su konulan kabın kapağından su

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

su konulan kabın kapağından su

İleti emo338 » 28 Oca 2011, 22:05

arkadaşlar benım formenın su konulan kabın kapağından su atıyır yukarıya basıncla bunun nedenı ne olabılır kapağı değitirmeme rağmen hala devam edıyıor maximum cızgısıne kadar gelen su mınımum cızgısıne kadar ınıyor ve ondan sora asla atmıyıor bu sudakı dengesı basınc ne olabılır vede cozumu nedır sımdıden tesekkurler .......
 
emo338
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 26 Kas 2010, 22:31
Ad Soyad: emrah kucus
Nereden: Adana
Arabanız: 94 formen lx

İleti emo338 » 28 Oca 2011, 22:06

sunuda belırtıyım radyatoru ve kalorofer radyatorunu yenı değiştirdım ve bu sorun meydana geldı .....
emo338
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 26 Kas 2010, 22:31
Ad Soyad: emrah kucus
Nereden: Adana
Arabanız: 94 formen lx

İleti firarim19 » 28 Oca 2011, 22:31

Hava yapmış olabilir, Bunun dısında üst kapak contası eskiyince de böyle şeyler oluyor.
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti SKODA 135 » 29 Oca 2011, 09:56

Hava var demektir. Bu da iki şekilde olur, ya conta yanıktır yada sistemde havavardır. (Antifriz değişirken tam havası alınmadan kapakların kapanması gibi)
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti ozantavsan » 29 Oca 2011, 10:00

Geçen bende denedim.KAbın kapağını açtım , elimle gaz teline asıldım.Su kabında birazcık hareketlenme oluyor ama kapaktan dışarı su taşmıyor.
Bu normal demekmi?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKODA 135 » 29 Oca 2011, 10:08

ozantavsan yazdı:Geçen bende denedim.KAbın kapağını açtım , elimle gaz teline asıldım.Su kabında birazcık hareketlenme oluyor ama kapaktan dışarı su taşmıyor.
Bu normal demekmi?


Evet normal çünkü gaza basınca devir-daim pompası o an daha fazla tazyik yapıyor.
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti 45sardes » 29 Oca 2011, 11:18

Bence kapak conta yakmıştır.piston basıncını su kanallarına veriyor olabilir.yağını kontrol etmeni tavsiye ederim.Bir bak bakalım.
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti okansazak » 29 Oca 2011, 13:52

kardeşim aynı problem bende de vardı suyu ordan dışarı atıp sonra su seviyesi aşağı iniordu.. gittim yaptırdım conta yakmış basıncı su kanallarına veriyormuş değiştirdik hatta üst kapağı komple subablarla beraber değiştirdim mukemmel oldu ne su eksiltme ne yağ eksiltme nede hararet hiç bişe yok istiyosan 2.viteste 80e daya arabayı 1gram subab vurması da yok umarım hava vardır ama sanmıyorum çünkü bende hava vardır diye çok uğraşmıştım fakat conta yanıkmış... conta da su kanalı yanık olduğu için yağa su karıştırmıyordu...
okansazak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Arl 2010, 15:22
Ad Soyad: Okan SAZAK
Nereden: İzmir
Arabanız: Favorit 1

İleti syossett » 29 Oca 2011, 15:21

Benımde acaip su eksiltmeye başlamıştı usta bana ford un su hazne kapağından al dedi. Aldım 15 tl bayıldım deişen bişey olmadı :( bir kac gun sonra aşırı su eksiltmeye başladı bujilerde hep su vardı tekleme yapıyordu. Sonuç = üst kapak contası :S uğraşmadım sattım .. Şimdilerde forman yada felicia combi bakıyorum. Umarım sizdeki sorun o değildir.Bir de şunu öğrendim, ust kapak contası deformasyonu çatlaması yada yanması her neyse illa hararet yapılacak diye bir kaide yokmuş. Zamanla ve sureklı lpg kullanmaktan da oluyormuş. Gecmiş olsun ..
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti okansazak » 29 Oca 2011, 15:30

ust kapak contası deformasyonu çatlaması yada yanması her neyse illa hararet yapılacak diye bir kaide yokmuş. Zamanla ve sureklı lpg kullanmaktan da oluyormuş.

>>> Aynen katılıyorum.. Şahsen benim üst kapak contası hararetten dolayı değişmedi... Sürekli Lpg ile kullanıldığı için ve zamanla deforme olduğu için değişti...
okansazak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Arl 2010, 15:22
Ad Soyad: Okan SAZAK
Nereden: İzmir
Arabanız: Favorit 1

İleti syossett » 29 Oca 2011, 17:39

Ne olursa olsun skodalar emsallerine göre gercekten en avantajlı arabalardır yerli bir arabada da üzt kapak değişimi, taşlanması vs aynı fıyattır ama skodalarda en az 2 misli ömürlüdür.. O kadar da olsun yani 5-20 yıllık arabalarda 8-)
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti sainz » 31 Oca 2011, 14:33

Ben o kapağı dağıtıp içerisindeki suyun dolaşacağı ufak kanalları iyice temizleyip tekrar yerine taktım ve artık hiç bir şekilde su atmıyor. Sanırım zamanla tıkanıyor o kanallar ve hararet yükseldiğinde azar azar buhar olarak atamıyor suyu ve iç basınç iyice arttığı için bu sefer düdüklü tencere misali suyu atmaya başlıyor.

Contada sıkıntı varsa, o ayrıca irdelenmeli bana kalırsa.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ramazanünlü » 01 Şub 2011, 20:15

sainz yazdı:Ben o kapağı dağıtıp içerisindeki suyun dolaşacağı ufak kanalları iyice temizleyip tekrar yerine taktım ve artık hiç bir şekilde su atmıyor. Sanırım zamanla tıkanıyor o kanallar ve hararet yükseldiğinde azar azar buhar olarak atamıyor suyu ve iç basınç iyice arttığı için bu sefer düdüklü tencere misali suyu atmaya başlıyor.

Contada sıkıntı varsa, o ayrıca irdelenmeli bana kalırsa.


sainz dagıttım derken bakımınımı yaptın yani eger öyleyse söylede neler gerekiyor şuna birde ben bakayım
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 01 Şub 2011, 23:24

bu üst kapak neresidir ,bende bilmiyorum ne söyleyeyim ?
Bir resmini koysak.
Ayrıca motor üst kapağını belli bir tork ile tork anahtarı ile sıkmak gerekmiyormu?
NAsıl bileceğiz bu torku , anahtarı nasıl birşey.Biraz daha anlatabilirmisiniz?
Benim araca 2004 veya 2006 yılında lpg takılmış sanırım , üst kapak contası durumunu bilmiyorum.
Hararet veya olumsuz bir durum yok ,contanın durumunuda bilmiyorum.
Kontrol edilebilirmi ,sadece conta değişebilirmi?
Lpgde kullanıldığı için lpgye dayanıklı özel bir conta yoku piyasada , çelik filan ??
Sorular çok oldu kusura bakmayın.Bilgilendirirseniz sevinirim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti okansazak » 02 Şub 2011, 14:12

ozantavsan yazdı:bu üst kapak neresidir ,bende bilmiyorum ne söyleyeyim ?
Bir resmini koysak.
Ayrıca motor üst kapağını belli bir tork ile tork anahtarı ile sıkmak gerekmiyormu?
NAsıl bileceğiz bu torku , anahtarı nasıl birşey.Biraz daha anlatabilirmisiniz?
Benim araca 2004 veya 2006 yılında lpg takılmış sanırım , üst kapak contası durumunu bilmiyorum.
Hararet veya olumsuz bir durum yok ,contanın durumunuda bilmiyorum.
Kontrol edilebilirmi ,sadece conta değişebilirmi?
Lpgde kullanıldığı için lpgye dayanıklı özel bir conta yoku piyasada , çelik filan ??
Sorular çok oldu kusura bakmayın.Bilgilendirirseniz sevinirim.


ozan arkadaşım benim başımdan geçtiği için sorularına bildiğim kadarıyla cevap veriyim...

üst kapak dediğimiz pistonların üzerindeki bujilerin takıldığı kapak subablarla birlikte olan kısım

evet motor saplamaları belirli bir torkla sıkılyor. önümüzdeki günlerde gidicem aracımın üst kapağı değiştiği için belli km yaptıktan sonra gevşeme olduğu için torklamak gerekiyormuş. nasıl torkladıklarını bilgi edinip izah ederim. ama tabiki üst kapak yeni değişim için uygulanıyor bu tork.

aracında hararet, su eksiltme gibi durumlar yoksa contanın sağlıklı olduğu söylenebilir. fakat şunu da söleyebilirm contanın yanık veya deforme olması sadece hareretten kaynaklanmıyor. LPG de kullanılan araçlar belli bir süre sonra contayı deforme ediyor. contanın kontrol edilmesi konusunda bujileri söküp uçlarına bakabilirsin su varmı diye... yada en basiti aracı sabah çalıştırdığında soğukken eğer vuruntulu çalışıyorsa veyahut gaz yemeyip sabit devirde vuruntulu çalışıp sonradan gaz yemeye başlıyorsa conta zarar görmüş olabilir.
Lpg de kullanıldığı için lpgye özel bir conta yok diye biliyorum fakat usta eğer ustaysa contanın orjinalini takıyor yani piyasada 6tl ye conta var 20 tl ye de conta orjinalini takmak dayanabilirliğini artırmaktadır.

Ben aracımın üst kapağı söküldüğünde bloğun görüntüsünü gördüm ve şaşırdım resmen kurum bağlamış lpg'den kapağın da yenisini aldm subablarla birlikte tabiki contanın da orjinalini.

sadece conta değişimi oluyor tabiki... fakat conta değişiminde kesinlikle üst kapak taşlamaya gidiyor çünkü kalıntılar ve yamulmalar oluyor lakin kapak daha önceden taşlandıysa yenisini almaya mecbur kalabilirsiniz. (tabi taşlamadan taşlamaya fark olabiliyor kimi üst kapaklar 2 kere taşlamaya elverişli olabiliyor)

he şunuda sölemeliyim. benm şuan kullandığın araç ilk sahibiyiz yani babamdan kaldı 90 model:) eğer aracınızın daha önce hiç üst kapağı sökülmediyse üst kapağı tutan saplamalar var uzunca motor bloğuna kadar inen bu civataların sökülürken çürümüş olması nedeniyle kırılması da söz konusu o yüzden allah korusun gelmesin ama başa gelicek olursa işinde ehli olan ustalara emanet etmenizde çok büyük yarar var aksi takdirde kırılcak olursa çok büyük bela blok komple sökülüp tornaya gidiyor kırılan civatanın yerinden sökülmesi için ve frezede yeni diş açılıyor tabi buda astarı yüzünden pahalı oluyor aman dikkat ::S
okansazak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Arl 2010, 15:22
Ad Soyad: Okan SAZAK
Nereden: İzmir
Arabanız: Favorit 1

İleti ozantavsan » 02 Şub 2011, 14:40

Sağolasın , benim contada üst kapakta sağlam.Olumsuz durum yok ,saat gibi işliyor.
Açıklamaların sonrasında kendi adıma sevindim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti okansazak » 02 Şub 2011, 14:50

ozantavsan yazdı:Sağolasın , benim contada üst kapakta sağlam.Olumsuz durum yok ,saat gibi işliyor.
Açıklamaların sonrasında kendi adıma sevindim.


ne mutlu öleyse bende senin adına sevindim allaha cümlemizin skodasına zeval vermesin iyi günler ve iyi sürüşler diliyorum :D
okansazak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Arl 2010, 15:22
Ad Soyad: Okan SAZAK
Nereden: İzmir
Arabanız: Favorit 1

İleti sainz » 02 Şub 2011, 16:33

ozantavsan yazdı:bu üst kapak neresidir...

Burada bahsetttiğimiz, genleşme deposunun kapağı.
ramazanünlü yazdı:sainz dagıttım derken bakımınımı yaptın yani eger öyleyse söylede neler gerekiyor şuna birde ben bakayım

Kir, pas, pislik, ...vs. nedeniyle kanalları tıkanmıştı. Söküp eve götürdüm. Dip kısımdaki lastiği çıkarttım. Önce diş fırçasıyla fırçalayıp görünen ve kaba kirlerini temizledim. Sonra bir damla çamaşır suyu ve kireç sökücüyü üzerine döktüm ve biraz beklettim. Sonrasındaysa tekrar diş fırçasıyla temizledim. İç kısımda kir kalmıştı ufak da olsa. Onları da kürdanla ufak ufak itekleyerek temizledim. Tekrar yerine taktım hiçbir sıkıntı yok şu an için.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir