ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ne yaptıysam olmuyor yardım(yakıt)

İleti labrador » 05 Oca 2011, 23:39

akan-kan yazdı:Teklemenin bir sebebi daha var arkadaşım benim aracımda oldu üst kapak contasında küçük bir kaçak la 3. bujiye su geliyordu ve tekleme performansta düşüklük filan yapıyordu 2 ay 3. bujiyi söküp suyu atıp kullandım sonra contayı yenileyince de düzeldi durum.

Debriyaj seti yakıtı etkileyen en ana unsurlardan biri. Setin bitmiş olduğuunu nasıl anlarsın 2. vitese tak ayağının bi kısmı ile gaza bi kısmı ile güzelce frene bas hafif gaz vererek debriyajı bırak debriyajın üst seviyelerinde motor stop ediyorsa debriyaj setin bitmiş demektir. Bunu birde rampa yukarı dur at arabaya 4 kişi ve kalkmaya çalış ne kadar zor toparlanırsa o kadar bitmiş demektir. Belirli bir hızda giderken gaz kesince uzun bir sürede yavaşlama yani kompresyon çok uzun sürüyorsa hemen hızın düşmüyorsa yine bitmiş demektir. Birde boşta motor çalışırken setten aşırı bir ses gelir ordan da anlaşılır.

Eğer karbüratör temizletmediysen onuda bi temizletmen gerekli. Karbüratörün en alttında motor bloğuyla temas ettiği yerde lastik takoz vardır eskidiyse ordan hava alma yapıp hem teklemeye sebep olur hem de performans düşürür.

Vel hasıl kelam deb. seti ve karbüratör bakım istiyor usta. Ben bütün ateşleme sistemini deb. setini distirbitörü bobini elektronik ateşlemeyi karbüratör temizleme gaz beyni gibi bütün etkenleri elden geçirdim komple yeniledim en son fren ayarını da yaptırdım önler biraz sıkıyormuş şimdi maşallah 15 kr. yakıyor ş.içi.

yahu arakadaş nasıl 15 krş yakıyor sizin orda gaz kaç lira? kaçtan hesaplıyorsunuz? mümkün mü 15 krş? gaz olmuş 2,31. bu rakamları duyunca deli oluyorum. ben arabanın bütün bakımlarını yaptırdım şehir içi 100 km de 11 litre yakıyor. yani 26 krş. ilk çalışmadaki benzin hariç.
 
Kullanıcı avatarı
labrador
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 192
Kayıt: 30 Kas 2010, 19:10
Ad Soyad: habip kahraman
Nereden: Kayseri
Arabanız: skoda octavia 2015 elegance tdi

İleti 45sardes » 05 Oca 2011, 23:45

Valla nasıl söyleyim arkadaşlar bizim arkadaşta 92formen var 150 km yaptık aynı istasyondan doldurduk 19,5 lira gözlerimle görmesem hayatta inanmam ben 2,33 ün altına düşüremedim kafayı bozcam çözemedim şu yakıtı. :x
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti sainz » 06 Oca 2011, 10:54

ozantavsan yazdı:...Performans düşse , gitmese anlıyacağımda ,herşey güzelken çok yakması çok anlamsız geliyor...

Hava ayarı fazla açıksa gene fazla yakar ancak performansında düşüklük hissetmezsin.
ozantavsan yazdı:...Aklımda olan bir hususta katalitik konvertör , acaba pislik tutmuş olabilirmi ? Böyle birşey varsa yapılacak birşey varmı ? tıkalıysa gazı zor atıyorsa belirtileri nedir?

Favorit' te katalitik konvertör yok.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti 45sardes » 06 Oca 2011, 14:36

gazlı arabada hava ayarı fark ettirir mi bence fark etmemeli ?:o
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti ozantavsan » 06 Oca 2011, 14:48

Arkadaşlar bizim favoritlerde hava ayar vidası karbüratörün ne tarafında.
Yerinde duruyormu ? çokmu açık kontrol etmek istiyorum.Sanayiye gitmeden önce elle biraz kısıp sarfiyatı gözlemek istiyorum.Sainz arkadaşımız hava ayarı çok açıksa performans etkilenmez ,güçten düşmez ama sarfiyat fazla olur demiş.Buna göre bir kontrol edeceğim.

Kaputu açtım.Aracın önüne geçtim.Karbüratör önümde bu hava ayar vidası sağındamı solundamı , neresinde ?
Bir yardım lütfen. Karbüratör üzerinde başka kontrol edecek ayar yerini neresi var ?
Deli taktım kafayı usta görmeden çözeceğim bu işi.Çözene kadar da araba evin önünde kıpırdatmıyorum.
Pazardan bu yana hiç binmedim.

LPG üzerindeki ayarlar tamdır ,yeni ayarlatmıştım.Her zaman gittiğim gazcıya gitmeyip , yol üstünde başka birine girmiştim.öteki 5 tl idi , 20 saniye sürmüyordu ayar.BU 10 TL ve ayar uzun sürdü 3000 devirde ayar kontrol , rolantide ayar kontrol.Valla 10 tl'yi hak etti doğrusu.Ama yinede lpg sisteminde hava ayar bölümü pirinç saplı kısımmı ? Bu rolanti ile ilgili diye biliyorum ama.Regülatör üzerindeki kısımlara hiç dokunmadım ....
LPGde hava ayarı kontrol ?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti akan-kan » 06 Oca 2011, 22:30

valla dostum benimde 2009 yaz ayında 30 kr. yakıyordu uğraşa uğraşa nasıl oldu anlamadım tuttu :lol: 15 kr yakıyor gazda yalnız hiç üzmediğim zaman ve tek kişi olduğumda araçta. arada basarsam ortalaması 20-25 kr a çıkıyor. birde ben yürüyen aksamlarıda yeniledim 4 amartisör, salıncak, rot başı, rotil, rot kolları, arka teker bilyası aklıma gelmiyor daha belkide onlarında etkisi oldu. bu değişimlerden sonra zaten aracın akışı bile değişti eksoz da manifolt hariç komple yeni ve son susturucu spor abart eksoz taktım. başka bilmiyorum yani çok uğraştım ama 2009 da aldım aracımı bu siteye üye oldum ve çok yardımları oldu burdaki arkadaşların yaklaşık 3000 tl civarı harcadım gören hasta oluyor formanıma :)
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti zezula » 06 Oca 2011, 22:50

kardeş bizim araçlar sanıldığı kadar az yakmıyor bendede mazlum varken ( 1992 forman ) değişmeyeni bir kaportası kalmıştı genede 300-500 arası yakıyordu yani dicem belkide ayarların düşündüğün kadar bozuk değildir forumda gerçeklerden uzak değerler veriliyor bunlara pek inanma kimse yoğurduna ekşi demiyor anlıcan 8-)
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti gandak » 07 Oca 2011, 09:05

çok teşekkürler arkadaşlar.bilgileriniz için.tekleme olayında mil temzilemesi yaptırdım.geçer gibi oldu ama bakalım.biraz daha kulllanmam lazım.tamirci o da olmazsa beyini(modülü) ve endiksiyon bobinini degiştiririz dedi bakalım artık hayırlısı.bide yakıt azlaşsaydı :)
gandak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Kas 2009, 21:27
Ad Soyad: adil tarakcıoğlu
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit 94 glx

İleti sainz » 07 Oca 2011, 09:52

ozantavsan yazdı:Arkadaşlar bizim favoritlerde hava ayar vidası karbüratörün ne tarafında...Kaputu açtım.Aracın önüne geçtim.Karbüratör önümde bu hava ayar vidası sağındamı solundamı...

Bu yazdığın konumdan bakınca sol tarafta, akünün olduğu tarafta ancak tam ve net yerini ben de bilemiyorum.
Belki bu fotoğraf işine yarar:
http://img228.imageshack.us/i/favoritka ... lamal.jpg/
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti gandak » 07 Oca 2011, 18:53

ozantavsan arkadaş yakıt sorununu 10/40 yag koyarak değişecegini söylemiş tamirci.acaba ne kadar dogrudur.olabilirmi ki. bizimkide öyle olmasın ???
gandak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Kas 2009, 21:27
Ad Soyad: adil tarakcıoğlu
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit 94 glx

İleti gandak » 13 Oca 2011, 19:35

değerli forumdaşların vermiş oldugu tüm bilgileri değerlendirdim.arabamdaki tekleme sorunu ve bunun yol açmış oldugu çekiş düşüklüğü ve büyük bir ihtimalle fazla yakıt sorununun ateşlemeden kaynaklanabilecegini düşündüğümüz için endiksiyon bobini ve beyini değiştirdik.ama yinede geçmeyince 1,5 ay önce değiştirmiş olduğum tüp beyninin bozuk çıktıgını düşünerek lpgciye gittim.arabanın hava-gaz karışımında bir anormallik oldugunu düşünerek hava filtresinin açık kalan yerlerini kapı bandıyla kapladık.hava girişleri kontrollerinden sonra birde bilgisayarlı ayar yapıldı.şu anda araba tekleme yapmıyor yakıtıda deneyecegim bakalım nasıl olacak.garibime giden olaysa şu: lpgcideyken lada samara sahibi bi arkadaş geldi.1,5 motor olmasına ragmen fazla yakıt tüketiyormuş.ne kadar diye sorunca asıl oku yaşadım.ş.içi 0,20 kr yakıyormuş arkadaş çok diye ayara gelmiş.biz yanlış seçimmi yaptık yoksa :D .siz ne dersiniz bu konuda???
gandak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Kas 2009, 21:27
Ad Soyad: adil tarakcıoğlu
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit 94 glx

İleti rakcay52 » 13 Oca 2011, 21:08

gandak yazdı:selam forumdaşlar.favorit 94 glx aracımın yakıt ayarını bir kaçırdım pir kaçırdım...buji,buji kabloları,tevzi makarası,sibob ayarı,hava filtresi,gaz beyni,zincir ayarı anlayacagınız kısacası herşey.ama yakıtı bir türlü normal seviyesine çekemedim.benim arabamda bir sorun daha var.km 110-120 dayanınca devir saati 3500-4000 seviyesine geliyor ve araba anırıyor.tamircim debriyaj setindendir dedi.sizce bu yakıtı ne kadar etkiler.ikinci sorum arabam çok tekleme yamıyor.modülün(beyinin) değişmesi gerektigi söylendi dogrumudur.bu yakıtı etkilermi.yardım edenden allah razı olsun.usandırdı beni.ilk aldıgımda 0,15 kr yakan araba şimdi ş.içi 0,50 kr ş.dışı 0,30 kr yakıyor :x .şimdiden teşekkürler...

hangi ildesiniz
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93

İleti malatyalı » 14 Oca 2011, 02:40

benim arabada yapıyodu 93lx dünyanın masrafını yaptım en sonunda 10tl dispiritör kapağını değiştim düzeldi.
malatyalı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 11 Ekm 2010, 00:35
Ad Soyad: necdet talas
Nereden: Malatya
Arabanız: favorit

İleti malatyalı » 14 Oca 2011, 02:46

benim araba 93 lx aşırı derecede tekleme göğüsleme yapıyodu bilhassa 2. viteste dünyanın masrafını yaptım en son dispiritör kapağını değiştirdim düzeldi,şu an hiç bir sorun yok.
malatyalı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 11 Ekm 2010, 00:35
Ad Soyad: necdet talas
Nereden: Malatya
Arabanız: favorit

İleti gandak » 14 Oca 2011, 08:06

denizli...
gandak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Kas 2009, 21:27
Ad Soyad: adil tarakcıoğlu
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit 94 glx

İleti gandak » 14 Oca 2011, 19:21

bugun ölçüm yaptım ve 0,22 kr yaktı ş.dışı.ama 120/140 km saat hızda bence çok iyi ve kışın inşallah ayarım bozulmaz.uzun aradan sonra çok sevindim :D
gandak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Kas 2009, 21:27
Ad Soyad: adil tarakcıoğlu
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit 94 glx

İleti ozantavsan » 19 Oca 2011, 00:09

HAva alma içindeki termostatı iptal ettim sonuç çok şaşırtıcı ,bir aracın çalışması bu kadarmı değişir.

Muhakkak okuyun..

post306687.html#p306687
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 19 Oca 2011, 00:20

Zengin Karışımla Motorun Çalıştırılması Şu Olumsuzluklar Ortaya Çıkar;
1-Piston üst yüzü ve yanma odası cidarları kurumlanır. Silindir segman ve piston yüzeylerindeki aşınmalar hızlanır.
2-Kurumlanma,yani karbon tabakasının yanma odası cidarlarında
birikmesi,kontrolsüz ateşlemenin ortaya çıkmasına sebep olur.
3-Tam yanmanın sağlanamaması,egzost gazı emisyonlarının sağlığa zararlı CO ve yanmamış HC yüzdelerinin artmasına sebep olur. Bu da hava kirliliğini arttırır.
4-Silindire giren fazla benzin özellikle motorun ısınma periyodunda silindirdeki cidarlarındaki yağlama yağının vizkozitesini düşürür. Bu yüzden silindirdeki aşınmalar hızlanır.
5-Yanma verimi düşeceğinden motorun yakıt sarfiyatı artar.



5. madde hava alma termostat iptali öncesi aracımın çalışma durumunu anlatıyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir