aracınız tek marşta çalışmıyormu?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

aracınız tek marşta çalışmıyormu?

İleti ERTAN26 » 26 Arl 2010, 14:30

araç özellikle kışın nazlı çalışır.kontagı aç,gaza sonuna kadar bas ve yavaş yavaş ayagını gazdan kaldır.(favoritlere ait özellik)böylelikle otomatik cikleyi çalıştırmış olursun.araç tek marşta çalışır,çalışmassa gaz tertibatında bi sorun vardır.
 
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti alwaysloser » 26 Arl 2010, 16:22

gaza boğmadıkça tek marşta çalıştırırm

özellikle soğuk havalarda marşa bazar az gaz veririm sonrasını kendisi yapar
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti SKODA 135 » 26 Arl 2010, 18:28

Evet tek seferde çalışıyor maşallah. Kontağı açıyorum "tık" sesi gelince marşa masıyorum. (Ayağım yarım gazda)
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti alwaysloser » 26 Arl 2010, 19:52

o tık sesi ne oluyor
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti ozantavsan » 26 Arl 2010, 21:05

Aracı benzin veya lpgde çalıştırmak için kullandığın üzerinde switch bulunan kutu.Ayrıca lpg miktarını ledli olarak gösteren kutu.Tık sesi buradan geldiği gibi ayrıca lpg regülatöründen önceki valfin açılması sesidir.

KOntağı açtığında bir süre beklersin tık sesini duyduktan sonra motor soğuksa marşa basmadan önce gaza tam basarsın ayağını yavaşça kaldırıp yarım gaz seviyesinde marşa bastığında aracını çalıştırırsın.

Bunun dışında aracının lpgde daha çabuk çalışmasını istiyorsan bujilerini kontrol et.
Benim favorit için bosch FR8dc olacak diye ısrar ediyor parçacı ve ustalar.Bu bujilerle benimki lpgde sorunsuz çalışmasına rağmen marşa basılı tutmak gerekiyordu.

Bende ısrarla BRISK D15YC 0,7 mm tırnak aralıklı buji aldım.PArçacım yine bosch FR8dc diye tutturdu.
Kulak asmadım.Bujileri değiştirdikten sonra aracı çalıştırdım.Şu an buz gibi havada - derece de dahil tek marş anında alıyor.Benzinle çalıştırmaktan daha iyi marş alıyor hatta.

Tek marşta çalışmıyorsa ; bujileri kontrol et ,subap ayarını yaptır , avans ayarını kontrol ettir.
Buji kablolarında iyiyise sorunsuz basması gerek.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti rakcay52 » 30 Arl 2010, 09:20

Benim görüşüm bu sitenin tek amacı sorunları çözmek yardımcı olmak bir club üyesi arkadaşın arabası ile bir problemi varsa hedef o problemin cevabını biliyorsak yrd olmak diye düşünüyorum kaldıkı şahıs problemini çözememiş sinirli olabilir agresif olabilir abuk subuk kelimelerle laf kalabalığı yaparak kişi benim arabam böyle çalışır şöyle çalışır bende şöyle böyle deyip egolarını tatmin etmemeleri elbette o şahısların araçlarının çalışmadığı problem olan yerleri vardır soruna çözmek eğilimli yaklaşılması gerekir diye düşünüyorum
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93

İleti SKODA 135 » 30 Arl 2010, 11:16

alwaysloser yazdı:o tık sesi ne oluyor


"Tık" sesi araç lpg'de iken kontağı açtığınızda gazın açıldığını gösterir. Eğer doğrudan marşa basarsanız motora gaz gitmediğinden tek seferde çalışmaz. Bir kaç kez veya çok uzun süre marşa basmanız gerekir.

Benzinde iken böyle bir sorun yok doğrudan marşa basılır. Araç otomatik jikle ise gaz ayarını ilk çalıştırmada araç kendisi yapar. Otomatik jikle değil ise karbratörlü motorda marşa basılınca çok az gaz verilir, gaz pedalına çok basılırsa motor boğulur. Otomatik jikle değil fakat araç enjeksiyonlu ise marşa ilk basışta gaz pedalına tam basılı tutmak gerekir.

Motor sıcakken zaten çoğunlukla bütün araçlar gaza basmadan çalışabilir. Dizel araçlarda ısıtma yapmak gerekir. Dizel araçlar motor yeni iken direk çalışır fakat aradan bir-iki yıl geçince yavaş yavaş ısıtılıp öyle çalışır. Bu ısıtma süresi motorun aşınması ile doğru orantılı olarak uzar. Hatta dizel motorlu yeni arabası olanlar göstergede ısıtma lambasının olduğunu bilmezler çünkü araç yeni olduğundan direk çalışır. Uzun süre sonra aracı çalıştırırken göstergelerde bir turuncu ışığın bir an yanıp söndüğünü görürler, bunu sorduklarında ısıtma lambası olduğunu öğrenirler.

Bu anlattıklarım tam bakımlı araçlar için geçerli, aracın yaşı ne olursa olsun elektrik veya yakıt iletim parçalarında sorun olan araçlarda doğal olarak tek seferde çalışmaz.
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti Favocu » 30 Arl 2010, 11:31

Tık sesi gazın açıldığını değil kapandığını gösterir diye biliyorum. Kontağı açınca gaz gelmeye başlar eğer marşa basmazsanız gazın motor çalışmadan boşa gitmesin ve tehlike yaratmasını önlemek için otomatik olarak gaz kesilir. Sonuçta gaz kesilene kadar bir süre gaz gelişi olduğu için motor daha kolay çalışır.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 30 Arl 2010, 11:39

Herkesin amacı sorunu olan bir üyemizin sorununa çare olabilmek.Tabi ki kişi burada kendi aracında karşılaştığı sorunları ,nasıl çalıştığını yazabilir.Bu bana göre ego tatmini değildir.Aracında sorun olanların sorunu tam olarak belirlenemeyebilir , kaldı ki çoğu zaman usta usta gezip çözüm bulunamıyor.Burada mesajları okuyorsunuz , bakıyorsunuz birinin başındanda böyle bir şey geçmiş ,anlatırken çok laf kalabalığıda yapmış olabilir ; onun yazısında kendi sorununuza rastlıyorsunuz ,işte benim aracım şöylediydi ,şöyle olmuştu derken , tamam işte bendede bu var diyorsunuz.Çözümü oradan çıkarıyorsunuz.

Direk yazılan bir cevap , bir teşhis çoğu zaman çözüm olamayabiliyor.

Şahsen bir çok mesajda yaptığım incelemelerde aracımın sorununa çözümler bulmuşumdur.

O nedenle kişi aracının sorununu rahat anlatabilmeli.
Aracının çalışmasından rahat bahsedebilmeli.
Aynı sorunu yaşayan bundan bir sonuç çıkarmalı.

Kimin nasıl anlattığı benim için önemli değil.Bende rahat anlatırım , bu ego tatmini gibi görünüyorsa başkalarına , hiç önemi yok.Önemli olan tek nokta üyelerin sorunlarını rahatça paylaşıp , saygılı ve düzeyli bir şekilde sorunlarına çözüm getirebilmeleridir.

Tüm üyelerin yeni yılını tekrar kutluyorum , 2011 yılında güzel forumumuzun yeni paylaşımlarla ,yeni katılımcılarla dahada zenginleşmesini diliyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti diseqc » 30 Arl 2010, 12:41

ozantavsan yazdı:Herkesin amacı sorunu olan bir üyemizin sorununa çare olabilmek.Tabi ki kişi burada kendi aracında karşılaştığı sorunları ,nasıl çalıştığını yazabilir.Bu bana göre ego tatmini değildir.Aracında sorun olanların sorunu tam olarak belirlenemeyebilir , kaldı ki çoğu zaman usta usta gezip çözüm bulunamıyor.Burada mesajları okuyorsunuz , bakıyorsunuz birinin başındanda böyle bir şey geçmiş ,anlatırken çok laf kalabalığıda yapmış olabilir ; onun yazısında kendi sorununuza rastlıyorsunuz ,işte benim aracım şöylediydi ,şöyle olmuştu derken , tamam işte bendede bu var diyorsunuz.Çözümü oradan çıkarıyorsunuz.

Direk yazılan bir cevap , bir teşhis çoğu zaman çözüm olamayabiliyor.

Şahsen bir çok mesajda yaptığım incelemelerde aracımın sorununa çözümler bulmuşumdur.

O nedenle kişi aracının sorununu rahat anlatabilmeli.
Aracının çalışmasından rahat bahsedebilmeli.
Aynı sorunu yaşayan bundan bir sonuç çıkarmalı.

Kimin nasıl anlattığı benim için önemli değil.Bende rahat anlatırım , bu ego tatmini gibi görünüyorsa başkalarına , hiç önemi yok.Önemli olan tek nokta üyelerin sorunlarını rahatça paylaşıp , saygılı ve düzeyli bir şekilde sorunlarına çözüm getirebilmeleridir.

Tüm üyelerin yeni yılını tekrar kutluyorum , 2011 yılında güzel forumumuzun yeni paylaşımlarla ,yeni katılımcılarla dahada zenginleşmesini diliyorum.


bencede +1
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir