aks körügü degiştirme

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

aks körügü degiştirme

İleti ramazanünlü » 07 Şub 2011, 19:30

arkadaşlar benim aks körügü yırtılmış ve ben onu kendim degiştirmek istiyorum bana tarif edermisiniz lütfen ic vediş körükler
 
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti salihsefa » 07 Şub 2011, 19:41

20 lira ver değiştirt bence, uğraştığına değmez üstad zahmetli iş. benim araba aks kesti mecbur yol kenarında aksı değiştirdik,haliyle körüğüde değiştirdik. aksın ya motor ya teker tarafının çıkması lazım körüğün değişmesi için, her yerin gres oluyor :lol: acı bir tecrübe ile sabit. tavsiyem değişmesi gerekiyorsa ustaya götür ;)
Kullanıcı avatarı
salihsefa
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 08 Oca 2011, 22:55
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135LX

İleti ramazanünlü » 07 Şub 2011, 21:07

salihsefa yazdı:20 lira ver değiştirt bence, uğraştığına değmez üstad zahmetli iş. benim araba aks kesti mecbur yol kenarında aksı değiştirdik,haliyle körüğüde değiştirdik. aksın ya motor ya teker tarafının çıkması lazım körüğün değişmesi için, her yerin gres oluyor :lol: acı bir tecrübe ile sabit. tavsiyem değişmesi gerekiyorsa ustaya götür ;)


evet salih cok dogru biraz zorlu iş ama ben istiyorumki bunu kendim yapayım sadece bana bunları sökerken neye dikkat edecegimi nasıl yapacagımı bilen bir arkadaşın bana biraz bilgi vermesi tek istedigim o yoksa yaparım ben onu
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti yexplorer » 07 Şub 2011, 21:19

arkadaşlar haklı bencede. herşeyden önce rahat çalışabilmen için lifte alman lazım aracı yoksa yerden çok zor olacağı kanısındayım. motor tarafı sökülecek olursa tekrar takılırken lacite mi ne adını hatırlamıyorum. vidaları sabitlemek için için bir sıvı yapıştırıcı var onu uygulamayı yada uygulatmayı unutma ben o yüzden yolda kaldım
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti ramazanünlü » 07 Şub 2011, 21:28

yexplorer yazdı:arkadaşlar haklı bencede. herşeyden önce rahat çalışabilmen için lifte alman lazım aracı yoksa yerden çok zor olacağı kanısındayım. motor tarafı sökülecek olursa tekrar takılırken lacite mi ne adını hatırlamıyorum. vidaları sabitlemek için için bir sıvı yapıştırıcı var onu uygulamayı yada uygulatmayı unutma ben o yüzden yolda kaldım

ya bunu yolda falan kalınca falan nasıl yapıyorlar
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti AhmetH » 07 Şub 2011, 21:39

iç aks ile tecrübem yok ama şanzıman üzerinden sökülecekse şanzıman yağı akabilir.

dış aks ise ilgili bilmek gereken tek şey ise sabitleme klipsinin oluğuna kırılmadan takılması.

ayrıca tekerlek göbek somununu sökmek çok zorlayabilir sizi.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ramazanünlü » 07 Şub 2011, 22:50

AhmetH yazdı:iç aks ile tecrübem yok ama şanzıman üzerinden sökülecekse şanzıman yağı akabilir.

dış aks ise ilgili bilmek gereken tek şey ise sabitleme klipsinin oluğuna kırılmadan takılması.

ayrıca tekerlek göbek somununu sökmek çok zorlayabilir sizi.


arkadaşlar icinde bunu hic söken veya sökülürken gören yokmu ki beni biraz bilgilendirseler
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti zezula » 07 Şub 2011, 23:28

YAW BEN ÇOK DİKKATLİ İZLEDİM USTALARI BİR KERE 32 LOKMA VE UZUN BİR BORU LAZIM TEKERLEĞİN ORTASINDAKİ SOMUNU AÇMAK ZATEN BİR İŞ TAKIMLARI AYARLA GERİSİ ZATEN SIRASIYLA BELLİ ATLA DEVE DEĞİL AMA ARABAYI SAĞLAMA AL BİLDİKLERİMİ ANLATAYIM LASTİĞİ AL -FREN TERTİBATINI AL-ROT KOLUNU AL- DİREKSİYON KOLUNU AL-SONRA TEKERLEK İÇİNDEKİ BÜYÜK SOMUNU SÖKMEDEN ÖNCE KONTROL ET KLİPS VARDIR ONU AL DİKKATLİ BAK SONRA ONU TEKRAR TAKICAM SOMUN AÇILMASIN DİYE KONMUŞ O - SONRA DİSKTEN KENDİNE DOĞRU ÇEK AKS DİSKİN İÇİNDEN ÇIKACAK BU KISIM BİRAZ GÜÇ VE 2. ADAM İSTİYOR VALLA ANLATIRKEN BİLE YORULDUM SEN NASIL YAPICAN BUNLARI BİLMİYORUM HATIRLADIKLARIM BU KADAR BENCE ELİN YATKIN DEĞİL VEDE TAKIMLARIN YOKSA HİÇ KALKIŞMA EMİN OLMADAN BİR İŞ GÖRME SONUÇTA KENDİ HAYATIN KADAR TRAFİKTEKİ DİYER İNSANLARINDA HAYATINI TEHLİKEYE ATMA 8-)
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti alwaysloser » 08 Şub 2011, 00:22

skoda felicia aks körükleri değişimi hakkında size bir fikir verebilir linkteki fotolara bir bakın
http://www.turkiyeotoforum.com/tr/index.php?topic=2970.0
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti AhmetH » 08 Şub 2011, 01:21

ramazanünlü yazdı:
AhmetH yazdı:iç aks ile tecrübem yok ama şanzıman üzerinden sökülecekse şanzıman yağı akabilir.

dış aks ise ilgili bilmek gereken tek şey ise sabitleme klipsinin oluğuna kırılmadan takılması.

ayrıca tekerlek göbek somununu sökmek çok zorlayabilir sizi.


arkadaşlar icinde bunu hic söken veya sökülürken gören yokmu ki beni biraz bilgilendirseler




Göbek somunu gerçekten zor iş vesselam

numarasını hatırlamadığım ama gayet büyük bir soket ile sökülüyor göbek somunu.. bir üyemiz 32mm demiş olabilir.

bu noktada bilinmesi gereken bilgi aracın tekerlek somununun araç yerdeyken ve ayak frenine basıkken gevşetilmesi lazım.

aracı kaldırıp zorlarsanız fren diskini poryaya sabitleyen ufak vidayı kırarsınız çünkü yük ona biner.

geri kalan kısımda en zor iş rot başının sökülmesi. Ayılama çekiçle vururken parçayı kıran usta biliyorum, o yüzden dikkat etmek lazım. Salıncak tablasınında bir ucu çıkınca aksı poryanın frezelerinden kaydırarak çıkarabilirsiniz.

daha sonrasında kelepçelerden ayırıp eski körüğü gevşetin.
biraz kaba kuvvet ile aks lalesi akstan ayrılıyor.

bu noktada sizin yerinizde olsam o aks lalesini komple mazot tiner vs ile pırılpırıl yıkayıp silip yeni gresi öyle sürerim.

Gres çok pis ama bir o kadarda özel, Molibden disülfit (MoS2)

yeni körük aksa önce giriyor.

sonra o meşhur klips ile aks lalesi giriyor bu esnada pakette gelen yağı sürüp körüğü takıyorsunuz kelepçesini halledip herşeyi tekrar monteliyorsunuz.


yani özetle göbek somununu söküp rot başı ve salıncağı ayırıp aks lalesini çıkarabiliyorsanız gerisi temizlik
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ramazanünlü » 08 Şub 2011, 02:18

zezula yazdı:YAW BEN ÇOK DİKKATLİ İZLEDİM USTALARI BİR KERE 32 LOKMA VE UZUN BİR BORU LAZIM TEKERLEĞİN ORTASINDAKİ SOMUNU AÇMAK ZATEN BİR İŞ TAKIMLARI AYARLA GERİSİ ZATEN SIRASIYLA BELLİ ATLA DEVE DEĞİL AMA ARABAYI SAĞLAMA AL BİLDİKLERİMİ ANLATAYIM LASTİĞİ AL -FREN TERTİBATINI AL-ROT KOLUNU AL- DİREKSİYON KOLUNU AL-SONRA TEKERLEK İÇİNDEKİ BÜYÜK SOMUNU SÖKMEDEN ÖNCE KONTROL ET KLİPS VARDIR ONU AL DİKKATLİ BAK SONRA ONU TEKRAR TAKICAM SOMUN AÇILMASIN DİYE KONMUŞ O - SONRA DİSKTEN KENDİNE DOĞRU ÇEK AKS DİSKİN İÇİNDEN ÇIKACAK BU KISIM BİRAZ GÜÇ VE 2. ADAM İSTİYOR VALLA ANLATIRKEN BİLE YORULDUM SEN NASIL YAPICAN BUNLARI BİLMİYORUM HATIRLADIKLARIM BU KADAR BENCE ELİN YATKIN DEĞİL VEDE TAKIMLARIN YOKSA HİÇ KALKIŞMA EMİN OLMADAN BİR İŞ GÖRME SONUÇTA KENDİ HAYATIN KADAR TRAFİKTEKİ DİYER İNSANLARINDA HAYATINI TEHLİKEYE ATMA 8-)


zezula çok teşekkür ederim verdigin bilgiler icin
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ramazanünlü » 08 Şub 2011, 02:22

alwaysloser yazdı:skoda felicia aks körükleri değişimi hakkında size bir fikir verebilir linkteki fotolara bir bakın
http://www.turkiyeotoforum.com/tr/index.php?topic=2970.0


alwaysloser çok teşekkür ederim verdigin fotograflar için bu bilgiler işigında bi sökelim bakalım
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ramazanünlü » 08 Şub 2011, 02:28

AhmetH yazdı:
ramazanünlü yazdı:
AhmetH yazdı:iç aks ile tecrübem yok ama şanzıman üzerinden sökülecekse şanzıman yağı akabilir.

dış aks ise ilgili bilmek gereken tek şey ise sabitleme klipsinin oluğuna kırılmadan takılması.

ayrıca tekerlek göbek somununu sökmek çok zorlayabilir sizi.


arkadaşlar icinde bunu hic söken veya sökülürken gören yokmu ki beni biraz bilgilendirseler




Göbek somunu gerçekten zor iş vesselam

numarasını hatırlamadığım ama gayet büyük bir soket ile sökülüyor göbek somunu.. bir üyemiz 32mm demiş olabilir.

bu noktada bilinmesi gereken bilgi aracın tekerlek somununun araç yerdeyken ve ayak frenine basıkken gevşetilmesi lazım.

aracı kaldırıp zorlarsanız fren diskini poryaya sabitleyen ufak vidayı kırarsınız çünkü yük ona biner.

geri kalan kısımda en zor iş rot başının sökülmesi. Ayılama çekiçle vururken parçayı kıran usta biliyorum, o yüzden dikkat etmek lazım. Salıncak tablasınında bir ucu çıkınca aksı poryanın frezelerinden kaydırarak çıkarabilirsiniz.

daha sonrasında kelepçelerden ayırıp eski körüğü gevşetin.
biraz kaba kuvvet ile aks lalesi akstan ayrılıyor.

bu noktada sizin yerinizde olsam o aks lalesini komple mazot tiner vs ile pırılpırıl yıkayıp silip yeni gresi öyle sürerim.

Gres çok pis ama bir o kadarda özel, Molibden disülfit (MoS2)

yeni körük aksa önce giriyor.

sonra o meşhur klips ile aks lalesi giriyor bu esnada pakette gelen yağı sürüp körüğü takıyorsunuz kelepçesini halledip herşeyi tekrar monteliyorsunuz.


yani özetle göbek somununu söküp rot başı ve salıncağı ayırıp aks lalesini çıkarabiliyorsanız gerisi temizlik


AhmetH çok teşekkür ederim ben bu işi başaracagıma inanıyorum takıldıgım konularda siz bana yardım edin yeterki
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir