motor taşlama nedir

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

motor taşlama nedir

İleti ramazanünlü » 01 Şub 2011, 20:35

arkadaşlar bu kapak taşlattık falan diyorlar bu ne demek bi acıklasanızda bizde ögrensek
 
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti artrockm » 01 Şub 2011, 21:16

Kapak taşlama;

Araba hararet yapar yada üst kapak contasini yakar ve böylece üst kapak ve silindir bloğunun birleştigi nokta yamulur. Bu yamulmayi almak ve kapagi ve bloğu tam olarak birbirene yapışması için kapak ve blok tornaya alınır ve düzleme işlemi yapılır.

ikinci bir mevzu sağlıklı bir motora bizim gibi kanı kaynayan insanlar biraz daha performans vermek için silindir kapağının yatay olarak yüksekliği azaltılır.

Bunun sebebi silindir kapağındaki yanma odasinin hacmini biraz daha küçültmektir. Çünkü silindir kapağı ile blok arasina koyulan conta yüzünden silindir kapağındaki yanma odasinin hacmi biraz daha büyür ve sıkıştırma oranı düşer buda performansı düşürür.

bunun içindirki sıkıştırma herşeydir kaidesince elde fazlada para olmayinca silindir kapağı ve blok taşlanır piston sıkıştırma esnasında yanma odasına birazdaha yaklaşır ve böylece sıkıştırma artar...


Zararları varmıdır?

Tabiki vardır. Siz bu işlemi yaparak silindir kapağını taşladıktan sonra kapak zayıflar ve birkaç zaman sonra bir hararet yada conta patlaması olursa birdaha kapağı düzeltme şansınız olmaz çünkü siz o hakkı zaten kullandınız.

Teorik olarak her silindir kapağının binde kaç taşlanabileceği uzman kişiler tarafindan bilinir ama her model arabanin kapağını bilmek biraz araştırma işidir..... Bunu high performance motor yapan firmalar bilirler.
Kullanıcı avatarı
artrockm
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 32
Kayıt: 22 Oca 2011, 18:11
Ad Soyad: engin basaran
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 Comfort

İleti ramazanünlü » 01 Şub 2011, 21:36

artrockm yazdı:Kapak taşlama;

Araba hararet yapar yada üst kapak contasini yakar ve böylece üst kapak ve silindir bloğunun birleştigi nokta yamulur. Bu yamulmayi almak ve kapagi ve bloğu tam olarak birbirene yapışması için kapak ve blok tornaya alınır ve düzleme işlemi yapılır.

ikinci bir mevzu sağlıklı bir motora bizim gibi kanı kaynayan insanlar biraz daha performans vermek için silindir kapağının yatay olarak yüksekliği azaltılır.

Bunun sebebi silindir kapağındaki yanma odasinin hacmini biraz daha küçültmektir. Çünkü silindir kapağı ile blok arasina koyulan conta yüzünden silindir kapağındaki yanma odasinin hacmi biraz daha büyür ve sıkıştırma oranı düşer buda performansı düşürür.

bunun içindirki sıkıştırma herşeydir kaidesince elde fazlada para olmayinca silindir kapağı ve blok taşlanır piston sıkıştırma esnasında yanma odasına birazdaha yaklaşır ve böylece sıkıştırma artar...


Zararları varmıdır?

Tabiki vardır. Siz bu işlemi yaparak silindir kapağını taşladıktan sonra kapak zayıflar ve birkaç zaman sonra bir hararet yada conta patlaması olursa birdaha kapağı düzeltme şansınız olmaz çünkü siz o hakkı zaten kullandınız.

Teorik olarak her silindir kapağının binde kaç taşlanabileceği uzman kişiler tarafindan bilinir ama her model arabanin kapağını bilmek biraz araştırma işidir..... Bunu high performance motor yapan firmalar bilirler.


bilgi amaclı soruyorum şimdi taşlatan arkadaşlar 250 300 gibi bir maliyetten bahsediyor oysa bu kapagın yenisi bu aralarda niye taşlatmakla ugraşılıyorki burasını anlayamadım yoksa yeni alınan bir motor kapagınada bir işlem yapılıyormu ki
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti AhmetH » 01 Şub 2011, 22:26

elimde teknik bir bülten var
Opel 1.6 motorları için diyor ki ;
silindir kapak yüzeyi için izin verilen maksimum gönyeden sapma : 0.05 mm
yani türkçesi silindir kapağı/bloğu conta basma yüzeyinde 0.05mm i geçen yamukluk kabul edilmez.
Birde başka bir bilgi ;
Silindir kapağı yüksekliği : 134.90 mm - 135.10mm
yani silindir kapağı yüksekliği bu değerler arasında kullanılabilir.

Bu değerler tutmadığı vakit ya silindir kapağı değişir yada işlenir.
yada korozyon denilen durum sonucu alüminyum silindir kapaklarında aşınma olur çukur kesimler oluşur contanın sızdırmaması gereken kesimlerde. Genelde bu yalnış soğutma sıvısı sonucu oluşur. Önce biraz kaynak ile çukur kısımların doldurulması icab eder..


işlem silindir kapağının sağlamlığına direncine zeval vermez. kompresyon oranınıda atla deve oranında değiştirmez.
motordan anlayan her aklı selim kompresyonun piston değiştirerek değişmesi gerektiğini bilir. Kapak taşlayanlar ekseriyet apaçi sıfatlı mezarcılardır motor yağını değiştirse 1-2 hp alacakken gider kapak taşlatır 1-2 hp umut eder...

velhasıl birde şu videoyu izleyin.. silindir kapağı "taşlamak" nedir somut görün.

http://www.youtube.com/watch?v=cwn8Epoezog
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 01 Şub 2011, 22:30

skoda nın eski 1.3 motorlarının uzak doğu üretimi silindir kapağının dediğiniz fiyat aralığında olduğu doğru.

ancak diğer hiçbir aracın yeni kapağı 1000tl den aşağı değildir...

çıkması bile o fiyata gidebilir..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti syossett » 02 Şub 2011, 00:25

Peki... istisnasız her tür motorda bu işlem söz konusumudur ?
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti AhmetH » 02 Şub 2011, 00:34

evet söz konusudur, toleranslar dahilinde motorun kimi parçaları işlem görerek yeni kondüsyonunda gelebilir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti syossett » 02 Şub 2011, 00:43

O zaman bu olay çok hassas bir şekilde yapılmalı.. Yani usta harbi bir usta olmalı işinin ehli olmalı. Çunkü o kadar basınç için conta nın yerleşmesinde taşlamada iş mukemmele yakın olmalı. Bildiğim kadarı ile bunun oluşumu için hararete de gerek kalmıyor yani hararet olmadan da aşınma yada kaçak oluşuyor. Ahmet dostum aydınlattığın için teşekkürler . Gerçekten çok önemli ve de ihmal edilmemesi gereken bir konu. İşte çok kişinin, göz ile muayene olayı bu olmalı.. Periyodik olarak kaputu açıp su seviyesine bakılmalı . Bildiğim kadarı ile en belirgin gösterge bu . saygılar..
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir