Subap ayarı ile ilgili yeni düşünceler.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Subap ayarı ile ilgili yeni düşünceler.

İleti ozantavsan » 22 Oca 2011, 00:35

Subap ayarı ile ilgili aklımda bazı düşünceler var.Sizinle paylaşıp yorumlarınızı almak istiyorum.

Bir çizim yaptım.Motora önden bakıldığında soldan sağa subaplara 1-2-3-4-5-6-7-8 numara verdim.
Motorlarımız 1 3 4 2 ateşleme sıralı.
Her silindirde 2 subap var.

Motorumuzda silindir sıralamamız sol baştan 1. silindir 2. 3. 4 . olarak yer alıyor değilmi?

Düşüncelerim şunlar
----------------------------
1 - Biz ayar yaparken motoru döndürmek için sol tekeri kaldırıp vitesi5'e takıp tekeri çeviriyoruz.
* Bu çevirme işlemini Cam shaftı döndürerek yapmak zormu olur.(bunu yaparken vites boşta olabilir ??)

2- Veya indüksiyon bobininin distribütöre giden ateşleme kablosunu çıkarsak.
* Distribütör kapağını söksek.
* Marşa anlık basıp kontak kapatsak.Ateşleme sırasına göre hareketi distribütörden takip edebiliriz.Bu esnada ateşleme olmayacak subaplar marş bastığımız anda konum alacak , uygun subap ayarlanıp , tekrar tek marş , ayar.
Bu olabilirmi ? ( Akü ne kadar idare eder sorusu geliyor).
Artısı ile eksisi ile yorumlarınız.
Bunu yaptığımızda daha önceki ayarda kaçıklık varsa subap bastığı anda aslında eski ayara göre basıyorsa yeni ayar da kaçıkmı olmuş olur ????

2. madde için fikri http://www.youtube.com/watch?v=fezXUwVfH7U bu vidyodaki amca verdi.

Vidyoyu izlerken dikkat edin.MArşa basma işlemini kontağa bağladığı kablolu bir anahtar ile yapmış.Düğmeye basıyor tak subaplar kapanıyor , ayarı yapıyor.Düğmeye basıyor tak subaplar basıyor ayarlıyor.

Soğuk motorda ayar olmazsa olmazı işin.
Fabrika ayarıda 0,20 mm emme ve egzos.
Yinede emme 0,20 egzos 0,25 gibi bir ayar bize artı veya eksi ne sağlar ?
Ayar esnasında tam bastığını sandığımız subap aslında aralık kalıyor olabilirmi ?
Bunu anlamanın basit bir yolu varmıdır?

Ayar yaparken 9 kuralını uygulamaştık.Bunu uygularken hatamız olabilirmi?

Yaptığımız ayar şu şekildeydi.Hatamız varmı diye tekrar yazıyorum.
---------------------------
Aracı uygun pozisyona aldıktan sonra

subapları soldan sağa 1den 8e numaralandırmıştık.

4. silindirin egzos subapı (no 8) basarken (tam bastığı geri pik yapmadığı an) 1. silindir (subap no 1) 0,20 ayar.
4. silindir emme subap (no 7) basarken 1. silindir emme 2. subap 0,20 ayar.
1. silindir egzos subap (no 1) basarken 4. silindir egzos 8. subap 0,20 ayar.
1. silindir emme subap (no 2) basarken 4.silindir emme 7. subap 0,20 ayar.

diğerlerinede aynı şekilde devam etmiştik.

Yorumlarınızı fikirlerinizi bekliyorum.
 
Eklentiler
subap.jpg
Şöyle bir çizim yaptım.Motora önden bakınca soldan sağa numaralandırdım subapları.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 22 Oca 2011, 12:42

ozan kardeşim bence siboplarla bu kadar oynaman dogru degil bizim favo larda faprika ayarı 20 25 tir bu acıklıkta motor ısınınca sibop ucları ısınmasıyla uzarlar ve bu acıklıkta ısınınca siboplar acık kalmasın diye verilir eger öyle bi şüpen varsa bunu 5 erartır 25 30 yap bırak bi zarrı olmaz sadece ses yapar okadarda olsun ama sibopların yerine tam oturur senin ayar dogru bende öyle yaptım ve hatırlersan sanada bir kac soru sormuştum ve başka formlardada okudum bunu söylüyorlar
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti AhmetH » 22 Oca 2011, 14:28

john dede MG üzerine uzman Ozan abi MG ler motor tarafından marş yapılabiliyor bize uymaz.

kaldı ki cam shaft ı neresinden tutup çevireceksin oda var :)

en güzel ve basit yöntem vites 5 te motor çevirmek

arabaya 3 ayrı yerde supap ayarı yaptırmıştım zamanında biri izmir yetkili servisi donatım dı şimdi kapandı.

onlarda vites 5 te teker çevirme muhabbeti ile ayarlamıştı vakti zamanında.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 24 Oca 2011, 12:10

AhmetH yazdı:...cam shaft ı neresinden tutup çevireceksin...

Velev ki çevirdin; krankla egsantrik mili uyumlu dönmeli (sente) ki motor düzgün çalışabilsin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BaTeRRiiSStt » 24 Oca 2011, 13:13

şu arabayı artık tamamen boz da sende kurtul biz de . . .:roll:
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti zezula » 24 Oca 2011, 14:54

BaTeRRiiSStt yazdı:şu arabayı artık tamamen boz da sende kurtul biz de . . .:roll:

sanki ustalar bozmadan öğreniyo. ama genede bozmasın ya ;)
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir