Otomatik jikleyi devre dışı nasıl bırakırız....

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Otomatik jikleyi devre dışı nasıl bırakırız....

İleti emo16 » 19 Oca 2011, 21:39

gaz telidne problem var sanırım bende zemberek yayını kırmıstım devir sona yükseldi neyseki hallettik. Büyük ihtimal gazı geri salmıo en dipteki yaya bakmanı tavsiye ederim otomatik jikleyi iptal etme bence önce karbüratörü temizlettir diyaframlara baksınlar sonra bi ayar cekilir otomatik jikle deviri 1500 olacak ısınınca aşağıya inecek birde radyatör suyunu kontrol edin malum suluy karbüratör su ne kadar çabuk ısınırsa jikle hemen düşer.
 
emo16
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 02 May 2010, 09:34
Ad Soyad: Emrah
Nereden: Bursa
Arabanız: Forman 135 L

İleti ozantavsan » 03 Eyl 2011, 12:13

Otomatik jikle mevzusu çok tartışıldı.Az önce forumdaki tüm eski jikle konularını hatim ettim.
Otomatik jikle kışın iyide yazın ne kadar gerekli.
Benim sormak istediklerim şunlar.

Mevsim yaz sıcaklık gündüz en az 25-30 derece bazen daha yüksek.
LPG kullanım : Aracımın kontağını açıyorum lpg siteminin tık sesi geldikten sonra 1 - 2 defa gaza pedalına basıp çekiyorum ve marşa basıyorum.

Aracım çalışıyor devir 1500. 2 veya 3 kilometre yol alıyorum bu sıcak havada .Arada anlık ani gaz veriyorum devir 1500.
Sonra bu kilometre bazında otomatik jikle kendiliğinden devreden çıkıp rolanti devrine dönüyor.En fazla gittiğim yol 4 - 5 kilometre zaten.Termostatım 82 derece yeni değişti.

Bu sıcaklık değerlerinde mootorda çabuk ısınıyor.Otomatik jiklenin daha erken devreden çıkması gerekmez mi?
Aracı stop edip park etsem , 10 veya 15 dakika sonra tekrar çalıştırdığımda otomatik jikle yine devrede .Bir süre sonra devreden çıkıyor.

benim istediğim bu sıcak yaz günlerinde otomatik jiklenin daha çabuk devreden çıkması.

Otomatik jikleyi yenisi ile değiştirsem daha çabuk devreden çıkarmı ?
Veya devreye girmemesi için ne yapmalı.Ayarına dokunmadan.Sökülecek bir kısmı varsa söksek ,kışın devreye soksak.
İçinde kireçlenme pislik ve daralma varsa temizlenebilirmi?
Veya marşa basmadan önce hiç gaz pedalına dokunmasakmı?

Yaz günü bana gereksiz geliyor.Yakıt sarfiyatını arttırmasıda cabası.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 03 Eyl 2011, 14:24

Jiklenin gerginlik ayarını değiştirerek daha çabuk veya daha geç devreden çıkması sağlanabiliyor. Karbüratör üzerinde birbirine denk gelen çentikler vardır. Jiklenin üzerindeki çentik biraz daha solda (yanılıyor olabilirim emin olamadım) kalacak şekilde bırakılırsa, devreden daha çabuk çıkıyor diye hatırlıyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 03 Eyl 2011, 14:46

O çentikleri nasıl ayarlıyoruz.Tornavida ile filanmı ?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 03 Eyl 2011, 16:32

Sainz ,bu fotoğraflardan belli oluyormu çentikler.Bunlar üzerinden anlatabilirmisin?
Eklentiler
k3.jpg
k2.jpg
k1.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 03 Eyl 2011, 17:42

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 03 Eyl 2011, 18:11

Teşekkürler.Fikir edindim.Tahminim saat yönünün aksine gevşiyor olabilir.İten eve gelirken marşa bastım ,gaz pedalına hiç dokunmadım.Araç tek marş çalıştı , akü şarj ışığı sönmemişti.Hafif gaz verdim ve yola koyuldum.Eskisi gibi rolantide jikle devredeykenki gibi 1500 değil.Boşta 1000-1200 arasıydı.Araç rolantide gereksiz yere bağırmadı ,daha sakin olarak eve geldim.Eve geldiğimde rolanti 600-700 civarıydı.Marşa basarken gaza hiç dokunmazsak jikle hiç devreye girmiyormu ?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 03 Eyl 2011, 18:46

ozantavsan yazdı:Teşekkürler.Fikir edindim.Tahminim saat yönünün aksine gevşiyor olabilir.İten eve gelirken marşa bastım ,gaz pedalına hiç dokunmadım.Araç tek marş çalıştı , akü şarj ışığı sönmemişti.Hafif gaz verdim ve yola koyuldum.Eskisi gibi rolantide jikle devredeykenki gibi 1500 değil.Boşta 1000-1200 arasıydı.Araç rolantide gereksiz yere bağırmadı ,daha sakin olarak eve geldim.Eve geldiğimde rolanti 600-700 civarıydı.Marşa basarken gaza hiç dokunmazsak jikle hiç devreye girmiyormu ?

Jikle dört kademeli ve zembereği hava sıcaklığına göre gerildiği için çok sıcak havalarda 1. kademede takılıyor ve kısa sürede kapanıyor. Hava çok soğuksa jikle zembereği tamamen gerilip 4. ve en yüksek devir çevirten kademede takılı kalıyor. Motor peyderpey ısındıkça da kademe kademe düşerek en sonunda da kapanıyor. Tabii ki bunlar hep sıfır jikle için geçerli. Sürekli ısınıp soğumaktan ve korozyon nedeniyle eski jikleden aynı performans beklenemez. Favorit' in sinir olduğum iki özelliğinden birisidir jiklenin otomatik olması. Diğeriyse kornanın direksiyon üzerinde değilde sinyal kolunda olmasıdır.

Gevşetmek için ne yöne çevirmek gerekir cidden hatırlamıyorum. Kullanım kitapçığında veya Hynes Manuel' de yazar diye düşünüyorum ancak onlar da şu anda yanımda değiller.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 03 Eyl 2011, 18:57

teşekkürler.Bende bir kontrol edeyim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 04 Eyl 2011, 13:03

resimde çentiklere dayanan vidaya dikkat edin.

bu vida bir nevi takoz gibidir, bu ne kadar gevşek olursa o kadar rahat jikleden düşer.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 04 Eyl 2011, 14:27

teşekkürler.Anladığım kadarı ile vidayı biraz gevşeltmek yeterli olacak.Vida boyu çok kısamı acaba ? fazla gevşeltilip zamanla yerinden çıkmasın sarsıntı ile.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 04 Eyl 2011, 15:42

AhmetH yazdı:resimde çentiklere dayanan vidaya dikkat edin.

bu vida bir nevi takoz gibidir, bu ne kadar gevşek olursa o kadar rahat jikleden düşer.

Mavi okla gösterdiğim vidadan mı bahsediyorsun Ahmet?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 04 Eyl 2011, 15:59

Sanırım o Sainz.Saat 19 gibi aracın başına geçince gevşelteceğim.Sonucu yazarım.Tabi vida çok sıkılmamış ve gevşerse.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 04 Eyl 2011, 16:35

Hayır hayır Takoz vidadan bahsediyorum.

çentikli yapının göründüğü resimde ucu görünüyor.

Hatta bu vida kurcalanmasın diye ucunda beyaz bir kapak var (muhtemelen yılların yorgunluğu olarak kreme dönmüştür)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 04 Eyl 2011, 16:36

Hayır hayır Takoz vidadan bahsediyorum.

çentikli yapının göründüğü resimde ucu görünüyor.

Hatta bu vida kurcalanmasın diye ucunda beyaz bir kapak var (muhtemelen yılların yorgunluğu olarak kreme dönmüştür)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 04 Eyl 2011, 16:39




MAVİ OK İLE GÖSTERİLEN ÇIKINTIMI ,TAM NET YERİ ANLAŞILMADI SANIRIM
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 04 Eyl 2011, 17:04

download/file.php?id=2979&t=1

bu resimdeki tırtıklı yapıyı tutan vida. ucu alttadır.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 04 Eyl 2011, 17:05

zaten fark ederseniz çok sık adımlı bir ayar vidasıdır.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir