Termostat takarken hangi Yönde olacak

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Termostat takarken hangi Yönde olacak

İleti ozantavsan » 23 Arl 2010, 11:52

Sabah termostatımı söktüm ,vidada kırdım.Neyseki kırık vidayıda çıkarttım.İş öylece kaldı.Bugün vida alıp takacağım.

İçinden derecesi yazmayan bir termostat çıktı.Yayın içindeki metal ileriye doğru çıkmıştı.
Fan Müşiri ise 82-68 derece çıktı.

Ben 82 derece termostat takıyorum
Fan müşirini 80-85 derece ile değiştirdim.

Sabah dikkat etmemişim.Termostatı takmak için 3 vidayı söküp metal aksamı alıyoruz ya termostatın yaylı kısmı bunun içine doğru bakıyordu sanırım.Uzantısız kısmıda motor içine doğru.Yanlışım varsa düzeltin.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 23 Arl 2010, 12:11

Buldum bu yönde olacakmış.Benimki arabayı aldığımda tersmiş demekki.............
Eklentiler
sahibinden_dsc02158aaaa.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti diseqc » 23 Arl 2010, 12:45

kendi soruna cevabı baya güzel vermişsin montaj güzel olmuş ilerde birinin işine mutlaka yarayacaktır.
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti 45sardes » 23 Arl 2010, 12:49

Evet gerçekten güzel bir bilgi paylaşımı olmuş.Teşekkürler. :D
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti ozantavsan » 23 Arl 2010, 13:01

internette araştırıken yine bizim forumda buldum cevabı.Fotoğrafta bu sorunu kendi halleden arkadaşımıza ait ,belitmeyi unutmuşum.Hakkını yemeyelim.Başlığı açtıktan sonra araştırırken bu rakdaş sayesinde cevabıı bulmuş oldum ,fotoğrafı herşeyi anlatıyor.İsmini hatırlamıyorum ama ona bende teşekkür ederim...
Teşekkürler ona..

buldum tekrar

post245753.html?hilit=kalorifer%20petek#p245753

Enginus isimli arkadaşımız yazmış ,teşekkürler
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 23 Arl 2010, 19:52

Offf ya , vidaları aldım termostatı taktım.Ama conta azar azar damlatıyor.Gevşeltip yeniden sıktım ama nafile.
Deneme yapmak için antifiriz takviyesi yaparak boşalan sıvı kabını maximum seviyesine kadar doldurdum.
Aracımı çalıştırdım , sıcaklık en alttaki siyah çentiği yeni geçmiştiki motor stop etti.
Yeniden marş , az çalış hoop stop.Benzin bitmişşşşş , gazda yoktu depoda.Gazda 1-2 dakika çalıştı o da stop etti.
Misafirlikte var bu akşam uzakta , yaya gideceğim artık.Yanımda benzin bidonu götüreceğim , misafirlik sonrası 5 litre benzin alacağım.Artık sabah denerim.

Araba stop etmeden önce radyatör borularını kontrol ettim.Termostatı taktığımız bölüme geçen kalın boru , radyatörün üstünede giren sıcaktı.Radyatör sıcaktı.LPG regülatörü (kafa) sıcaktı.Bu durumda termostat açtımı.
Açarken azar azarmı açılıyor.82 derece termostat açıldıysa hararet ibresi en alttaki beyaz bölümü ve aradaki siyah çizgiyi biraz geçmişti.Fan daha devereye girmemişti fan müşiri 80-85 derece takmıştım.
Araba stop edince kaldı öylece , buraya kadar anlattıklarıma göre herşey sizce yolundamı.
Bunlar olurken sıvı takviye kabım maximum çizgisine kadar doldurduğum gibi duruyordu.

Termostat contasımı damlatıyor , sıvı contamı kullanmalı..

İnetnet başında forumda olan arkdaşlardan acil yorum bekliyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti osti01 » 23 Arl 2010, 23:37

kardeş ellerine sağlık kolayca yapabilirsin ben bir çok defa kendim söküp taktım hiç de sorun yaşamadım şu an 74 derecelik termostat var çok memnunum.
kendi contalarının haricinde sıvı conta da kullanacaksın sıvı conta kullanırsan damlatma konusunda sorun da kalmaz.
sıvı contayı sürerken iç kısımda kalmamasına dikkat et. ya da contanın taşma ihtimalini de düşünerek sür.

bu arada termostatın ters takılmasının (açılabilme mesafesi olduğu sürece (Skodalarda bu mesafe var) ) büyük bir sorun çıkaracağını zannetmiyorum. Termostatı harekete geçiren mekanizma yayın etrafında bulunduğu mildir. Doğal olarak, ısınıp gelen suyun bu mile değmesi gerekmektedir. Bu mile direk temas eden sıcaklık mekanizmayı harekete geçirir.

Ters takıldığı durumda sıcaklık önce termostatın arkasına değecek buradan ısı, metalin iletimi ile asıl olması gereken yere gelince mekanizma açılacak.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti AhmetH » 24 Arl 2010, 00:23

sıvı conta kullanmak lazım :)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2214
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti skodaizm » 24 Arl 2010, 00:31

Sıvı contaları, iç kenarlara taşırmadan uygulamalısınız. Eğer taşma olursa, zamanla buradan kopan fazlalıklar radyatörde tıkamaya neden olmakta.

Bilginize.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti ozantavsan » 24 Arl 2010, 00:50

Sağolun , daha önce usta sıvı contada kullanmıştı.Daha önce elektronik bir proje için 500 dereceye dayanıklı sıvı conta kullanmıştım.Zerzavatçıdan almıştım.Sanırım onuda kullanabilirim , kırmızıya benzer veya kahverengiye benzer bir madde.

Termostat yönünü resimdeki gibi taktım.Yaylı kısmın ısıyı ileterek açılış yaptığını foruma eklediğim youtube vidyolarından öğrenmiştim.Bizde bu yaylı kısmı motor tarafına verince sıcak su direk buraya temas edecek ve termostat açacak.Ters takıp hiç arabamızı da kendimizide yormayalım değilmi?

Gelelim son duruma damlatmayı bir kenara bıraktım onunla sonra ilgileneceğim.
En son yakıt bitmişti depoda ; Saat : 24:00 elimde bidon benzinlikteyim.Rahat uyuyamam halletmezsem.
5 litre benzin aldım. 00:15 benzini depoya boşaltım.MAşa bastım vira bismillah.
HEr ihtimale karşı kaput açık , saf su yanında.
Aracı rolantide çalıştırdım. Hararet ibresi yavaş yavaş yükseldi. İlk ufak kesik kısmı siyah şeridi aştı.Fan halen devrede değil.Gözüm su takviye kabında , kapta sorun yok.ISı biraz daha yükseldi.

Termostata giren kalın boru sıcak , sıvı kabına giden ince boru sıcak , sıvı kabının üst kısmı biraz sıcak alt kısmı antifirizli soğuk.Radyatör sıcak , fan müşiri sıcak i radyatörün altından kısmından çıkan boru sıcak.
Hararet ibresi orta seviyelere yaklaştığında fan açtı , kısa süreli bir çalışma sonrası devreden çıktı.Sıvı takviye kabının sıvı miktarında düşme olmadı.

Sıvı takviye kabının kapağını yavaşça araladım , biraz sıcaklık çıktı.İyice açtım kapağı aldım.Sıvı miktarı çoook az yükseldi.Termostattan gelen Üstteki ince boru kabın içine az açılmış musluk seviyesinde su akıtıyor.Kapağı kapattım.Belki 10 dakikaya yakın rolantide çalıştı aracım.Devir göstergesi hep 1500 devirdeydi.Ara sıra gaz verdim bıraktım ama 800 veya 1000 seviyesine inmedi.Bazı zaman rolantide 1500-1200 arası gezdi ,az gaz verince 1500 e çıktı.Bu kafamı kurcaladı biraz.

Bir test sürüşü yapayım dedim , bindim favoya.Geri vitese takıp gaza az dokunduğumda devir anına 800 oldu.
Yavaş yavaş yol aldım ,arada hızlandım en fazla 3. vites yaptım.Hararet ibresi hızlanırken biraz düştü.En alt bölgedeki beyaz kesim siyah çizgisine kadar.Evin önüne geldim hemen stop etmedim , hararet bu çizgiyi biraz geçmişti.Kaputu açtım ,borular sıcak ,sıvı takviye kabında sıvı miktarı maximum çizgisinde anormal bir durum yok.Termostaın alt kımından su damlayan yeri gözledim damla damla su yok.Elimi değdirdiğimde geliyor.
Motoru stop ettim ,Sabah gaz almaya gideceğim bakalım.Bu arada yolda kaloriferi açtım 2. kademede sıcak üflüyordu , 3 yapınca biraz daha azdı sıcaklık.Gerçi basıp yol yapmadım.MAhalleye turladım.Termostatın açık kaldığı zamandan daha iyi.

Yalnız aracın yanında beklerken egzos gazı gözlerimi yaşarttı.Rengi malum kış beyaz buhar şeklindeydi.Egzos kokusu acı , göz yaşartıcı sanırım karbüratör bakım istiyor ?????

Aracın kaçışı iyi ve yumuşaktı ,motorun ısındığı belliydi.

Herşey yolunda gibi geldi bana , SİZCE ?????
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 24 Arl 2010, 01:24

Sorularım varrr..

Termostatımızı yenilediğimize göre 82 derecelik ,
Fan müşirimizde eskisi 62-80 dereceymiş ,ben 80-85 derecelik taktım.

Bu duruma göre motorumuz daha iyi ısınacak , eki fan müşiri olsa 80 derecede fanı açacak , sıcaklık 62 derece düşene kadar çalışacak.Yani fan 18 derecelik fark ile 80 dereceden 62 dereceye düşene kadar çalışacak.
Radyatör sıcaklığını düşürecek , hararet düşecek ,motor soğuyacak.

Benim taktıklarıma göre 82 derecede termostat açılacak.Fan 85 derecede devreye girecek , 80 dereceye düştüğünde kapanacak ,daha az bir süre çalışacak.Yaptığım testlerde öyle olduğunu gördüm.Yol alırken radyatöre çarpan rüzgar ile hararet düşüyor zaten , fan müşirinin çalışma değerine gelene kadar fan devreye girmeyecek ,daha az açılıp kapanacak.Bununda motorun ideal çalışma ısısına katkıda bulunacağını düşünüyorum.Yakıta faydası olurmu derseniz olur diyorum ama benim aracın karbüratör bakım ve emisyon ölçümünüde yaptırsan rahatlayacağım.

Sizlerin kullandığı termostat derecesi ve fan müşir derecesi nedir?
Parçacımdan bir türlü 88 derece termostat alamadım.Var , yok değil ; neymiş bizim araçlara ağır gelirmiş.
İçinizde yaz kış 88 derece kullanan varmı ? Sorun Varmı ?
Fan müşiri değeriniz nedir ?
Jikleniz bu soğuk havalarda hararet ibresinin hangi konumunda devreden çıkıyor ?

ben termostat testimi 4 derece gece soğuğunda yaptım. gece 00:30 - 4derece
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 24 Arl 2010, 08:54

ozantavsan yazdı:...Termostattan gelen Üstteki ince boru kabın içine az açılmış musluk seviyesinde su akıtıyor...

Termostat açılmış demektir.;)
ozantavsan yazdı:Kapağı kapattım.Belki 10 dakikaya yakın rolantide çalıştı aracım.Devir göstergesi hep 1500 devirdeydi.Ara sıra gaz verdim bıraktım ama 800 veya 1000 seviyesine inmedi.Bazı zaman rolantide 1500-1200 arası gezdi ,az gaz verince 1500 e çıktı.Bu kafamı kurcaladı biraz...

Jikle tertibatı takılı kalıyor olabilir.
ozantavsan yazdı:...kaloriferi açtım 2. kademede sıcak üflüyordu , 3 yapınca biraz daha azdı sıcaklık...

3. kademede soğuk üflemeye başlar. Hararet yaptığında ve fan da çalışmıyorsa, kaloriferi 3. konuma getirip en azından su kaynatmasını önleyebilirsin.;)
ozantavsan yazdı:...aracın yanında beklerken egzos gazı gözlerimi yaşarttı.Rengi malum kış beyaz buhar şeklindeydi.Egzos kokusu acı , göz yaşartıcı sanırım karbüratör bakım istiyor ?????

Benzinde çalıştırdığın için karbüratörün kesinlikle titiz bir bakım ve ayar istediğini söyleyebilirim.
ozantavsan yazdı:...Parçacımdan bir türlü 88 derece termostat alamadım.Var , yok değil ; neymiş bizim araçlara ağır gelirmiş...

Fabirkadaki mühendisten daha mı iyi biliyormuş kendisi acaba? Haynes' teki verilerde aynen şöyle yazar:
Thermostat opening temperature 88°C to 103°CYani 103°C' lik termostat bile takılabilir. Sistemin tümü sağlıklı çalışmıyorsa, istersen termostatı kaldır at gene hararet yapar.

ozantavsan yazdı:İçinizde yaz kış 88 derece kullanan varmı ? Sorun Varmı ?
Fan müşiri değeriniz nedir ?

İstanbul' da yaşıyorum ve termostat 88°C' lik, fan müşiri de 87-92°C' lik. Yaz-kış hiç bir sorun da yok. Ancak yukarıda da dediğim gibi sistemin bir yerinde bir sıkıntı olursa tabii ki hararet yapar. Her şeyin tamam olduğunu ama pompada bir sıkıntı olduğunu varsayarsak, gene hararet yapacaktır.

ozantavsan yazdı:Jikleniz bu soğuk havalarda hararet ibresinin hangi konumunda devreden çıkıyor ?

Sağlıklı çalışan jikle esasen dört kademelidir. Dördüncü kademeye çok soğuk havalarda geçer. Benim Favorit' in jiklesi arızalanmadan önce, soğukta marşa bastıktan sonra hareket edip 150-250 metre kadar sonra tamamen kapanıyordu.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 24 Arl 2010, 09:07

Bu sabah gaz almaya gittim.Toplam 5 km yol.hararet siyah çentiği geçti ,ortaya %75 yaklaştı , hızlanınca biraz düştü.Ama park ederken jikle hala devredeydi , 1000 civarı , 800 lere düşmedi.
Termostat açıktı ,sıcaklık yeterliydi , fan gerektiğinde devredeydi.Ama aracın ilk hareket ve yol almazı eski soğuk havalardan kat kat iyiydi.Zorlanmadı , bağırmadı , yağ gibi aktı tabiri caizse.

İnternetten orjinal termostat bulamadım.bulsam alacağım.Fan müşirinide bulsam.Her zaman orjinalden ,fabrika çıkış değerlerinden yanayım.

resimde çektim ama koyamayacağım bugün , şehirdışı servis Ayvalık beni bekler.Favom bugün bir haftalık suskunluğunu bozuk yollara döndü , park yerinde dursun ben dönene kadar.

Orjinal termostat fan müşiri internetten temin edebileceğim , güvenilir bir yer varmı? yazarsanız sevinirim
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 24 Arl 2010, 11:30

ozantavsan yazdı:Bu sabah gaz almaya gittim.Toplam 5 km yol.hararet siyah çentiği geçti ,ortaya %75 yaklaştı , hızlanınca biraz düştü.Ama park ederken jikle hala devredeydi , 1000 civarı , 800 lere düşmedi.
Termostat açıktı ,sıcaklık yeterliydi , fan gerektiğinde devredeydi...

Jikle takılı kalıyor anlayabildiğim kadarıyla. Aman diyeyim jikleyi sakın kurcalama kurcalatma. Sonra aşağıdaki linkteki gibi bir sorunun olur:
viewtopic.php?f=4&t=806&p=8144#4818
ozantavsan yazdı:...aracın ilk hareket ve yol almazı eski soğuk havalardan kat kat iyiydi.Zorlanmadı , bağırmadı , yağ gibi aktı tabiri caizse.

Motor yağları 90°C civarlarındaki motor sıcaklıklarında en iyi performansı verirler. O nedenle motor çok rahatlamış gibi hissetmeniz.
ozantavsan yazdı:...Orjinal termostat fan müşiri internetten temin edebileceğim , güvenilir bir yer varmı? yazarsanız sevinirim

İstanbul' daki parçacılardan havale karşılığı temin edebilirsiniz ama ne kadar orijinal veya kaliteli malzeme gönderirler bilemem.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 24 Arl 2010, 23:34

bu akşam aracı çalıştırdım.30 sn kadar rolanti , jikle 1200 devir civarı.
yola çıktım eve mesafe 2 km.Araç rahat çalışıyor , boşta devir 1000.
Fan hiç devreye girmeden eve vardım.KAputu açtım , termostat yeni devreye girmiş , yeni açmaya başlamış.
Termostata geçen borunun ucu sıcak , radyatöre kadar soğuk.Yani motor ısınmış ,sıcak su radyatöre ulaşmamış daha , yani motoru yolda ısıttık ,soğumadanda eve vardık.

Bakalım yakıt sarfiyatım değişecekmi.Yolda 2. kademe petekler ısı veriyordu.
Sıvı takviye kabına ince borudan sıcak su fazla gelmemişti , kabın üstü buz gibiydi.
Geriye sıvı conta alıp termostatı ve contasını yeniden takmak kaldı.Sonra bu iş tamamdır......
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Ömer Fatin » 02 Arl 2012, 23:26

ozantavsan yazdı:Kapağı kapattım.Belki 10 dakikaya yakın rolantide çalıştı aracım.Devir göstergesi hep 1500 devirdeydi.Ara sıra gaz verdim bıraktım ama 800 veya 1000 seviyesine inmedi.Bazı zaman rolantide 1500-1200 arası gezdi ,az gaz verince 1500 e çıktı.Bu kafamı kurcaladı biraz...


Ozan bey konunun üzerinden çok zaman geçmiş ama benzer bir problemde ben yaşıyorum şuan. Termostadımı değiştirdikten sonra sizinki gibi devir 1500 devrin altına inmiyor. Ama ben aynı gün termostadı değiştirmeden önce karbüratörtemizliğide yaptım.

Yaptığım işlemleri detaylı olarak aşağıdaki linkte aktardım. Yaptığım bir hatada görünmüyor ama yinede sorunu anlayamadım.

kendin-yap/komple-jikov-karburator-bakimi-temizligi-t5643-18.html" rel="nofollow
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti MadloveR » 03 Arl 2012, 01:00

Ömer Fatin yazdı:
ozantavsan yazdı:Kapağı kapattım.Belki 10 dakikaya yakın rolantide çalıştı aracım.Devir göstergesi hep 1500 devirdeydi.Ara sıra gaz verdim bıraktım ama 800 veya 1000 seviyesine inmedi.Bazı zaman rolantide 1500-1200 arası gezdi ,az gaz verince 1500 e çıktı.Bu kafamı kurcaladı biraz...


Ozan bey konunun üzerinden çok zaman geçmiş ama benzer bir problemde ben yaşıyorum şuan. Termostadımı değiştirdikten sonra sizinki gibi devir 1500 devrin altına inmiyor. Ama ben aynı gün termostadı değiştirmeden önce karbüratörtemizliğide yaptım.

Yaptığım işlemleri detaylı olarak aşağıdaki linkte aktardım. Yaptığım bir hatada görünmüyor ama yinede sorunu anlayamadım.

kendin-yap/komple-jikov-karburator-bakimi-temizligi-t5643-18.html" rel="nofollow" rel="nofollow

Jikle kelebeğini önceki konumumda takmamışsın sıkıntı oradan kaynaklanıyor. Bu konuda sana Uğur abi(Sainz) yardımcı olur. Kendisi jikle konusunda yüksek ihtisas yapmış gördüğüm kadarıyla :)
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti sainz » 03 Arl 2012, 09:11

MadloveR yazdı:Jikle kelebeğini önceki konumumda takmamışsın sıkıntı oradan kaynaklanıyor. Bu konuda sana Uğur abi(Sainz) yardımcı olur. Kendisi jikle konusunda yüksek ihtisas yapmış gördüğüm kadarıyla :)

Sabah sabah iyi güldüm. :D Allah da seni güldürsün.

Estağfurullah yüksek ihtisas falan değil de epey bir sıkıntı yaşadığım için, her fırsatta paylaşırım.

viewtopic.php?f=4&t=806&p=8144
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 21 misafir