ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İleti gandak » 01 Oca 2011, 09:04

selam forumdaşlar.favorit 94 glx aracımın yakıt ayarını bir kaçırdım pir kaçırdım...buji,buji kabloları,tevzi makarası,sibob ayarı,hava filtresi,gaz beyni,zincir ayarı anlayacagınız kısacası herşey.ama yakıtı bir türlü normal seviyesine çekemedim.benim arabamda bir sorun daha var.km 110-120 dayanınca devir saati 3500-4000 seviyesine geliyor ve araba anırıyor.tamircim debriyaj setindendir dedi.sizce bu yakıtı ne kadar etkiler.ikinci sorum arabam çok tekleme yamıyor.modülün(beyinin) değişmesi gerektigi söylendi dogrumudur.bu yakıtı etkilermi.yardım edenden allah razı olsun.usandırdı beni.ilk aldıgımda 0,15 kr yakan araba şimdi ş.içi 0,50 kr ş.dışı 0,30 kr yakıyor :x .şimdiden teşekkürler...
 
gandak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Kas 2009, 21:27
Ad Soyad: adil tarakcıoğlu
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit 94 glx

İleti alpino » 01 Oca 2011, 09:42

teklemeyi bujilerden biri ateşlemiyorsa yapar ama sen kontrol etmişsin. açıkçası saydıklarından sonra başka pek bi seçenek kalmamış.

devir hız olayına gelirsek çok normal. zaten favoritler çok hız yapan araçlar değil. forumda 190 gördüm diyen arkadaş bile var ama bunlar düz yol değil epey eğimli yolda olması lazım. favoların maksimum hızı normalde 140-150 civarı. zaten sen 100'ü gördüğünde devir 3000 civarında olur. haliyle 110-120'de devir 3500-4000 aralığında olacaktır.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti SKODA 135 » 01 Oca 2011, 16:07

Teklemenin en büyük sebeplerinden bir tanesi bizim arabalarda ve Lada araçlarda aynı kronik sorun TEVZİ MAKARASININ MİLİNİN oksitlenmesidir.

Buji kablolarının çıkış yerini KESİNLİKLE KARIŞTIRMADAN ve MAKARANIN kanatlarının yönünü unutmadan çıkar mili bir-iki damla motor yağı ile sil ve nasıl çıkardıysan o şekilde tak...Kolay gelsin.
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti gandak » 01 Oca 2011, 18:19

güncelll....
gandak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Kas 2009, 21:27
Ad Soyad: adil tarakcıoğlu
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit 94 glx

İleti AhmetH » 01 Oca 2011, 19:10

tamircinin birinde kompresyon ölçtürmenizi tavsiye ederim.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sonerx » 01 Oca 2011, 20:10

kopresyon ölçtürme de ne bizim burdaki ustalar kulağıyla ölçüyor ve parayı biçiyor...:)
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti golgetolga » 02 Oca 2011, 00:27

4000 devirde 150 yi görüyor arabanıza baktırmanızda fayda var 110 120 ile anırması normal değil
Kullanıcı avatarı
golgetolga
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 52
Kayıt: 30 Tem 2010, 23:55
Ad Soyad: tolgahan baş
Nereden: Sakarya
Arabanız: Favorit silver line glx

İleti ozantavsan » 02 Oca 2011, 15:26

bende yakıt sorununu çözemedim.Forumda çok yazdık yapmadık şey bırakmadık.

Baskı balata değişti
ateşleme sistemi ateşleme beyni hariç değişti.Araca performans geldi.
subap ayarı yapıldı.
Bunlarda önce 27 kr şehiriçi lpg harcıyordu.Araçta performansın p'si yoktu.Sonra nedendir bu miktar arttı.
bende üstteki değişiklikleri yaptım.

Geriye karbüratör kaldı sanırım , tek umudum karbüratör emisyon ölçüm ve bakımı............
O karbüratörü dağıtmaya cesaretim yok , değişecek parçasıda olabilir en iyisdi bu hafta iyi bir karbüratörcü bulmak.Aklıma başkada çıkış yolu gelmiyor.

Forumda en son bir üyemiz 3,7 çıkan egzos emisyonunu 0,2 ayarlatmıştı.Yakıt sarfiyatı ne oldu acaba?
yazabilirmi....
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti gandak » 02 Oca 2011, 22:28

güncelll...
gandak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Kas 2009, 21:27
Ad Soyad: adil tarakcıoğlu
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit 94 glx

İleti gandak » 04 Oca 2011, 07:59

debriyaj balatası ne kadar etkiler acaba yakıtı...
gandak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Kas 2009, 21:27
Ad Soyad: adil tarakcıoğlu
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit 94 glx

İleti gandak » 05 Oca 2011, 11:03

güncel...
gandak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Kas 2009, 21:27
Ad Soyad: adil tarakcıoğlu
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit 94 glx

İleti dastr » 05 Oca 2011, 16:23

benım arkadasımdada favorit vardı aynı olay onun basınada gelmıstı. gaz beynini degiştirdi ve düzeldi
dastr
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 05 Oca 2011, 12:41
Ad Soyad: Atakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia I

İleti 45sardes » 05 Oca 2011, 17:49

arkadaşlar bende yakıt sorunuylan uğraşıyorum.neler yaptım aynı en son supap ayarını 0,25 yaptık dağa denemedim bakalım ne çıkacak yanlız zorlanınca supap sesi felaket geliyor. nasıl çözülecek bu sorun????
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti ozantavsan » 05 Oca 2011, 18:18

Ben buldum.

Sanırım gaz istasyonları gazın ferini düşürdü veya gaza su katıyorlar

Yav arkadaş tüm ayarları yapmışız , ateşleme sistemini yenilemişiz.Yapmadığımız şey kalmamış.
Gaz ayarını yaptırmışız.
Araçta çekiş gücü azalması yok.
Performans tam olması gerektiği gibi.
Saat gibi çalışıyor , motorda bir sıkıntı yok.
Yağ yakma yok.
Su eksiltme yok.
Baskı balata yeni.
Tekerler yeni ,teker havaları olması gerektiği gibi.
Termostat yeni ,fan müşiri yeni.
Bir sahibini değiştirmediğim kaldı.. o da ben..

Benzindede yakıyor , gazda da ................................ Bu sarfiyat birden fırladı . Birden 2 katına çıktı.

Ramazaaaaaaannnnn nirdesinnnn ? Bugün açıklama yapacaktın... Bak hepimiz bekliyoruz ....
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti 45sardes » 05 Oca 2011, 18:27

haa aklıma geldi hepinizle paylaşayım gaz takan usta arkadaşımız gazı ölçüm yaparken fullediğin istasyondan tekrar gelip fullucen diyor çünkü her istasyonun gazı basma basıncı aynı değil diyor mesela biri 35 lt aldırıyor diğeri 38 lt aldırıyor bu da çok önemli bir faktör. :)
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti akan-kan » 05 Oca 2011, 22:54

Teklemenin bir sebebi daha var arkadaşım benim aracımda oldu üst kapak contasında küçük bir kaçak la 3. bujiye su geliyordu ve tekleme performansta düşüklük filan yapıyordu 2 ay 3. bujiyi söküp suyu atıp kullandım sonra contayı yenileyince de düzeldi durum.

Debriyaj seti yakıtı etkileyen en ana unsurlardan biri. Setin bitmiş olduğuunu nasıl anlarsın 2. vitese tak ayağının bi kısmı ile gaza bi kısmı ile güzelce frene bas hafif gaz vererek debriyajı bırak debriyajın üst seviyelerinde motor stop ediyorsa debriyaj setin bitmiş demektir. Bunu birde rampa yukarı dur at arabaya 4 kişi ve kalkmaya çalış ne kadar zor toparlanırsa o kadar bitmiş demektir. Belirli bir hızda giderken gaz kesince uzun bir sürede yavaşlama yani kompresyon çok uzun sürüyorsa hemen hızın düşmüyorsa yine bitmiş demektir. Birde boşta motor çalışırken setten aşırı bir ses gelir ordan da anlaşılır.

Eğer karbüratör temizletmediysen onuda bi temizletmen gerekli. Karbüratörün en alttında motor bloğuyla temas ettiği yerde lastik takoz vardır eskidiyse ordan hava alma yapıp hem teklemeye sebep olur hem de performans düşürür.

Vel hasıl kelam deb. seti ve karbüratör bakım istiyor usta. Ben bütün ateşleme sistemini deb. setini distirbitörü bobini elektronik ateşlemeyi karbüratör temizleme gaz beyni gibi bütün etkenleri elden geçirdim komple yeniledim en son fren ayarını da yaptırdım önler biraz sıkıyormuş şimdi maşallah 15 kr. yakıyor ş.içi.
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti akan-kan » 05 Oca 2011, 22:56

ozantavsan yazdı:Ben buldum.

Sanırım gaz istasyonları gazın ferini düşürdü veya gaza su katıyorlar

Yav arkadaş tüm ayarları yapmışız , ateşleme sistemini yenilemişiz.Yapmadığımız şey kalmamış.
Gaz ayarını yaptırmışız.
Araçta çekiş gücü azalması yok.
Performans tam olması gerektiği gibi.
Saat gibi çalışıyor , motorda bir sıkıntı yok.
Yağ yakma yok.
Su eksiltme yok.
Baskı balata yeni.
Tekerler yeni ,teker havaları olması gerektiği gibi.
Termostat yeni ,fan müşiri yeni.
Bir sahibini değiştirmediğim kaldı.. o da ben..

Benzindede yakıyor , gazda da ................................ Bu sarfiyat birden fırladı . Birden 2 katına çıktı.

Ramazaaaaaaannnnn nirdesinnnn ? Bugün açıklama yapacaktın... Bak hepimiz bekliyoruz ....




Karbüratör temizliği yaptırdınmı??
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti ozantavsan » 05 Oca 2011, 23:32

Tek kalan karbüratör temizliği ayarı zaten.Farkındayım ,sonuçta yakıtı etkileyen en önemli faktör.
Hava yakıt karışımı............................
Performans düşse , gitmese anlıyacağımda ,herşey güzelken çok yakması çok anlamsız geliyor.

Karbüratöre elletmeye korkuyorum ,bozacaklar diye.Alttan veya herhangi birinden kaçak hava almıyor.
Tekleme yapmıyor.
Kendim temizlesem diye düşünüyorum.Tekzende karbüratör temizlik spreyleri var , alsam diye düşünüyorum.
Aklımda kalan tek şey acaba değişmesi gereken bölümü varmı karbüratörün olacak.
1 ay kadar önce yağlı kontak sprey ile karbüratörün üst kapağını söküp temizlemiştim.
KArbüratörü açıkta bırakıp benzinle çalışırken temizlemiş ,kompresör ile hava basarakta üst kısımlarını temizlemiştim.Bunu yaptığım zamanda yakıt fazlaydı.

Aklımda olan bir hususta katalitik konvertör , acaba pislik tutmuş olabilirmi ? Böyle birşey varsa yapılacak birşey varmı ? tıkalıysa gazı zor atıyorsa belirtileri nedir?
Gece yastığa başımı koyduğumdada sürekli bunları düşünüyorum ,arabanın herbir bileşenini gözümün önünden geçiriyorum.Hep karbüratör noktasında soru işareti ile kalıyorum.

Belki sorunumun çözümünü buluyorum ama uygulamaya geçmiyorum.Usta korkusundan.İnsan dişçiden kokuyorsa , benim arabamda ustadan korkuyor.

Sanayiye gitsem diyorum , şu sıralamyı takip etsem.

Hava ve benzin filitremi değiştireyim.
KArbüratörcüde benzinde çalışırken emisyon ölçümü.
Emisyon değeri kötüyse ayar , tekrar emisyon ölçümü.
Gerekliyse karbüratör temizliği , parçası değişmeliyse parça değişimi.Ustaya kanaat getirirsem ancak.
BAkım sonrası emisyon ölçüm.
Herşey normale döndüyse
Avans kontrolü ,gerekirse ayarı.
Test sürüşü
Sonra lpg ayar , lpg filitre değişimi.
sonrası test .
Bu arada yağı ve filitreyide değiştirsem olacak.
----------------
Bugün emme manifoldunun elle temizliği , egzos manifold temizliğini araştırdım.BUnlarda aracı rahatlatan ,yakıtı etkileyen unsurlar.Hatta öyle bir tabir vardıki anlatımda az gülmedim.Hani diyor insan nasılki tuvalet ihtiyacını gideremez sıkıntı yaratır ,işte arabanın egzos manifoldu kurum bağlamışsa o da gazı rahat atamaz sıkıntıya girer. Ama hangi ustaya desek egzos manifoldu temizleteceğim , en azından bizim sanayide neresiyle güler bilmem.Aslında temizlik mantıklı geliyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir