Marş motoru çalışmıyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Marş motoru çalışmıyor

İleti Favocu » 11 Oca 2011, 12:17

Bu gün marşa basınca hiç motorun çalışmadığını gördüm. Dişlilerde problem olmuş olabilir diyerekten arabayı 5. vitese takıp biraz itekledim, durum değişmedi, sonra aklıma böyle bir durumda marş motoruna çekiçle tıklatınca çalıştığını söyleyen birisinin fikri geldi. Marş motoruna çekiçle 3-5 sefer vurdum. Marşa basınca çalışmaya başladı. Fakat 4 - 5 kez marşa bastıktan sonra aynı problem kendini tekrar ediyor. Çekiçle tıklatıyorum ve çalışmaya başlıyor sonra yine durum aynı. Marş motoru kendi orjinal 17-18 yıllık marş motoru. Acaba marş motorunun neresinde problem olabilir. Kendim tamir edebilirmiyim. Yeni bir marş motoru almam mı gerekir. Yeni marş motoru alsam acaba kendim monte edebilirmiyim. Aynı durumu yaşayan arkadaşların fikirlerini bekliyorum. Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.
 
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti Favocu » 11 Oca 2011, 12:26

Birde son bir kaç haftadır debriyaja basarken belli bir seviyeye gelince motordan hışırtı sesi geliyor. Volan dişlisinde bir problem olabilir mi yoksa sadece debriyaj baskı ve balatasından mı kaynaklanıyordur. Debriyaj balatasında kaçırma gibi bir durum söz konusu değil ancak uzun yol yapıp küçük viteslere örneğin 3 vitese geçerken ve çıkarken vites sertleşiyor, ustayla konuştuğumda daha önceden debriyaj balatasından olabilir demişti. Fakat debriyajda kaçırma olmadığı için fazla kafaya takmamıştım. Volan dişlisinde bir problem olabileceğini ve bu iki olayın bir biri ile bağlantılı olabileceğini düşünmekteyim. Eğer volanda bir problem varsa sanırsam debriyaj balatasıda açılırken sökülmüş olacak. Ne tavsiye edersiniz. Debriyaj baskı balata volan ve marş motorunu birliktemi değiştirmeliyim yoksa şimdilik sadece marş motorunu mu değiştirmeliyim.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti rakcay52 » 11 Oca 2011, 12:48

Aynı sorun bendede vardı ben şöyle yaptım. Marj motorunu değiştirdim(şanzımanlısını aldım)150 tl civarı zamanla tabi Volan dişliside muhtemelen sıyırmıştır volanıda değiştirirken hazır şanzımanı açmışken Saks marka baskı balatayıda değiştirin derim.
1- Şanzımanlı Marj motoru 150 tl(Muhakakkak şanzımanlısını isteyin)

2- Volan dişlisi

3- SAKS marka baskı balata

geçmiş olsun diyorum
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93

İleti Favocu » 11 Oca 2011, 13:02

Anlaşılan sanayi yolu gözüktü yine, şimdi şaşmaza doğru bir gideyim bakalım, döndüğümde sonuçları yazarım.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti kemalyazici » 11 Oca 2011, 13:08

sonuçları bekliyoruz. abi gitmişken triger zincirinin fiyatınıda sorsana sana zatmet :)
Kemal Yazıcı
93 Forman Lx
Kullanıcı avatarı
kemalyazici
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 14 Tem 2008, 01:04
Ad Soyad: Kemal Yazıcı
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda forman lx

İleti forman37 » 11 Oca 2011, 13:20

marş otomatığı arızalı gıbı gorunuyo ..senın mars motoru buyuk olanlardan sanırım benımkıde aynı felıcıa nınkıler ufak olduğu ıçın bende ondan takmayı düşünüyorum bakalım olcakmı
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti Favocu » 11 Oca 2011, 14:56

Geldim, Kemal bey sorunuzu görmemiştim görseydim sorardım triger zinciri fiyatını zaten parçacıya gitmemede gerek kalmadı. Mustafa bey evet büyük eski tip olan biraz gürültülü marş motorlarından. Ustama gittim beni sadece marş motoru ve şarj dinamosu tamiriyle uğraşan bir yere yönlendirdi oraya gittim. Marş motoru dişlileri vs. gayet iyi durumda çıktı, sorun marş motorunun kömürlerindeymiş. Marş motorunu söktü içini temizledi yağladı, kömürler sıkışmış bittikçe kendini ileriye salmamış anladığım kadarıyla. Onları söktü temizledi topladı. Toplamda bana 30 tl ye mal oldu. Marş motorunu tamir eden ustayla biraz konuştuk, bana sakın bu motoru değiştirme, bunlar çok sağlam kolay kolay bozulmaz sadece biraz ses yapar, yeni alacakların çin malı iki günde bozulur dedi. Birde bu çekiçle tıklattığımı anlattım bunu sakın yeni model arabaların marş motorlarında deneme dedi, bizimkiler eski sistem olduğu için çekiçle vurunca çalışmış, yeni sistemlerde mıknatıs filan varmış, vurmak işe yaramanın aksine daha kötü duruma getirip tamamen çalışmaz hale gelmesine neden olabilirmiş.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 11 Oca 2011, 15:22

benim araçta ara sırada olsada ilk marşta taaakk sesi yapıyor marş almıyor .Kontağı kapatıp tekrar marşa basınca sorunsuz alıyor.

9 ay önce aracı ilk aldığımda marş dişlisi değişmişti.Eski sahibide kömürlerini yeni değiştirmiş , benim dişliyi takan ustada yeni değişmiş kömürler demişti.Sanırım benimde kömür sorunum olabilir.Bir keresinde akü bitti sandım , başka araçtan takviye yaptık çalışmadı.Sonra aklıma geldi ,aldım bijon anahtarını elime 2 defa marş motorunun üstüne vurunca marş aldı.Araca 4 gün binmemiş ve sabahında böyle olmuşru.Başka zaman hiçböyle çalışmamazlık yapmadı.

Marş motorunun üstünde ufak bir çıkıntı var.Oraya tıkladım.Biz bu bölümü söküp temizleyemezmiyiz.
Marş motorunu sökmek için aracın altına girmek ve kartel korumasını filan sökmek gerekiyor.
Ama üst kısım sökülebilir gibi geliyor kolaylıkla.
Fikri olan varmı?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 11 Oca 2011, 15:35

Ozan bey kartel korumasını vs. sökmenize gerek yok benimde sizin gibi çekincelerim vardı, cesaret edememiştim, usta yaparken olayı kavrama çalıştım bende bir daha böyle birşey başıma gelirse kesinlikle kendim söker hallederim. Marş motorunu sadece 2 tane sonum tutuyor. birisi üsttarafta kolaylıkla görülüyor. Bir tanesi ise tam karşısında alt tarafta göremeye bilirsiniz el yordamıyla bulup sökersiniz. Yani aracı kaldırmaya veya kartel korumasını sökmeye kesinlikle gerek yok. Zaten bu iki vidayı sökünce marş motoru yerinden çıkıyor. Marş motorunu yerinden çıkarttıktan sonra onu parçalama vs. zaten oldukça kolay. Sökerseniz eğer içindeki bobinin kömürler ile temas ettiği alanıda zımpara gibi bir şeyle korozyona uğramış kısımlarını temizlerseniz iletkenliğinide arttırmış olursunuz. Üst kısım dediğiniz sanırsam marş otomatiği oluyor. Sadece onu sökerek temizlemeniz sanırsam daha zor olacaktır. Komple sökmek çok zor birşey değil. Dediğim gibi daha önceden tecrübem olsaydı kendimde deneyebilirdim. Bildiğim kadarıyla sizinde elinizden bu tür şeyler geliyordu zorlanmadan halledeceğinize eminim.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti kemalyazici » 11 Oca 2011, 15:46

sağlık olsun tesekkur ederim yinede:) sorununuzun çözüldüğüne sevindim. iyi günler
Kemal Yazıcı
93 Forman Lx
Kullanıcı avatarı
kemalyazici
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 14 Tem 2008, 01:04
Ad Soyad: Kemal Yazıcı
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda forman lx

İleti ozantavsan » 11 Oca 2011, 16:30

Teşekkürler ,bir marş motoru dağıtmadığım kalmıştı ,nasipte o da varmış.

Bu gidişle el atmadığım yeri kalmayacak arabamın.
Usta sökerken ve takarken epey zorlanmıştı , o sebeple

Sanırım herkese yardımı dokunur

http://www.forumturka.net/forum/muhendi ... stemi.html

http://www.tezproje.8m.com/nusrettin/ma ... _bakim.htm
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 11 Oca 2011, 16:57

arkadaşlar ufacık 1,3 motorda mubarek as 250 marş motoru gıbı mars var anlam veremıyorum bu kadara kuçuk motora buyuk mars motoru çok leketrık çeker bu lanet felıcıa gıbı ufak bişi takmam lazım bu akuyu baya zorluyo..baktım yıne aynı olay evam edıyo eskı sıstem gobo tamponun ordan cevırme kolu yapcam öle çalıştırcam :D
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 11 Oca 2011, 17:05

aslında az güç tüketen ama güçlü redüktörlü motorlar olasymış daha verimli olurmuş sanırım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 11 Oca 2011, 17:12

zaten bu aralar şarj sorunumda basladı kayıs yağlanmış suan bıraz duzeldı gıbı ama benım anlamadığım olay ben 8 senedır opelın ıçındeyım opeller 14,2 volt tan aşşa sarj yapmıo yenı skodalarda öyle ama bızım bu favorıt forman lar 13,2 13,1 şarj yapıo pek normal gelmedı bana gece farı yakıp tesısata hafıf ses verınce 10 volta kadar düşüyo ..bende buna çozum 97 model eskı kasa opel corsaların şarj dınamasonu benım forman a uydurucam.yapacam olacak :D
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti sbalci » 11 Oca 2011, 19:31

triger zincir ve takım olarak 55 tl bursada benim arabanınkindende ses geliyor tamirci kalın bir katkı yağı ilavesi yaptı ses biraz azaldı
sbalci
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 31 Arl 2010, 18:10
Nereden: Bursa
Arabanız: 95 favorit

İleti bugra1945 » 11 Oca 2011, 20:33

bence sakın bi daha vurma marş motoruna.. direk taktırdığın yere götür.. ki zaten gideceğin yer orası. vurmaya dewam edersen sanayici şunu demekte haklı.." Kardeşim buna bişeyle vurulmuş tabi bozulur.." bu lafı dedirtme bence :))
Kullanıcı avatarı
bugra1945
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 82
Kayıt: 18 Arl 2010, 23:12
Ad Soyad: Buğra Önal
Nereden: Konya
Arabanız: Fabia 1.4 MPI 68 Hp

İleti ramazanünlü » 11 Oca 2011, 20:45

onurcelikors yazdı:Bu gün marşa basınca hiç motorun çalışmadığını gördüm. Dişlilerde problem olmuş olabilir diyerekten arabayı 5. vitese takıp biraz itekledim, durum değişmedi, sonra aklıma böyle bir durumda marş motoruna çekiçle tıklatınca çalıştığını söyleyen birisinin fikri geldi. Marş motoruna çekiçle 3-5 sefer vurdum. Marşa basınca çalışmaya başladı. Fakat 4 - 5 kez marşa bastıktan sonra aynı problem kendini tekrar ediyor. Çekiçle tıklatıyorum ve çalışmaya başlıyor sonra yine durum aynı. Marş motoru kendi orjinal 17-18 yıllık marş motoru. Acaba marş motorunun neresinde problem olabilir. Kendim tamir edebilirmiyim. Yeni bir marş motoru almam mı gerekir. Yeni marş motoru alsam acaba kendim monte edebilirmiyim. Aynı durumu yaşayan arkadaşların fikirlerini bekliyorum. Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.


arkadaşım marş motorunun ucunda yani sökünce göreceksin ufak ucu delik burc var o genişlemiştir yani devreyi tamamlamıyordur 2,50 lira bişey onu degiştir geçmiş olsun biliyorsan yapabilirsin
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir