Müjde , Hava termostat iptal sonrası yakıt sarfiyatım.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Müjde , Hava termostat iptal sonrası yakıt sarfiyatım.

İleti salihsefa » 02 Şub 2011, 14:30

frostbite19 yazdı:Ustaya sordum, neden soğuk havayı kapattıklarını.

Ben şöyle anladım: Karbüratore gelen hava miktarının aşırı derecede artmasını veya azalmasını engellemek!
Örneğin 100 kmh ile giderken, eğer araç önden hava alıyor ise, hava filtresine giren hava daha basınçlı oluyor ve miktarı artıyor; ama eğer manifolddan alıyorsa havayı, hava miktarı değişmiyor, sabit kalıyor.
Böylelikle, aracı gazda kullanırken 100 kmh ile giderken boşa attığınızda, araç stop etmiyor. Eğer havayı önden alıyorsa, stop ediyor.

Yani ustalar gaz ayarı değişip durmasın, gelen hava miktarı vve sicaklığı aynı civarlarda olsun, çok değişiklik göstermesin diye bunu yapıyor.

Manifoldun oradan hava alırken yazın ile kışın sicaklık farkı illa ki daha az oluyordur.
Ama şimdi mesela benim yaz gelince muhtemelen tekarar gaz ayarı yaptırmam gerekecek. Çünki şimdiki ayar çok soğuk havada yapıldı.
Hadi hayırlısı :)



supercharger ve turbo çalışma prensipleri yanma odasına giren havadaki molekül miktarını havanın sıcaklığı ile optimize etmeye dayanıyor. Yani 1cm küp soğuk havadaki yanmaya elverişli hava molekülü sayısı 1cm küp sıcak havadakinden daha fazla. bence bu kelebek girişteki hava sıcaklığına bağlı molekül sayısı ile alakalı . . .

Bkz. turbo intercooler
 
Kullanıcı avatarı
salihsefa
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 08 Oca 2011, 22:55
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135LX

İleti sainz » 02 Şub 2011, 16:35

ozantavsan yazdı:Bence iptal edin.Bize güç düşüklüğü ve yakıt sarfiyatı gibi olumsuz durum yaratmaktan başka bir işi yok.
İptalinin bence zararı yok.

İptal sonrası devir normal aralıkta ,artmıyor yani.
Araç güç kazanıyor..
Motor çabuk ısınıyor.
jikle tam görevde , çok kısa süre sonra devre dışı.

İpatl sonrası karbüratör ayarı , lpg ayarını ihmal etmeyin.

İptal edilmiş hali bu zaten.
Haklısın rölanti devrinde artma yok ama sanki rölantide eskiye nazaran daha bir canlı çalıştı iki akşamdır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 04 Şub 2011, 09:54

Kesin sarfiyat belli oldu arkadaşlar.

İptal sonrası 10 TL LPG ile alınan yol miktarı = 30 kilometreydi (iptal öncesi 10 tl lpg= 9,5 kilometreydi)

Daha sonra gaz ayarıda yaptırarak ulaşılan son sarfiyat

20 TL LPG ile alınan yol = 60 kilometre (öncesi 19km)

1 kilometrede sarfiyat = 33,3 kuruş

1 litre ile alınan yol = 6,9 kilometre

100 kilometrede şehiriçi sarfiyat = 33 TL (iptal öncesi ,kışın başlamasıyla 53 TL)

100 kilometrede şehiriçi litre bazlı sarfiyat = 14,3 litre LPG


-----------------------------------------------------------
İşin aslı gaz ayarı sonrası yakıtta değişim olmadı.Zaten ayar çok kısa sürmüştü.Belki eski ayarıda düzgündü bu Allahla usta arasında....

YAzın şehiriçi sarfiyat 27 kuruştu. O zamanlar LPG 2 liraydı.Heyyy gidiiii günler heyyyyyyyyyy
Yani yazın 100 km şehiriçi 27 TL tutardı .. LPG 2 liraydı. 13,5 litre sarfiyat yapar.

Bugün aynı yakıt 13,5 litre lpg = 13,5 x 2,3 = 31 TL tutar.
demekki yaza göre 2 TL'lik bir fark var.HAva soğuk o kadar olsun.Bu fark ısı farkına göre deve kulak kalıyor.

Ne dersinizi bu soğuk havada yaz sarfiyatını yakalayan aracımın yazın sarfiyatı düşermi ???
Mantık olarak ve lpg'nin sıcakta daha hacim kazanacağı düşünülürse neden düşmesin ?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti 45sardes » 04 Şub 2011, 13:17

Ozan bence dağada aşağıya çekmen lazm.Bana göre bu ayarlar olmamış.Bende yakıttan yakınıyordum.Uğraşlar sonucu 20 tl. yakıt ilen tam 100km. yol yaptım.Kesin bir denemedir depoda gaz bitti ve benzine alıp o şekilde gaz almaya gittim.ve tekleyip stop edinceye kadar kullandıktan sonra hesap 0,0884 lt./ km de yaptı. :D
Bana bu fiyatta fazla geliyor bakalım neler yapacağım diye düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti ozantavsan » 04 Şub 2011, 14:38

Hasan , banda fazla geliyor .Bende ne yapacağımı düşünüyorum.
Pazar günü subap ayralarımı gözden geçireceğim.3 haftadır yağmur vardı.Bu pazar 14 derece güneşli görünüyor.
LPG ayarınıda cihazda yaptırdım.Daha önce aynı yerde daha uzun süreli işlem ile güzelce yapmıştı.Bu sefer baştan savma gibi geldi.

Senin subap ayarın nasıl ? 0,20 mi.
Ben şimdi 0,25 mm yapsammı diye düşünüyorum ? Senin fikrin nedir ?

Aklıma gelen diğer şeyse şu ; havalandırma termostatı iptal ederek hava ağzını tam açtık.Acaba bir miktar kıssammı ?
Aklıma başka birşey gelmiyor ,bunların dışında.

Ateşleme sistemim yeni
Baskı balatam yeni
motor yağım yeni
hava filitrem , yağ filitrem yeni

Bencede 20 TL'ye 100 km yapabilmeliyim.Yapamassam lpg kullanmanın ne anlamı kalır ???
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 04 Şub 2011, 15:06

ozantavsan yazdı:Hasan , banda fazla geliyor .Bende ne yapacağımı düşünüyorum.
Pazar günü subap ayralarımı gözden geçireceğim.3 haftadır yağmur vardı.Bu pazar 14 derece güneşli görünüyor.
LPG ayarınıda cihazda yaptırdım.Daha önce aynı yerde daha uzun süreli işlem ile güzelce yapmıştı.Bu sefer baştan savma gibi geldi.

Senin subap ayarın nasıl ? 0,20 mi.
Ben şimdi 0,25 mm yapsammı diye düşünüyorum ? Senin fikrin nedir ?

Aklıma gelen diğer şeyse şu ; havalandırma termostatı iptal ederek hava ağzını tam açtık.Acaba bir miktar kıssammı ?
Aklıma başka birşey gelmiyor ,bunların dışında.

Ateşleme sistemim yeni
Baskı balatam yeni
motor yağım yeni
hava filitrem , yağ filitrem yeni

Bencede 20 TL'ye 100 km yapabilmeliyim.Yapamassam lpg kullanmanın ne anlamı kalır ???


Ayrıca LPG ayarı yapılırken şu lpg filitresinide değiştirelim dedim.Kimbilir lpg sistemi takıldığından bu yana kimse değiştirmemiştir dedim.USta : gerek yok deyip oralı bile olmadı.Nasıl bir iştir bu ya.Neden değiştirmek istemiyor.
Acaba kendim nasıl temizlerim.Daha önce lpg valfinin üst plastiğini çıkartıp bakmıştım.Neresinin söküp bakacağımı anlamadaım.Kapağı kapattım.Bunu temizleyen varmı ? Daha önce bir arkadaşımız temizlemişti diye hatırlıyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti 45sardes » 04 Şub 2011, 15:13

En son benim arabama 20 25 supbap ayarı yaptırdım.Ve avans ayarını ayarlattım fazla avans vermiş usta subap ses yapıyordu tekrar ayarlatıp avansı düşürüp sesi kesti. Benim hava filtrem de zaten senin son yaptığın gibi manifolt üstünden nefes alıyor.çok kolay olarak termostat kelebeğine dışardan uzun vida atarak sabitlemişti usta.
Benim sana acizane tavsiyem subap ayarını yaptıktan sonra gaz ayarını kendin yapman ben formda bir arkadaşın yazısını okumuştum.işte işin püf noktası o anlatayım bakır vida ve siyah plastik vidayı stop etmeyecek kadar sıkıp aracın rölentisini karbüratörden ayarlamak rölentiyi tutturduktan sonra aracın 3000 devirlerde güzel çalışabildiği yerde bu siyah plastik vidayıayarlamadan geçiyor. Ben böyle yaptım.oldu:D :D
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti ozantavsan » 04 Şub 2011, 15:40

bahsettiğin bu siyah plastik vida karbüratöre gelen gaz borusundaki vanamı ?
Eğer oysa bu ayarla aracın çekeceği maximum gaz biktarını ayarlıyoruz.
Bakır vida ise aracın çalışmasındaki gaz rolanti.

Şimdi işi şöyle ele alırsak.
----------------
Gaz ayarında yakıt ve hava karışımı cihaz ile ayarlandı.
Bakır saplı vida ilede rolantisi ayarlandı.
Eskiden ayarda önce gaz borusu üzerindeki gaz miktarını ayarlayan vanayı kısarlar ,sonra açarlar ve hava yakıt karışımını emisyon değerine göre ayarlardı.Bu sefer gaz vanasına hiç dokunmadı sanırım.
Bu ayarlar sonrası geriye LPG yarını kendim yapmaya kaldı.Onunla fazla uğraşmadım bugüne kadar.ARaç çekmiyor gitmiyor diye 10 ay önce lpg ayarını bızıklayıp durmuştum.Bu seferde araç çekmiyor ,tekliyor ,egzostan patırtı yapıyor canım sıkılıyordu.Şimdi motor ile ilgili olması gereken bakım ve ayarları yakaladık ,desene lpg'yede bir el atmalıyım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 05 Şub 2011, 10:33

Kısa mesafe kullanım nedeniyle sarfiyat değeri bu kada olabilirmi?

Arabayala işe gidersem ev-iş arası 2 km ( 2 yerde trafik ışığı var )
Akşam Eve dönüp (2 km) 1 saat sonra 6 km'lik yola gidiyorum. (5 yerde trafik ışığı var.Yeşil dalga yakalamaya özen gösteriyorum.Yolun çoğu çarşı içi hızlı gidemiyorsun)
30 dakika gittiğim yerde bekliyorum sonra 6 km eve dönüş.(aynı yol)

bunun dışında pazar günü çıkarsam 10-15 km yol yapıyorum şehiriçi.


----------------------------
Gerçi yazında aynı mesafe güzargah ama en azından motor sıcak oluyor.

Sarfiyat için başka fikri olan varmı?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti aleko » 05 Şub 2011, 11:19

ozantavsan yazdı:Kısa mesafe kullanım nedeniyle sarfiyat değeri bu kada olabilirmi?

Arabayala işe gidersem ev-iş arası 2 km ( 2 yerde trafik ışığı var )
Akşam Eve dönüp (2 km) 1 saat sonra 6 km'lik yola gidiyorum. (5 yerde trafik ışığı var.Yeşil dalga yakalamaya özen gösteriyorum.Yolun çoğu çarşı içi hızlı gidemiyorsun)
30 dakika gittiğim yerde bekliyorum sonra 6 km eve dönüş.(aynı yol)

bunun dışında pazar günü çıkarsam 10-15 km yol yapıyorum şehiriçi.


----------------------------
Gerçi yazında aynı mesafe güzargah ama en azından motor sıcak oluyor.

Sarfiyat için başka fikri olan varmı?


hocam senin sarfiyat gayet normal... şehiriçinde motor ısınına kadar sen zaten varmak istediğin yere varmış oluyorsun... motor soğuk olduğunda sarfiyat haliyle fazla oluyor. eğer kafanda soru işareti hala varsa gaz tam bittiğinde git bi lpg istasyonuna 5 tl lik gaz koy... onunla hiç durmadan gaz bitene kadar git... eğer 5 tl lik gaz ile 23-30 km arasında bir km yapıyorsan gayet normal.. yok eğer 20 km nin altında yapıyorsan o zaman bir problem vardır...
aleko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 13 Oca 2011, 18:52
Nereden: İzmir

İleti jawacı » 05 Şub 2011, 15:48

arkadaşlar sizin aracınız ısındığında hararet göstergesi kaç derecede? yazlık kullanımda hararet müşüri 67 derecelikti ve erken fan açıyordu. sonuçtada bir hararet sorunu yoktu. kış gelince müşüri 92-88 derecelik olanla ,termostatıda 82 derecelik olanla değiştirdim. hava giriş borusunun sıcak hava giriş yeri bant ile kapalı,soğuk giriş tamamen açık. hava soğuk olduğu için hararet şehir içinde bile 90 ı bulmuyor, bunun sonucu yakıt 30 krş tan aşağı inmiyordu. ben radyatörün önünü bir karton kutu parçasıyla komple kapattım. kartonu ön panjurun arasından soktum. şimdi hararet 90 ı buluyor,fan açıyor ve su daha fazla ısındığı için gaz dönüşümü daha iyi oluyor. sonuç olarak yakıt sarfiyatı şehir içi 18 krş. 20 tl lik gaz ile 110 km.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti Teknolog_35 » 05 Şub 2011, 23:26

selam arkadaşlar bu konu muydu değil miydi tam hayırlamıyorum ama okuduğumda mantıklı geldi bende sıcak hava girişi olan kısmı komple söktüm çıkardım poşetledim depoya bıraktım birisi kola şişesinin konik tarafını hava filtresi çıkışına keserek montajlayın diye yazmıştı bende o şekil bantla kenarlarından hava almayacak şekilde kapattım sizce doğru mu yaptım yanlış mı bu işi eğer yanlışsa nasıl yapmalıyım anlatırsanız sevinirim
Teknolog_35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 16 Kas 2010, 00:12
Nereden: İzmir

İleti canfezzz » 06 Şub 2011, 17:57

Arkadaşlar forumu cepten takip ediyorum fakat yorum yazamıyorum haliyle cep olunca...Neyse öncelikle Ozan abi: Yakıtın hala çok fazla bende şuan o rakamlara yakın bi yerde seyrediyorum... ama henüz tam hesaplamadım ...aynen bende kısa mesafe kullanıyorum ve malum ankara çok soğuk .... Burada ben termostat iptali yapmadım o şekilde en son ustanın ayarladığı haliyle biniyorum ve sabahlarıda artık araç sorunsuz çalışıyor...
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti ozantavsan » 06 Şub 2011, 18:19

Bu gün Balıkesirde bahardan kalma bir gün vardı.Yaklaşık 3 haftadır sadece pazar günleri yağmur vardı.
Meterolojiyi takip ediyorum sırf pazar günü için.Bu güzel havayı fırsat bilerek tekrar subap ayarına kalkıştım.

İlk kez ayarladığımda daha rahat ayarlamıştım.Bu sefer çok zor geldi , zorda oldu.
Kafam karıştı anlayamadım bende mi bir tuhaflık vardı bugün.
Saat 12 de başladım saat 15:30'da bitirdim.
Çok titiz davrandım sanırım ,ayarla kontrol et ,hepsine bak ayarla.
Soğuk motor 0,20 yaptım yine.
İçimde şüphe kalmadı en azından hepsini tek tek kontrol ettim.

Biraz subap sesi vardı ayar öncesi.Benzine alonca daha belli oluyordu.

Bugünkü ayar ile ne hikmetse benzinde daha az ses geliyor.LPGde birazcık artıyor.
Ama ayarlamadan öncekinden ses az , tiz ses değil senfoni ,rahatsızlık vermiyor.

Ayar yapmadan önce bir kontrol edeyim subap boşluklarını dedim.0,20 sentil girmedi.
Ayarlar sıkmış .

Radyatörün önünede karton koydum .Yanlardan biraz açık yer bıraktım.

Hava alma borusu biraz sallanıyordu.Onuda yerine tam oturttum.
Benzinde çalışırken hava borusunu sıktım sıktım aracın çalışması değişmedi.Eskiden nasıldı hatırlamıyorum.
Hava alan yerde yok eminim.Hatta lpg borularının karbüratöre girfiği yerleride ısıya dayanıklı conta ile kapladım.

Teyple uğraşırken kısa devre yaptım.Korna çalmıyor , 4 lü ikaz yanmıyor ,sellektör yapmıyor.
Sigortalarıda ölçtüm hepsi sağlam çıktı , bu nasıl iş.Fikri olan varmı ,hangi sigorta bunları çalıştırıyor.

LPg depo boştu ,gittim 10 TL lpg aldım.2,29 Tl litresi.
Bakalım bir fark daha yaratabilecekmiyiz?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti 45sardes » 06 Şub 2011, 21:25

Ozan benca senin subap sesi avans fazla olmasından olabilir.Aynı şey benim başıma geldi avansı düşürünce narmale döndü kesin diyorum bundandır.Benzinde subap sesi fazla gazda az olur.
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti ozantavsan » 07 Şub 2011, 14:55

Hasan ,geçenlerde sanayiye gidince avansı kontrol ettirmiştim.Avansın iyi olduğu söylendi.

Daha öncesinde tabanca ile ayarlatmıştım.Sonra bu ayarlı kısma bir çentik attım.Birgün azaltıp yükseltip denedim.
Azaltınca aracın çekişi düşüyor , hantallaşıyor.Kendimde kabahat ararsam eğer ,sanırım milim milim işlem yapmak gerek.
Ben motor sesinde azalma olmaya başladığında bırakıp denemiştim.
hala ustanın ayrladığı şekilde duruyor.Ayarlamadan önce kontrol edip avans fazla +5 derece deyip +4'e ayarlıyorum demişti.

Şu avans ayarı ile ilgili bilgisi deneyimi olan varsa yazsın.Daha önce bu konu konuşulmuştu.
Avansı düşürürsek veya yükseltirsek ,bunun yanında başka değiştirmemiz gereken ayar varmı ?
Mesela rolanti ayarı gibi.
Şehir içi kullanıyoruz zaten en fazla 50 km hız, düşük devirlerde seri olası için ne yapmalı ?
Yakıt sarfitayına çok etki ediyormu ? Malum ateşleme ile ilgili
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 07 Şub 2011, 22:05

Avansı düşürdükten sonra aracın çekişinde düşme oldumu?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti 45sardes » 08 Şub 2011, 07:56

Benim arabanın avansı fazlaydı heralde düşürünce herşey randumana girdi özellikle subap sesi hat safadaydı şimdi bile biraz ses var çok az dağa düşmesi lazım.Avans ayarı hakkındaki bilgileri bende merakla bekliyorum.
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir