Aracımın çalışmasını vidyoya çektim , yorumlarınızı bekliyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Aracımın çalışmasını vidyoya çektim , yorumlarınızı bekliyor

İleti felicia042 » 14 Oca 2011, 23:54

daha önceki tecrübelerime göre bir çok yerde problem olabilir. ilk aklıma gelen zengin karışım. bunu lpg vanasından ayarlamak mümkün vanayı kısın rlantide iken motorun deviri azalmaya başlayınca bırakın daha sonra. test ederek lpg vanasını açın çekişin size yeteceğini düşündüğünüz ana kadar. lpg araca çok geliyorsa performansı benzinliye yakın olabilir. buda göz ardı edilebilir.
 
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti ozantavsan » 15 Oca 2011, 00:03

Derdim sadece lpgde çok yakma değil , benzindede aşırı sarfiyat var.Şehir içi 60 kuruş gibi uçuk bir rakam.

100 kmde = 60 TL yakar yani 100 kmde= 15 litre benzin
LPG litre olarak benzine göre %20 fazlaysa 100 kmde lpg sarfiyat = 18 litre o da 18*2,3=41,4 TL

Benzinde 60 kuruş
LPGde 41,4 kuruş yapar mantıklı olarak.....Şu an lpg 47 kuruş.

LPG ayarında bence sorun yok , ama nerede var bilemiyorum.

Benzinde 40 kuruş yaksa 100 kmde = 40 TL ---- 40TL=10 litre benzin
12 litre lpg ye eşdeğerse 100 kmde lpg = 12*2,3=27,6 TL sarfiyat 27 kuruş olur

Bu 27 kuruş sarfiyat benim havalar soğumadan önceki ve son 6 aydaki sabit lpg sarfiyatımdı.

Mantık ve teori ile bu şekilde bir açıklama getirebiliyorum ancak ,bilmem doğru bilmem yanlış.AMa çözüm yok.
Araçta çalışmada sorun yok ,performansta sorun yok.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti firarim19 » 15 Oca 2011, 11:08

Valla normal görünüyor titreme falan yok iyi gibi ancak yakıt (karburator ve gaz ayarı) gerekir.

Birşey sormak istiyorum araç lpgli değil mi? LPGde cikle devreye giriyor mu? Benim aracımda ve bir arkadaşın favoritinde girmiyor. Benzinde giriyor ancak lpgde olmuyor. Sizin aracınız videoda LPG de mi çalışıyrdu?
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti ozantavsan » 15 Oca 2011, 11:14

Benzinde çalıştırdım.Lpg ve benzindede devreye giriyor jikle.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 15 Oca 2011, 14:06

Yeri geldiği vakit söylemişimdir forumda LPG de jikle işe yaramaz :)

Ozan abi bence o mikser neden bilmem araca uygun değil gibi geliyor.

Bizim felicia üzerinde Voltran LPG var tek boğaz CNC de yapıldığı belli herifler sanırım bir kere uğraşmış yapmış vaktinde şimdi onun ekmeğini yiyorlar.

Hiç bantlama şişeleme kesme biçme gerekmedi. Emiş yolu orijinalinde neyse LPG de de aynı.
ve mikser tek boğaz .

İzmir de bu gün hava inanılmaz güzel birazdan 3 günlük soğuk motora bende filitre kabını söküp LPG de "cold start" yaptıracağım.

kıyas maksadı ile.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 15 Oca 2011, 14:25

Evet video en kısa zamanda geliyor çook ilginç tespitlere şahit olacaksınız. :idea:
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 15 Oca 2011, 15:20

sabırla bekliyorum
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 15 Oca 2011, 15:40

evet çıkardığım sonuçlar şöyle.

bizim kız bakım istiyor sanırım dahada düşürebilme ihtimalim var yakıtını.

Ozan abi senin motor teklemeden çalıştığına göre açık hava iyi geliyor hava yakıt oranı (AFR) zenginden dengeliye kayıyor. bizimkinde ise dengeliden fakire kayıyor.

telefonum sesi nasıl aldı bilmiyorum ama seninkinin sesine benzer olduğunu düşünüyorum.

Mikserime dikkat etmeni istiyorum tek boğazı var .

Ayrıca emiş yoluna dikkat et hiç bir bant şişe ıvır zıvır yok... hava yakıt ayarını Mikser yapar. adı üstünde mikser karıştırıcı

kendi karbüratörüm rölanti yüksek çalışıyor ben öyle ayarladım jikle değildi zaten fark etmişsinizdir jikle kelebeği açık.

içeriden ara gaz verirken tam gaz yapıyorum o taklama sesi takozdan geliyor

yağ kapağınıda özellikle açıp göstermek istedim.

Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti aleko » 15 Oca 2011, 17:32

selam arkadaşlar
sizlere çok güzel haberlerim var... hani daha bahsetmiştim aracımı ilk aldığımda yakıtım çok iyidi sonradan bozulmuştu ... evet o kadar uğraştan sonra galiba düzeldi :) sizlere neler yaptığımı sırayla anlatayım
1- sübap ayarını iyi bilen bi ustaya soğuk 25/30 ayarlattım. yakıt biraz azaldı ama istediğim gibi eski seviyesinde olmadı..
2- bilgisayardan da güzelce bi gaz ayarı yaptırdım.
3- bugün sanayiiye gittim. 1 lt lik bi pet şişe bulduk, onu benzinle doldurduk benzin ölçümünü yapmak için 90 km ortalama hızla 1 lt benzin ile tamı tamına 15 km gitti. ama yola çıkmadan önce karbüratör hava girişinin önündeki gaz ayar ustasının yapıştırdığı bantı söktüm ve yine bu hava giriş borusunun üzerinde içerideki yaprak gibi bi şeyi sabit tutup hava girişini kısmaya yarayan vidayı söktüm , hava iyi girsin diye... ha bi de hani şu bahsedilen karbüratörün üzerindeki hava ayar vidası var ya.. galiba onu düzeltince herşey halloldu. çünkü rölanti vidası en sonda ama araba durmuyor bide yüksek rölantide çalışıyordu. o vida ile oynadı usta ,daha sonra ister inanın ister inanmayın bide gazda denemek istedim ... sonuç 5 tl gaz ile tam 30,2 km...
aleko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 13 Oca 2011, 18:52
Nereden: İzmir

İleti ozantavsan » 15 Oca 2011, 17:50

mikserin arabaya uyumlu olup olmadığını anlamak aslında çokta zor deyil arabanıza ayarları tam olarak yaptırdıktan sonra hava filitresinin kapağını çıkartın eğer araba hala çalışıyorsa mikser uyumludur eğer stop ettiğse uyumlu deyil ve mikserin gözleri geniştir. aslında size mikserin gözlerinin genişliklerinide vermek isterdim ama tam olarak hatırlayamıyorum. ama galiba 32mm olması gerekiyordu


Ahmet ;

Bir sitede rastladım. araç çalışırken karbüratör kapağını açınca mikserden bahsediyordu.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti snncvs » 19 Oca 2011, 23:44

aleko yazdı:selam arkadaşlar
sizlere çok güzel haberlerim var... hani daha bahsetmiştim aracımı ilk aldığımda yakıtım çok iyidi sonradan bozulmuştu ... evet o kadar uğraştan sonra galiba düzeldi :) sizlere neler yaptığımı sırayla anlatayım
1- sübap ayarını iyi bilen bi ustaya soğuk 25/30 ayarlattım. yakıt biraz azaldı ama istediğim gibi eski seviyesinde olmadı..
2- bilgisayardan da güzelce bi gaz ayarı yaptırdım.
3- bugün sanayiiye gittim. 1 lt lik bi pet şişe bulduk, onu benzinle doldurduk benzin ölçümünü yapmak için 90 km ortalama hızla 1 lt benzin ile tamı tamına 15 km gitti. ama yola çıkmadan önce karbüratör hava girişinin önündeki gaz ayar ustasının yapıştırdığı bantı söktüm ve yine bu hava giriş borusunun üzerinde içerideki yaprak gibi bi şeyi sabit tutup hava girişini kısmaya yarayan vidayı söktüm , hava iyi girsin diye... ha bi de hani şu bahsedilen karbüratörün üzerindeki hava ayar vidası var ya.. galiba onu düzeltince herşey halloldu. çünkü rölanti vidası en sonda ama araba durmuyor bide yüksek rölantide çalışıyordu. o vida ile oynadı usta ,daha sonra ister inanın ister inanmayın bide gazda denemek istedim ... sonuç 5 tl gaz ile tam 30,2 km...



bundan ben de yaptırmak istiyorum ya... bu 5tl gaz ile 30km yol çok iyi de gazın litresi ne kadardan?
snncvs
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 19 Oca 2011, 22:46
Nereden: Ankara
Arabanız: '92 Forman

İleti sainz » 20 Oca 2011, 09:54

zezula yazdı:bence şu hava filitre kapağı yokken çalışma olayını bir araştırın derim karbüratör açıkken düzenli çalışmamamsı lazım ben öyle biliyorum a dostlar bir el atın şu konuya beyaw... :D

Benzinde gayet de düzenli çalışıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 20 Oca 2011, 19:05

Havalandırma içindeki termostat iptali sonrası artık aracım motordan sıcak hava çekmiyor.

1-sıcak hava emerken az hava alma nedeniyle zengin karışım çalışıyordu.
2- Araç verimi düşüktü.
3- Devir yüksekti.Rolanti devri yüksek , otomatik jikle çok geç düşüyor.
4- Ön sağdan rahatsız edici hava sesi geliyor.
5- Motor ısınmış halde stop edip 2 dakika sonra marş basınca devir başlangıç yine 1500

-----------------
İptal sonrası

1- Araç soğuk havayı çekiyor.Karbüratöre gerekli havayı alıyor.Rahat nefes alıyor.
2- Aracın gücü yerine geldi.Verimli çalışıyor ,motor daha rahat ısınıyor.
3- Soğuk havada çalışma devri 800 ile 1000 devir arası.Rolanti devri çok çabuk 800 devir.
4- Otomatik jikle sorunu yok , motor rahat çalışıyor.Rolanti 800
5- Ön sağdan gelen hava sesinin yerini tatlı bir sanki performans filitresi takmışsın gibi ses aldı.
6- İptal sonrası aracımın keyfi yerine geldi.Haliyle benimkide yerinde.
7- Yakın zamanda yakıt sarfiyatı için hayırlı haberler vermek istiyorum.
8- Morot sıcak stop edip yarım saat sonra devir başlangıç 800.


2 resim ekliyorum.Bir tanesi sabah aracı çalıştırdığım andaki devir.
ikincisi aracı park ettiğim yerde bir tane Fabia vardı.Solda Fabia , Sağda Favorit.Resmini çekeyim dedim.
Eklentiler
190111-0915.jpg
190111-0918(001).jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 21 Oca 2011, 12:41

ozantavsan yazdı:...sabah aracı çalıştırdığım andaki devir...

1- Bu devir sabah ki soğuk marştaki devir mi?
2- Eğer soğuk marşın hemen sonrası devir ise, motorun çalışmasında herhangi bir anormallik var mı?
3- Soğuk marş esnesindaki hava sıcaklığını tahminen de olsa söyleyebilir misin?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 21 Oca 2011, 12:58

Uğur , bu motoru soğuk çalıştırmadaki devir..,
Soğuk başlangıç .
Aracı çalıştırdığın anda devir bu seviyede 10 sn hafif gaz vererek 1000 devir seviyesinde tutuyorum.
Ayağımı gazdan çekiyorum , devir 800 motor normal çalışıyor.
Motor sesi rolanti devri ,kedi mırıltısı gibi sakin.
Bu resmi çektiğimde sanırım 2 derece dış sıcaklık vardı.
Motor çalışmasında anormallik yok.
Farkettiğim şu var. Gaz teline ne kadar yumuşak hafif basarsam araç o kadar iyi hızlanıyor.Eskisi gibi hızlı basarsam belli bir sürede hızlanıyor.GAza daha az ve yumuşak basmam gerekiyor.
Gerçi gaz ayarı yaptırmam gerek , bu iptal sonrası.

Bu arada otomatik jikle yolda giderken devreye geçiyor , 1000 civarına yükseltiyor.Bir süre sonra 800 devre düşüyor veya gaza yüklenip bırakınca düşüyor.Yani normal çalışıyor.hava kanal termostat iptal öncesi gibi sesli devirli rahatsız çalışma yok.Otomatik jikle devredeyken bile motor daha sakin ve verimli çalışıyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 21 Oca 2011, 15:03

ozantavsan yazdı:Uğur , bu motoru soğuk çalıştırmadaki devir..,
Soğuk başlangıç .
Aracı çalıştırdığın anda devir bu seviyede 10 sn hafif gaz vererek 1000 devir seviyesinde tutuyorum.
Ayağımı gazdan çekiyorum , devir 800 motor normal çalışıyor.
Motor sesi rolanti devri ,kedi mırıltısı gibi sakin.
Bu resmi çektiğimde sanırım 2 derece dış sıcaklık vardı.
Motor çalışmasında anormallik yok.
Farkettiğim şu var. Gaz teline ne kadar yumuşak hafif basarsam araç o kadar iyi hızlanıyor.Eskisi gibi hızlı basarsam belli bir sürede hızlanıyor.GAza daha az ve yumuşak basmam gerekiyor.
Gerçi gaz ayarı yaptırmam gerek , bu iptal sonrası.

Bu arada otomatik jikle yolda giderken devreye geçiyor , 1000 civarına yükseltiyor.Bir süre sonra 800 devre düşüyor veya gaza yüklenip bırakınca düşüyor.Yani normal çalışıyor.hava kanal termostat iptal öncesi gibi sesli devirli rahatsız çalışma yok.Otomatik jikle devredeyken bile motor daha sakin ve verimli çalışıyor.

Cevabın için teşekkürler.
Daha önceki sendromlar, jiklenin taklı kalıyor gibi olması, motorun rahat çalışamaması falan derken benim Favorit' i anlatıyorsun gibi geliyor hep bana. Cumartesi ben de bir girişeyim şu filtreye. Sanırım bizimki de sürekli sıcak hava çekiyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 21 Oca 2011, 15:25

Büyük ihtimalle benim yaşadığım sorun .İptal et dene.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 21 Oca 2011, 15:51

ozantavsan yazdı:Büyük ihtimalle benim yaşadığım sorun .İptal et dene.

Senin videoda yaptığın gibi farın altına uzanan lastik borunun ümüğünü sıktığım zaman anlaşılacak zaten mesele.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir