Favoritim tekliyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favoritim tekliyor

İleti ysnerd » 25 Oca 2011, 17:29

Merhabalar,
1994 model skoda favorit 135 lx araca sahibim. Forumda benimle aynı problemi yasayan varmı diye gezindim bulamayınca sizlerden yardım istiyorum.

Aracım hem benzen hemde lpgde duşuk gaz ve seyirde surekli tekliyor (2500devire kadar). bu tekleme 1den 5.vitese kadar tum viteslerde var. Ama araca biraz yuklenin yuksek gazla ilerleyince tekleme ortadan kalkıyor.
Busdurumun sebeplerini ve özellikle İskenderunda bildiğiniz favo ustası varsa bilgilendirirseniz çok memnun kalırım...
saygılarımla
 
1994 Skoda Favorit 135 Lx
"Şimdilik Pişman değilim"
Kullanıcı avatarı
ysnerd
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 25 Oca 2011, 17:20
Ad Soyad: Yasin Doğan
Nereden: Hatay
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti ozantavsan » 25 Oca 2011, 17:49

Öncelikle ateşleme sistemini gözden geçir.

İndüksiyon bobini
Buji kabloları
Bujiler
Distribütör kapağı
Tevzi makarası.
--------------
Özellikle ditribütör kapağını çıkart içini kontrol et ,çatlak olup nem alıyormu.Nemliyse güzelce kurut.Dene.
İçi nemliyse yenisi ile değiştir.
Tevzi makaranda sorun varsa değiştir.Ben ford araçlara ait olanı taktım daha sağlam .

Bunların haricinde yüksek hızda yapmıyor demişsin bu beni biraz düşündürdü.
Yİne ateşlem gibi geliyor.Ama hava filitrenide kontrol et ,araç rahat hava alıyormu ?
Aklıma gelen olursa belirtirim yine..


Şunuda dene..

Araç çalışırken distribütör kapağındaki buji kablolarını teker teker çıkar.Çıkar derken indüksiyon bobininden gelen kabloya dokunma o çıkmayacak.Diğer kablolardan birini çıkar motorun çalışmasında değişik olmalı , çıkardığın kabloyu ditribütör kapağından söktüğün yuvaya yaklaştırınce ark atlamalı.sonra söktüğün kabloyu yerine tak.Bu işlemi 4 buji kablosunada uygula.Söktüğünde motorun çalışması değişmiyorsa söktüğün o buji kablosuna bağlı buji ateşleme yapmıyordur.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ysnerd » 25 Oca 2011, 18:30

sayın "ozantavsan" cevap ve ilginiz için ç.ok tesekkur ederim. ama maalesef o dediklerinizi yapacak motor bilgim yok.. en iyisi ustaya gidip sizin yazdıklarınızı ona gostermek..

bu arada tekrarlıyorum ama iskenderun ve hatay bolgesi iyi bir skoda ustası bilen varsa benimle paylaşırsa sevinirim.
1994 Skoda Favorit 135 Lx
"Şimdilik Pişman değilim"
Kullanıcı avatarı
ysnerd
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 25 Oca 2011, 17:20
Ad Soyad: Yasin Doğan
Nereden: Hatay
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti mustklc » 25 Oca 2011, 18:51

sıkıntın bujilerde. değiştir geçer.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti emo338 » 25 Oca 2011, 20:32

subapların ayarsız ......
emo338
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 26 Kas 2010, 22:31
Ad Soyad: emrah kucus
Nereden: Adana
Arabanız: 94 formen lx

İleti labrador » 25 Oca 2011, 23:42

mustklc yazdı:sıkıntın bujilerde. değiştir geçer.

hemşerim süpersin! sorunu tespitin çözümün. sanki araba biliyor gibisin.
Kullanıcı avatarı
labrador
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 192
Kayıt: 30 Kas 2010, 19:10
Ad Soyad: habip kahraman
Nereden: Kayseri
Arabanız: skoda octavia 2015 elegance tdi

İleti mustklc » 25 Oca 2011, 23:51

eski aracımla yaşamadığım problem kalmadı burda da defalarca yazdım.

bir tek motoru elime almadım onla :?
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti ysnerd » 25 Oca 2011, 23:54

distributor, buji, subap hangisi be hocam.... benim kafam bayagı karıştı be ya....
desenize bu ariza madden manen bayagı bir yoracak beni...
1994 Skoda Favorit 135 Lx
"Şimdilik Pişman değilim"
Kullanıcı avatarı
ysnerd
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 25 Oca 2011, 17:20
Ad Soyad: Yasin Doğan
Nereden: Hatay
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti zurna1788 » 25 Oca 2011, 23:56

ysnerd yazdı:distributor, buji, subap hangisi be hocam.... benim kafam bayagı karıştı be ya....
desenize bu ariza madden manen bayagı bir yoracak beni...

hocam 2 ihtimal var. 1.si bujiler. 1. si ise subap ayarı. bunlardan başka birşey daha var ama onu söylemeye dilim varmıyor. yinede içimde kalmasın. silindir kapak contası... bunları tek tek deneyecek ustalar yapacak birşey yok.
Var olduğun için değil,hayallerin ve hedeflerin için yaşa...
Kullanıcı avatarı
zurna1788
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1103
Kayıt: 20 Haz 2009, 11:53
Ad Soyad: Em-Ka
Nereden: Adana
Arabanız: Skoda Fabia 2001 68 hp ( SATILDI )

İleti ysnerd » 25 Oca 2011, 23:59

en kötü senaryoda
1. maliyetim ne olur,
2. bu işlemler sonrası aracımın randımanı nasıl olur eğer bayagı problem yasayacaksam hiç ugrasmayayım.
arabayı alalıda 2 hafta oldu bayagıda ısınmaya baslamıstım ya...
1994 Skoda Favorit 135 Lx
"Şimdilik Pişman değilim"
Kullanıcı avatarı
ysnerd
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 25 Oca 2011, 17:20
Ad Soyad: Yasin Doğan
Nereden: Hatay
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti ozantavsan » 26 Oca 2011, 00:22

Hemen kötü düşünmeyin.Çözüm muhakkak vardır.Anlayan birine gösterin varsayımlarla kendinizi korkutmayın.
ben alalı 10 ay oldu.Araştıra araştıra burada paylaşa paylaşa artık kendimiz çözüyoruz sorunlarını.Forumdaki mesajları okursanız çok büyük bir sorun gibi görünen olayın çok basit çözümleri olduğunu görürsünüz.
Arabanızdan soğutmayın kendinizi , inanın çok güzel ve dayanıklı arçlar bunlar.
Bir çok kişi aracıyla sorun yaşar , araçtan soğumayın.HEr sorunun bir çözümü vardır.Aracın bir yerinde sorun var çözdürdümü düzelir.Kendimiz bile hasta olmuyormuyuz.Böyle düşünün , anlayan bir usta baksın çözer.Tanıdık usta yoksa civarınızda sanayi varsa bir dolaşın sorun araştırın.Sorununuzu anlatın , güvenirseniz yaptırın.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ysnerd » 26 Oca 2011, 10:02

cevaplarınız için tesekkurler, Bugun bir sanayiyi dolaşayım bakalım.. umarım sadece bujilerle iş çözülür.. Bu arada eski aracımın buji takımını 35 tl ye değiştirmiştim bunlarınkide aynıdır herhalde? bu arada "ozantavsan" benim aracımda 94 model favorit... sen memnunmusun.. aldığın fiyat çok özel değilse paylaşabilirmisin :) ben 5750 verdim.. selamlar
1994 Skoda Favorit 135 Lx
"Şimdilik Pişman değilim"
Kullanıcı avatarı
ysnerd
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 25 Oca 2011, 17:20
Ad Soyad: Yasin Doğan
Nereden: Hatay
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti ozantavsan » 26 Oca 2011, 10:18

94 favorit GLx 6200'e aldım 10 ay önce.

LPG BRC kit simit depo
Merkezi Kilit var
Camlar Otomatik
Temiz sorunsuz araç.
Birkaç aylık araştırmada bulabildiğim tek araç.Diğerleri için yol bile katettim ama hurda gibi çıkmışlardı.

Aracımdan memnunum.Aracının motorunda bir sorun yoksa hiç korkma.Dediğim gibi çok dayanıklı ,emektar araçlar.
Çıkan problemler kolay halledilebiliyor.Parçalar gayet ucuz.
indüksiyon bobini + distribütör kapağı + tevzi makarası + buji kabloları + 4 adet buji 75 TL tuttu.Yeni değiştirdim.
Yeni aldım demişsin bence bunları öncelikle değiştir.Bunlar çok önemli.Bunlarda aksaklık oldumu ateşleme sekteye uğrar.Yakıt fazla olur ,araç tekleyebilir ateşleme sorunsuz olacakki içerideki hava yakıt karışımı ateşlensin ve güce dönüşsün.

Öncelikle bujilerini BRISK D15YC al.Bu buji aracımızın orjinal bujisi 0,7 mm tırnak aralığı var.Israrla bunu seçmeni istiyorum.Sanayide hemen Bosch FR8DC olur diyeceklerdir.Bosch kullanacaksan FR7DC veya 6DC olmalı.
Ben ısrarla parçacımdan Brisk D15YC aldım , altık - derece soğukta bile tek marş lpg ile çalışıyor.Bosch FR8DC ile böyle değildi.

Önce ateşleme sistemini kontrol ettir.
Aracın bakımlarını ihmal etme.Hemen hemen her 5000 km'de şunları değiştir.

Hava filitresi
Benzin Filitresi
Yağ Filitresi
Aracın motor yağı
Bujiler
Ve kışa girerken antifiriz kontrolü gerekirse takviyesi.

bunlara dikkat edersen daha yıllarca binilir bu arçlara.

Sen kontrollerini yaptır yine görüşelim.HEr konuda sorabilirsin yardımcı olurum.
Unutmadan havalandırma borusu içindeki termostatıda kontrol ettir.Forumda başlığımız var onu incele.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 26 Oca 2011, 11:36

ozantavsan yazdı:Öncelikle ateşleme sistemini gözden geçir.

İndüksiyon bobini
Buji kabloları
Bujiler
Distribütör kapağı
Tevzi makarası...

Tüm bunlardan başka; distribütörün içerisinde manyetik bobin dedikleri bir parça var. üzerine saç telinden daha ince bakır kablolar sarılıdır. Bu parçadaki kablolarda kopmalar olmuşsa, dediğin gibi belirli devirlerde tekletiyor motoru ancak o belirli devirlerin üzerine çıkınca da bir sorun kalmıyor. Yalnız her ustayım diyen o bobini değiştiremez. Takarken zarar vermeden takmalılar. Distribütörü hemen hemen tamamen dağıtmaları gerekiyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ysnerd » 26 Oca 2011, 15:16

bilgilendirme için teşekkürler, ustaya gidip sizin dediğiniz duzenlemeleri yaptıktan sonra duzelmeler varsa sizlerle paylaşacağım...
1994 Skoda Favorit 135 Lx
"Şimdilik Pişman değilim"
Kullanıcı avatarı
ysnerd
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 25 Oca 2011, 17:20
Ad Soyad: Yasin Doğan
Nereden: Hatay
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti alwaysloser » 26 Oca 2011, 15:48

abimin kafa baya karışmıştır her kafadan bir ses çıkmış :D
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti ozantavsan » 26 Oca 2011, 16:01

Çıkan her ses aynı noktayı belirtiyor aslında ; ateşleme sistemi .Kafa karıştıracak bir durum yok.
Aracı aldığımda bende böyleydim.Ne nedir ? neden böyle ? nasıl çözülür ? diye sorar durudum ,kızardım .
Hele lpg ile ilgili bir sorunum vardıki lpgyi sökeceğim diye veryansın etmiştim forumda.
Ama sanayide çözdüler çok basit bir bobin ve 20 lira tutmuştu.4 ay gezmediğim lpg ustası kalmamıştı.
Sonunda biri sprunu tespit ettide kurtuldum.Sorunlarımız araçtan değil , arkadaşımızda alışır arabanın içini dışını öğrenince.Neyseki forumumuz var her şeyi paylaşabiliyoruz.Ya olmasaydı ????
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti mustklc » 26 Oca 2011, 21:58

subap mupab uğraşma bujileri değiştir kurtul 30 tl tutmaz. bujilerden sonra bobine baktırırsın o da 50 tl tutmaz. eğer hala düzelmedi ise, favolarda varsa buji kablosuna baktırırsın o da 60-70 tutmaz. daha da düzelmezse sat gitsin
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir