Bir bilene sorayım ...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Bir bilene sorayım ...

İleti syossett » 06 Oca 2011, 17:33

Merhaba forumdaşlar.. Bugun arabamın sarsıntılı gitmesi ve ekzostan pat pat sesleri gelmesi üzerine sanayi ye gittim. Üst kapak mili değişti ( sıfırı bulunmuyormuş, 2. el iyi durumda bi tane takıldı 100 tl ) bujiler değişti, avans ayarı ve distrübitör bakımı yapıldı . Sorunlar bitti çekiş iyi durumda ama , usta motoru dinledi ve şunu söyledi.. Motorunda kol burçları çok ses yapıyor, her an kopabilir ve motor bloğunu yarabilir. Acil yapılması gerek.. masraf da; 700- 1200 arası tutar dedi. Moralim acaip bozuldu ..FAvom benim ekmek teknem o olmasa işimi yapamam.. Şimdi sormak istiyorum bu gercekten bu denli acil bir olaymıdır ? YAni kol burcu koparsa motor bloğunu çatlatabilirmi ? Usta en fazla 15-20 gun gidebileceğini , her an buyuk sorun cıkartacağını soyledı .. Ben emekli bir adamım .. maddi imkanlar kısıtlı... Başka bir ustaya baktırmak gerekirmi ?? Yani bir sesi dinleyerek bu denli kesin yargı olabilir mi ? Saygılar..
 
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti SKODA 135 » 06 Oca 2011, 19:19

Değerli kardeşim durumunuzu anlıyorum. Sizi tamirci biraz korkumuş sanırım. "15-20 gün sonra blok yaracak" teşhisi bana saçma geldi...

Aracınızın motoru normal hararet seviyesine gelince sessiz bir yerde yada kapalı bir depo gibi yerde, motor rölantide çalışırken dinleyin. Yataklar vuruyor mu? Yani motor sesinden hariç, dan-dan-dan-dan şeklinde...

Eğer vurma varsa hasar açıp işi büyütmeden yaptırmak doğru olur. Eğer yoksa kalbiniz mutmain olması için başka bir tamirciye gidip sorun veya en basiti 50 lira gibi bir rakama aracın motorunu tam bilgisayar testine sokun. Böylece size aracınızın tam sorunu ortaya çıkar.

Bir de size bir tavsiye; Eğer motor tam rektefe istiyorsa o zaman servislerle konuşun. Artık motor rektefe ücretlerini kredi kartına 10-12 taksite bölebiliyorlar.

Allah Yardımcınız olsun.
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti syossett » 06 Oca 2011, 19:41

Sevgili dostum yanıtın ıcın teşekkurler ... O tarz dan dan vurma sesi yok ama ustam yılların tamircisi.. Once ust kapağı cıkarttı orada bir mil var spopların uzerınde onun aşınmış oldugunu soyledı şıkırtı yapar dedı temiz bir tane 2. el taktı .. Bu arada yağ kapağını açtı beyaz krem renkli bir tortu vardı..Motor ölmek üzere dedi.. Kol burcu da vuruyor her an kopup bloğu parçalar boyle çok oluyor .. o zaman da ya arabayı 300-500 e hurda fıyatına satarsın, ya da 2500 lıraya mal olur dedı. Benım ıcın en buyuk korku , bir anda o kolların kopup motor blogunu parcalaması.Haftaya başka bir utaya danışacağım . Peki bir sorum daha olacak ıznınle.. benım arabam 90 model bu arabalara bilgisayarlı test oluyormu ? Alakanıza sonsuz teşekkurler..
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti syossett » 06 Oca 2011, 19:49

O kadar aşırı ses yok sadece ayağımı gazdan cekınce , dikiş makınasına benzer bir ses geliyor basncada gidiyor. Ustanın dediğine göre de motor ısınınca o ses gidermiş...
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti AhmetH » 06 Oca 2011, 19:55

siz arabanıza bakıyormusunuz bilmiyorum ama en kötü senaryoda bile kol burcu kopmaz bence.

bunu bu motorun dizyayn özelliklerini göz önüne getirip ve bu zamana kadar edinebildiğim tecrübeme ve naçizane bilgime dayanarak söylüyorum.

kol burcunun 15 - 20 gün içinde kopması için (kopmaz ya kopması için) hiç yağlanmaması ve yüksek devir çevirmeniz lazım. tabi bu aşamada yataklar komple bitecek falan zibille etmen gerek.

motor zaten 60 küsür beygir piston kolu kepini kıracak kudreti yok

ayrıca külbütör milini de değiştiren ilk sizi duydum sanırım 3-4 yıldır motor yağını değiştirmiyor yada bir seferinde sanayide gözümle gördüğüm bir adam gibi motor yağının zamanla değişen birşey olduğundan habersiz olup çubukta eksildiğini görünce tamamlayıp devam eden birisiniz. :D
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti SKODA 135 » 06 Oca 2011, 20:06

Evet bizim arabalarda bilgisayar testine giriyor. En azından bir bilginiz olur...Ayrıca ustanıza saygım var, ben sadece başkalarının da görüşünü alın diyorum...

Biz manifolt contası eskimiş diye motor rektefe etmek isteyen yılların ustalarını biliyoruz Allah Korusun. Hemen karamsarlığa kapılmayın bin düşünüp bir karar verin.
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti syossett » 06 Oca 2011, 20:13

Sevgili AHmet bey.. Külbütör milinin değişip değişmemesini bilmem ama yağın bir motor için ne derece önemli olduğunu çok iyi bilirim ve yağ kartında yazan sure bıtımınde kesınlıkle değiştiririm. :) Bir de şu nokta var.. arabam 4000 km içinde hemen hemen hıc yağ eksiltmedi. Sadece gözlemlediğim kadarı ile, su eksiliyor ama bu da su haznesinin kapağından atıyor. Bunun için de bugun ford su haznesi kapağı aldım .( termostatlı 15 tl) Şimdi ben ankarada dikmen yokuşunu 3. vitesle çıkabiliyor isem, motorun harabiyeti ne derece doğrudur ? Usta öyle bir kesin konuştu ki, ummadığım bir anda motor yarılacakmış gibi hissetmeye başladım :D.. Maddi zorluklar öylesine belimi büküyor ki, bir anda cebımden 1000-1200 tl cıkacak olması benı huzursuz etti. ki, bu parayı da ancak kredı cekerek temın edebılecegım. Yorumlarınız , tavsiyeleriniz için cok teşekkurler..
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti syossett » 06 Oca 2011, 20:16

Haklısınız abdullah bey.. Bence de 20 gun sonra motor yırtılır diye bir düşünce komik. Zira bu araba aldığım 2009 hazıranında da dikiş makınası gibi ses cıkarıyordu. Haa.. bu arada ustanın bir bildiği yada benim duyamadığım bir sesi duyma gibi bir tecrubesi mevcut ise, dıyecek bir şeyim yok.. Benım korkum , hani.. belkı hıc gerekmeyen bir şeyı boşu boşuna yaptırmak.. Ankarada bu tur yer bulup ılk fırsatta gosterecegım..
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti mustklc » 06 Oca 2011, 20:52

5 milyarlık araca 1500 milyar masraf yapılmaz. elinde kalana kadar bin. elinde kalınca satılır her türlü.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti ankara06 » 06 Oca 2011, 20:58

Öncelikle herkese merhaba, Uzun süredir forumu takip ediyorum. Ama aranıza yeni katıldım. Forumdaki konuları ilgiyle okuyorum. Bu konuda ise şunu söyleyebilirim. Bence aracınızı birkaç ustaya göstermekte fayda var.(Eğer gösterdiğiniz usta uzun süredir tanıdığınız ve çok güvendiğiniz birisi değilse) Şaşmaz' da skoda konusunda iyi ustalar olduğunu duydum...
ankara06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 06 Oca 2011, 20:38
Ad Soyad: uğur
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit

İleti felicia_3437 » 06 Oca 2011, 21:15

kol burcu kopacak bu cok ilginc birşey ya kolyatak kol burc yatak burcun ıcınde burc kıranga sarılı bıston dıyer ucta olarak biliyor ve hatırlıyorum yanlışım varsa düzeltin bu uztanıza bır malık testı yaptırnkı bu adam kayınmı kıo ömür biciyor yapmayın allah aşkına ya motordan gelen dikiş makinası sesi sakın sinciri olmasın bennım kide öyle idi değişince ne ses kaldı ne soluk aracınızı skodadan ıyı anlayan ustalar göztemenizi tavisye ediyoum ve ustanızın sacmaladığı gibi birşeylerin olmamasını diliyorum hayırlık akşamlar
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti firarim19 » 06 Oca 2011, 21:43

Ben hayatımda motorun bilmem neresi kopan ve motor blogu yaran arac gormedım... İçiniz rahat olsun.

Motor cok yag eksiltiyorsa araç çalışmakta zorlanıyrsa çekiş çok düştüyse rektefe edilir. 1000 tl falan masraf olur.
Birde bu araçta conta sorunu olur o da 300 tl dir ki ben 7 yılda 1 kez yasadım bu sorunu...

Kısaca ustanızı değiştirin , gittiğiniz ustaya oncekı ustayla alakalı birşey soylemeyın.

kolay gelsin.
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti syossett » 06 Oca 2011, 21:52

Sevgili firari dostum . bende tam bunu düşünüyordum .. Yani bende duymadım ki, motorun ıcınde bir parca kopacak haşırt diye blok yarılacak. En kotu ıhtımalle yatak sarar ki, bu da yağın tamamıyla boşalması ıle gercekleşir. uzun vadede de ne bileyim deformasyon sonucu bir rektifiye gerekebilir .. Şimdi ben arabam yokuşları 3. vıteste canavar gibi cıkarken neden motoru yenıleyeyım ? 3-5 gun sanayıde yatacak araba .. ne yapıldı ne edıldı nereden bileyım ? Mesela bugun cıkma kulbutor milini takıp ikinci el bir parcaya 100 lira dediğinde şaşırdım dogrusu . Ustam hakkında kotu bir düşünceye kapılmak istemesem de dediğiniz gibi, bır başka ustaya USULUNCE ;) duruma baktırmak gerek. Bu arada çekişte bir sorun yaşamıyorum. Alakanıza sonsuz teşekkurler , saygılar...
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti zezula » 06 Oca 2011, 23:12

syossett yazdı:Sevgili dostum yanıtın ıcın teşekkurler ... O tarz dan dan vurma sesi yok ama ustam yılların tamircisi.. Once ust kapağı cıkarttı orada bir mil var spopların uzerınde onun aşınmış oldugunu soyledı şıkırtı yapar dedı temiz bir tane 2. el taktı .. Bu arada yağ kapağını açtı beyaz krem renkli bir tortu vardı..Motor ölmek üzere dedi.. Kol burcu da vuruyor her an kopup bloğu parçalar boyle çok oluyor .. o zaman da ya arabayı 300-500 e hurda fıyatına satarsın, ya da 2500 lıraya mal olur dedı. Benım ıcın en buyuk korku , bir anda o kolların kopup motor blogunu parcalaması.Haftaya başka bir utaya danışacağım . Peki bir sorum daha olacak ıznınle.. benım arabam 90 model bu arabalara bilgisayarlı test oluyormu ? Alakanıza sonsuz teşekkurler..

--yağ kapağını beyaz tortu sözü-- eğer aracınızın harareti sürekli 70derece gibi çalışıyorsa ve kısa mesafelerde kullanıyorsanız olabilir ama genede yağa su karışıyormu, su tankına bakın yağ belirtisi varmı son saydığım belirtiler varsa silindir kapak conta gibi ama inşallah değildir bencede sadece skodalara bakan ustalara göstermekte fayda var başka marka arabalara bakan ustalar bizim arabalardan anlamazlar :(
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti syossett » 06 Oca 2011, 23:30

Su haznesinde yağ belirtisi yok araba 20aydır bende hıc hararet yaptırmadım evet sureklı 70 derece cıvarı ve ş.içi suruyorum. Haftaya bır kac yere daha baktıracagım. Alakanıza teşekkurler.. :)
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti AhmetH » 07 Oca 2011, 00:25

felicia ve favoritlerini acımasızca kullanan tanıdıklarım oldu

şirket aracı olarak kullanılıp hararetten stop edip sonra soğuyunca tekrar çalışan mı istersiniz kompresyonu bitip yolda kalan mı, sonra 1 litre yağ ile kullanılan mı evet 1 litre yağ ile aylarca çalışmış... biri ise contası yanıkken 1 ay mecburiyetten kullandığını söylüyordu...

youtube de 444.444 km rektefiyesiz yapıp şampanya patlatan bir adam var video koymuş :D


hal böyleyken bu motorların delicesine toleransı olduğunu bildiğimden külbütör milini değiştirmesinde soru işareti aradım ustanızın.
bence geri gidip sizden çıkan mili isteyin.. :)
en azından gözünüz görsün sorunun ne olduğunu.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti syossett » 07 Oca 2011, 01:12

Ahmet bey evet sorun şu imiş.. hanı o milin sivri uçları var ya.. sıboplara değen, onlar aşınmış , daha önce bir kez taşlanmış ve ıkıncı kez taşlanmazmış ve bu hali ile de ses yaparmış sıfırı da bulunmuyormuş ve ıkıncı el bır parcaya 100 tl odedım .. Evet haftaya gıttıgımde eskı mılı orada unutmusum dıyerek ısteyecegım . Belkı de benden cıkan mılı de başkasına verecektır ;) . Yorumunuza gelınce ; evet yuzbınlerce km yapabılen arabalardır skodalar. Soguk ulke ımalatıdırlar . keşke ulkemızde benzın ıle surmek mumkun olsa ıdı, daha sorunsuz ve uzun sure bınebılecektık. Evet bende ınanmıyorum arabanın ıcındekı bır parcanın kopup da bloğu parcalayacagına. Arabam yağ eksıltmıyor çekişi baya iyi bu nedenle ınanmıyorum ama yıne de haftaya bır ıkı yere daha soracagım. İlginize ve yorumlarınıza teşekkurler..
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti diseqc » 07 Oca 2011, 09:26

öle her ustanın deidğine körükörüne aldanmayın başıma gelen bir olayı sizinle paylaşayım geçen sene bende 2000 model citroen xsara vardı rize küçük memleket sanayide gittiğim ustların bir çoğu arabmı ilk defa görüyorlardı ama eline anahtar alan hemen sökelim diyordu bir güna arabam sabahları soğuk motorda sallantılı çalışmaya başladı rolantide sanki gaz verip kesiyormuş gibi kısa aralıklarla motor düşüp kalkıyordu ama ısınınca düzeliyordu neyse sanayiye gittim bir iki usta gezdim biri bujiden yapar dedi buji takınca düzelirmi dedim kesin dedi e dedim buji para değil hepsi hepsi 50 tl değişin dedim o arada içerde başka araba varken neyse biraz bekledik iyide oldu motor soğudu biraz taktılar bujileri bastık marşa araba yine tekledi eee dedim zaten değişecekti bunun bilmem nesi arızalı oda bende yok dedi kızdım sökün bujileri dedim kavga ettik ordan ayrıldım ondan başka birde bir pejo dükkanına girdim bu adam biraz daha anlıyordu arabadan neyse baktı etti bana 10 dk sonra 3000 tl civarı bir hesap cıkardı abi bu bitti gitti falan filan öle bir anlatıyorki kafam kanla doldu sıkıntıdan patlayacaktım 10.000 arabda 3000 + işçilik dedim yakarım ben bu arabayı sadece soğukken yapıyor kalsın dedim usta birde hemen spariş edelim gelsin yolda kalma falan filan dedim dur vermem o parayı neyse uzatmayayım aradan 1 ay geçti geçmedi trabzona gittim tarifler üzerine bir usta buldum adam civatasına kadar arabayı tanıyor sıkıntımı anlattım olmaz dur bir soğusun ben göreyim ne yapıyor diye bekledik soğudu bastı marşa bağladı bilgisayara bir ayar yaptı araba düzeldi ayaklarım yerden kesildi ve işlem için bednen 15 tl gibi bir rakam istedi başımdan geceni anlattım bana o kadar parçayı değişirsen olur tabi dedi neyse işin özeti el elden üstündür ayrı bir ustaya yada ustalara danışmakta fayda var
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir