Subap ayarı yaptırayımmı ?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Subap ayarı yaptırayımmı ?

İleti ozantavsan » 13 Oca 2011, 14:57

Arkadaşlar , biliyorsunuz daha önce soğuk motora 0,20 subap ayarı yapmıştım.LAkin şu an subap sesi beni rahatsız etmeye başladı.Aracın çekişi gücü yerinde.

Geçen haftada karbüratör ayarı için gittiğim ustanın bana güven sağladığını yazmıştım.Bu usta sen subapları ayarlamışsın ,güzelde ,tam ayarlayamaışsındır demişti.Aslında subapları temizleyip , kenarlarında aşınma varsa onları giderip ,hepsini aynı elden geçirip ,sıcak motor olarak ayarlayabileceğini.Bu şekilde zorlandığım yokuşu bile 5. vites çıkartabileceğini söylemişti.Söylediklerini yapamayacağı konusunda en ufak bir endişe duymuyorum nedense.Temiz ve titiz çalıştı.Yağ değiştirirken yağ tıpasının pulunuda değiştirelim kaçırmasın diye söylemeyi düşünüyordum ki o yağ boşalırken tıpaya teflon bant sarıyordu.Sonra yeni yağ filitesi sızdırmasın diye işem yaptı.Tıpatı taktı ,yağı doldurdu kontrol etti.

Şimdi bunları tekrar niye anlattım ?
Sebebi sizlere danışmak.
Subap ayarını tekrar yaptırayımmı ?
Yaptırırsam sıcak motora 0,40 olacak.
Şu an subaplarım sesli çalışıyor ,yağ değişim sonrası biraz daha arttı.
Ustanın ayarlamak isteme sebebi ise ; Sen ayarlarken tam kapandı diyerek diğer subabı ayarlamışsındır.
Ama o subabın bir ucu temas ediyorsa zamanla o kısım subapın sayısız harketiyle yenir.Bana çoık mantıklı geldi.
Tam kapatmıyorsa subap sesi gelebilir..

Değerli yorumlarınızı bekliyorum.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti okansazak » 13 Oca 2011, 15:05

ozan kardeşim ben üst kapağı yeniden değiştirdim komple conta değişti kapakta taşlanma payı olmadığı için... fakat subab ayarları galiba benzine uyarlı yani aracın normuna göre yapıldı arabada subab sesi diye birşey yok şuan fakat performansdan biraz düştü sende subab ayarını ses gelmemesini istiyosan araç performansdan biras düşecektir diye düşnüyorum ben şimdi tekrar subab ayarına giricem 0,20 yapınca çok az bi ses geliyordu benim aracımda ama çok güzel performans alıyordum...bizim araçlarda lpg olunca biraz gevşek subab ayarı yapılmalı diye biliyorum ben... fakat şunu da sölemeden geçemiycem lpg'nin gerçekten araca büyük bir zararı var... kapak sökülünce ortaya çıkan görüntü herşeyi ortaya koyuyordu...:(
okansazak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Arl 2010, 15:22
Ad Soyad: Okan SAZAK
Nereden: İzmir
Arabanız: Favorit 1

İleti AhmetH » 13 Oca 2011, 15:23

Yabancı forumlardan bu motorları motorsporu amacı olarak kullananlarda biliyorum hiçbiri sıra dışı ayar yöntemleri gütmüyor. Ses için tek yaptıkları alüminyum olan itecekleri çelik olanla değiştirmek.

bu arada motor yağı zaten o supapa basan uç aşınmasın diye var. :)
hadi aşınsın zaten ayar yaparak faklılığı gidermiş oluyoruz.

karter tapasına teflon sarmak gittiğim hiç bir serviste görmediğim bişey, görmemek şöyle dursun hiçbir teknik bültende de okumadım.
Bence ustanız uzun vadeye oynuyor.
Neden böyle diyorum külbütör başlarını zımparalayıp aynı seviyeye getirmeyi sıcak motora ayar yapıp genleşme toleransını eşitlemeyi egzantrik açılarından dolayı supapların tam kapanmama ihtimalini düşünen adamın teflonun uzun vadede karterin içine gidip ordan allah bilir nereleri gezebilme ihtimalini düşünmemesi komik bir ihtimal.
su tesisatlarındaki kör tapa değil ki bu :)

ayrıca 9 yöntemi ile tamam kapandı diyerek göz kararı supap ayarlamadık dikkat edin , basılan supapın 9 a tamamlayanını yani kompresyon yapan ateşleyecek silindirdeki tam kapalı supaplardan sırası geleni ayarladık. yalnış supap ayarı her türlü belli ediyor kendini siz kendiniz aracım canlandı kendine geldi diyordunuz unutmayın :)

ayrıca ben bahse varım gel ustam boşver sıcak 40 ı madem ben yanlış yaptım sen düzelt şunu soğuk 20 ayarla deseniz sizin evinizin önünde yaptığınız işlemi tekrarlayacak. isterseniz bilmiyormuş gibi sorun supapları nasıl ayarliyacaz peki ? diyerek :)


Velhasıl bence BMC :D
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 13 Oca 2011, 15:29

Subap sesi 0,20 ayarlayan diğer arkadaşlarda varmı acaba ?
Korkum subaplarda aşınma sonucu daha büyük sorun çıkması.
Ben ayarlarken subaplardan birinin vidasının biraz gevşek kaldığına kanaat getirmiş sonra o subapı tekrar ayarlamıştım.Vidalara çok fazla kuveet uygulamadım.Acaba zamanla gevşemiş olabilirmi diyorum.Öyle olsa aracın gücünde düşme olurdu.Ayarladığım ilk günkü gibi performansını koruyor.
Vidas derken subapın üstündeki ayar vidası değil. Allen anahtarla gevşetip sonra sıktığımız vidalar.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 13 Oca 2011, 15:45

Sıcak 0,40uygulayan varmı ?

Acaba soğuk motor 0,20 tekrar bir eldenmi geçirsem ????
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 13 Oca 2011, 15:54

Ustalar işte insanın içine bu kurt düşürme olayını şahane yapıyor

denemekten zarar gelmez nasıl içinize sinecekse öyle yapın

ben .20 cilerdenim sesi de kanıksadım zincir sesinden başka abartı bişey duyulmuyor bence
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 13 Oca 2011, 15:57

Düşük hızlarda ses bariz arttı , üst viteslerde subap inip kalkma sıklığından ses çok seri olduğu için az gibi geliyor.
Boşa attığın anda ses hiç yok.Aslında beni rahatsız eden ses olmaya başladı.
Bu pazar hava yağışlı ama eğer yağmazsa açıp bakacağım tekrar.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 13 Oca 2011, 17:30

Şahsi fikrimce yine sıcak motora ayarlatmayıp, favoritlerden anlayan soğuk motora subap ayarı yapan bir usta bulmanız daha faydalı olacaktır.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 13 Oca 2011, 17:42

Soğuk motora usta buldummm.Yine bennn.
PAzar günü yine evin önünde

Bi daha ayarlayayım bakalım
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 13 Oca 2011, 18:05

eger bende sibop ayarını kendi yapanlardanım önce 20 ye ayarladım sonra emmeler 20 eksozları 25 e ayarladım baktık baya düzelme var sonra tekrar actım emmeleri 26 eksozları 32 ye ayarladım ben memnunum evet biraz siboplardan ses geliyor ama gelsin benim icin performansı önemli şunu bilmiyorum bu sesin motora bi zararı olurmu zannıma göre bunun motora zarar vereceginide düşünmüyorum sesden başka
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti aleko » 13 Oca 2011, 19:04

slm arkadaşlar
bende aranıza yeni katıldım ama uzun süredir siteyi takip edenlerdenim.. öncelikle bende başımdan geçenleri anlatayım... benim arabayı alalı bir sene oldu ilk aldığımda 10 lt lgp ile yaklaşık 120 km gidiordum.. tabi bu şehirdışı. şehir içi ise 90 km falan gidiyordu.. bir müddet sonra yokuşlarda iyi gitmediğinden şikayet ettim. keşke şikayet etmez olaydım.. bi ustaya gidip derdimi anlattım ... o da karbüratör ve avans ayalarları ile oynadı . ha bide yağım eskidir diye yağımı değiştirdim usta senin arabaya 20/50 yağ koydu ... ne olduysa bunlardan sonra oldu.. arabam yakıtı iki katına çıktı.. buji, buji kablo, dist. kabağı. hepsini değiştirdim... nafile olmadı.. sübap ayarı yaptım soğuk 25/30, sanki biraz azalma oldu ama yine eskisi gibi değil en son aldığım 13 lt(30tl) lpg ile 130 km gidebildim o da şehir dışı... 10 tl lik gazla şehiriçi 17 km gitti.. 5 tl lik gazla şehir dışı ise 24 km gitti... anlamadım ben bu işi :)
ozantavsan arkadaşım senin aldığın 10/40 yağdan sonra durum ne oldu... sonucu daha açıklamadın... merakla beklioruz.
aleko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 13 Oca 2011, 18:52
Nereden: İzmir

İleti royalabjar » 04 Mar 2015, 23:51

arkadaşlar mrb benim 2001 model fabıa aracımın contasını değişti değiştikten sonra araçta cıddı sekılde duyulan dikiş makınası gıbı calışma sesıortaya cıktı.usta duzelır dedı subab ayarı yaptı yıne aynı 5 30 yğ at dedi attım hafıf bı kesıldı ama yıne var tekrar gıttım revızyon yapalım dedı anlamadım gıttı acaba teknık bır hatamı yaptılar.....dunde tekleme yapmaya başladı bobıne baktılar normal dedı elektrıkçi bujının bırı ıcerıde ateşleme yapmıyor acaba suboblarda sıkıntı olması da buna etkenmı yardımcı olursanız sevınırım....5079531286
royalabjar
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 04 Mar 2015, 23:42
Ad Soyad: çağdaş aydemir
Nereden: Bursa
Arabanız: skoda fabia


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir