Yakıt sorunu için gözü karartıp sanayiye gittim.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yakıt sorunu için gözü karartıp sanayiye gittim.

İleti ozantavsan » 08 Oca 2011, 15:37

Yakıt düşerse eğer yazın 20/50 kullanırız.
Kışa girerken 10/40 diyeceğim ama onunda sakıncaları var deniyor.
Biraz daha sabır şu lpgyi bitirip yenisini alayım , belli olacak.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 09 Oca 2011, 00:44

20 Tl tutarında 8,69 litre lpg ile daha önce 38 km yapabiliyordum.Yağım 20/50 idi.
Yazın 74 km yapabiliyordum.Soğuklarla birlikte 38 km düştü.

10/40 yağ sonrası şu an 48 km gördüm , yolda gaz bitmedi.Bakalım yarın kaç km daha gidecek.

Bu son 48 km'nin 20 km'si 20/50 yağ ile - 28 km'si 10/40 yağ ile yapıldı.(hemde dik rampa tırmanış yolu kullanıldı)

Gaz bitsin , yeni alacağım gaz kesin sarfiyatı tam olarak gösterecek.Şu an eski km sınırını aştı.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti 45sardes » 09 Oca 2011, 00:45

ozantavsan yazdı:Yakıt düşerse eğer yazın 20/50 kullanırız.
Kışa girerken 10/40 diyeceğim ama onunda sakıncaları var deniyor.
Biraz daha sabır şu lpgyi bitirip yenisini alayım , belli olacak.

NEdir sakıncası ozan ???
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti ozantavsan » 09 Oca 2011, 01:07

Daha önce paylaştığım internetten derlediğim yorumlarda 20/50 yağ kullanan bir araçta sorunlar oluşabileceği belirtilmiş.Ayrıca 10/40 yağ kullanan bir araçta 20/50 yağa geçilmesininde sorun çıkarabileceği yazılmış.

Yağ firmalarının hepsinde bizim araçlara 10/40 yağ kullanılı çıkıyor.Bizim usta 20/50 koymuştu bundan önce.Hava soğuyunca yakıt 2 katına çıktı.Sabahları ilk harekette biraz zorlanıyordu.

10/40 koyunca daha rahat çalışmaya başladı.Şıkırtı sesi biraz daha arttı sanki.Ama araç yağ gibi akıyor gidiyor.
10/40 yağ kullanan bir araca sonradan 020/50 yağ koymak subapları ayarları bozabilir denmiş.

Aklımı şu kurcalıyor.Benim yeni bulduğum Ersin ustadaki , Yakup usta ile şunlarıda konuştuk.
Aracımın subap ayarını kendim ayarladım dedim.O da ; ayarlamışsındır ama tam ayarlayamamışsındır dedi.
Nedeni sen bir subap tam kapatıyor derken aslında bir ucu temas ediyor olabilir.Bu sebeple aracı kullandığın süre zarfında subaplar kimbilir kaç kez inip çıkacak.Bu esnada temas eden bir kenar aşınacak.
Ben ayarlayacak olsam önce subapları temizlerim , aşınan kısımları makinadan geçirir , tümüylr aynı seviyeye getiririm.Sonra ayarını yaparım.Memnun kalırsın.Ve o çıkamadığın rampaları 5. viteste çıkartmazsam neyim dedi.

Ayrıca dedi.Soğuk olarak ayarlamışsın.Benim ustam sıcakken ayarlardı.Bana bu ne kadar ters gelsede bu şekilde ayarlar ve sorun olmazdı.Soğuk olarak ayar sonrası ne kadar genleşeceğini bilemezsin.Motor ısındıktan sonra soğuk 0.20 ayar kaça çıkar bilemezsin dedi.

Bu yağ değişim sonrası banada subaplara ayar gerektiği şüphesi verdi.Dikiş makinası sesi biraz daha duyulur oldu.Bu adamlara güvenim oluştu.Sanırım subap ayarınıda onlara yaptıracağım.Memnun kalmazsam kendim ayarlarım.Ama buna gerek kalacağını düşünmüyorum.Onunda bir bildiği varki bu kadar net konuştu.Amcasınada favorit almışlar.Onada usta bakıyor.Sizin arabalar çok güzel , sağlam ve az yakıyorlar dedi.

Adam bilmese , tecrübe etmese yağdada bu kadar kesin konuşmazdı.Eeee km sınırının üstünede çıktık.
Sarfiyatımın azaldığını kesin ölçümle resmileştirdikten sonra 2,5 litrelik bir kola kapacağım marketten.Doğru ustaya Allah Razı Olsun demeye.Subap ayarınıda yaptıracağım , sonra lpg ayarına geçerim.

Dikkatimi çeken son nokta normalde aracımın egzosundan su damlaları atıyordu.Silindire su kaçağı değil ,yakıt ayarının düzgünlüğünden.Benim yeni usta yağı değiştirip aracı rolantide çalıştırıp bekletirken ,egzosa bak ,artık şarıl şarıl işeyecek demişti.Ve bu akşam misafirliğe gittiğimde aracı geri geri park ettim.Arabamdan indikten sonra geri geri ilerlediğim yol kısmında arabamdan yağ vesaire aktığını sandım.Değilmiş egzos işemiş tabiri caizse 30-40 cm kadar mesafeye su damlarını geriye doğru atmış.Sonra yol aldıkatn sonra aracı stop etmeden önce egzosa baktım çok güzel su damlatıyor.Ustanın dediği oldu , eskiye nazaran daha iyi su damlaları oluşuyor.Egzostan çıkan duman yağ değişimi sonrası daha düzenli ve yoğunluğu az.20/50 yağda arkamdakini benim egzosun beyaz buharından zor seçiyordum.Şimdi yan aynadan gözlüyorum ,arka cam net.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti 45sardes » 09 Oca 2011, 01:22

Ozan kardeşim mantıklı konuşuyon aynı şeyleri dün akşam skoda parçacısında bir tamirci ilen konuştuk.Subap ayarını sıcak ve 40 yaparız diyor tekrar tekrar sordum 40 diyor ve 150 krş yakacağını idda ediyor.Bilmiyorum ne yapmalı???
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti ozantavsan » 09 Oca 2011, 01:58

subap şıkırtısı ben ayar yapmadan önce yoktu.Benim ayardan sonra biraz vardı.Yağ değişim sonrası arttı.
20/50 yağ kalın olduğu için sesi kesiyordu bence.10/40 daha ince bizim subap ayarında kaçıklık var olabilir.
Zaten kontrol etmeyi düşünüyordum.Veya ayardan sonra zamanla değişmiş olabilir.
Bu ustaya bir ayar çektirmek lazım.

Bir müşterimin reno flash aracı conta yakmış.O da tanıdığı ustaya yaptırmış.Ama aracı sorunlu almış , yakıt artmış ikide bir stop ediyormuş.KArbüratörün alt kısmını kırmışlar.Senin karbüratör arızalı değişmeli ama piyasada yok demişler.Sonra söylene söylene benim yanıma gelmişti.Bende hayrola deyince derdini anlatmıştı.Bana iyi bir karbüratörcü sordu ,bende bilmiyorum dedim.Bende karbüratörcü aradığımdan bulursan haberim olsun diye sözleşti.Bende benim daha önceki ustama ,bana bugün git yarın gel demeye başlayan 10 yıllık ustamdan bahsediyorum.
Aradan 1 hafta geçti.

Sonra ben bu Ersin usta ile tanıştığım gün (araca yağ konulduğu gün) işimi halledip işyerime döndüm .Benim müşteri bilgisayarını bırakmış.Sonra geldi.Gel gel dedim sana iyi bir karbüratörcü buldum dedim.Ersin ustamı dedi.
Sendemi onu buldun dedim.Evet onu tavsiye ettiler dedi.Benim eski ustaya gitmiş o da Ersin ustaya yollamış.Karbüratörünün bu sorunun giderilemeyeceğini belirtmişler.Çünkü kırık onarılamayacak durumdaymış.
Elllerinde bir tane olduğunu onu toparlayıp takabileceklerini söylemişler.O da kabıul etmiş.
Yani ben onu yeni bulduğum ustaya yölendirecekken o zaten aynı ustayı bulmuş.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 10 Oca 2011, 00:26

depomdaki gaz bugün yolda bitti.

10/40 yağ değişimi sonrası 11 km fazla km yol yaptım.
Depomda 8,69 litre gaz vardı.

Bunun 4,34 litresi 20/50 yağ ile heba oldu.20 km yola denk geliyor. 10000/20=50 kuruş km'de sarfiyat
Geri kalan 4,35 litre 10/40 yağ değişiminden sonra harcandı 29 km yol alındı. 9 km fazla yol . 10000/29= 34 kuruş

Fazla sarfiyat esnasında 8,69 litre lpg ile alınan yol 38 km idi.
Şu an 20/50 ve 10/40 yağ ile alınan karışık ölçüm 49 km

Bugün boş depoya hesaplama kolaylığı olsun diye 4,36 litre lpg koydum.( 10 TL lpg)
Bunun sonucu gerçek sarfiyatı verecek.

Yazın 27 kuruş yakıyordu.
Tahminimce soğuk hava jikle devrede 27 kuruşun üzerine az bir artış olabilir.34 kuruş veya bunun altı bir sonuç çıkacak.

Subap sesi fazlalaştı ,ayarlatacağım , bence dahada düşecek sarfiyat.
HAdi hayırlısı diyorum , 2-3 gün sonra hesap ortada / Yeni hesap sonrası hava filitre değişim+subap ayarı + lpg ayar ayarı yaptırıyorum sonra gelsin yeni sonuç......

Komşumda 1,6 97 model tipo var , onunda havalar soğuyunca sarfiyat 50 kuruş olmuş.Yeni yağ değişimi yapılmış.
Bilin bakalım nasıl yağ konulmuş........... 20/50 tabiki.
Bu akşam hemen castrolün sitesinden aracının marka modelini seçtik ve 10/40 yağ kullanılmalı çıktı.2. tercih 15/40 diyor.Ama 20/50 yooooooooooooooooooooookkkkkkkkkkkkkkkkkkkk..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti hakan48 » 10 Oca 2011, 01:42

20w50 motor yagları çogu firmanın kataloğunda yeralmaz.15w40 gösterir yada 10w40 çünkü 1 kaç yıla 20w50 yağ kullanan çok fazla arac olmadığı için kalkacak. o yüzden 20w50 yağ kullanan araçlar 15w40 a yönlendirilir.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti hakan48 » 10 Oca 2011, 01:44

havalar soğuduğunda her araçta yakıt sarfiyatı çogalır özellikli karbüratörlü araçlarda.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti emo338 » 10 Oca 2011, 01:51

bende aracın yağını değiştirdım ustaya ne koyacaksın dedım 20 /50 dedı 10 40 neden değil dedim ya hocam 10 40 bu aracın neyıne dedi dedi de bır halt ettı arac manyak yakıyor önce ben bır depoyla (27lt) 240 260 km arası yol alırken artık 170 taş çatlasın 180 km dıyor arac yanı 20 50 den sonra yakıt arttı sabahları marsın canı cıkıyor motora ıvme kazandırmak ıcın hafta sonu (haftaya) skoda servısıne gıdeceğim soracağım yağı 20 50 derse fırmaları yağ fırmalarını kaynak gostereceğim bakalım cevabı ne olacak .....
emo338
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 26 Kas 2010, 22:31
Ad Soyad: emrah kucus
Nereden: Adana
Arabanız: 94 formen lx

İleti mustklc » 10 Oca 2011, 10:57

karbüratörlü araç nasıl bu kadar çok yakar anlamadım. babamda 93 toros var. araba yakmıyor nerdeyse. 150 km de 20 liralık gaz yiyor.maşalllah diyelim :D
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti 45sardes » 12 Oca 2011, 19:32

Ozan seni bekliyoruz 10-40 yağ sonrası net yakıtı verecektin bize...???
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti aleko » 13 Oca 2011, 19:09

ozantavsan arkadaşım senin aldığın 10/40 yağdan sonra durum ne oldu... sonucu daha açıklamadın... merakla beklioruz.
aleko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 13 Oca 2011, 18:52
Nereden: İzmir

İleti onur_cem » 10 Şub 2011, 17:23

beyler size birşey tanışmak istiyorum geçenlerde baskı balata değiştirdim yeniledim ama daha dün20tl shell den gaz aldım 66 km gidebildim ancak ne yapmam gerekiyor bi yardıcı olursanız sevinirim bu arada araba 92 model skoda favotir benim ilk arabam onun için birşeyler söyleyinde yapıyım yoksa arabayı satacağım:(((((((((((((((((((((((((((((((
onur_cem
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 07 Oca 2011, 12:51
Ad Soyad: onurcemkara
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135L

İleti ozantavsan » 10 Şub 2011, 18:01

10/40 yağ değişim sonrası aracın daha rahat çalışması dışında birşey olmadı.Diğer başlıklarda bunu epey yazdık.
Gerçi durum ne oldu diye ocak ayında sorulmuş ama cevap yazayım dedim.

Senin sorununa gelince o kadar sebep varki yakıtı etkileyen.Benim sarfiyatım 20 tl lpg ile 60 km şu an.Kelin merhemi olsa başına sürermiş derler ya o durumdayım.
Bende ilk baskı balata değişim ile başladım.

Bakımların tam olsun.
Bujilerin Brisk olsun (0,6 mm veya 0,7 mm tırnak aralıklı)
Ateşleme sistemin sorunsuz olsun.(İndüksiyon bobini,buji kabloları,tevzi makarası,distribütör kapağı)
Subap ayarın tam olsun (soğuk motora 0,20 emme ,0,20 egzos)
Avans ayarın düzgün olsun.
KArbüratör ayarın iyi olsun.
LPG ayarını cihazla yaptır.
Motorun termostat ve fan müşiri orjina değerine yakın olsun.
( hava alma borusundaki termostatı gözden geçir.Forumda paylaştık gerekirse iptal et.şehiriçi 50 kuruş lpg sarfiyatına çıkınca aracım bu hava termostatını iptal ettim 30 kuruşa düştü.30'dan aşağıya inemedim daha)
Frenler sıkıyormu kontrol ettir.
Benzinde sarfiyat kaç hesapla.Litre olarak hesap yap.Diyelim 100 kilometrede 10 litre benzin harcadın , buna karşılık lpg'de litre olarak %20 fazla harcayacaktır.Yani 10 litre benzine karşılık , 12 litre lpg harcar.

10 litre benzin 4 tl'den 40 TL tutaar = 100 km'de 40 kuruş benzin harcarsa
12 litre lpg 2,3 TL'den desek 27,6 TL tutar = 100 k'de yaklaşık 28 kuruş lpg yakar.

Bu hesaba göre bizim sarfiyatlar normal.
Bu yakıtla uğraşmaktan araçlarımızı kullanmanın zevkini alamıyoruz.Kendime ödül olsun diye 2 gündür benzinle geziyorum.Misss Missss..

Araçlarda sorun yok ,artık koyalım gazı gezelim.Ben şehiriçi 20 kuruş yakacağını sanmıyorum.
Fazla yakan araçlar değil , yakıtların fiyat yüksekliği.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti onur_cem » 10 Şub 2011, 18:37

baskı balata değştigi zaman arba kampanalarda değişti ve kontrol edildi frenler felna gaz ayarı yapıdı en son olarak dün 20 tl benzin 20tl gazaldım be yaptığım km güleceksiniz ama 113 km bunun 66kmsi gaz 47 km si benzinde ben bu arabayı kırıkkaleye gidip gelmek için az yakıyor die almıstım bu sorunu çözemasem bunu satıp uno veya 106 lacam herhalde :(((
onur_cem
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 07 Oca 2011, 12:51
Ad Soyad: onurcemkara
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135L

İleti onur_cem » 10 Şub 2011, 21:58

ne yapmam gerkiyer bi yardımcı olun arabayı satacam:((
onur_cem
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 07 Oca 2011, 12:51
Ad Soyad: onurcemkara
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135L

İleti 45sardes » 10 Şub 2011, 23:13

senin düştüğün duruma bende düştüm arabayı yeni aldıysan bence şunları yaptır
1 bujileri değiştir
2 subap ayarı yaptır
3 gaz ayarı ve karbüratörden hava ayarı yaptır
4 hava termostatını kışlık konumda sabitlemelerini iste
Bunların sana maliyeti en fazla 50 tl. bulur. teker teker bunları deicen nasıl olsa sen hepsini birden yap ki yuvarlak hesap olsun yakıt düşecektir.
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir