Favorit Jikov karbüratörde hava ayar vidası nerede?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit Jikov karbüratörde hava ayar vidası nerede?

İleti ozantavsan » 06 Oca 2011, 12:41

Arkadaşlar bizim favoritlerde hava ayar vidası karbüratörün ne tarafında.
Yerinde duruyormu ? çokmu açık kontrol etmek istiyorum.Sanayiye gitmeden önce elle biraz kısıp sarfiyatı gözlemek istiyorum.Sainz arkadaşımız hava ayarı çok açıksa performans etkilenmez ,güçten düşmez ama sarfiyat fazla olur demiş.Buna göre bir kontrol edeceğim.

Kaputu açtım.Aracın önüne geçtim.Karbüratör önümde bu hava ayar vidası sağındamı solundamı , neresinde ?
Bir yardım lütfen. Karbüratör üzerinde başka kontrol edecek ayar yerini neresi var ?
Deli taktım kafayı usta görmeden çözeceğim bu işi.Çözene kadar da araba evin önünde kıpırdatmıyorum.
Pazardan bu yana hiç binmedim.

LPG üzerindeki ayarlar tamdır ,yeni ayarlatmıştım.Her zaman gittiğim gazcıya gitmeyip , yol üstünde başka birine girmiştim.öteki 5 tl idi , 20 saniye sürmüyordu ayar.BU 10 TL ve ayar uzun sürdü 3000 devirde ayar kontrol , rolantide ayar kontrol.Valla 10 tl'yi hak etti doğrusu.Ama yinede lpg sisteminde hava ayar bölümü pirinç saplı kısımmı ? Bu rolanti ile ilgili diye biliyorum ama.Regülatör üzerindeki kısımlara hiç dokunmadım ....
LPGde hava ayarı kontrol ?
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 06 Oca 2011, 15:10

Lpg regülatöründeki prinç renkli vida rolanti ayar vidasıdır özellikle ilk çalışmada etkilidir. Regülatördeki yatay duran plastik vida esas gaz ayarıdır. Kısmak ve açmak yakıt tüketiminizi ve otomobilin çekişisini değiştirir. Lpg'den karburatöre giden hortum üzerideki vana ise maksimum gaz ayarıdır. Yani kısarsanız kıstığınız ölçünün üzerinde motora gaz vermek isterseniz daha fazla gazın gelişini kısıtlar. Lpg regülatöründe hava ayarı diye birşey yoktur. Kendi yaptığım şekilde kolay yoldan lpg ayarını maddeler halinde anlatayım isterseniz.

1- İlk olarak regulatörden karburatöre giden vanayı motoru stop ettirmeden regulatördeki gaz ayar vanasından dengeleyerek açabildiğiniz kadar açın. Daha sonra ne kadar açarsanız açın hortum üzerindeki vananın bir etkisi olmadığını göreceksiniz. Gördükten sonra sonuna kadar açın. Dikkat edin yerinden çıkacak kadar da sökülmesin.

2- Lpg regülatöre üzerindeki prinç renkli vidayı sonuna kadar sıkın.

3- Lpg regülatöründeki plastik vanayı sağa ve sola hareket ettirerek motorun en yüksek devirde çalıştığı noktayı bulun ve bırakın. Zaten o noktayı bulduktan sonra kıstıkça ve açtıkça devirin hafif düştüğünü görürsünüz.

4- İçeriye bir arkadaşını otutturup 3000 devirde gaza basarak ayağını sabit tutmasını söyleyin. Sonra hortumdaki vanayı devirin ilk düşmeye başladığı noktaya gelene kadar sıkın, devirin düşmeye başladığı yerde bırakın.

5- Motoru stop edin. Çalıştırmayı deneyin, hemen çalmazsa eğer prinç renkli vidayı açmaya başlayın. Daha kontağa basar basmaz çalıştığı noktayı bulun ve bırakın.

Burada 3. aşamada en yüksek deviri bulmaktan bahsettiğim yerde karburatörün arkasındaki gaz telinin dibindeki ayar vidasının durumuna göre farklı devirler ortaya çıkabilir. En ideal ayarı bulduğunuz nokta eksozdan damla damla suyun geldiği noktadır.

Karburatördeki hava ayar vidası karburatörün sol tarafında olmalı. Söz ile yerini tarif etmek güç. Zaten lpg ile karburatördeki hava ayarının bir ilgisi bildiğim kadarıyla yok.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 06 Oca 2011, 16:02

Aracımın lpgde çalışması çok güzel.Tek marş ile anında çalışıyor , -5 decede bile sorun olmadı.
Lpg ile çalışırken egzostan su damlacıkları geliyor.
Benzinde çalışırkende egzostan su damlaları geliyor , ilk çalıştırmada biraz kokulu geliyor acı.
Hal böyle olunca kafam karışıyor iyice.
GAz ayarımın muntazam olduğuna inanıyorum.
Karbüratördeki hava ayarının lpg'ye etkisi olduğunu düşünüyorum.KArbüratör fazla hava alıyorsa lpg ayarı tutmayabiliyor (kendi aracımda bu durum yok).Dolayısıyla bir etki söz konusudur gibi geliyor.

Yine afalladım .Acaba çok basit bir çözüm var biz göremiyoruz.Bir ihtimal gaz ayarı ile oynayabilirim sırf içim rahat etsin..Bakalım yakıt değişecekmi?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 06 Oca 2011, 16:08

ozantavsan yazdı:...Kaputu açtım.Aracın önüne geçtim.Karbüratör önümde bu hava ayar vidası sağındamı solundamı...

Sağda, akünün olduğu tarafta. Tam ve net yerini bilmiyorum. Belki bu fotoğraf işine yarar:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 06 Oca 2011, 18:24

http://ruzgarinbabasi.wordpress.com/200 ... arburator/

Bu sitedeki anlatım çok hoşuma gitti.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir