Yakıt sorunu için gözü karartıp sanayiye gittim.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yakıt sorunu için gözü karartıp sanayiye gittim.

İleti BEYAZYILDIZ » 02 Eyl 2011, 14:49

Bu mevzu çıkınca arabanın yağ değişim kartına baktım 10/40 konmuş zaten. ama skodanın sayfasından baktım 2009 1.2 htp için 5/30 veya 5/40 diyor,

yağ değişimi yaklaşıyor, erzurum bayburt ta zaten soğuk yerler, napsam bundan mı koydursam acaba? tüketim de düşer belki, yani ozan arkadaşın yazdığı 5 sayfalık analizden çıkardığım sonuç.
 
BEYAZYILDIZ
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 01 Eyl 2011, 19:05
Nereden: Bayburt

İleti ozantavsan » 02 Eyl 2011, 15:42

Konu kışın açılmıştı.Yağı 20/50 yerine 10/40 kullanmam yakıt sarfiyatımda değişiklik meydana getirmedi.
Sadece aracın özellikle kışın 20/50 yağa göre daha rahat çalışıyor.
Kataloglarda aracıma uygun yağ hep 10/40.Biraz subap sesi var araçta.Brlki 20/50 kulladığımda daha azalabilir.
10/40 yağın sağladığı avantajlar göz önüne alınırsa varsın biraz ses olsun.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 02 Eyl 2011, 23:14

ozan kardeş herşey yağına inanıyoruz lakin yapılmayan genede bir kaç hata var ki az fazla yakıyorsun
karbratör oksijen ğiriş kanalları ne durumda oksijen sensörü zannediyorum sendede sökülü veya manifolt hava alan yeri ne durumda bir anlatırmısın .
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti sekoseko » 04 Eyl 2011, 12:00

benim aracımın baskı balatası bitikmiş.Lpg ci dedi bunu yaptır gel.
Fkat bunu bana bi önce demişti.İlk ayarlatmamda süperdi 45 km giderdim 10 tl gaz ile.
Daha sonra baskı balata bitik olduğu için yakıt baya bi artmıştı.
Dün itibari ile baskı balatayı yaptırdım sacks marka taktırdım.150 tl malzeme 80 tl işçilikle işi bitirdim.
Vites inanılmaz yumuşak araç daha atik ve seri oldu.
Yarın sanayideki lpg ciyi bulup tekrar gaz ayarı yaptıracağım.Ondan sonra yakıtta bariz bir düşüş olması gerekiyor bakalım ne olacak

Son durumum şuydu;
10 tl benzin ile 15 km yapıyordu
10 tl gaz ile 30 35 km yapıyordu


şu anda 10 tl aldım bakalım lpg ciye gitmeden ne kadar düşecek yakıt.
wWw.SkodaFavorit.org
sekoseko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 33
Kayıt: 20 Arl 2010, 13:01
Ad Soyad: seko
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit

İleti ozantavsan » 04 Eyl 2011, 14:40

Bekocan , hava alma borusu içindeki termostatı iptal ettim.Ama yerinde takılı duruyor.Egzos manifolt civarından sıcak hava almayı kapadım.Sadece ön tampon kısmından hava emiyor.Zaten bu olay sonrası aracım serileşti ,rahat çalışmaya başladı.Kışın yapmıştım yakıt yarı yarıya düştü , yazın ne yakıyorsam kışında onu yakmaya başladı.Kışın araç fazla yakar kısmı bu iptal ile tarih oldu.

Baskı balata aracı aldığımda bitikti.Luk orjinal olanı ile değiştirdim.Ama şehiriçi lpg 28 kuruştan aşağı yakamadım.
Benzinde bir iki denemem oldu boş depoya 2 litre benzin ile 15 km yol yapabildim her defasında.
1 litrelik şişeyi depo iptali ile benzin filitresine verip uygun şartlarda test etmek isteim ama vaktim olmadı.

Senin dediğin gibi subap yarımı soğuk motor emme 0,20 - egzos 0,25 ayarladım.Yakıt ölçümü yapmadım henüz.
Rolanti problemim vardı giderdim.Ama hava yakıt karışımını emisyon cihazına bağlıyken ayarlatmak istiyorum.
Bu sebeple subap egzos 0,25 değişikliğinin yakıta etkisini ancak bu ayar sonrası hesaplayabileceğim.

Şu distribütör avans mekanizmasının içindeki yayı çıkaramadım.Arkadaki vidayı anahtarla çevirdiğimde komple mekanizma dönüyor.Sizinkilerde öylemi.Vidanın bağlantılı olduğu ufo biçimindeki metal 360 derece dönüyor.
Nasıl sökmeliyim.Bu mekanizmanın vidası olmayanı.Kıç kısmı sabit olanı varmı.Vida bölümü anahtar tutacak şekilde köşeli olmasa sabit diyeceğim ama köşeli.

Senin dediğin gibi karbüretör ucunu söküp ağzımla emdiğimde aracın çalışma sesi bir miktar artıyor ama öyle ağım şahım değil.Çok hafif gaza dokunur gibi.Araç çalışmazken ve distribütör kaspağı sökükken vakumluyorum.Distibütör içindeki mekanizma hafif oynuyor.Sola doğru.Emmeyi bırakınca eski konumuna dönüyor.Bunun için bile bayağı bir havayı içe çekmek gerekiyor.Sence yay sert mi ?

Hortum ucunu karbüratöre takıp distribötör ucunu boşa alıyorum.Araç çalışırken gaz telini çekiyorum hortum ucumu yanağıma dayıyorum.Vakum hafifçe yanağımı çekiyor.Ama ne öyle vakumdan yanakta iz bırakacak şekilde ne de elinle iyice çekip yanağı kurtaracak cinste .Çok hafif bir vakum var.

Senin denemelerinde bu şekilde vakum nasıldı. Bana özellikle şu avans tertibatı ile ilgili ayrıntılı yazabilirmisin.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 04 Eyl 2011, 15:41

ozantavsan yazdı:...Hortum ucunu karbüratöre takıp distribötör ucunu boşa alıyorum.Araç çalışırken gaz telini çekiyorum hortum ucumu yanağıma dayıyorum.Vakum hafifçe yanağımı çekiyor.Ama ne öyle vakumdan yanakta iz bırakacak şekilde ne de elinle iyice çekip yanağı kurtaracak cinste .Çok hafif bir vakum var...

Hortumun hiç kaçağı olmadığından eminsin değil mi?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 04 Eyl 2011, 16:01

Eminin sainz.Çünkü hortumu kendim değiştirdim.Hortum ucu uygun hortum seçtim.O hortumuda başka hortumun içine soktum.En üst tabakayada benzin hortumların dışındaki kumaş örgüyü geçirdim ve taktım.Amamç hem sağlamlık ,hem motor ısısından daha az etkilenmesi.Kaçak yok.Karbüratörün oluşturduğu vakum azsa sebebi ne olabilir?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 04 Eyl 2011, 20:49

ozantavsan yazdı:Bekocan , hava alma borusu içindeki termostatı iptal ettim.Ama yerinde takılı duruyor.Egzos manifolt civarından sıcak hava almayı kapadım.Sadece ön tampon kısmından hava emiyor.Zaten bu olay sonrası aracım serileşti ,rahat çalışmaya başladı.Kışın yapmıştım yakıt yarı yarıya düştü , yazın ne yakıyorsam kışında onu yakmaya başladı.Kışın araç fazla yakar kısmı bu iptal ile tarih oldu.

Baskı balata aracı aldığımda bitikti.Luk orjinal olanı ile değiştirdim.Ama şehiriçi lpg 28 kuruştan aşağı yakamadım.
Benzinde bir iki denemem oldu boş depoya 2 litre benzin ile 15 km yol yapabildim her defasında.
1 litrelik şişeyi depo iptali ile benzin filitresine verip uygun şartlarda test etmek isteim ama vaktim olmadı.

Senin dediğin gibi subap yarımı soğuk motor emme 0,20 - egzos 0,25 ayarladım.Yakıt ölçümü yapmadım henüz.
Rolanti problemim vardı giderdim.Ama hava yakıt karışımını emisyon cihazına bağlıyken ayarlatmak istiyorum.
Bu sebeple subap egzos 0,25 değişikliğinin yakıta etkisini ancak bu ayar sonrası hesaplayabileceğim.

Şu distribütör avans mekanizmasının içindeki yayı çıkaramadım.Arkadaki vidayı anahtarla çevirdiğimde komple mekanizma dönüyor.Sizinkilerde öylemi.Vidanın bağlantılı olduğu ufo biçimindeki metal 360 derece dönüyor.
Nasıl sökmeliyim.Bu mekanizmanın vidası olmayanı.Kıç kısmı sabit olanı varmı.Vida bölümü anahtar tutacak şekilde köşeli olmasa sabit diyeceğim ama köşeli.

Senin dediğin gibi karbüretör ucunu söküp ağzımla emdiğimde aracın çalışma sesi bir miktar artıyor ama öyle ağım şahım değil.Çok hafif gaza dokunur gibi.Araç çalışmazken ve distribütör kaspağı sökükken vakumluyorum.Distibütör içindeki mekanizma hafif oynuyor.Sola doğru.Emmeyi bırakınca eski konumuna dönüyor.Bunun için bile bayağı bir havayı içe çekmek gerekiyor.Sence yay sert mi ?

Hortum ucunu karbüratöre takıp distribötör ucunu boşa alıyorum.Araç çalışırken gaz telini çekiyorum hortum ucumu yanağıma dayıyorum.Vakum hafifçe yanağımı çekiyor.Ama ne öyle vakumdan yanakta iz bırakacak şekilde ne de elinle iyice çekip yanağı kurtaracak cinste .Çok hafif bir vakum var.

Senin denemelerinde bu şekilde vakum nasıldı. Bana özellikle şu avans tertibatı ile ilgili ayrıntılı yazabilirmisin.

abicim işin özü zaten her aksamın düzgün ise
birtek hava karışımın kötü ise al işte sana tamamıile büyük bir hata
bunu karbratörden ve hava ğirişlerinden anlayan adam gibi yapan bir usta bulmak şart
şimdi bütün hava kanalların da ayarlı ise işlem şu şekilde olması lazım araç rolantide çalışırken
karbratör üst kapağını yavaşca aldığında çıkartığında motor sesi devri ,
filitren temiz ise hiç bir şekilde sesi değişmeyecek filitren çok az kirli ise kapağı kaldırdığında motor dahada rahatlayacak sanki gaz vermişşin gibi rolanti hızlanacak hızlanıpta öyle bin devir felan değil kulakla rahat bir şekilde anlaşılır zaten
bu çalışma şekli düzgünse hala olmuş demek anlamına gelmez karbratör cikleli bölümü değilde diğer ana kanal ğaz ğiriş yerinin direk olarak ğöremediğimiz ama buranın en altında gaz ve hava karışımı yapan cikle vardır bununda normal değeri ne ise öyle olması gerekiyor .
şimdi senin disbratörün yanındaki vidayı o ufo dediğin gövdeyi abi illaki bir ayarlı pense ile sabit tutacaksın sonra vidayı sökeceksin ufo öyle fırıl fırıl dönmez sabittir söktükten sonra önce yaysız dene performansı sonra olmassa çok daha yumuşak yay takarsın karbratör o yay çekmesi mümkün değil zaten
söylediğine göre iç mekanızma hareketi ğüzel zaten avanslı çalışması aracın bir fites yukardan ğitmesi demek ki buda hız ve performans demek 2 le ğideceğin yeri 3 le ğitmen tasarruf olur.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 04 Eyl 2011, 22:29

Bu hafta emisyon cihazlı yerde hava karışımı ayarlatacağım.Bir kaç ay önce kontrol ettirmiştim değerler normal çıkmıştı.Bir iki gün önce rolanti sorunu ile uğraşırken yanlışlıkla ayarını değiştirdim.
Gerçi rolantide egzos su damlatmıyordu anacal 3000-4000 devir gaz verince damlatıyordu.Ayar kaçtıktan sonra elle ayarlayınca rolantide egzos güzel damlatmaya başladı.

Benzinde çalışırken karbüratör üst kapağı aldığımda çalışmada değişiklik olmuyor.
LPGde bunu hiçç denemedim.Gaz olduğu için korkuyorum.Yalnız lpgde iken hava alma borusunu elimle sıktığımda rolanti düşüyor ,motor çalışma sesi azalıyor,fazla sıkarsan stop ediyor.Bu da normal.

avans vakum içinde dediğin gibi deneyeceğim.Bunlar dışında aracın performansından , çalışmasından gayet memnunum.

Sonuçları yazarım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti phenomx3 » 14 Eyl 2011, 19:43

arkadaşlar bana da 10-40 kullan diyenler oldu ama ustama sorduğumda sakın ha dedi. bence de 20-50 den şaşmayın. Ayrıca bişey daha ; son yağ değişiminde motor silk koydum. faydaları arasındayağın ömrünü iki kata kadar uzatır diyodu aynen öyle şu anda tam 5000km oldu yağın rengindehiç değişmebile yok. bu ürünü de düşünün derim.
http://www.hepsiburada.com/Liste/motor- ... ategoryId= özelliklerini ve yapılan yorumları okuyun bizim araçlar için çok iyi bence.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti phenomx3 » 14 Eyl 2011, 19:46

http://www.hepsiburada.com/Liste/motor- ... ryId=26005

adres tam çıkmamış tekraryazdım
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti forman37 » 14 Eyl 2011, 20:38

orjınal bor alıp atmak lazım bence :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 14 Eyl 2011, 22:59

Hepsiburada sitesinden motorsilki sepete attım.Almayı düşünüyorum.Şu an kararsızım , araştırıyorum.Yorumları okuyorum.Biraz daha teknik bilgi ve ölçüm test bulsam hemen onaylayacağım.

http://www.izlesene.com/video/motor-silk/1491461

http://www.izlesene.com/video/motor-sil ... 08/3126295
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 14 Eyl 2011, 23:16

Sipariş verdim gittiiiiii. Az önce onayladım.Hayırlı uğurlu olsun.Valla akşam akşam gecenin bu vaktinde masrafa soktunuz beni.Yağı ve yağ filitresini değiştirince bakalım bir faydası dokunacakmı?

Kargo bedavaaa.... toplam 54,27 TL...


1.

Motor Silk 150.000 Km Bor Yağ Katkısı Yüzyılın Buluşu ( 250 ml )

1

0

1

56,09 TL

45,99 TL

-

54,27 TL
Ara Toplam :


45,99 TL
KDV :


8,28 TL
Sipariş Toplamı :


54,27 TL
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 14 Eyl 2011, 23:21

Motorsilk laboratuvar test dökümanı

http://www.altboron.com/tech_data/pdf/t ... lvency.pdf

bu testte üzeri karbon ,kurum kaplı bir metal iki parçaya bölünerek test edilmiş.
bir tarafı solvent , diğer tarafı motorsilk karıştırılmış 10/40 yağ içine batırılmış.
Alternatif bir ısıtma ile 100 dereceye ısıtılmış.
8 saat ısıtılmış , 16 saat soğumaya bırakılmış
8 saat ısıtılmış , 48 saat soğumaya bırakılmış
8 saat ısıtılmış , 16 saat soğumaya bırakılmış

Sonrasında solvent içindeki barçanın üzerindeki karbon gösterilmiş.
Diğer örnekteki motorsilk ve yağiçindeki metalin karbon ,kurumların diğer parçaya göre daha çok temizlendiği testlerle görülmüş.

http://wwww.motorsilkturkey.com/sunum_1.ppt Motorsilk Slayt
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 14 Eyl 2011, 23:52

SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti phenomx3 » 19 Eyl 2011, 21:09

iyi apmışsın hayırlıı olsun. bak göreceksin aracındaki değişikliği. ben motor temizleyiciyle set olarak almıştım. önce motor temizleyiciyi uyguladım sonra da motor silk'i uyguladım. talimatlara uygun yap ben düzcedeyken yola çıkmadan önce koydum ve izmit'e geldim. Zaten zamanla daha iyi hissediliyo. Geçenlerde arkadaş bindi aracııma; şöyle bi baktı yaaa senin araba broadwey'lerden daha iyi kaçıyo diye şaşırdı. Ben de Mustafa arkadaşımın gibi orjinal bor falan düşünürken bu ürünü gördüm ve özelliklerine bakınca bizin araçlar için daha iyi olduğuna karar verdim. bide 150bin km gibi ömrü var!!!!
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti ozantavsan » 20 Eyl 2011, 00:23

Geçen kış yağımı Castrol Magnatec 10/40 koymuştum.Bu kış castrol 20/50 ye geri dönsem ve motorsilk uygulasam nasıl olur ?
Subap sesim eskiye nazaran kendiliğinden azaldı.20/50 yağ ve motorsilk ile yok olur ses belki.
Ne dersiniz 10/40 mı , 20/50 yağ mı??
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir