favurit bu kadar yakarmı? 76 tl ye 228 km

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favurit bu kadar yakarmı? 76 tl ye 228 km

İleti ozantavsan » 24 Arl 2010, 23:25

Kışın 74lük bana ters geldi.Kışın hava soğuk olduğu için motora sağlıklı çalışma için daha çok ısı gerekli.
74 derece olunca termostat açacak , motordaki sıcak su radyatöre geçecek fan açılıp soğutacak.
Yaz için deseler anlarım derece 74 oldumu soğumaya geçecek.

kışın 74 üzeri termostat olsa ; 88 derece mesela ; motor 88 derece olduğunda ,ısındığında ,termostat açar ,soğutma başlar.Motor kışın soğuğunda daha randımanlı çalışır.

Ben 82 derece termostat , 80-85 fan müşiri taktım , araç şimdi soğukta zorlanmadan yol alıyor.Rolantide çok az bekleyip yola koyuluyorum , aracım eskiye göre daha güzel çalışıyor.

Bu akşam 30 saniye kadar rolantide çalıştırdım , yola çıktım.Jikle rolantide 1200 civarı başladı.Yolda 1000 civarındaydı.Eve kadar aldığım yol 2 km di.Fan hiç devreye girmedi yol boyunca.
Eve vardığımda stop etmeden kaputu açtım.Termostat borularını yokladım , termostat yeni yeni açmaya başlamış.
Termostata geçen uç kısmında sıcaklık vardı.Motor ısınmış , termostat yeni açılmaya başlamış ,sıcak su radyatöre daha iletilmemiş.74 lük termostat olsa motor 74 dereceye geldiğinde termostat açılıp soğutmaya geçerdi ki bu kış için ideal değil bence.

ideal sıcaklıkta çalışan motor lpg beynini daha çok ısıtır , gaz sıvıdan buhara dönüşür , jikle daha çabuk devreden çıkar.bence termostat değerinin düşük olmaması gerekli.

Gönlümde 88 derece termostat var , orjinalini bir bulsam ,,,
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ERTAN26 » 26 Arl 2010, 12:50

ben 10tl gazla şehir içi 35km gidiyorum.285tl sen benide geçmissin valla
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti ozantavsan » 26 Arl 2010, 20:30

Nihayet , termostatı tekrar söküp sıvı conta ile monte ettim.Testler tamam , radyatörde hava yok ,sorun yok.
Fan ikide bir devreye girmiyor , devreye girdiği anda çok uzun süre çalışmıyor artık ,kısa süre çalışıyor.Hararet ibrem yazın olduğu konuma geliyor ,ortadan biraz aşağıya.

LPg regülatör sımsıcakkk , araç kullanımı rahatladı , jikle normal çalışıyor.

Bugün 1200 civarı devredeydi ,rolantide çalıştı 1000 civarına indi .Geri vitese takıp hareket edince 800 devirdeydi.
Sıvı contası kullanmadan önce antifiriz damlatıyordu.Conta sonrası kupkuru.Damlatırken fan daha erken devreye girmişti , sıvı conta sonrası acaba fanda sorunmu var ,kablomu unuttum derken fan açtı.Gayet güzel.

Bakalım yakıt sarfiyatı ne durumda olacak.Bir süre sonra belli olacak.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir