Yakıt sorunu için gözü karartıp sanayiye gittim.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yakıt sorunu için gözü karartıp sanayiye gittim.

İleti ozantavsan » 07 Oca 2011, 17:23

Uzun zamandır arabalarımızın bir anda fazla yakmaya başlamasından yakınıyoruz.
Bugün gözümü karartıp sanayiye gittim.Ustala,rdan korka korka gittim.
Cebimede 200 TL para koydum.Bu sorun çözülecek başka yolu yok.

Tanıdığım birine iyi bir karbüratör ustası sordum.Bir usta önerdi.
Vardım ustanın yanına , arabayı dükkanının önüne park ettim.İçeri girdim.Selamun aleyküm ,aleyküm selam.
Sorunumu dile getirdim , diyaloğumuz aynen şöyle.

Ben : Usta benim arabanın çalışmasında bir sorun yok ,saat gibi çalışıyor.Ama benzinde ve lpg'de çok yakıyor.
Bir tek karbüratör bakımı kontrolü kaldı.
USta : Arabaya uzaktan baktı ve dedi : Senin motor yağın 20/50 değilmi ?
Ben : Evet
Usta : SEnin araba bu yüzden fazla yakar.Hava soğuyunca yakıt bişrden arttı değilmi ?
Ben : Evet
Usta : Yazın böyle bir sorunun yoktu.
Ben : Evet
Usta : Bak sen kontağı açtığında hareket edene kadar 2 TL yakarsın.SEnin araca 10/40 yağ kullanılmalı.
Sadece seninki değil .Bak senin aracın yanındaki fordu görüyormusun ,o da aynı dertle geldi.Onada 10/40 yağ koyacağız.Bak senin sorunun nasıl çözülecek.Bak şu brodwaye , ondada yakıt derdi durmuyor.Her aracın bir servis kitabı var ,bak .(kitabını çıkardı aracın.Yağ listesini gösterdi)Bak 20/50 yağ nerede .
Ben : Listede en sonda .İklim sıcaklığı olarak -35 , -45 derece.
USta : 10/40 yağ nerede.Bizim iklime uygun çalışma derecelerinde.Motorun rahatlar .Senin bu araçta marşa basıp hemen kalkıp gitmen gerek.20/50 akışkanlığını kazanana kadar çok yakarsın.

Sonra aracı içeri aldık , kaputu açtı.

Usta : İndüksiyon bobini yeni , buji kabloları yeni ,
Saydı bir bir . Bak ben senin karbüratörü istersen dağıtır temizler takarım.Ki bunu yapmak istemem.Bunu yaptığımda senin sorunun çözülmez aracın yakmaya devam eder.

Sonra yağı değiştirdik ,yağ filitresi değişti.Avans ayarına baktı.Avansın iyi dedi.KArbüratör ayarında sorun yok dedi ,yalnız hava ayarı biraz fazla dedi ve kıstı ,aracın çalışma sesinde değişiklik oldu hemen.Böyle daha rahat çalışır dedi.Emisyon cihazı yokmuş , işlem sonrası düşmezse beraber başka yerde emisyon cihazıyla ayarlayacak.O arada gelen giden oldu ,hepsi ile böyle açıklayıcı konuşuyorlar.Asıl sahibi bir amca emekli.Çokta yaşlı değil.Ama bilgili o da yağı anlattı.Hatta inetnette bu yağ konusu ve yakıt ile ilgili sitesi varmış.Daha internnette araştırmadım sitesini.Ben burayı sevdim.Karbüratörcü diye gittik ama mekanik filanda var.
Sorduğum sorulara mantıklı ve bilgi dolu açıklamalar yaptılar.İşi yapayımda para kapayım olmadı.Karbüratörün hava ayarını ricam üzerine kontrol etti.Israrla lpg kullanıyorsan çok etkisi olmaz dedi.Benzin ve lpg fazla yakışının yağ olduğunu tekrar belirtti.Civarın en iyisiymiş.
10 TL ücret aldı 1 saat anlattı yağı değiştirdi.Hiçbir şey değil valla.

Sizde bir kontrol ettirin.Deneyin bakalım.

Castrol magnatec 10/40 yağ 65 TL
Yağ filitresi 10 TL
İşçilik 10 TL
---------------
GAz ayarınıda yaptır dedi .Gazcı cihaz kapalı yarın gel dedi .Gaz ayarı yaptırmadım.
Yolda basmışım 4. vitese attığımın farkında değili hız 80 filan , ama araç bağırmıyor.Daha rahat hareket ediyor.
Sarfiyat hesaplayıp paylaşacağım.Hadi hayırlısı.Normale dönerse yakıt tamamdır.

Bu arada amcası almış şehirdışı 15-16 kuruş yakıyor.Bunlar az yakan araç , bu kadar yakmaz , bak gör aşağıya inecek dedi.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti rakcay52 » 07 Oca 2011, 17:32

Sizin adınıza sevindim ayrıca bu yorumu paylaştığınız için çok ama çok tşk ederim kaç zamandır forumdayım renault, ford, fiat en son olarak skoda böyle bir hadise ile karşılaşmadım bakalım diğer arkadaşlar bu konuda ne yazacak merakla takip edeceğim çok sağol kardeşim.
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93

İleti syossett » 07 Oca 2011, 17:54

Yağ değiştirme zamanım geldi hemen 10/ 40 koyayım teşekkurler.. :idea:
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti mustklc » 07 Oca 2011, 18:36

benzinli araca 10-40 olur. 20-40 kalın bir yağdır. ben tüm benzinliler 10-40 kullandığını sanıyordum
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti forman37 » 07 Oca 2011, 19:49

sonunda kardeş sende bu olaya el atmışsın :D sarfıyat bılgılerını sabırsızlıkla beklıyorum gercı ben lpg ye gectım ama olsun yınede oğrenmek ısterım
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti cahit05 » 07 Oca 2011, 20:28

bende 10 v40 castrol kullanıyorum .biyerden yağ kaçırıyor nereden bulamadım acba nereden kaçırır sizce
fabıa 1.2
cahit05
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 54
Kayıt: 25 Arl 2010, 22:36
Ad Soyad: Cahit Köse
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 12V 64 hp

İleti felicia_3437 » 07 Oca 2011, 20:58

hata sizde deyıl ustalarınızda benım ustam bayramdan önce yağ deşimine gitiğimde yağı aldırıken 10 40 al demişti neden dediğimde hiş birşey sölemedi bende dediğini yaptım demeki benim aracta fazlalaşmamasının sebebi bu bilgi icin tşk kürler
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti AhmetH » 07 Oca 2011, 21:04

15/40 altına inmezdim ben olsam ama yinede tecrübe olacak
beklemedeyiz sonuçları :)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti syossett » 07 Oca 2011, 21:05

Peki ben lpg ıle kullanıyorum 10/40 olur mu ?
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti hakan48 » 07 Oca 2011, 21:12

Adam Arabayı Görmeden Motoru Dinlemeden Çalışmasına Bakmadan, Gözüne Kestirmiş Yağ Değiştirmeye Skoda Favorit Üretildiğinde Motora Kullanılan Yag 15w50 Dir. 15w40 ta Kullanılabilir. Hatta - Derecelere Düşmeyen Bölgelerde 20w50 De Kullanılabilir. Motor Çok İyiyse ve Soğuk İklimde Yaşanıyorsa 10w40 Kullanılabilir. Yakıtta Çok Az Bir Azalma Olur. Aşınmış 1 Motora 10w40 Kullanılmaz.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti tornado38 » 07 Oca 2011, 21:35

ben hep 10/40mobil kullanıyorum ama yağın numarası kalınlığı dersek dikkat edin sabah soğuk havada marşa basınca20/50de marş biraz nazlı çevirirken 10/40ta marş daha rahat çevirir deneyin görün yakıta aşırı etkisi olacağını sanmıyorum çünkü araba 5 dk sonra motor sıcaklığı yaklaşık40derece ye gelir oda yaz havasından daha sıcak
SKODA FELİCİA 1.6GLXİ 2000
BLAUPUNKT GTA470
ATİKER SIRALI SİSTEM
Kullanıcı avatarı
tornado38
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 58
Kayıt: 25 Kas 2010, 22:41
Ad Soyad: mustafa taşcı
Nereden: Kayseri
Arabanız: felicia1.6GLXi

İleti hakand » 07 Oca 2011, 22:09

lpg deki sarfiyat sonucunu merakla bekliyoruz.bunun için ayrıca bi başllık açarsan sevinirim.bu arada bu karbüratörcü nerede?:)
hakand
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 101
Kayıt: 09 Haz 2010, 20:16
Nereden: İstanbul (Avr.)

İleti SKODA 135 » 07 Oca 2011, 22:23

Ozan kardeşim bu yağ meselesini ben bizzat yağ firmasının temsilcisi ile konuştum. Adam sizin araçlarınızın motoru 20/50 castroll'a göre lpg dahi taktırsan bu yağı kullanacaksın fabrika zaten arabanın üzerine yazıyor diye cevap verdi.

Yeni model Skoda'lar ise farklı yağlar kullanıyorlar. Önceki arabam Forman'dı onu ilk alacağım zaman arkasına baktığımda ekzost ve tamponun egzost tarafı tamamen yağ kaplamıştı. Sahibine sorduğumda, "Birilerinin lafına bakıp 10/40 yağ koyduk böyle oldu, sonra yağı boşaltıp tekrar 20/50 yağ koyduk düzeldi" cevabını verdi.

Bir gözlemle bakalım, yakıt kaç liraya düşecek ve egzosttan etrafına yağlama yapacak mı?
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti ozantavsan » 07 Oca 2011, 22:40

Bu karbüratörcü Balıkesir Merkezde.Bana açıklamalar mantıklı geldi.Yazın daha az ayakan bir araç havalar soğuduğunda 2 katı yakıt sarf edermi.

Muhakkak yaza göre bir fark olacaktır ama çok fazla olmaz kanımca.25 kr yakan araç hadi yaksın 30 kr bu makul.
Ben aracımda ayar + ateşleme sistemini yenilediğimde eskiden sarf ettiğim kilometreyi aşmıştım.1 haftada gaz bitecek diye bekledim.Zorla bitti.Tam oldu az yakacak herşey güzel derken havalar soğudu aniden.O gün bugündür yakıt sarfiyatının artmasıyle uğraşıyorum.

Benzinde normal yakıpta gazda fazla yaksa LPG sistemine suç bulurdum.
Benzinde fazlaca yaksa lpgde normal yaksa normal karşılardım.Veya KArbüratörde kabahat arardım.
Ama hem benzinde fazla yakıt 1km=60kr , Hem lpgde 1km=50 kr olunca bu işte bir anormallik var dedirtiyor.
Aracın çalışması normal ,saat gibi.
Çekişte düşme yok ,tekleme yok ,şu yok bu yok.
Bunun nedeni çok basit ama bulamıyorum diyordum.Herşeyi gözden geçirdim.Aklımda tek karbüratör bakımı kalmıştı.Onuda karbüratörcü açıklamalarıyla beni ikna etti yapmadı.

Adam karbüratörcü ,müşteri olarak gitmişim ; niye karbüratörü dağıtıp 50-60-70 neyse para kazanmasın.
Niye bu kadar açıklamaya ihtiyaç duysun.Resmen kahve falı baktırır gibi oldum.Bu araba fazla yakıyor dedim , adam arabaya bakıp senin motor yağın 20/50 dir dedi.Evet dedim.Yazın böyle bir derdin yoktu dedi.Evet dedim.
Birden yükseldi yakıt dedi.Evet dedim.Bu havalar soğuduğunda oldu dedi.Evet dedim.
Resmen kahve falı değil araba falı baktı.

Bir sürü doğru açıklama yaptı , yağı değiştirdi.10 TL para aldı.
Oysa başka bir yere gitsem karbüratör için en az 50 TL alırdı. 70-80 liraya anca çıkardım.Hiçbiride birşey açıklamazdı.

Yağ kimin aklına gelir.Hatta başka bir müşterinin aracı lifte kaldırılmış elemanlar bakıyordu.Frenlermi kontrol ediliyordu bilemiyorum.Araç sahibi benim aracın yanında ustayla benim aramda geçen yağ konusunu dinliyordu.
Bir ara ustaya döndü ve usta sen benim aracın yağınıda değiştir dedi.Araçta 2000 modelin üzeri bir araçtı.MArkayı hatırlamıyorum.

Velhasıl sanayiden sonra yola çıktım.Araç daha rahat hareket ediyor.Hiç farkında olmadan 80-90 yapmışım.Hız sınırı 50 , ileridede hep ekip olurdu yavaşladım.Ama fark etti araç daha rahat hareket ediyor.
Şuda dikkatimi çekti aracı çalıştırdığımda jikle eskiye nazaran daha geç devreden çıkıyordu.Bu yağ değişimi sonrası eskisi gibi daha erken devreden çıkıyor.MArşa bastığımda 1500 devir kademesinde başlaya jikle , şimdi 1500 devrin altında başlıyor sonra 800'e iniyor.

Bu akşam 5 gündür binmemenin acısını çıkarttık.KAloriferimde daha çabuk ısı verdi.
Umarım daha az yakar.Az sonra bu yağ konusunu araştıracağım.Favorit servis kitapçığınıda inceleyeceğim.
Bununla ilgili ayrı bir başlık açarım.

Bir arkadaşımız yağ damlattığından bahsetmiş , konunun harareti ile mesaj arada kalmış.Onada yardımcı olalım.

Benim fikrime göre alttaki motor yağ tıpasından damlatabilir.
Bir ihtimal yağ filitre kısmından
Bir ihtimal yağ müşiri kısmından.

Aracın altına beyaz bir karton koyun.Nereye damladıysa tam onun üst kısmına bakın ,damlayan yer bulunacaktır.Aracın altına damladığı varsayıyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti montoyajp » 07 Oca 2011, 22:42

benzınlı arabalarda 10/40 kullanılmaz mı ya ben anlamadım ne anlatıyor mıllet:)?????
montoyajp
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 74
Kayıt: 11 Ağu 2010, 00:40
Ad Soyad: Uğur YAĞLI
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1.4 Choice

İleti ozantavsan » 07 Oca 2011, 22:47

Bende 20/50 diye biliyorum.Arabamı satın aldıktan sonra bakım yaptırmıştım.Yağ o zaman değişmişti.Ama o zaman şunu farketmiştim.Aracı satın almadan önce test sürüşü yapmıştım , satıcıdan aldıktan sonra 1 ay böyle kullanmıştım.BEn bakım yaptırmadan önce araba daha rahat gidiyordu.Acaba o zaman yağ 20/50 değilmiydi ??? bu bir muamma..
Benim aracın kaput atında etikette bu araçta castrol 20/50 yağ kullanılır diyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti osti01 » 07 Oca 2011, 23:01

20 50 yağ kullanılagelen bir araç için 10 40 yağ kullanılmaya başlanılırsa aracın yağ yakması muhtemeldir.
2000 km sonra aracın yağını kesinlikle kontrol edin. araç yağ yakarsa 15 40 önerilebilir.

yakıt konusunda fark edeceğini düşünmüyorum. çünkü yağ her ne kadar sürtünmeyi en aza indirmek gibi bir görevi üstlense de aracın kompresyonunu da etkileyen bir faktördür.

sonuç olarak 20 50 yağ kullanılan bir arac 20 50 yağa uyum sağlamış hatta bundan dolayı piston segman ve gömleklerde aşınma bile gerçekleşmiş olabilir. böyle bir araç için ilerleyen zaman içerisinde motor performansından faydalanmaya devam etmek adına yağın viskozitesini düşürmek yerine yükseltmek gerekebilir.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti SKODA 135 » 07 Oca 2011, 23:03

ozantavsan yazdı:Bende 20/50 diye biliyorum.Arabamı satın aldıktan sonra bakım yaptırmıştım.Yağ o zaman değişmişti.Ama o zaman şunu farketmiştim.Aracı satın almadan önce test sürüşü yapmıştım , satıcıdan aldıktan sonra 1 ay böyle kullanmıştım.BEn bakım yaptırmadan önce araba daha rahat gidiyordu.Acaba o zaman yağ 20/50 değilmiydi ??? bu bir muamma..
Benim aracın kaput atında etikette bu araçta castrol 20/50 yağ kullanılır diyor.


Eğer internetten yağ firmalarının sayfalarına girersen sana aracını soruyor ve en uygun motor yağını söylüyor.

Lpg 10/40 çıkıyor. 10 numara yağ daha kolay hareket sağlıyor. Bende araştırdım ve öyle yapacaktım fakat sanayiden bazı ustalar bu yağın BİZİM ARABALARIN motorunu rahatlattığını ama bazı sorunlarıda meydana getirdiğini uzun uzun anlattılar.

İşin doğrusu yağ firmasının temsilcisi ile tanıştığımda oda bu sorunları tasdik etti ve bizim gibi araçları karbratörlü olan motorlarda 20/50 den şaşmayın dedi. Yani insanların yarısı 10/40 yarısı 20/50 diyor bende tam
karar verremedim.

Neyse bir zaman kullan, yağ eksiltecek mi? Subap ayarında bozulma olacak mı? Arka tampondan ekzosttan dolayı yağlanma olacak mı? O zaman bu konuyu bir daha değerlendirelim.

Eğer bu randıman devam eder ve sorun çıkartmazsa bende bir sonra 10/40 koyabilirim.
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir