi ?
Maaşı alı almaz bende soluğu bir karbüratörcüde alacağım.
2 gündür binmiyorum arabaya , bu sorunu çözene kadar binmeyeceğim.
Hanımın iş yeri eve 6 km şehiriçi , git gel 12 km , lpg ile 6 TL yakacak bu deli.Bende evin önünde tutuyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sonerx » 21 Arl 2010, 12:59

http://www.skodam.com/topic22989.html KARBİRATÖRCÜLERR ZENGİN OLDULAR.hİÇBİRŞEY ÇAKMAZLAR ama bir iki yağla üfle gelsin 150 tl. En iyi usta sensin... 4 yıldır ben yakıta çare bulamadım.Yukardaki linkte son çarem...dikkatli okuyun..
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti orthosis » 21 Arl 2010, 15:08

havalar soğudu soğuyalı benim formanda acayip yakıyor, gaz lt2.34 ten 10 tl lik gaz ile 35 km zor yapıyorum. geçenlerde motoru ısıttım içindeki gazı bitirdim, 10 tl gaz aldım çıktım uzun yola ibreyi 90 da sabitledim tam 57 km gitti!!! demekki araç ısınana kadar lpg yi sömürüyor.
orthosis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 102
Kayıt: 29 Mar 2009, 21:06
Nereden: Isparta
Arabanız: skoda fabia I-skoda felicia 1.6

İleti ozantavsan » 21 Arl 2010, 15:38

Sabahtan bu yana bir yandan işimi yapıp , bir yandan bu termostat olayını araştırdım.
Bulduğum bilgiler ışığında termostat açık kalırsa motor ısınamaz bu da fazla yakıt tüketimine neden olur.
Ayrıca soğuk motorda aşınma daha çok olur.

Benimkide açık kaldı demekki ,hararet ibresinin konumunu daha önce fotğraflayıp koymuştum.
Yazın ibre yarı kısımda sabit kalıyorken şimdi yarıya göre dörtte biri konumda.
12 km yol yapıyorum jikle bile devreden zor çıkıyor , ibre fotoğraftaki kadar.Kalorifer bile eskisi gibi değil.
Yarın alıyorum termostat 88 derece orjinal arayacağım ,fan müşirinide aldımmı 87-92 derece.
Sanırım motorum artık üşümeyecek , yakıt daha iyi yanacak.Motor ısınında lpg regülatöre gelen sıvı gaz daha iyi buharlaşacak , hacim kazanacak ve yakıt düşecek.KAloriferim eskisi gibi ısıtacak.Motorum ideal çalışma ısısına ulaştığı için daha verimli çalışacak , motor yağı katılıktan kutulacak daha iyi yağlayacak.Motorum zarar görmeyecek.

En önemlisi bu nedenle sıkılan gönlüm rahatlayacak ,keyfim yerine gelecek.

resimde 12 km sonrası ibre burada hiç yükselmiyor sonra
Eklentiler
151210-0750.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sonerx » 21 Arl 2010, 16:58

ozantavsan yazdı:Sabahtan bu yana bir yandan işimi yapıp , bir yandan bu termostat olayını araştırdım.
Bulduğum bilgiler ışığında termostat açık kalırsa motor ısınamaz bu da fazla yakıt tüketimine neden olur.
Ayrıca soğuk motorda aşınma daha çok olur.

Benimkide açık kaldı demekki ,hararet ibresinin konumunu daha önce fotğraflayıp koymuştum.
Yazın ibre yarı kısımda sabit kalıyorken şimdi yarıya göre dörtte biri konumda.
12 km yol yapıyorum jikle bile devreden zor çıkıyor , ibre fotoğraftaki kadar.Kalorifer bile eskisi gibi değil.
Yarın alıyorum termostat 88 derece orjinal arayacağım ,fan müşirinide aldımmı 87-92 derece.
Sanırım motorum artık üşümeyecek , yakıt daha iyi yanacak.Motor ısınında lpg regülatöre gelen sıvı gaz daha iyi buharlaşacak , hacim kazanacak ve yakıt düşecek.KAloriferim eskisi gibi ısıtacak.Motorum ideal çalışma ısısına ulaştığı için daha verimli çalışacak , motor yağı katılıktan kutulacak daha iyi yağlayacak.Motorum zarar görmeyecek.

En önemlisi bu nedenle sıkılan gönlüm rahatlayacak ,keyfim yerine gelecek.

resimde 12 km sonrası ibre burada hiç yükselmiyor sonra
HAYAL BU DEDİKLERİN SEN ÜSTTE YAZDIĞIMA BAK...
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti ozantavsan » 21 Arl 2010, 18:57

Hayaller başarıyı getirir.Benim aracım şehiriçi 27 kr yakarken 50 kr sarfiyata geçti.Benim sarfiyatı düşürme hesabım öncelikle eski değeri yakalamak.Daha aşağısını bilemiyorum , yanlış anlaşılmasın.
Önce eski yakıt değeri ,onada razı olurum..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti osti01 » 21 Arl 2010, 23:11

sekoseko yazdı:arkadaşlar kış şartlarında lgp kontrolü yapayım bakalım full leyince ne kadar gidiyor dedim.

tam 76 lira aldı depo
km 776 da idi
km 016 da gaz bitti 228 km yapar.

doğru dürüst gaza basmadım hep devrinde kullandım...

daha önceki full lediğimde 75 liraya 400 km gitmiştim.buda nasıl oldu anlamadım ama
yağ filtresi hava filtresi yağ değişti.
karbüratör ayarı yapıldı gaz ayarı yapıldı
bu işte bir acayiplik vardır diyerek 10 liralık gaz alıp kaç km yaptığına bakacağım.




hadi 13 km de benden olsun 76 tl ile 240 km yapmışsın
soğuk havada aracın en fazla % 50 ye kadar daha fazla yakması bence normal
hele 1,3 motor için şehir içi durkalk yapması
ve aracın gün içerisinde kısa mesafeler gidip soğuması ve tekrar yolalması gibi sebepler bunu % 50 ye yaklaştırır. Normal şartlar altında km de 0,23 - 0,25 olan yakıt sarfiyatı yukarıdaki sebepler le 0,315 olması normaldir bence senin yakıtın da öyle zaten
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti sonerx » 21 Arl 2010, 23:30

öztavşan senin dediklerinin hepsini 4 yıldır yaptım ama şu an 0.33 tl yakıyorum.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti ozantavsan » 22 Arl 2010, 17:34

saat 17 civarı ile parçacımdan termostat + fan müşiri aldım.
Orjinali yok tabiki , ayrıca ben 88 derece istedim ,o ısrarla 82 derece tavsiye etti.
Bunlar soğuk iklim doğu arabası o yüzden bunlara 82 olur ,88 fazla gelir derken 82yi elimize verdi.
fan müşiri 80-85 derece verdi.Deneyeceğiz bakalım , istediğim gibi sonuç alamazsam başka yerden yeni parça alırız artık..bu akşam karanlıkta değiştireceğim ,o yüzden resim yok malesef.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sonerx » 22 Arl 2010, 21:55

parçaları bedava mı alıyorsunuz ki değişirim diyorsunuz.Kullandıktan sonra değiştirecek mi o aldığınız yer. en iyisi gereksiz para harçamamak.
oto akesuarcılardamüşür var. termostat 88,müşür 87-92...
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sekoseko » 24 Arl 2010, 16:02

arkadaşlar şimdi söylemeyi unuttuğum bişey var
gazı fullediğim gün karlı gündü gaz dolarken duraklar gibi olduhatta durdu tekrar doldu felan böyle acayiplikler oldu pompacıya söyledim ilk defa böyle bişey görüyorum neden gaz dolarken durur gibi oluyor dedim oda soğuktan böyle oluyor benzin doldururkende böyle oluyor dedi.Gazı her zaman aynı yerden alıyorum.Yani beni kazıklamazlar heralde.

Birde aracımın sıcaklığı bence normal genelde ortalarda duruyor ortayı bazen geçiyorda.Bir yerde yanlışlık var ama anlamadım.
termostat 74 derece galiba skopardan öyle verdiler kışın bu takılır dediler.


şu an 10 liralık gaz içinde duruyor 20 km yol yapmışım bakalım ne kadar daha gidecek.
wWw.SkodaFavorit.org
sekoseko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 33
Kayıt: 20 Arl 2010, 13:01
Ad Soyad: seko
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir