Rodaj dönemi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Rodaj dönemi

İleti emo16 » 19 Oca 2011, 21:47

Evet arkadaşlar sizinde fikrinizi almak istiyorum aracın motoru yeni olacak şisdi bi kaç sorum olacak.

1. İlk 1000 km 3000 devşrş geçmeden mi kullanıcaz.

2.İlk andan itibaren yüksek devirde zorlayarak mı ?

bununla iligili çok yazı okudum ama herkez bir şeyler diyor hangisi doğru hangisi yanlış çözemedim şimdiden teşekkürler . :)
 
emo16
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 02 May 2010, 09:34
Ad Soyad: Emrah
Nereden: Bursa
Arabanız: Forman 135 L

İleti forman37 » 19 Oca 2011, 21:49

benım bıldığım rodaj donemı ılk 2000 km ıçın gecerlı arac fazla zorlanmamalı surat yapılmamalıdır.. 2000 km den sonra ver yansın :D yardırr
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti emo16 » 19 Oca 2011, 21:53

benimde bildiğim fazla zorlamadan sakin bi şekilde devirli kullanmak bunu ustaya sorucaz baklaım ne dicek :)
emo16
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 02 May 2010, 09:34
Ad Soyad: Emrah
Nereden: Bursa
Arabanız: Forman 135 L

İleti quickcan » 19 Oca 2011, 22:18

ilk 1500km sakin sakin kullanın.ondan sonra bi 50km civarında aracı biraz daha yüksek devirde kullanın ardından bi 50km de yüksek devirli kullanın araçta sorun olacağını zannetmiyorum.. motor oldukça iyi olacaktır.. iyi günler dilerim..

saygılar CAN...


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti xMEGANx » 19 Oca 2011, 22:21

can olum sen gaymisin lan ?
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti ugur_clskn » 19 Oca 2011, 22:29

sakın kullanım 3500 lerın ustune cıkmamakta fayda var. anı gaz anı fren yasak. sureklı aynı devırde gıtmemek degısken devırlerde kullanmak lazım rodaj sonrasında cık otobana yapıstır sonra acılsın :D
PEUGEOT 306 1.6 SEDAN
Kullanıcı avatarı
ugur_clskn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 29 Eyl 2009, 03:06
Ad Soyad: uğur çalışkan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia 1.3lx idi

İleti hakanerdogan » 19 Oca 2011, 22:34

xMEGANx yazdı:can olum sen gaymisin lan ?


He la çocuğun bildiğin imzası, vuruşan kurbağayla balık başlığında gördüydüm, dedim imzası mı la acaba, haaa konuda zaten ipnelik var ondan yüklemiştir dedim, ama oğlan galiba o biçim, öle imza mı olur lan :D
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti 97has » 19 Oca 2011, 22:35

Benim bildiğim ilk 1000 km zorlanmadan sürat yapmadan sakin sakin kullanılacak.1000 ile 1500 km arasında araç zorlanmaya başlayacak yüksek devirlerde kullanılacak.ondan sonra canınız nasıl isterse öyle kullanabilirsiniz
2005 Skoda Octavia A5 1.6 FSI Elegance
Kullanıcı avatarı
97has
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 78
Kayıt: 18 Ağu 2010, 20:06
Nereden: Adana
Arabanız: Skoda Octavia A5 1.6 FSI Elegance 2005

İleti xMEGANx » 20 Oca 2011, 08:29

hakanerdogan yazdı:
xMEGANx yazdı:can olum sen gaymisin lan ?


He la çocuğun bildiğin imzası, vuruşan kurbağayla balık başlığında gördüydüm, dedim imzası mı la acaba, haaa konuda zaten ipnelik var ondan yüklemiştir dedim, ama oğlan galiba o biçim, öle imza mı olur lan :D

aynen bende o vuruşkan konuda gördüm ilk,bende konuyla alakalı olarak koyulan resim sandım ama sonra bi baktım ki can harbi konudan sonra GAY'leşmiş.... soğudum forumdan bidaha öle paylaşım yapmamaya gayret göstericem :P yoksa hergün yeni bir GAY :P
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti hakanerdogan » 20 Oca 2011, 10:48

Ben daha girmem abisi buraya atlar matlar teklif ney yazar hayattan soğurum :D :D :D :D
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti xMEGANx » 20 Oca 2011, 12:45

hakanerdogan yazdı:Ben daha girmem abisi buraya atlar matlar teklif ney yazar hayattan soğurum :D :D :D :D

Yaparmı yapar valla doğru yazdığı konulara cevap yazmamak ta fayda var.. beğenir falan profilimizi :P yani teklif gönderse kesin pskolojim bozulur benim.. :D yaşama sevincim kalmaz :D
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti y.emre » 20 Oca 2011, 13:33

burası skodam.com hersey olabilir sasırmamak lazım :d
Kullanıcı avatarı
y.emre
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 778
Kayıt: 20 Eyl 2008, 16:42
Ad Soyad: yunus emre yıldız
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001Felicia- 2007 Era -2010 Rio-2007K2500-2010H100

İleti quickcan » 20 Oca 2011, 15:08

arkamdan o kadar konuşmuşsunuzda biride gerçeği merak etmemiş.. :? abilerim orda HKS logosu vardır uzun zamandır. birileri onu değiştirmiş veya onu aldığım siteden kaynaklanan birşey.. Ben Osmanlı Torunuyum öyle Gay May ne ayak?


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti AhmetH » 20 Oca 2011, 19:26

rodajlanacak araba yeni motor yapılmış forman mı ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti emo16 » 20 Oca 2011, 22:39

evet
emo16
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 02 May 2010, 09:34
Ad Soyad: Emrah
Nereden: Bursa
Arabanız: Forman 135 L

İleti AhmetH » 20 Oca 2011, 23:26

öncelikle motora 15-40 mineral yağ koyacaksınız katiyen castrol gtx magnatec tir şudur budur yok dandik marka yağ bulabilirseniz daha şahane..

sonra motoru güzelce ısıtıp otobana basmaya çıkacaksınız. motoru anırtmayın düşük viteslerde yüksek devir çevirmeyin ama her viteste gaza sonuna kadar basarak hızlanın.

amma motoru güzelce ısıtmak şart.


500 km sonunda yağıda filitresininde değiştirin

para gani derseniz yine aynı yağı koyup bir 500 km daha yapın.

1000 km sonunda istediğiniz kaliteli yağa geçin.


ama ilk kilometrelerde hele motoru ilk toplanıp çalıştığı anda içinde kesinlikle mineral yağ (madeni yağ) olmalı.
ve bu motor ısınınca boşaltılmalı (arabayı yerinden bile oynatmadan)

özetle böyle Hakanımın taakati varsa biraz daha detay yazabilir ben açıkçası üşeniyorum

ama 1000-1500 km yavaş git diyenlerin alayı birşey bilmiyor haberiniz olsun.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti emo16 » 20 Oca 2011, 23:30

benimde bildiğim ilk 1000-1500 km motoru açtın açtın açamadın sağır olur ondan sonra yarın akşam ustaya soracam baklaım o ne dicek bu işe .
emo16
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 02 May 2010, 09:34
Ad Soyad: Emrah
Nereden: Bursa
Arabanız: Forman 135 L

İleti AhmetH » 20 Oca 2011, 23:40

emo16 yazdı:benimde bildiğim ilk 1000-1500 km motoru açtın açtın açamadın sağır olur ondan sonra yarın akşam ustaya soracam baklaım o ne dicek bu işe .



sormanıza gerek yok

motoru topladınız dediğim gibi madeni yağ ile çalıştırıp kaçak kırık çıkık ayar yaptınız motor ısındı termostat açtı fan açtı kapandı stop ettiniz herşey normal.. daha o ustanın dükkandından arabayı çıkarmadan o motor yağını ve filitresini değiştirmeniz lazım.

daha sonra yine güzelce ısınmış motorda dediğim tarzda kullanırsanız hatta aracınızda yük taşır yada 1-2 cüsseli arkdaşınız ilede bunları yaparsanız yada Bursalı iseniz uludağa tırmanıp vitesi boşa atmadan inerseniz

rodajı bitirirsiniz. rodaj ilk km lerden başlar 50 - 100 km de biter sonrası garantiye alma işi..

ustanızı iyi seçin adam akıllı motor toplayan yoktur sanayilerde 8 kilo 10 kilo diye silindir kapağı sıkarlar sonra 1000 km geçince gel tekrar sıkalım derler onlardan allah esirgesin sizi..

eğer adam akıllı ve temiz toplandıysa hiç birşey olmaz..



yahu ne diyor bu AhmetH diyen varsa 1998 model 0 km aldığımız felicia 1000 km bakımına çağrılıyordu yağ değişimi için çünkü içinde mineral yağ vardı ve rodaj dönemindeydi ancak talimat yavaş git doğru değildi

biz bastık.. araç km syaç bozuk 152.000 gösteriyor vardır 180 bini saat gibi hala motoruna supap ayarı dışında anahtar değmedi şeytan kulağına kurşun yağ da yakmıyor.
4 yıldırda benzin görmedi.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir