Bir Soru ???

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Bir Soru ???

İleti salihsefa » 07 Şub 2011, 19:32

S.a. arkadaşlar bobinden distribütörün merkezine giden kablonun üzerinde ince bir kablo dolanarak sarılı, bu kablonun ne işe yaradığıı bilen varmı? benim araçta bu zımbırtı dolandığı yerden çıkmış ve gazda çalışmıyordu, gazın anahtarı çıtçıtçıt edip duruyordu gazı anlık verip kesiyordu, tüp takan bi servise gittim usta epey uğraştı anahtarı değiştirdi olmadı, sonunda o kabloyu tekrar basettiğim yere doladı sorun kalmadı. . . sordum bu neyin nesi die sensör dedi gülümsedi :) anlaşılan ezbere yaptı tam bir açıklama yapamadı ama sorun kalmadı. halen aklımda bir soru işareti bu bir ucu sadece kablo üzerine dolalı diğer ucu bilmem nereye giden bu ince ama garip tel ne işe yarar acep???
 
Kullanıcı avatarı
salihsefa
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 08 Oca 2011, 22:55
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135LX

İleti forman37 » 07 Şub 2011, 21:09

bu kablo bır nevi ateşleme sensoru gorevını goruyo aynısını benım formanımede yaptılar o olmassa gazda calışmaz.
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti unknown1 » 07 Şub 2011, 21:30

Ne amaçla konmuştur bilmiyorum ama.Kabloyu diğer kablonun üstüne sardılarsa eğer. O sardıkları kablodan bir enerji akışı olduğunda üzerine dolaştırılan kablo bobin etkisi ile sensör görevi yapabilir.Büyük enerji ve akımlarda enerji dahi üretebilir. :)
unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown

İleti ozantavsan » 07 Şub 2011, 21:46

Daha önce Sainz (Uğur Akar) yazmış.

-----------------
hema123 yazdı:
sainz yazdı: Favorit' te ateşleme sistemi yakıt tüketimi ve çekiş konusunda çok önemlidir. Buji kablosu yeni gibi görünür ama eskimiştir ve motorun tam performans vermesini engeller. Çekişin düşük olması veya fazla yakıt tüketimi gibi problemler yaşıyorsanız, ateşleme sistemini baştan aşağıya titizlikle kontrol etmelisiniz.


Bir de distribütörün içinde yer alan ve manyetik bobin denilen parça arıza yapabilir. Genelde kontroller sırasında atlanır. Eğer problemliyse yenisi ve orijinaliyle değiştirilmelidir.


üstat, bu distribütördeki bobinin arızalı-verimsiz olduğunu nasıl test edebiliriz. "bi de bunu değiştirelim bakalım" yaklaşımı dışında ne önerilebilir.
saygılarımla.


Rölantide düzensiz çalışan motor, belli devir aralıklarında hafif de olsa silkeleme, özellikle o belli devirlere gelindiğinde yığılma, rölantide stop etme gibi belirtileri vardır. Bu belirtiler kesinlikle o parçanın arızalı olduğu anlamına gelmez, başka nedenleri de olabilir. O nedenle bu parçayı söküp elektronik bir cihazla test ediyorlar. Tam olarak nasıl bir testtir bilemiyorum ama saç telinden daha ince bakır tellerden oluşan bir yapısı var bu parçanın ve testi de sanırım elektriğin tam olarak geçip geçmediğini anlamak için yapıyorlar.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti cazgr » 07 Şub 2011, 21:59

sizin aractakını tam bilmiyorum ama alarım sisteminin bir devresinde yuksek gerilim bobinin bobin koblosuna sarılan koplo var sizin dedigiz gibi ama oda arabanın calışmasına etkilemez
cazgr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 03 Eyl 2010, 18:22
Ad Soyad: kenan özkaya
Nereden: Denizli
Arabanız: honda cıvıc

İleti salihsefa » 10 Şub 2011, 16:27

lpg de çalışmasını direk etkiliyor bu kablo alarm sistemiyle alakası olamaz, yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar
Kullanıcı avatarı
salihsefa
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 08 Oca 2011, 22:55
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135LX

İleti skodaizm » 10 Şub 2011, 17:05

En eski sistem LPG cihazlarında LPG diyaframının aracın rolantisine göre çalışması için manifolttan ince hortumla alınan hava sayesinde aracın gazına göre cihaz çalışma basıncı ayarlanırdı. Daha sonraki cihazlarda bu ayarlama artık mekanik yolla değil de elektronik olarak sağlanması için yine rolantiye göre sinyal veren distribitör üzerindeki kabloya ince bir tel sarılarak cihaz basıncı ayarlama yoluna gidildi.

Kısacası o tel distribitörün ateşleme hızına göre LPG cihazının gaz verişini ayarlamak için kullanılan bir sensör vazifesi görür.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti salihsefa » 10 Şub 2011, 20:40

skodaizm yazdı:En eski sistem LPG cihazlarında LPG diyaframının aracın rolantisine göre çalışması için manifolttan ince hortumla alınan hava sayesinde aracın gazına göre cihaz çalışma basıncı ayarlanırdı. Daha sonraki cihazlarda bu ayarlama artık mekanik yolla değil de elektronik olarak sağlanması için yine rolantiye göre sinyal veren distribitör üzerindeki kabloya ince bir tel sarılarak cihaz basıncı ayarlama yoluna gidildi.

Kısacası o tel distribitörün ateşleme hızına göre LPG cihazının gaz verişini ayarlamak için kullanılan bir sensör vazifesi görür.

__Hakan Ün__




budur :) teşekkürler
Kullanıcı avatarı
salihsefa
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 08 Oca 2011, 22:55
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135LX


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir