Aracımın çalışmasını vidyoya çektim , yorumlarınızı bekliyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Aracımın çalışmasını vidyoya çektim , yorumlarınızı bekliyor

İleti ozantavsan » 14 Oca 2011, 16:59

Biliyorsunuz bir anda arta yakıt sartfiyatı nedeniyle yazıyorum.Çalışmasını videyoya çekti linki burada.

http://www.youtube.com/watch?v=8IQ9yrjtjXA

Aracın karter havalandırma borularını kontrol ettim.Bir tanesi ince olan direk emme manifolduna gidiyor.Bir ucunu sökemedim tıkalımı değilmi bakmak istemiştim.

Kalın olan karbüratörün altına giren o açık , tıkanma yok.

Aracı lpg bittiği için benzinde çalıştırdım.Dış sıcaklık 10 derece açık hava.

Otomatik jikle devrede 1250-1500 arası.
bir süre rolanti çalışma sonrası ani gaz verip ayağımı pedaldan çekince 1500 üzerine çıkabiliyor.
Sonra 1200 civarı , sonra 1000 civarı.

KArbüratörün üstünden kamera ile boğaz kelebeğinin durumunu çektim.
İlk çalıştırmada kapalı konuma yakın hafif açık.Otomatik jikle devri düştükçe ortalara açık konuma geliyor.

Rolantide egzostan su damlacıkları oluşumuda görülüyor.

Aracın rolanti ve gaz vermede sesi vidyodan izleniyor.Ses sistemi vesaire etkenlerle tiz ve farklı çıkabiliyor.
Bakalım siz subap şıkırtısı duyacakmısınız.
LPG de bu sesler daha yumuşak.

Araç çalışmazken akü voltajı 12.44
Araç çalışırken aküde ölçülen voltaj 13.6 / Bizim favolarda şarj voltajı bu mu.Yoksa 14.4 volt mu olmalı ?
Akü kutup başına bağlanan + uç ta kırılma vardı yeniden bağlayıp sıktım.

Marş motorunun otomatiğinin kablosunu çıkardım , kontak sprey ile kablo unu ve otomatiğe takına yerini biraz temizledin.
MArş motoruna aküden gelen epey kalın kablonun ucunu gevşeltip , tekrar sıktım.Malum bazen tak diyor çalışmıyor.Burada bir aksaklık varsa dedim bir ihtimal işte.


Yorumlarınız bekliyorum.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti fth0651 » 14 Oca 2011, 17:31

Fazla anlamam ama bana göre;

Termostat arızalı gibi duruyor,O kadar çalıştırdın gaz verdin 10 derece hava var fan çalışmadı hararet saati de yükselmedi,

Araç çiğ atıyor,

Rolanti ayarı yüksek, Otomatik jiklenin ne zaman devreden çıkaçağını bildiğim kadarı ile ayarlayabiliyorlar,

Subablar vuruyor ama gevşek yapılan ayar yakıtta etki etmez derler,
fth0651
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 24 Arl 2010, 16:14
Nereden: Ankara

İleti ozantavsan » 14 Oca 2011, 17:39

Termostat arozalı değil.
82 derece olarak yeni değiştirdim.
Fn müşiri 85-80 derece olarak değiştirdim. O nedenle sık sık devreye girmiyor.85 derecede fan açıyor 80 derece kapatıyor.

Otomatik jikle 800 devre düşünce kapanıyor.Biraz yol alınca 800 devirde rolanti .

Ustalar hava ve yakıt karışımı düzgün olduğunda egzostan su atmalı diyor.
Bu sıvıyı ellediğimde su gibi.Yağlı değil , yanıcı değil , kokusu yok.Buda su buharı demek.Motor ısındıktan sonra azalıyor.Ustalarda rolantide bu şekilde olur diyorlar.BAşka araçlara baktım onlardada aynen benimki gibi.

Hatta ustalar buna işeme diyorlar.Benim ustada ayar yaptıktan sonra hemen egzosa koşup baktı .Tamam dedi.

Bak böyle işeyecek dedi.Açıklamasını yaptı.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti zezula » 14 Oca 2011, 17:52

akü voltajı için bizim arabalarda minumum değer 12.5 akücü ile iştişare edilmiştir şimdi gelelim arabanın durumuna 1. sanki geç ısınıyormuş gibi geldi bana 7 dakikaya yakın çalışmasına karşın arada sıkıştırıldığı halde hararet istenilen orta bölgede değil soğuk çalışma sıcaklığı dolayısı ile sarfiyatı arttırır 2. siboplar gerçekten vuruyor bence ayarı tekrar yapın 3. hava filitreniz yokken araç nasıl çalışıyor o bölümü anlamadın benimkinde kapağı açtığınız zaman çalışma düzensizleşir ama sizinkinde maşallah tık yok bu bölümü pek anlamamkla birlikte kendimden örnek verdim belkide dikkate alınacak bir şey değildir 4. benden bu kadar 8-)
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti fth0651 » 14 Oca 2011, 18:00

Bende aynı şeyi söyledim ama arkadaşa ustası anlatmış kabul etmedi görüşümüzü Hangi otomatik jikleden bahsediyorsunuz ki o kadar gaz vermeye rağmen hala devrede kalmış olsun
fth0651
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 24 Arl 2010, 16:14
Nereden: Ankara

İleti ozantavsan » 14 Oca 2011, 18:03

Estağfurullah kabul etmemek ne demek ? ustanın dediğini paylaştım.
Banada tuhaf geliyor , ama jikle yolda giderken devreden çıkıyor .Devreden çıkmasa tamam diyeceğim.LPGde çalışırken daha erken devreden çıkıyor.

