Yakıt sorunu için gözü karartıp sanayiye gittim.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yakıt sorunu için gözü karartıp sanayiye gittim.

İleti ozantavsan » 07 Oca 2011, 23:06

İnternette vatandaşların yorum larını inceliyorum.Kimi 10/40 kimi 20/50 kullanıyor.Bunlar yorumları , bir derleme yaptım butraya.Hepsi alıntıdır.Sonra teknik kısımlarını araştırıp ekleyeceğim.

Mobil 1 serisinden de 0W-40 Tam Sentetik kullanabilirsin.Motorunda mekanik bir sorun yoksa (segman/contaların eskimesi) 10W60 anlamsız şekilde kalın.
Ayrıca kışın ince yağ kullanmak araç soğukken motoru çok daha fazla korur.
10W40 ile 0W40'ın motor sıcakken koruması aynıdır , eğer ikiside tam sentetikse.Biri yarı sentetik diğeri tam sentetik ise tabii ki tam sentetik daha iyi korur.
Tam sentetik yağların molekülleri daha homojendir.Resimden de daha rahat anlayabilirsiniz çalışma mantığını.Bu da hem yakıt ekonomisi sağlar , hemde performansa katkıda bulunur.
Sürtünme ne kadar az ise kayıp da o kadar azdır.
---------------------------------------------------
sentetik yağlar adı üzerinde 'sentetik' diğer bir ifade ile suni,yapay yağlardır.ve kimyaları gereği eksilme yaparlar. ama akışkanlık açısından üstünlükleri diğer yağlardan daha fazladır.sıcaklığın çok düştüğü iklimlerde mesela doğu anadolu da kışın sıcaklıkları eksi 30 ları görebilmekte bu gibi durumlarda faydalıdırlar. ama sıcaklığın kışın eksi 5-6 ya kadar nadiren inebilen yerlerde örnek olarak İstanbul gibi 10-40 yağ fazlası ile yeterlidir.
motoru sağlıklı yeni ve belli bir km yapmış bir araç sentetik yağ ile 1000 kmde 0.50gr ile 400 gr arası sürüşe bağlı olarak eksilme yapar.bu motorda kaçak var veya motor yağ yakıyor demek değildir.tamamen normal bir durumdur ve yapılması gereken motora eksilen yağın aynı özelliklerde ve mümkünse aynı marka olanını koyarak tamamlamaktır.
benim 100,000 km üzeri motorlara sentetik yağ konmasını sakıncalı bulmam ise bu motorların biraz aşınmış olmaları nedeniyle sentetik yağın aşınan yerleri dolduramaması sonucu motorun aşınmasının daha da hızlanması ve hatta yetersiz yağlanma nedeniyle hasar görmesi sonuç olarak kompresyon düşmesi ve diğer arızalara sebep olmasıdır.
100,000 km üstü tüm araçlarda tercih edilmesi gereken yağ 10-40 veya 15-40 olmalıdır.
----------------------------------
Viskozite bir yağın kalınlığının ölçüsüdür. Vizkozite endeksi bir yağın ısındığında ne kadar inceleceğini gösterir. Bizim gibi bu işin uzmanı olmayanların anlayacağı şekilde; yağın numarası ne kadar büyükse yağ ısıya o kadar dayanıklı olur, yanmaz. Mesela bizim konumuzda geçen 10w-60 yağın sadece 60 numara olduğunu düşünelim bu yağ motor yağı olarak oldukça kalın ısıya dayanıklı bir yağ. Fakat kalın bir yağ ısıya dayanıklılık gibi bir avantaja sahip olsa da düşük sıcaklıklarda yani kışın motorun bazı yerlerine ulaşmayabilir, yağlama yapamaz. Eğer konumuz olan 10w-60 yağ sadece 10 olsa idi oldukça ince olup soğukta iyi yağlama yapabilmesine rağmen yüksek sıcaklıklarda kolayca yanardı.
Yağ firmaları her iki numaranın avantajlarını bir araya getirip multi vizkozite denen çift numaralı 10w-60 gibi yağları üretmişlerdir ki bu olay yağın asıl baz numarası olan 10 numara içine polimer denilen kimyasallar katılmasıyla olur. Bu polimerler sayesinde yağ kışın 10 numara gibi ince olur ve iyi yağlama yaparken yüksek sıcaklıklarda 60 numara gibi davranıp yanmaz.
Bu avantajlara rağmen multi vizkozite yağların bir olumsuz yönü kullanılan polimerlerin yağ olmaması, basit deyişle motora 4 lt yağ koyduğumuzda aslında bunun tamamı yağ değil bir kısmı polimer. Bu da motor için bir olumsuzluk. Ve yağdaki polimer miktarı ilk numara ile ikinci numara arası fark ne kadar çoksa o kadar artyor mesela 10w-40 a göre 10 w-60'ta daha fazla polimer vardır.
Sonuş olarak yağın 60 rakamı ile bitmesi kışlık numara değil yüksek ısıya dayanıklılık ile ilgili bir durumdur.
------------------------------
yağ işinin felsefesi konusunda uzun uzadıya açıklamaları http://forum.donanimhaber.com/m_6792166/tm.htm bulabilirsiniz.

@medvet açıklamaları sıcaklık için çok doğru ve yeterlidir.

ben yağ yakan araca neden 10w40 dan 10w60 geçilmesi önerildiği konusunda yorum yapmak istiyorum.

Yağ yakma olayında yağın araç ısındıktan sonra incelmesinden dolayı viskosite değerinin düşmesi rol oynamaktadır. 10w40 yağı eksiltiyorsa yağın kış şartları koruyarak (yani 10 rakkamı sabit kalarak) ikinci habedeki sayının yükseltilmesi gerekmektedir. Bu ndenle 40 yarine 60 numara seçilmesi yağın motorun üst sıcaklıklarda yeterli film kalınlığını korumasına neden olur. Silindirler ısınınca bu ısıyı yağa iletirler ve yağ da üst sıcaklıklarda viskositesi az ise segmanlardan başta olmak üzere eklitmeye başlar . yani bir şekilde yanar. Yağ filmi kalınlaştırmanın gereği işte bu koşullar altında ikinci numarayı yükseltmekte kısmi olarak çözülebilir.
Benzer durum aşırı souklarda da olmaktadır. Şöyle ki
Farzadelim ki sizin aracınızda 10w40 yağ var ve dışarısı korkunç soğuk .
bu durumda ilk hanedeki sayı önem arz ediyor 10 numara yağ belirli eksi derecenin altında kalınlaşarak bal benzeri kalın bir yapı elde eder(hiç bir zaman kıvamı böyle olmaz ama olayı canladırmak için ndense bu örnek veriliyor) işte siz motoru ilk çalıştırdığınız 5 dakika içinde kalın bir yağ yağlama yapamadığı için mekanik parçaların üstünde kalamıyor ve yağ filmi yırtılıyor . metal metal sürünmesi oluyor ve aşınma oluyor. Bu ndenle aşırı soğuk hava olan yerlerde bu işi garantiye almak için ilk hane numarasını biraz düşürürler 5 w veya 0w seçerler. Ülkemizde 0w gereken yerler sadece bir iki ili geçmez (kars ,Erzurum , Ağrı vb) bu nedenle 5 w yeterli bir sayıdır .Demekk ki kışuın yağ eksilmesi durumu mevcut oluyorsa ilk hane deki sayınında ikinci si sabit kalmak kaydıyla düşürülmesi gerekebilir.
----------------------------
ben size
http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lub ... _5W-50.asp
yazığı ilk kullnımda tavsiye ederim. Eğer yağ tüketiminiz azalmazsa o takdirde 10w60 deneyebilirsniz.
5w50 yakıt tüketimi açısından 10w60 daha daha az tüketecektir. Ayrıca kışın daha iyi yağlama sağlayacaktır önümüz kış ona göre tedbir lazım.
---------------
kısın ınce yağ (orn. 10/40 yada 5/40) kullanmak motoru ılk calıstırmada daha az zarar verecektır
eğer yağ 20/50 gıbı kalın bır yağ ıse ılk calıstırmada yağ ısınıp derecesı dusune kadar yeterı kadar hızlı hareket edemeyerek motor koruması dusecektır
benım arcam 90 model renault 25 suan 211 bın kılometre bakımlarını yenı yaptırdım servısde 20/50 onermelerıne rağmen ben 10/40 elf molıgraf koydurdum
----------------------
Merhaba arkadaşlar her birinizin yorumlarını okudum iyice, bende şu motor yağı konusunda son zamanlarda araştırma içerisindeydim, benim aracım 2006 model Wolkswagen caddy şuan içerisinde castrol Magnatec 10/40 yarı sentetik yağ bulunuyor, yalnız sabahları araca bindiğimde ilk çalıştırmamda araçtaki motor sesi biraz fazla çıkıyor, sonra motor ısındıktan sonra geçiyor. Aracım benzinli değil, dizel arabam. Bir dahaki yağ değimimi ise Mobil 5/30 ful sentetik ile değiştirmeyi düşünüyorum,
---------------
Vezir Hocam ilk hane seçiminde haklısınız. Ama motoru 10W 40'a göre ayarlanmış bir araca sonradan 20W yağ kullanmak sakıncalı olabilir. Bildiğim kadarı ile subap ayarlarını valfler aracılığı ile yapan araçlar ( yani valfli araçlarda ) ilk hanesinde çok kalın yağ kullanmak iyi değil diye biliyorum. Benim aracımda da yağ eksiltme var bu yüzden 20W 50 yağ kullanmayı düşündüm...ustam senin aracın valfli 20W 50 yağ koyarsak subaplarını bozabiliriz, araç motor yaptırmaya kadar gider demişti...
-------------
Geçen gün uzun yoldan dönerken b ibaktım arabam dizel gibi çalışmaya başladı. 1,5 lt yağ eksiltmiş. ve bende benzin istasyonundan shell ' in LPG li araçlar için ürettiği 20/50 numaralı 2lt. yağ aldım ve ekledim daha önceki yağım castrol 10/40 numaralı idi. acaba bu şekilde bi problem olurmu yoksa değişmem gerekirmi.
-------------
aracınızda bir çeşit yağ kullnılmalıdır hele ki madeni yağ ile yarı sentetik yağ karıştırlması diye bir olay olmamalıdır. çünkü bu yağ lar homojen olarak karışmazlar.Artı başika sebepleri de vardır. sonuç olarak 20w/50 yağ görece ucuz bir yağ dır.eğer turbosuz bir araç ise ve maddi rpoblemler dolayısıyla bir sıkıntı varsa komple yağın atılarak 20w 50 ile değiştirebilirsiniz. veya tam tersi komple 10w /40
Ancak ince bir nokta vardır şu anda yaz günlerinde ve benim bulunduğum yerde dün 38 derece sıcaklık gördük. Şimdiden bu seıcaklıkları yağayan bir bölgede iseniz 50 ile biten yağları tercih etmeniz faydalıdır.
40 ile 50 arasında çok büyük bir fark olmasa bile türkiyenin güney sahilleri ve güneydoğu anadolu için yazın 50 ile biten yağları öneririm.
Ege bölgesi ,marmara , iç anadolu , karadeniz için 40 ile biten yağlar uygundur.
bunlar bir kural ve şart olan şeyler değildir ancak yaşanılan bölgenin sıcaklık ortalamaları ve pik yapan değerleri göz önüne alınırsa doğru bir cevap olur.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti osti01 » 07 Oca 2011, 23:29

Kırmızı yazılar üst yazılardan alıntıdır.

Mobil 1 serisinden de 0W-40 Tam Sentetik kullanabilirsin.Motorunda mekanik bir sorun yoksa (segman/contaların eskimesi) 10W60 anlamsız şekilde kalın.
Ayrıca kışın ince yağ kullanmak araç soğukken motoru çok daha fazla korur.
10W40 ile 0W40'ın motor sıcakken koruması aynıdır , eğer ikiside tam sentetikse.Biri yarı sentetik diğeri tam sentetik ise tabii ki tam sentetik daha iyi korur.
Tam sentetik yağların molekülleri daha homojendir.Resimden de daha rahat anlayabilirsiniz çalışma mantığını.Bu da hem yakıt ekonomisi sağlar , hemde performansa katkıda bulunur.
Sürtünme ne kadar az ise kayıp da o kadar azdır.


kısın ınce yağ (orn. 10/40 yada 5/40) kullanmak motoru ılk calıstırmada daha az zarar verecektır
eğer yağ 20/50 gıbı kalın bır yağ ıse ılk calıstırmada yağ ısınıp derecesı dusune kadar yeterı kadar hızlı hareket edemeyerek motor koruması dusecektır
benım arcam 90 model renault 25 suan 211 bın kılometre bakımlarını yenı yaptırdım servısde 20/50 onermelerıne rağmen ben 10/40 elf molıgraf koydurdum


Vezir Hocam ilk hane seçiminde haklısınız. Ama motoru 10W 40'a göre ayarlanmış bir araca sonradan 20W yağ kullanmak sakıncalı olabilir. Bildiğim kadarı ile subap ayarlarını valfler aracılığı ile yapan araçlar ( yani valfli araçlarda ) ilk hanesinde çok kalın yağ kullanmak iyi değil diye biliyorum. Benim aracımda da yağ eksiltme var bu yüzden 20W 50 yağ kullanmayı düşündüm...ustam senin aracın valfli 20W 50 yağ koyarsak subaplarını bozabiliriz, araç motor yaptırmaya kadar gider demişti...


Hocam kesinlikle yukarıdakilere katılıyorum Zaten ustanız yukarıdaki bilgilere göre yorum yapmış fakat ince bir yağ kullanılan araca kalın bir yağ kullanarak ömrünü heba etme gerek olmadığı gibi kalın bir yağ kullanmış bir arabaya da sırf sabah ilk çalışmasının rahat olabilmesi adına ince yağ koyup yağ yakmanın da gereği yok.

Bence arabanız sıfır olsaydı 10 40 konulmasının rodaj aşamasının bu yağla yapılmasının iyi sonuçları olurdu
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti ozantavsan » 07 Oca 2011, 23:35

Ben Castrol Magnatec 10w/40w yağ koydum.

Şimdi Castrolün sitesinden aracımı seçtim şu sonuç çıktı..FAVORİT GLX yok ,ama GLXi var.

----------------------
MAGNATEC 10W-40 A3/B4

  • Marka
  • SKODA


  • Model
  • Favorit 135, 136 L, -LX, -LS


  • Motor
  • P

  • Yıl
  • 1989-1993



Uygulama Tavsiye Kapasite (litre) 1.tercih 2.tercih
Motor (P) MAGNATEC 10W-40 A3/B4 4.5 / 5.1 (a)
GTX 15W-40 A3/B3
Mekanik şanzıman EP 80W 2.4
Otomatik transfer
Diferansiyel Vites Kutusundan
Soğutucu Antifreeze SF 6.0
Fren yağı Response DOT 4
Gresörlükler Spheerol EPL 2
Servo direksiyon Teknik Servise Danisin
Direksiyon kremayeri Hypoy EP 90


  • Genel Notlar Notları gizle

Yağ / Kapasite Notları

a.
Yağ soğutmalı/soğutmasız

Genel Notlar

1.
Servis Aralığı QG1 = Esnek Servis Aralığı (Uzun ömürlü servis). Servis Aralığı QG0/2 = Süre/mesafeye bağlı aralık (esnek değil)
-----------------------

BUDA GLXi !!!!

MAGNATEC 10W-40 A3/B4

  • Marka
  • SKODA


  • Model
  • Favorit GLXi, -E, LXi, -E, -Plus


  • Motor
  • P

  • Yıl
  • 1993-1994



Uygulama Tavsiye Kapasite (litre) 1.tercih 2.tercih
Motor (P) MAGNATEC 10W-40 A3/B4 4.5 / 5.1 (a)
GTX 15W-40 A3/B3
Mekanik şanzıman EP 80W 2.4
Otomatik transfer
Diferansiyel Vites Kutusundan
Soğutucu Antifreeze SF 6.0
Fren yağı Response DOT 4
Gresörlükler Spheerol EPL 2
Servo direksiyon Teknik Servise Danisin
Direksiyon kremayeri Hypoy EP 90


  • Genel Notlar Notları gizle

Yağ / Kapasite Notları

a.
Yağ soğutmalı/soğutmasız

Genel Notlar

1.
Servis Aralığı QG1 = Esnek Servis Aralığı (Uzun ömürlü servis). Servis Aralığı QG0/2 = Süre/mesafeye bağlı aralık (esnek değil)
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 07 Oca 2011, 23:37

FELICIA

MAGNATEC 10W-40 A3/B4

* Marka
* SKODA

* Model
* Felicia 1.3i (135, 136)

* Motor
* P

* Yıl
* 1994-

* Yeni arama
* Yazdır

Uygulama Tavsiye Kapasite (litre)
Motor (P) 1.tercih MAGNATEC 10W-40 A3/B4 4.5
2.tercih GTX 15W-40 A3/B3
Mekanik şanzıman Syntrans Max 75W-80 2.4
Otomatik transfer
Diferansiyel Vites Kutusundan
Soğutucu Antifreeze SF 6.0
Fren yağı Response DOT 4
Gresörlükler Spheerol EPL 2
Servo direksiyon Teknik Servise Danisin
Direksiyon kremayeri Hypoy EP 90

* Genel Notlar Notları gizle

Yağ / Kapasite Notları

Bu model için not yok
Genel Notlar
1. Servis Aralığı QG1 = Esnek Servis Aralığı (Uzun ömürlü servis). Servis Aralığı QG0/2 = Süre/mesafeye bağlı aralık (esnek değil)
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti 45sardes » 07 Oca 2011, 23:40

Bizde bu akşam iki araba ve iki deneme yapık 33 km yol yaptık benim favorit 8,98 tl yaktı diğer formen 9,8 tl yaktı.
Benim araba 0,27 yakıyor ve tamircim normal iyi diyor. Valla bu yakıt için denemelerle dünyanın gazını yaktım olmuyor.Dağa önce yolculuk yaptığımız Başka bir formenin gözümün önünde 140 km kat ettikten sonra 19 tl ye dolması beni arabamdan soğutuyor.
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti ozantavsan » 07 Oca 2011, 23:49

Bakalım benim sarfiyat düşerse yağları gözden geçirmek gerekecek.Castrol bile 15/40 ve 10/40 tan bahsediyor.20/50 araç seçiminde hiç çıkmadı.Ateşleme sistemi , baskı balata , lpg sistemi derken yağ hiç aklımıza gelmedi.Usta bu kadar kesin konuştuğuna göre tecrübede etmiş olmalı.

internette bu ustanın rehber kaydını buldum şöyle.

Hakkımızda
Balıkesir'de Ersin Usta ayrıcalığı çok önemli. Belki eczane gibi değil iş yerimiz ama ister inanın isterseniz inanmayın o eczane gibi özel servislerden veya yetkili servislerden çıkan o en özenle yapılan işlerden daha temiz daha itina bulacaksınız. Zaten yaptığımız işlerden de anlıyacağınız gibi de hep kimselerin yapamadığı işleri devamlı bizim atölyemizde çare bulurlar. Bizlerde bu yaptığımız ile her zaman gurur duymaktayız. Yapılamayan mekanik motor şanzuman ön takım ve fren sistemleri sizleri şaşırtacak kadar güvenli yolculuğunuzda konforu en önde tutmaktayız. Buyrun gelin güler yüz tadlı dil bizimle ilgiyi bulacaksınız.




Firma Yetkilisi

:

Mehmet Ersin



Telefon : 0 266 246 30 45


Gsm :0 530 223 39 70
Balıkesirli skoda arabası olanlar bir deneyebilirler.En azından tanışır bir iki soru sorarsınız.Bence sizde güven duyarsınız..Kafanıza yatmazsa yaptırmazsınız.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 07 Oca 2011, 23:59

BP MADENİ YAĞDA SKODA FAVORİT İÇİN YAĞ ÖNERİSİ


SektörKategoriMarkaModel
Otomobiller Otomobiller SKODA Favorit 135, 136 L, -LX, -LS


Yeni arama Yazdır

Marka Model Motor Yıl
SKODA
Favorit 135, 136 L, -LX, -LS
P
1989 - 1993

Uygulama Tavsiye Kapasite (litre)
Motor (P) Visco 5000 10W-40 4.5 / 5.1 (a)
Mekanik şanzıman Energear EP 80W 2.4
Otomatik transfer -
Diferansiyel Vites Kutusundan
Soğutucu Procool 6.0
Fren yağı BP Hydraulic Brake Fluid DOT 4
Gresörlükler Energrease LS 2
Servo direksiyon Teknik Servise Danisin
Direksiyon kremayeri Energear Hypo 90


Notları gizle

Yağ / Kapasite Notları

a.
Yağ soğutmalı/soğutmasız

Genel Notlar

1.
Servis Aralığı QG1 = Esnek Servis Aralığı (Uzun ömürlü servis). Servis Aralığı QG0/2 = Süre/mesafeye bağlı aralık (esnek değil)


-------------------

Marka Model Motor Yıl
SKODA
Favorit GLXi, -E, LXi, -E, -Plus
P
1993 - 1994

Uygulama Tavsiye Kapasite (litre)
Motor (P) Visco 5000 10W-40 4.5 / 5.1 (a)
Mekanik şanzıman Energear EP 80W 2.4
Otomatik transfer -
Diferansiyel Vites Kutusundan
Soğutucu Procool 6.0
Fren yağı BP Hydraulic Brake Fluid DOT 4
Gresörlükler Energrease LS 2
Servo direksiyon Teknik Servise Danisin
Direksiyon kremayeri Energear Hypo 90


ARKADAŞLAR ,, yağ firmaları sitelerinden aracınızın markasını , modelini seçince 10w/40w yağ çıkıyor.20/50 hiç geçmedi favoritim için. Castrol ve BP için önerilen yağı mesajlarımda belirtmiş oldum.Bu çok düşündürücü bize ustalar niye 20/50 koydu.Bugünkü usta buradaki verilere bakınca doğru söylüyor.Yanlış yağ kullanımından yakıtımız artmış görünüyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 08 Oca 2011, 00:08

Size bir hesaplama daha

şu an aracım benzinde şehiriçi 60 kuruş
LPG'de 50 kuruş.

Yılda 6000 km yapıyorum , bunun anca 500 km'si şehirdışıdır.

benzin 6000*60=3600 TL yıllık benzin sarfiyatı
LPG 6000*50=3000 TL LPG yıllık sarfiyat
Benim aracı alışım 6200 TL..... Şimdi bu yağdan benim araba zarar görse ne yazar ,görmese ne yazar.
YArı fiyatı bir yılda yakıta gider.

fazla yakmadan önce lpgde 27 kuruş yakıyordu
6000*27=1620 TL bir yıllık yakıt = aracı alış fiyatıma ulaşması 4 yıl sürer.

Sarfiyat dahada düşerse 20 kuruş yaksa desek , hayalmi bilemiyorum 20 yaksa
6000*20=1200 TL

16 kuruş yaktırsak ütopya belki 6000*16=960 Tl

Araba yansada , motoru elde kalsada farketmez bence.Sarfiyat az olursa gayet güzel.
Öbür türlü ya sat ,ya benzin dök yak.

Benzinli kullanmayı hiç hesaplamıyorum bile...................
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 08 Oca 2011, 00:14

Bunu dışında hanım hergün işe gidiyor günde 3 tl en az yol masrafı .Bizim favo olmasa , yaya kalsak
Yılda 865 lira yapar
o sadece işe gider gelir , ben yaya
gezmeye tozmaya , bayrama ,düğüne ,cenazeye vesaireye gitmeye artı yol parası gerek
Araç bul ,otbüs bin zahmeti çok ,zaman kaybı çok
865 tl'yi ikiye katlasak 1700 küsür
demekki 27 kuruş yaktığı zamana geri dönersen kardayım.hem eşim işe gider gelir hem ben , hem istediğimiz zaman ,istediğimiz gibi gezeriz.Kışın otobüs durağında donmayız , ıslanmayız.Arabasızlığa isyan etmeyiz.
Şu an görünen 27 kuruş lpg sarfiyatı bile bizi kurtarır.Daha fazlası süründürür.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 08 Oca 2011, 00:22

Amma çok yazdım , bu bu gecelik son ,Söz.Yarın yorumlarınızı bekliyorum.Halk arasındaki yorumları , yağ firmalarının uygun yağ seçeneklerini ve teknik verileri koydum.

Aracıma koyulan yağın özellikler aşağıdadır.
------------------------------------------------------





CASTROL MAGNATEC 10W-40 A3/B3







Akıllı Moleküllerle 5 Kat Daha Fazla Koruma*
ÜRÜN TANIMI
Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3, akıllı moleküller ve sentetik teknolojisinin birleşimi sayesinde ilk çalışma anından itibaren motor parçalarına yapışarak güçlü bir koruma tabakası sağlar. Böylece Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 günümüz araçlarının ihtiyaç duyduğu ek korumayı, API SL performans seviyesine göre 5 kat daha fazla koruma sağlayarak yerine getirir.





PERFORMANS SEVİYELERİ

  • API SL/CF
  • ACEA A3/B3
  • VW 505 00
  • MB-Approval 229.1


*API SL performans seviyesine göre
KULLANILDIĞI YERLER
Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3, dünyanın önde gelen araç üreticilerinin talep ettiği performans seviyelerini karşılayan, turbo veya enjektörlü eski ve yeni motor teknolojisi ile üretilmiş, otomobiller için uygun motor yağıdır.


KULLANIM ÖZELLİKLERİ VE FAYDALARI

  • Motor yüzeylerine güçlü bir mıknatıs gibi yapışarak ilk çalışma anında ve sonrasında ek bir koruma tabakası oluşturur.
  • Metal yüzeylere bağlanarak motor parçalarını aşınmaya karşı daha dayanıklı hale getirir.
  • Aşınma riskinin yüksek olduğu ilk çalıştırma anında, sıradan motor yağlarına göre daha üstün koruma sağlar.
  • Her türlü sürüş ve iklim koşullarında motoru mükemmel korur.


Dikkat: Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 ile birlikte herhangi bir katkı malzemesi kullanılmaması önemle önerilir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKODA 135 » 08 Oca 2011, 10:11

Ozan iyiki akşam yatıp uyumuşum yoksa senin bu kadar yazını okuyana kadar sabah olacakmış....:D
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti onur_cem » 08 Oca 2011, 11:17

arkadaşım bu karbüratörcü nerede acaba?
onur_cem
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 07 Oca 2011, 12:51
Ad Soyad: onurcemkara
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135L

İleti ozantavsan » 08 Oca 2011, 12:23

Balıkesir Merkez
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti replasatnu » 08 Oca 2011, 13:39

ozan bey merhaba;
ben de balıkesirde ikamet ediyorum..
bende de forman lx 93 model var..
bi ara ustanızı bende ziyaret edeceğim.. de ..
balıkesirde gösterge (km göstergesi) tamir edebilecek bir usta varmı bildiğiniz.?
yolda iken km göstergesini sıfırladım, dişliyi kırdık mı ne,düzgün çalışmıyor..
Kullanıcı avatarı
replasatnu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 08 Oca 2011, 01:06
Konum: balıkesir
Nereden: Balıkesir
Arabanız: forman lx 93 model

İleti sainz » 08 Oca 2011, 14:36

AhmetH yazdı:15/40 altına inmezdim ben olsam ama yinede tecrübe olacak beklemedeyiz sonuçları :)

Benim Favorit' te yaklaşık 1.000 km' dir Petronas 10-W40 yağ var. Eksilme yok, yakma yok. Ancak yakma motorun durumuyla sıkı sıkıya alakalıdır.;)
ozantavsan yazdı:...Şuda dikkatimi çekti aracı çalıştırdığımda jikle eskiye nazaran daha geç devreden çıkıyordu.Bu yağ değişimi sonrası eskisi gibi daha erken devreden çıkıyor

Motor çabuk ısınırsa jikle çabuk kapanır.;)
ozantavsan yazdı:MArşa bastığımda 1500 devir kademesinde başlaya jikle , şimdi 1500 devrin altında başlıyor sonra 800'e iniyor
[/quote]
Jiklenin başlangıç devrinin motor yağıyla ilgisi yok bence.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti okansazak » 08 Oca 2011, 14:46

arkadaşlar ben arabama 10/40 yağ koymuştum bir arkadaşın dediği gibi egzosdan yağ tabakası oluşuyor bence koymayın en ideali 20/50 lpg castrol bence yıllardır bunu kullandık devam edilmeli bence... bu gibi sebeblerde aramamak gerek diye düşünüyorum ben yakıt sarfiyatını benm şimdi bi planım var onu uygulucam eğer randıman alırsam burada da paylaşıcam saygılarla...
okansazak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Arl 2010, 15:22
Ad Soyad: Okan SAZAK
Nereden: İzmir
Arabanız: Favorit 1

İleti ozantavsan » 08 Oca 2011, 15:23

Gösterge tamir eden yer bilmiyorum.Ama bu Ersin ustayı bir ziyaret edin sizi doğru yere yönlendirir sanırım.
2. kapıdan girin , solda tatlı pınarlılar otomotiv var .onun yanından dar bir yol arka tarafına geçiyor.Karşıda kırmızı bir bina var .Onun önünden sola devam edin.100 metre var yok yer orası.

20/50 kullanıyorduk ama akşamki araştırmalarımı sizlerle paylaştım.
Yağ firmalarının sitelerinden aracınızın marka modelini seçin.
Karşınıza hep 10/40 yağ çıkıyor.
20/50 hiçbirinde çıkmadı......
Eğer motorlarımızda problem çıkartsa niye 10/40 yağ uygundur çıksın hepsinde.
Egzosu kontrol edeceğim kullandıkça.
Valla araç daha rahat hareket ediyor , gerisini gözlemleyeceğiz.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti 45sardes » 08 Oca 2011, 15:29

Ozan yakıt testini merakla bekliyoruz.Sonuç yakıtta düşüş olursa artık yeni koyduğum yağı yaza saklıcaz. :D
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 25 misafir