cikle tertibatı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

cikle tertibatı

İleti ramazanünlü » 28 Oca 2011, 15:11

arkadaşlar ben dün gece karburatörü söktüm ve cikle tertibatını komole cıkardım kelebegi falan kalmadı ve kelebegi tutan o milide cıkardım ve o milin yerinide slikonla kapattım yani sizin anlıcanız şimdi cikle yok ordan su ısıtma tertibatınıda manifottan gelen hortumu cıkardım ve aşagıdan gelen hortumu direk oraya bagladım zaten manifolttan cikleye ordan aşagıya gidiyordu cikle tertibatını sökünce aşagıdan gelen hortum oraya giriyor zaten araştırmalarıma göre ciklenin gazda bi fonksiyonu yokmuş tam tersi zararı oluyormuş bende gazda binecegim icin bunu söktüm yanlız yetiştiremedim calıştırmaya bir iki şey kaldı takılacak bu konuda bilgisi olanlardan fikir alayım
 
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 28 Oca 2011, 15:15

Ramazan , benzinde çalıştırdığımda otomatik jikle devrede 1500 devirde başlıyor.
GAzda ise 800 devir rolanri başlıyor.
Bu hava borusu termostat iptali yapınca bu şekle döndü.İptal öncesi lpg'de 1500-2000 gibi başlıyor uzun sürede düşmüyordu.Bu aslında motor tarafı sıcak hava çekmektendi.Forumda paylaşmıştım biliyorsun.
Benzinde çalıştırınca sorun çıkmasın.
Benim jikle ile sorunum yok artık , az hava nedeniyle zengin karışıma geçtiği için rolanti yükseliyor , bende bunu jikle devreden çıkmıyor , takılı kalıyor sanıyordum
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 28 Oca 2011, 16:25

ozantavsan yazdı:Ramazan , benzinde çalıştırdığımda otomatik jikle devrede 1500 devirde başlıyor.
GAzda ise 800 devir rolanri başlıyor.
Bu hava borusu termostat iptali yapınca bu şekle döndü.İptal öncesi lpg'de 1500-2000 gibi başlıyor uzun sürede düşmüyordu.Bu aslında motor tarafı sıcak hava çekmektendi.Forumda paylaşmıştım biliyorsun.
Benzinde çalıştırınca sorun çıkmasın.
Benim jikle ile sorunum yok artık , az hava nedeniyle zengin karışıma geçtiği için rolanti yükseliyor , bende bunu jikle devreden çıkmıyor , takılı kalıyor sanıyordum


seninki baya düzelmiş bak buna sevindim zaten ben cikleyi devre dışı bırakmıştım ozan hani bi laf vardır ozan bilirsin boş oturup durmaktansa uyuz olup kaşınmak iyidir diye hanım mesai ye kalmış bende boş boş oturuyordum aklıma nerden geldi bilmiyorum cikleyi sökmek geldi işte olay bu söktüm şimdi bakalım bi denicem nasıl olacak tabi dedigin dogru yani olurya bi zaman gelir benzinde calışrırmak istersek ne olacak demi ozamanda bu cikle havanın girişini kasmıyomu hava deligini kapatır calıştırırız [ozan luzumsuz olanlarını cıkartıyorum ben ] cıkarmayı falan deneme sakın ozan ben cıkardımda bakarsın olmassa geride takabilirim . benim karbüratör ac kapa artema oldu
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 28 Oca 2011, 16:44

bence tak senin onu geri ,bizim iptali yap .Bak keyfine.Şimdi saat gibi çalışıyor benimki ,yakıtta düştü.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 28 Oca 2011, 16:59

ramazanünlü yazdı:...bakarsın olmassa geride takabilirim...

ozantavsan yazdı:bence tak senin onu geri ,bizim iptali yap .Bak keyfine.Şimdi saat gibi çalışıyor benimki ,yakıtta düştü.


Jikleyi yerine takıp tekrar fabrika ayarlarında çalıştırmak o kadar zor ki. Keşke çıkartmasaydın. Ben 2-3 sene kadar uğraştım o jikleyle. Linkten bakabilirsin:
viewtopic.php?f=4&t=806&p=8144#4818
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sainz » 28 Oca 2011, 17:01

ozantavsan yazdı:bence tak senin onu geri ,bizim iptali yap .Bak keyfine.Şimdi saat gibi çalışıyor benimki ,yakıtta düştü.

Be de iptal ettiğimde, jikle gayet düzgün çalışmıştı. Ozan senin dediğin gibi o kapakla jiklenin gizemli bir bağlantısı var.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 28 Oca 2011, 17:12

Aslına bağ yokta şöyle birşey var Uğur.
HAva termostatı devrede olduğunda sıcak hava emiliyor ve oksijen oranı düşük.Bir nevi hava almanın önünü bantlama gibi.
Böyle durumda araç zengin karışıma kayıyor ve devri yükseltiyor , biz jikle sanıyoruz.
İptal edince hava yakıt karışımı dengeye gelerek devir ve rolanti normale dönüyor.
LPG kullanımında jikle pek farkedilmiyor.Kışınsa hava termostatı nedeniyle suçu jiklede sanıyoruz.
Benzinde iptal öncesi ve sonrası pek fark yok.Jikle devrede.İptal öncesi sadece zengin karışım nedeniyle jikle devrine birde bu yük biniyor.Jikle yine uzun devrede diyoruz.

Şu an lpg soğuk motor ilk çalıştırma 800 devir.ÇAlışmada sıkıntı yok.Motor yersiz stop etme yok.Bazen rolanti 800den aşağı düşermiş gibi oluyor ama araç stop etmiyor ,sıkıntı yapmıyor.O arada gayri ihtiyari çok hafif gaz verilebilir.Motor ısınınca bu da yok oluyor.

Benzinde ise ilk çalıştırma 1200-1500 devir arası kısa bir mesafe sonrası gaza anlık yüklenince jikle devreden çıkıyor.Demekki bu hava termostat iptali sonrası araç normale dönüyor , zengin karışım ortadan kalkıyor ,jikle zaten görevini her zaman yapıyor.HAydi hava termostatlarımızı kontrol edelim ,rahat edelim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti canfezzz » 28 Oca 2011, 19:09

Benim araç şuan senin aracın eski hali bakalım ne olacak ozan abi bende sonuç bende bunu merakla bekliyorum...
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti canfezzz » 28 Oca 2011, 19:49

Arkadaşlar bakalım sbah araç nasıl çalışacak buda çok önemli ben benzinde çalıştıracam geceden benzine çekecem eve varmadan sabah kolayca ve güzel şekilde çalışırsa ne mutlu :D yok çalışmazsa çilelere devam....:( artık gazda çalıştırmaktan geçtim 72 lik mutlu aküye 2 defa şarj bastırtık bu yüzden gazda benim araba sabah en az 7-10 sniye marş basmadan çalışmıyoda:(
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti ramazanünlü » 29 Oca 2011, 09:35

canfezzz yazdı:Arkadaşlar bakalım sbah araç nasıl çalışacak buda çok önemli ben benzinde çalıştıracam geceden benzine çekecem eve varmadan sabah kolayca ve güzel şekilde çalışırsa ne mutlu :D yok çalışmazsa çilelere devam....:( artık gazda çalıştırmaktan geçtim 72 lik mutlu aküye 2 defa şarj bastırtık bu yüzden gazda benim araba sabah en az 7-10 sniye marş basmadan çalışmıyoda:(


eger gaz fazla acıksa araba zor calışır buna kısaca bogulma deyebiliriz bunu şöyle acıklayabilirim motora ilk hareketi vermek icin kontagı cevirince belli bi miktar gaz verir egerki bu fazla olursa bogulur motor zor calışır ama calışır eger az olursa hic calışmaz bilmem anlatabildimmi
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 29 Oca 2011, 09:49

Muhammed , Ramazan'ında dediği gibi gaz fazla olursa zor çalışabilir.
Gaz fazla ,hava az olursada.Hava Termostat iptali yaptınmı ? İptal sonrası benzindede çok rahat çalışıyor.
Benimde aynı sorunum vardı.Bujileri Brisk D15yc 0,7 mm tırnak aralıklı takıonca tek marş anında çalışır oldu.
Tabi ben diğer ateşleme elemanlarınıda değiştirdim.
(indüksiyon bobini,buji kabloları,distribütör kapağı,bujiler,tevzi makarası)
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir