3 sayfadan 1. sayfa

ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 01 Oca 2011, 09:04
gandak
selam forumdaşlar.favorit 94 glx aracımın yakıt ayarını bir kaçırdım pir kaçırdım...buji,buji kabloları,tevzi makarası,sibob ayarı,hava filtresi,gaz beyni,zincir ayarı anlayacagınız kısacası herşey.ama yakıtı bir türlü normal seviyesine çekemedim.benim arabamda bir sorun daha var.km 110-120 dayanınca devir saati 3500-4000 seviyesine geliyor ve araba anırıyor.tamircim debriyaj setindendir dedi.sizce bu yakıtı ne kadar etkiler.ikinci sorum arabam çok tekleme yamıyor.modülün(beyinin) değişmesi gerektigi söylendi dogrumudur.bu yakıtı etkilermi.yardım edenden allah razı olsun.usandırdı beni.ilk aldıgımda 0,15 kr yakan araba şimdi ş.içi 0,50 kr ş.dışı 0,30 kr yakıyor :x .şimdiden teşekkürler...

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 01 Oca 2011, 09:42
alpino
teklemeyi bujilerden biri ateşlemiyorsa yapar ama sen kontrol etmişsin. açıkçası saydıklarından sonra başka pek bi seçenek kalmamış.

devir hız olayına gelirsek çok normal. zaten favoritler çok hız yapan araçlar değil. forumda 190 gördüm diyen arkadaş bile var ama bunlar düz yol değil epey eğimli yolda olması lazım. favoların maksimum hızı normalde 140-150 civarı. zaten sen 100'ü gördüğünde devir 3000 civarında olur. haliyle 110-120'de devir 3500-4000 aralığında olacaktır.

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 01 Oca 2011, 16:07
SKODA 135
Teklemenin en büyük sebeplerinden bir tanesi bizim arabalarda ve Lada araçlarda aynı kronik sorun TEVZİ MAKARASININ MİLİNİN oksitlenmesidir.

Buji kablolarının çıkış yerini KESİNLİKLE KARIŞTIRMADAN ve MAKARANIN kanatlarının yönünü unutmadan çıkar mili bir-iki damla motor yağı ile sil ve nasıl çıkardıysan o şekilde tak...Kolay gelsin.

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 01 Oca 2011, 18:19
gandak
güncelll....

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 01 Oca 2011, 19:10
AhmetH
tamircinin birinde kompresyon ölçtürmenizi tavsiye ederim.

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 01 Oca 2011, 20:10
sonerx
kopresyon ölçtürme de ne bizim burdaki ustalar kulağıyla ölçüyor ve parayı biçiyor...:)

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 02 Oca 2011, 00:27
golgetolga
4000 devirde 150 yi görüyor arabanıza baktırmanızda fayda var 110 120 ile anırması normal değil

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 02 Oca 2011, 15:26
ozantavsan
bende yakıt sorununu çözemedim.Forumda çok yazdık yapmadık şey bırakmadık.

Baskı balata değişti
ateşleme sistemi ateşleme beyni hariç değişti.Araca performans geldi.
subap ayarı yapıldı.
Bunlarda önce 27 kr şehiriçi lpg harcıyordu.Araçta performansın p'si yoktu.Sonra nedendir bu miktar arttı.
bende üstteki değişiklikleri yaptım.

Geriye karbüratör kaldı sanırım , tek umudum karbüratör emisyon ölçüm ve bakımı............
O karbüratörü dağıtmaya cesaretim yok , değişecek parçasıda olabilir en iyisdi bu hafta iyi bir karbüratörcü bulmak.Aklıma başkada çıkış yolu gelmiyor.

Forumda en son bir üyemiz 3,7 çıkan egzos emisyonunu 0,2 ayarlatmıştı.Yakıt sarfiyatı ne oldu acaba?
yazabilirmi....

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 02 Oca 2011, 22:28
gandak
güncelll...

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 04 Oca 2011, 07:59
gandak
debriyaj balatası ne kadar etkiler acaba yakıtı...

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 05 Oca 2011, 11:03
gandak
güncel...

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 05 Oca 2011, 16:23
dastr
benım arkadasımdada favorit vardı aynı olay onun basınada gelmıstı. gaz beynini degiştirdi ve düzeldi

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 05 Oca 2011, 17:49
45sardes
arkadaşlar bende yakıt sorunuylan uğraşıyorum.neler yaptım aynı en son supap ayarını 0,25 yaptık dağa denemedim bakalım ne çıkacak yanlız zorlanınca supap sesi felaket geliyor. nasıl çözülecek bu sorun????

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 05 Oca 2011, 18:18
ozantavsan
Ben buldum.

Sanırım gaz istasyonları gazın ferini düşürdü veya gaza su katıyorlar

Yav arkadaş tüm ayarları yapmışız , ateşleme sistemini yenilemişiz.Yapmadığımız şey kalmamış.
Gaz ayarını yaptırmışız.
Araçta çekiş gücü azalması yok.
Performans tam olması gerektiği gibi.
Saat gibi çalışıyor , motorda bir sıkıntı yok.
Yağ yakma yok.
Su eksiltme yok.
Baskı balata yeni.
Tekerler yeni ,teker havaları olması gerektiği gibi.
Termostat yeni ,fan müşiri yeni.
Bir sahibini değiştirmediğim kaldı.. o da ben..

Benzindede yakıyor , gazda da ................................ Bu sarfiyat birden fırladı . Birden 2 katına çıktı.

Ramazaaaaaaannnnn nirdesinnnn ? Bugün açıklama yapacaktın... Bak hepimiz bekliyoruz ....

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 05 Oca 2011, 18:27
45sardes
haa aklıma geldi hepinizle paylaşayım gaz takan usta arkadaşımız gazı ölçüm yaparken fullediğin istasyondan tekrar gelip fullucen diyor çünkü her istasyonun gazı basma basıncı aynı değil diyor mesela biri 35 lt aldırıyor diğeri 38 lt aldırıyor bu da çok önemli bir faktör. :)

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 05 Oca 2011, 22:54
akan-kan
Teklemenin bir sebebi daha var arkadaşım benim aracımda oldu üst kapak contasında küçük bir kaçak la 3. bujiye su geliyordu ve tekleme performansta düşüklük filan yapıyordu 2 ay 3. bujiyi söküp suyu atıp kullandım sonra contayı yenileyince de düzeldi durum.

Debriyaj seti yakıtı etkileyen en ana unsurlardan biri. Setin bitmiş olduğuunu nasıl anlarsın 2. vitese tak ayağının bi kısmı ile gaza bi kısmı ile güzelce frene bas hafif gaz vererek debriyajı bırak debriyajın üst seviyelerinde motor stop ediyorsa debriyaj setin bitmiş demektir. Bunu birde rampa yukarı dur at arabaya 4 kişi ve kalkmaya çalış ne kadar zor toparlanırsa o kadar bitmiş demektir. Belirli bir hızda giderken gaz kesince uzun bir sürede yavaşlama yani kompresyon çok uzun sürüyorsa hemen hızın düşmüyorsa yine bitmiş demektir. Birde boşta motor çalışırken setten aşırı bir ses gelir ordan da anlaşılır.

Eğer karbüratör temizletmediysen onuda bi temizletmen gerekli. Karbüratörün en alttında motor bloğuyla temas ettiği yerde lastik takoz vardır eskidiyse ordan hava alma yapıp hem teklemeye sebep olur hem de performans düşürür.

Vel hasıl kelam deb. seti ve karbüratör bakım istiyor usta. Ben bütün ateşleme sistemini deb. setini distirbitörü bobini elektronik ateşlemeyi karbüratör temizleme gaz beyni gibi bütün etkenleri elden geçirdim komple yeniledim en son fren ayarını da yaptırdım önler biraz sıkıyormuş şimdi maşallah 15 kr. yakıyor ş.içi.

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 05 Oca 2011, 22:56
akan-kan
ozantavsan yazdı:Ben buldum.

Sanırım gaz istasyonları gazın ferini düşürdü veya gaza su katıyorlar

Yav arkadaş tüm ayarları yapmışız , ateşleme sistemini yenilemişiz.Yapmadığımız şey kalmamış.
Gaz ayarını yaptırmışız.
Araçta çekiş gücü azalması yok.
Performans tam olması gerektiği gibi.
Saat gibi çalışıyor , motorda bir sıkıntı yok.
Yağ yakma yok.
Su eksiltme yok.
Baskı balata yeni.
Tekerler yeni ,teker havaları olması gerektiği gibi.
Termostat yeni ,fan müşiri yeni.
Bir sahibini değiştirmediğim kaldı.. o da ben..

Benzindede yakıyor , gazda da ................................ Bu sarfiyat birden fırladı . Birden 2 katına çıktı.

Ramazaaaaaaannnnn nirdesinnnn ? Bugün açıklama yapacaktın... Bak hepimiz bekliyoruz ....




Karbüratör temizliği yaptırdınmı??

Re: ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İletiTarih: 05 Oca 2011, 23:32
ozantavsan
Tek kalan karbüratör temizliği ayarı zaten.Farkındayım ,sonuçta yakıtı etkileyen en önemli faktör.
Hava yakıt karışımı............................
Performans düşse , gitmese anlıyacağımda ,herşey güzelken çok yakması çok anlamsız geliyor.

Karbüratöre elletmeye korkuyorum ,bozacaklar diye.Alttan veya herhangi birinden kaçak hava almıyor.
Tekleme yapmıyor.
Kendim temizlesem diye düşünüyorum.Tekzende karbüratör temizlik spreyleri var , alsam diye düşünüyorum.
Aklımda kalan tek şey acaba değişmesi gereken bölümü varmı karbüratörün olacak.
1 ay kadar önce yağlı kontak sprey ile karbüratörün üst kapağını söküp temizlemiştim.
KArbüratörü açıkta bırakıp benzinle çalışırken temizlemiş ,kompresör ile hava basarakta üst kısımlarını temizlemiştim.Bunu yaptığım zamanda yakıt fazlaydı.

Aklımda olan bir hususta katalitik konvertör , acaba pislik tutmuş olabilirmi ? Böyle birşey varsa yapılacak birşey varmı ? tıkalıysa gazı zor atıyorsa belirtileri nedir?
Gece yastığa başımı koyduğumdada sürekli bunları düşünüyorum ,arabanın herbir bileşenini gözümün önünden geçiriyorum.Hep karbüratör noktasında soru işareti ile kalıyorum.

Belki sorunumun çözümünü buluyorum ama uygulamaya geçmiyorum.Usta korkusundan.İnsan dişçiden kokuyorsa , benim arabamda ustadan korkuyor.

Sanayiye gitsem diyorum , şu sıralamyı takip etsem.

Hava ve benzin filitremi değiştireyim.
KArbüratörcüde benzinde çalışırken emisyon ölçümü.
Emisyon değeri kötüyse ayar , tekrar emisyon ölçümü.
Gerekliyse karbüratör temizliği , parçası değişmeliyse parça değişimi.Ustaya kanaat getirirsem ancak.
BAkım sonrası emisyon ölçüm.
Herşey normale döndüyse
Avans kontrolü ,gerekirse ayarı.
Test sürüşü
Sonra lpg ayar , lpg filitre değişimi.
sonrası test .
Bu arada yağı ve filitreyide değiştirsem olacak.
----------------
Bugün emme manifoldunun elle temizliği , egzos manifold temizliğini araştırdım.BUnlarda aracı rahatlatan ,yakıtı etkileyen unsurlar.Hatta öyle bir tabir vardıki anlatımda az gülmedim.Hani diyor insan nasılki tuvalet ihtiyacını gideremez sıkıntı yaratır ,işte arabanın egzos manifoldu kurum bağlamışsa o da gazı rahat atamaz sıkıntıya girer. Ama hangi ustaya desek egzos manifoldu temizleteceğim , en azından bizim sanayide neresiyle güler bilmem.Aslında temizlik mantıklı geliyor.