Karbüratör üst kapağı açıkken benzinde çalışırken sorun olmaz , araç çalışır.
LPGde denemedim ama lpg de çalışma düzensizleşebilir.
Benzinde çalışırken elinizi karbüratör hava emmenin üzerine getirip hava aralığını azaltırsanız dediğiniz gibi düzensizleştir.
İyice kapattıkça stop etmeye yaklaşır.
YArın subap ayarını ustaya yaptırmaya karar verdim.En azından subaplarda aşınma varsa taşlar düzeltir ona göre ayarlar.
Subap ayarından memnun kalmasam bile en azından aşınmalar giderilmiş olur.Ayar yapmasını biliyoruz oturur kendim ayarlarım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti fth0651 » 14 Oca 2011, 18:10

Kardeş subap taşlamak için silindir kapağının sökülmesi gerekmiyor mu Bence senin sorunun kalbüratörde hiç uğraşma derim subablarla gevşek subab yakıta çok etki etmez sıkı olursa yakıta etki eder. Sökecek usta işçilik alacak taşlamacı ayrı para alacak birsürü iş.
fth0651
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 24 Arl 2010, 16:14
Nereden: Ankara

İleti zezula » 14 Oca 2011, 18:17

bence şu hava filitre kapağı yokken çalışma olayını bir araştırın derim karbüratör açıkken düzenli çalışmamamsı lazım ben öyle biliyorum a dostlar bir el atın şu konuya beyaw... :D
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti ramazanünlü » 14 Oca 2011, 22:27

eger o cikle proplemini bende cok cekenlerdenim söktüm yanı devre dışı bıraktımda öyle rahatladım zaten gazda calışırken bi fonksiyonu yok tam tersi zararı var
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti alwaysloser » 14 Oca 2011, 22:58

bikaçgün önce verdim ustaya yaptı subab ayarını 25 tlye herşey normal bende ama yakıtı depoyu fulleme imkanım olmadığından ölçemiyorum hele benzin 4 tl iken

yalnız sizin rölanti sanki yüksek ben 500 de çalıştırıyorum
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti ozantavsan » 14 Oca 2011, 22:59

nasıl sökülür Ramazanım.Kablo bağlantısımı var , nasıl devre dışı bırakırım.
Eğer öyleyse birde devre dışı bırakıp denerim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti syossett » 14 Oca 2011, 23:03

Ozanım, arabada benzin yok görünüyor nasıl çalışıyo araba ? :D ( sen işini bilirsin fanatik favocu senii) ;)
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti 45sardes » 14 Oca 2011, 23:05

Dikkatimi çeken bir şey var gaz mikseri çift girişli benimde öyleydi değiştirdim.mantıken az yakıt için böyle olmalı
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti ozantavsan » 14 Oca 2011, 23:06

Valla bu yakıt sorunu bende epey gaz yaptı , öyle çalışıyor.Şaka bir yana en son 20 tl benzin koydum.Ama ışığı söndürmüyorki bu zamlarla.Gerçi 20 TL lpg koyunca lpg 1. led halen yanıp sönüyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 14 Oca 2011, 23:09

tek girişli mikser ile çift arasında yakıt olarak nasıl fark var.
Ana borudan gelip , çatallaşıp gelmesiyle ,tek olarak verilmesi aynı gibi geliyor bana.
Sen nasıl bu sonuca vardın ,anlatabilirmisin ?
Olmadı değiştiririm.sen bir anlat tecrübe tecrübedir sonuçta.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti syossett » 14 Oca 2011, 23:13

Benim motor bitik.. yatak vuruyor :( satıyorum zira usta bulamıyorum ... Yakıt derdim, sibop ayarı, benzinda kaç yakıyo gazda ne kadar gidiyo derdim kalmadı :D
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti 45sardes » 14 Oca 2011, 23:22

Arkadaşın formende tekti onun 0,150 yakıyor benim 0,270 yakıyor bi deniyelim dedik 30 tl verdik tekli yaptık.Mantık şöyle karbüratör ağzında 2 giriş var biri 90 nı geçince açıyor.Ama 90 sana gelene kadar o boruya gaz durmadan geliyor yani verimli bir karışıma mani oluyor düşüncesi oluştu bizde.Nasılki formda bir arkadaş yazmıştı karbüratör boğazına delik açıp gazı kelebeğin altından vermek doğrusu demişti ustların kolayına mikser geliyor işte öyle yürüyor diye bağsetmiştik.
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti ozantavsan » 14 Oca 2011, 23:46

mantıklı 2. boğaz devrede değilse oraya gaz gelmeye devam edecek.
Boşuna gelen gaz birinci boğaz tarafındanda mı emilecek.

Çift girişli mikser kalsaga lpg borusunu tek ve çatalsız yapsak.
Benimki karbüratöre yakın çatallaşıp , çift girişli miksere giriyor.Ayar vanasıda tek , çataldan önce.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: anterior ve 21 misafir