Otomatik jikleyi devre dışı nasıl bırakırız....

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Otomatik jikleyi devre dışı nasıl bırakırız....

İleti sainz » 05 Eyl 2011, 09:24

AhmetH yazdı:http://www.skodam.com/download/file.php?id=2979&t=1" rel="nofollow

bu resimdeki tırtıklı yapıyı tutan vida. ucu alttadır.

O vidayı bir işaretleyiversen be Ahmetim. Zira ben hâlâ anlayamadım.
 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 05 Eyl 2011, 09:31

o açıdan biraz ters kalıyor doğru


Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 05 Eyl 2011, 09:44

Resmin solundaki ayar vidası Rolanti . Bizim jikle vidası aşağıya bakıyor.Yayı gevşeltiyor sanırım değilmi?
Şimdi anlaşıldı işte.Gaz telinin geçtiği siyah plastiğin az ilerisi.Bu vida gevşeltilince temas ettiği metal aşağıya doğru iniyor yani yay daha rahatlıyor sanırım.Akşama hemen gevşeltiyorum.Araba evin önünde kaldı ,mesai çıkışı koşa koşa giderim artık ayarlamaya.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 05 Eyl 2011, 12:59

Hımmm!!! Benim jikleye geçişi biraz sıkıntılı oluyor. O zaman o vidayı biraz sıkmam mı gerekecek benim de?!
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 05 Eyl 2011, 13:20

valla abi malum bu karbüratörün ayarları şeytan işi.
gerçekten tam bir kaynak derleme yapmadan ezber birşey denettirmeye vesile olmak istemiyorum kimseye.

pierburg 2e olsun bizim jikov 28-30 olsun çok materyal var internette tam bir resimli anlaşılır Türkçe kaynak yaratmadan şu vidayı şöyle çevirelim şunu açalım bunu kısalım demek zaten hassas ayarlarını dahada bozacaktır kanaatim

zira motorun tam çalışma ısısında olması gerek ve biz bir şekilde jikleyi devreye alıp bu ayar vidası ile ayarlayarak motora "işte soğuk olsaydında ısınsaydın burda kapanacaktın" ayarı yapıyoruz. Bu ince anın daha erkene alınması için vidayı ne kadar gevşeteceğiniz/sıkacağınızı kestiremem



bu konu üzerinde niyetim var bakalım tatilden geri 2 haftam kaldı umarım uğraşacak anı bulurum birşeyler ortaya koymak için.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 05 Eyl 2011, 19:15

Evet resimde belirtilen vidayı az önce buldum.ucundaki beyaz plastik kapak halen sapasağlam duruyor.
Elimle kapağı çıkarmak için çektiğimde vidanın aşağıya doğru geldiğini gördüm.Bıraktığında ilk konumuna geri dönüyor.İeri bastırırsan hiç ilerlemiyor.

Vidayı aşağıya doğru çelince gaz teli içeriden gaza basılmış gibi çekiliyor.Vida ucundaki kapağı çıkaramadım.
Aracı çalıştırdım 1000 devirde .Vidayı biraz aşağı çekince gaz telide hareket ediyor aracın rolantisi artıyor.
Bu vida sanki gaz telini ayarlama , germe veya gevşeltme gibi geldi.Gevşeltince gaz telide gerilecek.Sıkınca gevşeyecek.Gevşeyinde gaza tepkisi azalacak.

Yanlışım varsa düzeltin.Ben otomatik jikle ile bu vida arasında bağ kuramadım.Gaz teline müdahale etmese işe yarar deyip deneyecektim.

sanırım bu vida ile sadece gaz telinin gerginliğ ayarlanabilecek.
Ha burada ayarla gaz teli gerilir ,araca daha fazla gaz verilir ,rolanti ayarı ilede verilen gaz rolanti devrine ayarlanırsa ,gaz pedalı biraz daha fazla bastığı için motor daha çabuk ısınır , jikle daha çabuk devreden çıkar bilemem.Ama fazla bir fark yaratacağını düşünmüyorum.

Sizde deneyin tekrar paylaşalım.Belki ben yanılıyorumdur.Yorumlara açığım.Keşke jikleyi daha erken devreden çıkarsa .

Bahsettiğim vida resimde belirtilen vidadır.Rolanti vesaire vidası değildir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 05 Eyl 2011, 19:24

bir saniye resmi bir daha inceledim.Bu vidanın bağlı olduğu ksım zaten gaz pedalına bağlı.Sanırım beyaz kapağı bir şekilde alıp vidayı gevşeltmem veya sıkmam gerek.Ucu jikleye değiyor.Ama tam olarak çalışma mekanizmasını mantığını kavrayamadım.Gaza pedalını basılı tuttuğumuzda temas ettiği jikle kısmından uzaklaşıyor olmalı.
Babna kalırsa jikleye temas ettiği noktanın baskı yapması gerekiyor.Bunu içinde vidayı sıkmak çıkıntısını uzatmak gerek.Böylece gaza basıp çektiğimizde jikleye uygulanan baskı artmış olacak ve devreden kolay çıkacak.
Nasılki gaz pedalına ani basmayla jikle devre dışı kalıyor işte püf noktası burası.Belki benmki geride kadlığından ne kadar ani gaz versemde motor tam ısınmadan devreden çıkmıyor.Sanırım vidayı sağa doğru çevirip sıkmak gerekecek.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 05 Eyl 2011, 19:33

resimde jikle için belirtilen vidayı izah edeyim.

( Not olarakta rolanti vidasına değineyim.
Rolanti ayar vidası dediğimiz şeyde kendimize doğru çevirdiğimizde gaz teli tertibatına baskı yapıyor.Minimumda gaz tel teline baskı uygulayaraka içeriden gaza basarmış gibi devri ayarlıyor.Tamamen mekanik ,vidanın sıkılarak aşağya doğru ucunun ilermesi ,çıkan ucunda mekanizmayı bastırması.Gevşeltinde mekanizmada geri geliyor rolanti düşüyor. )


Doğrumuyum , ilk etapta karbüratörrle bir ilgisi yok.
Eklentiler
jikle22.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 05 Eyl 2011, 19:45

gaza bir kere tam basınca otomatik jikle devreye girdiğini biliyorsunuz bu işte odur.

motor devrinin yüksek tutulmasını sağlayan ayar bu işte.

motor ısındıkça zemberek kendini geri çekerken bu vidanın denetlediği ayarla jikleden düşecektir.


mekanizmayı iyice anlamadan ayarlamanız çok zor. :)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 05 Eyl 2011, 19:52

rölanti ayarı için söyledikleriniz doğru.

mekanik olarak gaz veriyor bizim yerimize

ama bu resimde herifin baş parmağının örttüğü görünmeyen bir ayar vidası daha var CO diyorlar.

onunda iyi ayarlanması lazım.


rölanti ayar vidası hiç temas etmiyorken bile rölantisi normal olmamalı.

CO mümkün mertebe kısık rölanti ayar vidası basıyor olmalı. (işte bunu bilgisayarla bakarken yapıyorlar)


unutmayın CO ve Rölanti vs gibi ayarlar araç benzindeyken yapılmalı
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 05 Eyl 2011, 19:55

İşler yine karıştı .O zaman vidayı gevşeltip ucun jikle tertibatına temasını kaldırdığımızda jiklesiz çalışacaktır.
Peki teması azaltırsak yine jikle tertibatına dokunacak jikle devreye girecektir.
Aklıma gelen soru ; gaz pedalına anlık bir basma ile otomatik jikle devreden çıkar.MArş basmadan gaza dokunursak jikle devreye girer.Motor sındıkça devreden çıkar.Veya gaza ani basıp çekince çıkar.
En yisi gevşeltip denemek başka çare yok.Jikle devreye girmesin istiyorsak jikle tertibatına dokundurtmayacağız .Bunun içinde gevşelteceğiz.Vida çevrildikçe baş kısmı dahada aşağıya ilerleyecek.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 05 Eyl 2011, 20:00

AhmetH yazdı:rölanti ayarı için söyledikleriniz doğru.

mekanik olarak gaz veriyor bizim yerimize

ama bu resimde herifin baş parmağının örttüğü görünmeyen bir ayar vidası daha var CO diyorlar.

onunda iyi ayarlanması lazım.


rölanti ayar vidası hiç temas etmiyorken bile rölantisi normal olmamalı.

CO mümkün mertebe kısık rölanti ayar vidası basıyor olmalı. (işte bunu bilgisayarla bakarken yapıyorlar)


unutmayın CO ve Rölanti vs gibi ayarlar araç benzindeyken yapılmalı


Şu an CO (hava yakıt ayar vidamı kısmıştım) kısık.Aracım son zamanlarda lpgde 2 - 3 marşta anca çalışıyordu.Marş öncesi gaz vermeme rağmen.Lpg regülatör pirinç vidayı ne kadar ayarlasamda tek marş bamıyordu.Sonra rolantiyi ayarlayayım derken CO ayarınına ellemişim.Rolanti vidası ile benzinde motor ısınmışken ayar sonrası CO ayarını kıstım.Ondan sonra araç lpgde marş öncesi hiç gaz pedalına dokunmadan , marş yapıldığında çalışır duruma geldi.CO ayarı şu an iyi bilmiyorum ,emisyon cihazıyla kontrol ettireceğim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 05 Eyl 2011, 20:06

vallahi madem beyaz kapak duruyor elleyen melleyen yokmuş demektir.

bence LPG kullanıyorsanız pek üstüne düşülecek durum değil.


zira ayarlar çok enteresan
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 05 Eyl 2011, 20:11

Haklısın ama yazın kavurucu sıcağındada otomatik jikle abes oluyor.Bazen 1,5 - 2 kilometre bazen 3 kilometre sonra devreden çıkıyor.en fazla 5 km yolum var şehiriçi gideceğim yere yani sürekli 1200-1500 devir fazla oluyor.Hem motor sesi ,hem yakıt açısından.Bazen devreden çıksın diye yok yere gaza dokunup çekiyorsun.Kışın çalışsın ama yazında yapmasın bunu bize.Madem otomatik kışın devreye girsin yazın çıksın :lol:
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 05 Eyl 2011, 20:26

Yardımların için teşekkürler.Jikle hakkında verdiğn bilgilerle taşlar yerine oturmaya başladı.Bundan sonrası deneyip paylaşmayı kaldı.Tekrar teşekkürler.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 06 Eyl 2011, 10:01



1- Jikle tertibatının araç üzerindeki asıl duruş şekli fotoğraftaki gibidir, değil mi?

2- O bahsi geçen vidayla, kırmızıyla işaretli mili döndürmek suretiyle jikle kelebeği ayarı yapılıyor. Vidayı ileri çıkartarak veya geri çekerek, o mili eksenel olarak çevirmiş oluyorsun ve jikle kelebeğinin açıklık ayarını yapıyorsun.

O gerizekalı kelebek ayarı yüzünden her sene triger zinciri değiştiriyordum. Sıkıntıyı bulana kadar neler çektim. viewtopic.php?f=4&t=806&p=8144#4818" rel="nofollow

Bana kalırsa, eğer ki jiklede iken çalışması düzgünse, o vidanın ayarını hiç elle Ozan. Başına iş alırsın. Sabah soğuk startta on saniye normal çalışıp sonrasında jikle bir kademe düşene kadar motor yerinden çıkacakmış gibi potlayarak çalışır, kesinlikle gaz yemez ve benim gibi hemen her sene triger zinciri değiştirmek durumunda kalabilirsin.

3- Mavi ile işaretlediğim kısımlar da jikle kademeleridir.

4- Belki jikle zembereği kapanıyor ama pislik, toz, toprak, ...vb. nedeniyle takılma oluyordur. İyice ısınıp da genleşme olunca, sistem normale dönüyordur. Bana kalırsa, öncelikle takılı kalma durumunun olup olmadığını test et, sonrasında jikle ayarları işine giriş (Bence hiç elleme ayarları).
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 06 Eyl 2011, 10:09

Bir nasihat bin musibetten iyidir demişler.Tamam Sainz , uyarını dikkate alıp dokunmuyorum.Yinde kurcalayan deneyen olursa yazsın.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 06 Eyl 2011, 10:23

aslında atasözü tam tersi şekilde
bir musibet bin nasihatten ...



velhasıl kelebek ayarınıda yapmıyor bu vida kelebek ayarıda başka bir vida dan yapılıyor. Dediğim gibi çok kıl bir karbüratör.. ya bir seferde tüm ayarları kataloğa göre yapılacak yada hep karın ağrısı çıkaracak...
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir