Subap ayar sonrası avans değişimi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Subap ayar sonrası avans değişimi

İleti ozantavsan » 08 Şub 2011, 14:16

BU pazar subaplarımı soğuk motor 0,20 olarak tekarar ayarladım.ilk ayardan birkaç ay geçmesine rağmen subap boşluklarını ölçtüğümde 0,20 altında çıktı.

Subap ayar sonrası avans ayarı değişirmi.Şimdi benzinde daha az ses şıkırtı geliyor ,lpgde daha fazla ses var.

Sanki avans değeri düşmüş gibi davranıyor.

Yorumunuz nedir ?

Bu başlığı aşağıdaki vereceğim linki incelemeniz için açtım.

http://www.motovirus.com/forum/teknik-b ... alari.html
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti unknown1 » 08 Şub 2011, 14:29

Lpg de sarsıntılı ve şıkırtılı ses gelmesi normal diye biliyorum.Güzel paylaşım eline sağlık umarım problemin çözülür.
unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown

İleti jawacı » 08 Şub 2011, 20:57

bu sübap ayar vidaları sonunda yalama olacak. bence en doğrusu soğuk motor 0.20 olarak ayarını yap bırak. avans ayarınıda motoru dinleyerek el ile yap. motoru çalıştır distribütörün dibindeki cıvatayı gevşetip biraz sağa biraz sola distribütörü çevirerek motorun en sessiz ,vuruntusuz çalıştığı yerde bırak. bu ayar ateşleme zamanı ile direk bağlantılı olduğundan önemli. ;)
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti zezula » 08 Şub 2011, 21:07

jawacı yazdı:bu sübap ayar vidaları sonunda yalama olacak. bence en doğrusu soğuk motor 0.20 olarak ayarını yap bırak. avans ayarınıda motoru dinleyerek el ile yap. motoru çalıştır distribütörün dibindeki cıvatayı gevşetip biraz sağa biraz sola distribütörü çevirerek motorun en sessiz ,vuruntusuz çalıştığı yerde bırak. bu ayar ateşleme zamanı ile direk bağlantılı olduğundan önemli. ;)

bırak adamı karıştırsın bizde bilgi sahibi oluyoruz her ayarı kelime kelime takip ediyorum valla. :D sonunda yalama olursada forumdaki arkadaşlar aramızda para toplayıp bozulan parçaları alırız herhalde o kadar bilgi aldıktan sonra dimi ? ;)
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti jawacı » 08 Şub 2011, 21:52

parçalar hiç sorun değil. ozan kardeşimin azim ve cesaretini yürekten kutluyorum. yazın balıkesirden sık sık geçiyorum. ozan' la mutlaka tanışıp iki çay içmeliyim. :D
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti zezula » 08 Şub 2011, 21:57

jawacı yazdı:parçalar hiç sorun değil. ozan kardeşimin azim ve cesaretini yürekten kutluyorum. yazın balıkesirden sık sık geçiyorum. ozan' la mutlaka tanışıp iki çay içmeliyim. :D

yok öyle naklen bilgi aşırmak sen o zaman bizden iki katı fazla yardım edicen biz forumdan sen naklen izlicen çünkü :D
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti jawacı » 08 Şub 2011, 22:04

forumdaşlar olarak hep beraber yakında prof. oluruz, inşallah. :D
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti aleko » 08 Şub 2011, 23:08

ozan hocam ne yapsın... kendine usta diyen beceriksizler yüzünden kendisi yapmak zorunda kalıyor. memleket o kadar artniyetli ve beceriksiz ustalarla dolu ki... anlatamam yani... hatta bir örnek verelim yine bu forumda felicia sı olan bir arkadaşa rölanti ayarı için 600 tl harcatmışlar... gelde güven bu kendine usta denen bu zevatlara...
aleko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 13 Oca 2011, 18:52
Nereden: İzmir

İleti ozantavsan » 09 Şub 2011, 11:19

Arkadaşlar, yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Yolu Balıkesirden geçen herkese ikram edecek çayım her zaman vardır.Buyrun gelin iki muhabbet edelim.

Subap ayarına gelince ilkini ramazan bayramıydı sanırım yaptığımda.
ikincisini geçen pazar yaptım.Yani yalama olacak bir durum yok.
Seneden en az bir kere yapacağım bundan böyle.
Eski Hyundai Accentimdede ustam her bakımda ayarlıyordu.Korkmayın yalama olmaz.
Az önce avansı saat yönünde çevirip düşürdüm ,biraz kullandım.ŞAkıtı sesi var , gaza daha fazla basıyorum.Vites değiştirme sürem uzadı ama çekiş düştü.
Bende normal ayarladığım konuma getirip saat yönünün tersine arttırdım.Ses yine var ama gidişi normal.

Bir usta tavsiye ettiler.3-4 sene önceki suzukimi ona götürdüğümü hatırladım.Ona motor kompresyon ölçümü yaptırmayı düşünüyorum.

* Motor kompresyon ölçüm
* Statik Avans Ayarı
* Avans Ayarı
* KArbüratör emisyon değerine göre hava yakıt karışım ayarı
* UStanın tecrübesine göre yapılması gereken ekstralar

Usta Subaru araçlara bakıyormuş.

--------------
Avans ayarına bakarken ,statik avansı halledeyim dedim.
Distribütor kapağını sökünce 1. silindir ateşleme konumunda tevzi makarasının ,distribütördeki çentikle aynı hişzada olması gerekiyor.Ben bu çentiği göremedim.bir tek girinti var onada distribütör manyetik kablosu geçyor plastik yuvarlak korumalı.Sonra vazgeçtim.

Bilgisi olan varmı?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 09 Şub 2011, 12:07

Benim arabanın subap ayarından bir kaç ay sonra o şıkırtı sesi giderek azalıp yok olmuştu.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 10 Şub 2011, 10:48

Avans ayarı yaparken size yardımcı olacak bir belirti var.

Avans ayarı için distribütörü saat yönünde çevirdiğinizde motorun sesi azalmaya başlıyor.İyice çevirince sarsıntılı çalışıyor.Diyelim avansı düşürdük , test sürüşü yaptık size performan yeterli geldi.

İşte burada bir püf noktası var.Araç rolantide çalışırken gaza yüklenin 4000 devir ve üstüne doğru egzostan pot pot sesi geliyormu ?

Gaz yüklenip , bir kaç gaz verme sonrası aracın arkasına gittiğinizde kötü bir koku varmı ? Acı egzos kokusu benzinle karışık.

Bunlar varsa avans olmamış ,araç yakamadığı yakıtı egzostan atıyor.Yanamayıncada hem pot pot ses yapıyor ,hemde koku.

Bunlar varsa avans düşük , saat yönü tersinde biraz yükseltin.
Bu püf noktasına dikkat ederek aracın avansını ayarlayın.

****************
* Avans ayarını yapın , rolantide gaz verin üst devirlerde potlama sesi olmamalı.
* Egzostan koku gelmemeli.
* Egzostan su damlaları gelebilir ama tükürür gibi düzensiz atmamalı.Aracın 1 metre gerisinde zemin ıslak * olmamalı.
* Test sürüşünde aracın performansı yeterli olmalı.

* Motorun çalışması sakin ,minimum titreşimde olmalı.Sarsıntılı veya yüksek devir çalışır olmamalı.

--------------------------
Bunlar bu sabah yaptığım denemelerde doğrulanmıştır.Benzinle çalışırken ayarladım ,gazda bakmadım henüz.Siz bu ayarı gazda denerseniz lpg ayarınızdan dolayı potlama sesi olabilir bu sizi yanıltmasın.Benzinde ayarlayın sonra lpgde gözden geçirin.
Bu arada bizim araçları benzinde kullanabilsek tadından yenmeyecek.Dün bütün gün benzinli kullandım.Ne güzel bastımmı gidiyor.Ahhh şu benzin fiyatı yokmu?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 10 Şub 2011, 12:44

SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 10 Şub 2011, 15:07

ozantavsan yazdı:...Avans ayarı için distribütörü saat yönünde çevirdiğinizde motorun sesi azalmaya başlıyor.İyice çevirince sarsıntılı çalışıyor...

Saat yönünde ses azalır ama dikkat edersen motor baygın baygın çalışıyordur. Tersine çevirdiğinde sarsıntılı ve biraz sinirli çalışır ve daha 2000d/d' ye gelmeden avans vuruntularını duyarsın.
Bunun tam ortası olmalı demişti ustam. Ben de dinleyerek ayarlayıp iki gün sonra ancak gidebildim kontrole. Kontrol edip "sıfıra sıfır, tam ayarlamışsın, alacan ekmeğimi elimden" demişti. Bir daha yap desen yapamayabilirim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 11 Şub 2011, 17:27

Arkadaşlar , bu subap sesi beni rahatsız etmeye başladı.
Avans ayarımı dedim , avansı düşürdüm denedim ,yükselttim denedim ,değişiklik olmadı.
Şu anki avans ile lpgde ses daha fazla ,benzinde biraz daha az.

Acaba subap basmalarında aşınmamı var .Aşınma varsa taşlama yapılıp yeniden subap ayarı yapılmalı diyor araştırmalar.

Subap sesini kesmek için subap ayarı kısılmamalı , subap basan bölümler taşlanarak yeniden ayarlanmalı.

Avans ayarlarken dikkatimi çekti.Araç rolantide çalışırken gaz telini çekiyorum bu ses yok.Vitese takıp ilerlerken var.4. 5. viteste çok seri olduğu için ses mazur görülebiliyot. çıt çıt çıt taramalı tüfek gibi.Boşa attığın anda ses yok.Mekanik bir yerden değil sanırım.

bu sesi kaydedeceğim , bakalım bir fikir verecekmi ?

Subap sesimi ? (kuvvetle muhtemel)
Avans mı ?

Ses bu vidyodakine benziyor.Ama benimki rolantide değil giderken artıyor.

http://www.youtube.com/watch?v=NYdhh8PqlMU

http://www.youtube.com/watch?v=k0FmQq5L ... re=related

Sorunum bu lifter (taşıyıcı ) denen şeylerden olabilirmi acaba.
Beni bu düşünceye iten vidyo http://www.youtube.com/watch?v=89o5rLpb ... re=channel
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 11 Şub 2011, 17:54

bizde bu vidyodaki gibi külbürtör kapağı açık vaziyette subapları dinlesek olurmu ???

http://www.youtube.com/watch?v=kGzmYUjsYWo&NR=1


Kuvvetle ihtimal sesleri bunlar yapıyor

http://www.youtube.com/watch?v=gJMezBqVYes&NR=1

Değişimi

http://www.youtube.com/watch?v=ktvIQgGh ... re=related

sorunu sizlere aktarırken yavaş yavaş sesin kaynağını buluyorum sanırım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Teknolog_35 » 11 Şub 2011, 18:13

abi seni ilgiyle takip ediyoruz :D bu subap ayarı nedir nasıl yapılır hangi durumlarda yapılır hiç bilmiyorum avans ayarının yakıta etkileri nelerdir anlatabilir misin bu arada mesajın için teşekkür ederim dediğini yaptım abi hava filtresinin ağzını açtım kendi parçalarını yerine taktım gaz ayarı yaptım ama tüpün kıstığım rolantisini epey bi artırmam gerekti normale gelmesi için daha ölçüm yapmadım avansı çok açarsak çok mu yakar kısarsak çiğ yakıt mı atar öğretirsen çok memnun olurum bu arada senin yazılarında okumuştum sanırım benim araçta egzosdan tükürür gibi su atıyor ve çalışma ritmi bi garip normal çalışırken biranlık duracak hissi verip tekrar normale dönüyor yani sanki ateşlerken biraz sıkıntı yapıyor ne yapmalıyım
Teknolog_35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 16 Kas 2010, 00:12
Nereden: İzmir

İleti ozantavsan » 11 Şub 2011, 23:51

Avans ayarı araçta çok önemlidir.Yanlış ayarda aracına zarar verebilirsin.Düşük yaparsın araç çekmez , pat pat ses yapar.Yüksek yaparsın aracın motoru yüksek devir çalışır.Bujilere , motora zarar verebilirsin.Avans ayarını bir ustaya yaptır ,avans tabancası ile kontrol etsin.Tükürür gibi egzostan su atıyorsa , yakıtı tam yakamıyor olabilir.Bence anlayan bir usta görsün.Subap ayarınıda yaptırabilirsin.Motor soğukken 0,20 ayar yapsın.Bujilerini ateşlem sistemi elemanlarını kontrol etsin.Kısa süreli girdim foruma aceleyle ,şimdilik bu kadar yazabildim.Sonra uzun yazarız.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti felicia_3437 » 12 Şub 2011, 00:05

abı yakında kendı atölyenı acmaya kara verısın ıstanbulda olsun tek ustam sen olursun vallaği eminim ki bu işin sonuda ufakj bır tamir hane atölyesiytle bitecek gibi calışmnalarını ilgiyle takip ediyorum
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir