Müjde , Hava termostat iptal sonrası yakıt sarfiyatım.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Müjde , Hava termostat iptal sonrası yakıt sarfiyatım.

İleti ozantavsan » 28 Oca 2011, 12:21

LPG emisyon cihazıyla yaptırdım.İşe dönerken pek farketmedim farkı.(elle hiç ayarlatmadım.Hep cihaz)
Akşam eve giderken baktım araç iyi gidiyor.
Sabahta güzel hızlanıyor.
İptal sonrası eski ayarla gaza yüklenince araç çabuk toparlamıyordu.
Gaza az basarsan toparlıyor kaçıyordu.
Ayrıca arkadan çıkan egzos beyaz duman sabah daha azdı.
20 TL lpg (2290 dan koydum) koydum.Sanayiye benzinde gittim.LPG ayara 200 metre kala gazda çalıştırdım.
Yani sarfiyat hesabı tam olacak.
Bakalım kaç yakacak.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 28 Oca 2011, 12:37

cihazla yapılan doğrudur.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti canfezzz » 28 Oca 2011, 19:01

Şimdi sizlerle hava termostat olayı ile ilgili olan aracıma tatbik ettiklerimi yazcam yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar...
Benim aracımın hava termostat vida ile kapalı olacak şekilde kapatılmış ve sıcak hava girişide koli bandı ile kapatılmış ama araç normal çalışıyo yakıtta 280 falan yakıyodu nerden hava alıyodu onuda çözmüş değilim... bende Ozan abinin yazıları üzerine hava girişini açtım. araç hiç çalışmadı arkadaşım yanımdaydı eliyle komple kapattırıp marş yaptığımda çalıştı... ama eskisi gibi değildi... düzensiz çalışıyodu 4/1 kapatıp marşa bastım sonuç gine hüsran... Bence bu olayda gaz ayarının çok büyük etkisi var... Bide ckle sorunum vardı benzinde iken son zamanlarda sabah soğukken çalıştırmak için marşa bastığımda araç çalışıyordu fakat hemen cikle takılı kalıyor devir 6000-7000 lere vuruyodu gaza yüklenip çekincede stop ediyodu ve daha sonraki marşlardada boğuluyodu araç çalışmıyodu forumdan bazı arkadaşlarla paylaştım bu konuyu fakt tam açıklıyamadıkları için kendim açtım baktım yerini bilmeyince müdahele edemedim...mecburen ustaya gittim... usta ya uzun işi var bunun dedi ben cikleyi iptal etmek istiyom diom o bana gaz ayarın bozuk dio neyse verhasıl kelam bi gaz ayarı yaptı...(5 tl verdik) çıktık... Sabah gine işe gitmek üzere aracı gazda çalıştırıyorum marşa bastım araba bu sefer aynı cikle olayını gazda yaptı neyse zar zor çalıştırdık ... işe gittim. Öğle arası tekrar gittim ustaya anlattım olayı bu sefer hava filtresinin olduğu bölümü söktük komple cikle olan yeri gösterdi ve alttaki vidayı gevşeterek iptal ettik cikleyi arabayı benzine alıp çalıştırdık rölantiyi ayarladı...Sonra gaza aldık bende hemen termostat olayını söledim... tabi ben termostatı eski haline getirmiştim kelebek açılmıyacak şekilde vidalıydı o konuyuda anlattım...usta vidayı söktü bi dene koli bantı koymadı hepsini söktü... ona görede gazı ayarladı... Ben ozan abinin dediği şekilde ayarlıyalım dedim usta olmaz böle kalsın dedi bakalım şimdi ne olacak korkum aracın fzla yakması hem kelebeği termostat açacak hem sıcak hava girişi açık bakalım sonuç ne olacak .... BU ARADA OZAN ABİ SENİN ARAÇ AZ YAKARSA AYNISINI BENDE YAPACAM BU ARAÇLARA AKIL SIR ERMİYOR SONUCUNU MERAKLA BEKLİYORUM ...benim araba senin aracın eski durumunda mı bunada cvp verirsen sevinirim yani termostat olarak ...TÜM ARKADAŞLARDAN YORUM BEKLİYORUM HERKEZE TEŞEKKÜRLER...
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti canfezzz » 30 Oca 2011, 11:29

arkadaslar yorum yokmu
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti karakule » 30 Oca 2011, 23:47

Uzun süredir arabam ilk çalıştırmada ve düşük devrilerde titreme yapıyordu. burayı okuduktan sonra hava kanalını söktüm ve termostatın sıcak hava kanalının vidayla sabitlendiğni gördüm. Yani sadece manifolttan sıcak hava alıyordu, işin garibi ön taraftan hiç hava almadığı halde borunun önüde koli bandıyla bir parmak açıklık kalacak şekilde kapatılmıştı, önce vidayı söktüm, ardından termostatın içindeki yayı sökerek termostatı iptal ettim. borunun ucundaki bandı söktüm ve manifolttan gelen havayı kelebeği vidayla sabitleyerek kestim. Malesef lpg de arabayı çalıştıramadım. Benzine alıp birkaç marştan sonra arabayı çalıştırdım. Ayağım gazda 5 dakika kadar çalıştıktan sonra tekrar LPG ye aldım, araba neredeyse stop edecek derecede düşük rolantide çalışıyordu, hava kanalının ucunu tekrar bantladım, yaklaşık olarak 4 de 1 ini açık bıraktım ve araba gayet güzel çalışmaya başladı, rölanti devri bayağı bir yükselmişti, karbüratörden ve lpg beyninden ayarları biraz kıstım ve normal devrini buldu, şu an gayet güzel çalışıyor. Arabanın hissedilir şekilde çekişi arttı, tek sorun ilk çalıştırmada (motor soğukken) bir kaç kez marşa basıyorum. Şimdi ilk fırsatta arabayı benzinde deneyeceğim, uzun süredir benzinde arabayı çalıştıramamıştım. Ayağımı gazdan çekince stop ediyordu, karbüratörün üzerinde ne kadar degişecek parça varsa yenilemiştim, bir kaç sefer söktürüp temizletmiştim, ama bir türlü benzinde düzenli bir şekilde çalışmamıştı, hatta en son paraya kıyıp antalyada servise götürmüştüm, karbüratörün her tarafına baktılar bir şey bulamamışlardı, hiç kimsenin aklına hava kanalını kontrol etmek gelmemişti, şimdi hava kanalı açılınca lpg de araba eskisinden daha güzel çalıştığına bakarak benzinde de bir iki ayarla çalışacağına inanıyorum. Bu konuyu açan arkadaşıma çok teşekkür ediyorum....
Kullanıcı avatarı
karakule
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 08 Eyl 2007, 20:14
Nereden: Muğla
Arabanız: 1992 forman 135 L

İleti ozantavsan » 31 Oca 2011, 00:24

Bu ayarlar sonrasında muhakkak lpg ayarını cihazla yaptırın.Hava fazla girişi ile birlikte lpg veya benzin fakir karışım kalabilir , zor çalıştırabilirsiniz.Ayar sonrası sıkıntı olmamalı.

Muhammed : Senin aracın karbüratörden hava alıyor gibi görünüyor.İptal sonrası lpg ayar ile sıkıntı yaşamaman gerek.
Sadece aracı çalıştırdığında ayağını 15-20 saniye gaz pedalında tutman gerekebilir.Otomatik jikle gibi , benzinde gerek olmuyor.15-20 saniye sonra bas gaza git.Eğer karbüratörün bir yerlerden fazla hava almıyorsa hava borusu açık , termostat iptal , sıcak hava emme kapalı , lpg ayarı yapılmış şekilde sıkıntısız çalışmalı.

Otomatik jikleyi iptal ettirme.Hava kanalların kapalıysa aracın zengin karışım lpg veya benzin çalışır.Bu demekki aracı çalıştırdığında aracın çalışma devri yüksek olur.6000-7000 çok fazla ,hiç hava alamıyor olmalı.
PEki eski haliyle topla aracı , çalıştır 6000-7000 de çalışsın.Hava alma kanalını hava alacak şekilde azar azar aç.
Devir düşmeli ,motorun çalışma sesi düşmeli.Tamamen açarsan hava yakıt karışımı iyice bozuluyor demek stop ediyor.Sen bu işi gazcının orada yap.Termostat iptal et , aracı çalıştır ayar çeksin.Araç çalıoşmazsa hava girişini birşeyle kapat , çalışınca ayar yapılırken hava almayı aç.Kesinlikle sorunsuz olmalı ,şayet dediğim gibi karbüratör bir yerinden hava almıyorsa.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 31 Oca 2011, 00:34

Karakule : LPG ayarını cihazda gazcıda yaptır.Benzin ile çalıştırdığındada karbütarörde hava ayar vidası var , gerekli ayarları karbüratörcü yapsın.Benzindede sıkıntı kalmaz.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti frostbite19 » 31 Oca 2011, 11:07

Ustaya sordum, neden soğuk havayı kapattıklarını.

Ben şöyle anladım: Karbüratore gelen hava miktarının aşırı derecede artmasını veya azalmasını engellemek!
Örneğin 100 kmh ile giderken, eğer araç önden hava alıyor ise, hava filtresine giren hava daha basınçlı oluyor ve miktarı artıyor; ama eğer manifolddan alıyorsa havayı, hava miktarı değişmiyor, sabit kalıyor.
Böylelikle, aracı gazda kullanırken 100 kmh ile giderken boşa attığınızda, araç stop etmiyor. Eğer havayı önden alıyorsa, stop ediyor.

Yani ustalar gaz ayarı değişip durmasın, gelen hava miktarı vve sicaklığı aynı civarlarda olsun, çok değişiklik göstermesin diye bunu yapıyor.

Manifoldun oradan hava alırken yazın ile kışın sicaklık farkı illa ki daha az oluyordur.
Ama şimdi mesela benim yaz gelince muhtemelen tekarar gaz ayarı yaptırmam gerekecek. Çünki şimdiki ayar çok soğuk havada yapıldı.
Hadi hayırlısı :)

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti ozantavsan » 31 Oca 2011, 12:08

Tabiki ustanında bildiği birşeyler vardır.
Ama madem 100 km hızla giderken hava daha basınçlı oluyor.O yüzden sabit hava miktarı verdiriyorlar.
Peki o zaman araç ile 50-60 km gidiyorsun sonra 100 km çıktın araca o verdikleri sabit hava yetecekmi.
Yoksa hava miktarı yeterli olmayıp yakıt zengin karışlımamı dönecek.


Bizim araçları dizayn edenler hava alma borusunun ağız çapını , boru iç çapını hesap etmedilermi???
Yazın hava borusu içindeki plastik parça sıcak hava emiş ağzını tamamen kapatıyor önden soğuk hava alıyor.
Yani tamamen açık.Ayrıca sol farın altından hava emiliyor yani havayla direk temas yok.
Ön ızgaradan giren hava o kısma ulaşıyor.
Ustanın dediğinin olması için hava borusunun ağzının açıkta olması ,rüzgara karşı olması gerek.
Benim yaptığım iptalle 100 km'de boşa atınca stop ediyorsa bence araç başka bir yerden fazla hava emiyordur.
Ben 100 km bastım iptal sonrası boşada attım ,stop etme yok.
Kışın bu soğuk havada stop etmiyorsa , yazın sıcak havada hiç etmez.
burada önemli kriter havanın sıcaklığı değil ,alınan hava miktarı.
Yaz veya kış alınan hava miktarı değişmeyecek.
Şu an yakıtım düştüyse , yazın biraz daha düşecektir.
LPG yazın daha iyi buharlaşır , kışın motorun ısısı düşük , alınan yol kısa olduğu için yakıta etkisi olur.
Ama yazın hava sıcak ,depoda buharlaşma olur ,motor sıcaklığıda eklenince.
Yazın bana göre herşey daha iyi olacak aracımda.
Ustanın sözüne karşı değilim.Mantıklı bir açıklama ama ,o açıklama hava alma ağzının havayla direkt temasıyla olabilir.bizim konumumuzda bir değişiklik olmaz.

yazın tekrar konuşuruz bu konuyu ,unutmayalım.
Hem sarfiyat hem kullanım açısından.
Benim yanlışım varsa ortaya çıkar yaza o zaman ustaya hak veririz.
Ustanın söyledikleri olmazsa o zaman biz doğru yoldayız demek.

Yazın gaz ayarını tekrar yaptırmak dediğin gibi gerekli zaten
Ne olursa olsun yazın ve kışın ayrı ayrı ayar daha sağlıklı olur.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti okansazak » 31 Oca 2011, 12:22

ozan arkadaşım fotoğraf çekemedim şuan iş yerindeyim ve çalışıyorum evet sölediğin gibi manifoltun ordaki değilde farın altındaki soğuk hava alma borusunun ucu komple bantlı... ayrıca o içerideki termostatın kapağı da açık şekilde duruyo vida atmışlar sabitlemişler...
okansazak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Arl 2010, 15:22
Ad Soyad: Okan SAZAK
Nereden: İzmir
Arabanız: Favorit 1

İleti ozantavsan » 31 Oca 2011, 13:07

Okan sanırım senin araçta fazla ahava alma var.Bu durumda yakıtın farkediyor olabilir.
O bantlar olmadanda sağlıklı çalışabilmeli ,lpg ayarı yapılabilmeli.
Yapılamıyorsa karbüratör hava alıyordur.Karbüratör alt takozu veya iç contalarından olabilir.Karbüratörcü bakmalı.
Bantları alınca sağlıklı çalışıyor , rolantide veya ani gaz verip bırakma sonrası stop etmiyorsa iptal işlemi yapılıp gaz ayarı yapılmalı.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 31 Oca 2011, 14:24

frostbite19 yazdı:Ustaya sordum, neden soğuk havayı kapattıklarını.

Ben şöyle anladım: Karbüratore gelen hava miktarının aşırı derecede artmasını veya azalmasını engellemek!
Örneğin 100 kmh ile giderken, eğer araç önden hava alıyor ise, hava filtresine giren hava daha basınçlı oluyor ve miktarı artıyor; ama eğer manifolddan alıyorsa havayı, hava miktarı değişmiyor, sabit kalıyor...


ozantavsan yazdı:...sol farın altından hava emiliyor yani havayla direk temas yok.
Ön ızgaradan giren hava o kısma ulaşıyor.
Ustanın dediğinin olması için hava borusunun ağzının açıkta olması ,rüzgara karşı olması gerek...


Ozan sana katılmakla beraber, Havayı sol farın altından tamponun içerisinden alıyor motor. Izgaradan oraya sürekli bir hava akımı olmuyor anlayacağın.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 31 Oca 2011, 14:49

tampondan alması daha iyi.Demekki önünde tampon plastiği var ,boru ağzı ile arasında boşluk var.
Biz gaza yüklendikçe ihtiyaç duyulan hava emiliyor.Yani kendi bildiğine bir hava giriş ve basınç olmuyor.
Biz gaza yüklenmedikçe karbüratöre hava girmiyorki ,ne kadar hız o kadar hava yakıt karışımı....
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 31 Oca 2011, 15:32

Biz gaza yüklenmedikçe karbüratöre hava girmiyorki ,ne kadar hız o kadar hava yakıt karışımı....
Bu cümlem tartışma yaratabilir diye açıklama getirmek istiyorum.Araç gaza basılmadığındada rolantide çalışırken gerekli havayı alır.Biz gaza yüklendikçe vakumla hava çekilir ,ihtiyaç karşılanır.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 31 Oca 2011, 16:39

ozantavsan yazdı:Biz gaza yüklenmedikçe karbüratöre hava girmiyorki ,ne kadar hız o kadar hava yakıt karışımı....
Bu cümlem tartışma yaratabilir diye açıklama getirmek istiyorum.Araç gaza basılmadığındada rolantide çalışırken gerekli havayı alır.Biz gaza yüklendikçe vakumla hava çekilir ,ihtiyaç karşılanır.

ozantavsan yazdı:tampondan alması daha iyi.Demekki önünde tampon plastiği var ,boru ağzı ile arasında boşluk var.
Biz gaza yüklendikçe ihtiyaç duyulan hava emiliyor.Yani kendi bildiğine bir hava giriş ve basınç olmuyor.
Biz gaza yüklenmedikçe karbüratöre hava girmiyorki ,ne kadar hız o kadar hava yakıt karışımı....

Aynen.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti okansazak » 01 Şub 2011, 17:57

ozan arkadaşım sana mesaj da yazmıştım daha önce hava borusu bantla komple kapalı diye benim aracın üst kapak değişince karburatörün tüm contaları yenilendi artık herhangi bi yerden hava aldığını sanmıyorum ne diyosun termostatı iptal etmeyi deniyim mi??
okansazak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Arl 2010, 15:22
Ad Soyad: Okan SAZAK
Nereden: İzmir
Arabanız: Favorit 1

İleti sainz » 02 Şub 2011, 09:40

Termostat iptali sonrası iki gündür akşamları ve kısa mesafede kullanabildim Favorit' i.

1- Durduğu yerde bile ısınma daha çabuk oldu gibi geldi bana. O termostat çok da elzem değil anlaşılan.
2- Dün, motor tam ısınamadan Gaziosmanpaşa rampasını (İstanbul' u bilmeyenler için epey dik bir rampadır) çıktım. İkinci viteste motor sıcakken bile zorla çıkarken, bu sefer -üstelik motor soğukken- bir de rampanın ortasında gaz kesmişken, tekrar gaza yüklendim ve toparlayıp çıktı hiç nazlanmadan.
3- Bu iyileşmelere rağmen, karbüratörün güzel bir ayar istediği de kesin ve net bir durum. En basitinden rölanti eski haline göre daha yüksek.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 02 Şub 2011, 13:28

Bence iptal edin.Bize güç düşüklüğü ve yakıt sarfiyatı gibi olumsuz durum yaratmaktan başka bir işi yok.
İptalinin bence zararı yok.

İptal sonrası devir normal aralıkta ,artmıyor yani.
Araç güç kazanıyor..
Motor çabuk ısınıyor.
jikle tam görevde , çok kısa süre sonra devre dışı.

İpatl sonrası karbüratör ayarı , lpg ayarını ihmal etmeyin.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir