gaz ayar vidaları

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

gaz ayar vidaları

İleti ramazanünlü » 24 Arl 2010, 08:48

arkadaşlar bu gaz ayarı yaparken 2 regülatörde 1 tanede miksere giden hortumda olmak üzere 3 vida var bu vidalarla neyi nasıl ayarlıyoruz bilen varsa allahaşkına söylesin regülatörde princ vida var sonuna kadar sıkınca araba calışmıyor ama calıştıktan sonra kasınca yani kapatıncada araba yine calışmaya devam ediyor. birde sonuna kadar acınca araba zor calışıyor bu ne vidası
 
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti Favocu » 24 Arl 2010, 14:49

Prinç renkli vida rolanti ayar vidası. Aşağıdaki dökümana bir göz atın isterseniz.

http://www.fema.com.tr/Reg_Kilavuz.pdf
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti zeybek » 24 Arl 2010, 20:54

Hava girişinin 3 te 1i açık olmalı 3 te 2 si kapalı olmalı. Böyle değilse koli bandıyla 3 te 2 sini kapatın.Arac calışır vaziyette iken bakır vidayı sıkın. Araba stop ediyorsa, etmeye yakın sıkmayı bırakın. Plastik vidayı gevsetip sıkarak rölantiyi tekrar arttırın. Rölanti artınca bakır vidayı sıkmaya devam edin. Bu şekilde bakır vidayı sonuna kadar sıkın. Tam sıkınca plastik vidayı gevsetip sıkarak en rahat çalışacagı pozisonu bulun. Gaz vanasını sola doğru iyice acın. Sonra 3000 devir de sabit tutarak gaz vanasını sıkın. Nerde devir düşerse orda vanayı sıkmayı bırakıp çok az geri acın. Olay budur arkadaşlar
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti Favocu » 25 Arl 2010, 05:35

Aslında bu hava girişini daraltma olayı lpg'nin çekiliş vakumunu arttırıyor, böylece yeterli gazın çekilmesini sağlıyor. Normalde montajı, mikser seçimi vs. düzgün yapılmış bir araçta hava girişini daraltmaya ihtiyaç duyulmaması gereklidir. Ustanın dediğine göre mikserler montajın kolayına kaçmak için uydurulmuş parçalar, aslında direk benzin gibi karburatöre lpg girişi sağlanırsa az yakıt tüketimi ve performansın haricinde, hava girişini daraltmak gibi bir problemide kalmıyormuş. Hatırladığım kadarıyla mikseri iptal edip direk karburatöre delik delip bağlantı yapmanın, karburatör temizliği, bakımı, tornası vs. 100tl civarında bir maliyeti varmış.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ramazanünlü » 25 Arl 2010, 09:39

onurcelikors yazdı:Aslında bu hava girişini daraltma olayı lpg'nin çekiliş vakumunu arttırıyor, böylece yeterli gazın çekilmesini sağlıyor. Normalde montajı, mikser seçimi vs. düzgün yapılmış bir araçta hava girişini daraltmaya ihtiyaç duyulmaması gereklidir. Ustanın dediğine göre mikserler montajın kolayına kaçmak için uydurulmuş parçalar, aslında direk benzin gibi karburatöre lpg girişi sağlanırsa az yakıt tüketimi ve performansın haricinde, hava girişini daraltmak gibi bir problemide kalmıyormuş. Hatırladığım kadarıyla mikseri iptal edip direk karburatöre delik delip bağlantı yapmanın, karburatör temizliği, bakımı, tornası vs. 100tl civarında bir maliyeti varmış.

bunu yapan yani miksere gerek kalmadan direk karbüratöre gaz vermeyi yapan yer varmı peki yaptıralım ben uşak ta yaşıyorum
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ramazanünlü » 25 Arl 2010, 09:40

onurcelikors yazdı:Aslında bu hava girişini daraltma olayı lpg'nin çekiliş vakumunu arttırıyor, böylece yeterli gazın çekilmesini sağlıyor. Normalde montajı, mikser seçimi vs. düzgün yapılmış bir araçta hava girişini daraltmaya ihtiyaç duyulmaması gereklidir. Ustanın dediğine göre mikserler montajın kolayına kaçmak için uydurulmuş parçalar, aslında direk benzin gibi karburatöre lpg girişi sağlanırsa az yakıt tüketimi ve performansın haricinde, hava girişini daraltmak gibi bir problemide kalmıyormuş. Hatırladığım kadarıyla mikseri iptal edip direk karburatöre delik delip bağlantı yapmanın, karburatör temizliği, bakımı, tornası vs. 100tl civarında bir maliyeti varmış.

teşekkür ederim bu bilgiler çok işime yarıcak
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti zeybek » 25 Arl 2010, 12:34

ramazanünlü yazdı:
onurcelikors yazdı:Aslında bu hava girişini daraltma olayı lpg'nin çekiliş vakumunu arttırıyor, böylece yeterli gazın çekilmesini sağlıyor. Normalde montajı, mikser seçimi vs. düzgün yapılmış bir araçta hava girişini daraltmaya ihtiyaç duyulmaması gereklidir. Ustanın dediğine göre mikserler montajın kolayına kaçmak için uydurulmuş parçalar, aslında direk benzin gibi karburatöre lpg girişi sağlanırsa az yakıt tüketimi ve performansın haricinde, hava girişini daraltmak gibi bir problemide kalmıyormuş. Hatırladığım kadarıyla mikseri iptal edip direk karburatöre delik delip bağlantı yapmanın, karburatör temizliği, bakımı, tornası vs. 100tl civarında bir maliyeti varmış.

teşekkür ederim bu bilgiler çok işime yarıcak




Normali böyle olsaymış daha iyiymiş. Ama burada yaptıracak bir yer yok. Hava girişini bantlamanın amacı 15/1 oranında hava gaz karışımınn karbüratöre girmesi gerkli. Benzinde bu oran farklı. Araclar fabrika cıkısı benzin oranına göre ayarlandığından bantla lpg ayarı yapmak zorundayız. Aksi taktirde atıyorum 25/1 oranında hava gaz karışımı girerse cekiş düşer, arttırmak içinse gaz vanasını açmanız gerekir, buda aşırı yakıt sarfiyatı demektir. Benim felicia 1.3 glx karbüratöli aracım var. Lpg 2.31 tl uzunyolda 160 kuruş yakıyo.
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti Favocu » 25 Arl 2010, 13:54

Bende bu karburatörü deldirme konusunda ustanın söylediklerini söyledim. Yani kendim yaptırmış, denemiş değilim. Benim aracımda da hava girişi daraltılmış durumda, hava girişini açınca bırakın yakıt sarfiyatını, otomobil yerinden bile hareket etmiyor, gaz verdiğiniz anda stop ediyor. Bende lpg'yi 2,05 ten alıyorum, şehiriçi 17-18 kuruş yakıyorum. Ancak eksoz emilsyon pulu testlerinde yakıt hava karışımının uygun değerde olmadığından hava girişindeki daraltmanın açılarak ayar yapılması gerektiğinden bu şekilde daha az yakacağından vs. bahsettiler.

Sanırsam bu hava ve yakıt oranındaki bozukluğun temel sebebi lpg mikserinin gaz kelebeğinin üzerinde bulunması. Benzin gibi gaz kelebeğinin altından lpg verildiğinde hava ve gazın doğru oranda gelebileceğini düşünüyorum. Yani ayağınızı gazdan çekince bantın yaptığı işi gaz kelebeğinin kendisi yapıyor. Ustam kendisi bunu daha önce bir kaç favorite daha takmış iyi sonuç almış. Bana yanlış hatırlamıyorsam, lpg regulatöründen karburatöre gelirken ki ortada bulunan vanayıda söktüğünü ve regulatörden karburatöre ayar olmaksızın gazın geldiğini de söylemişti.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir