ISITMA SİSTEMİ GENEL ARIZAMIZ FAVORİT

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ISITMA SİSTEMİ GENEL ARIZAMIZ FAVORİT

İleti FAVORİTKONYA42 » 09 Şub 2011, 20:34

ARKADAŞLAR ARABAMDA TERMOSTAT DAHA YENİ DEĞİŞTİ AMA
ARABA ISINDIĞINDA BİLE TAM SICAKLIK VERMİYOR
3 TE İKEN HİÇ ISITMIYOR 2 BİRAZ İYİ AMA TAM SICAKLIK ALAMIYORUM
ARABA ISINMIYOR KALOLİFER RADYATÖRÜ YIKATSAK CİDDİ MANADA
Bİ FARKI OLURMU RADYATÖRCÜLERİN KULLANDIKLARI SIVI MALZEMELER
DELME YAPABİLİYORMUŞ NE YAPMAM LAZIM BANA LÜTFEN YARDIMCI OLUN
DONUYORUM...)
 
FAVORİTKONYA42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 10 Oca 2011, 08:34
Ad Soyad: MEHMET ÇAKICI
Nereden: Konya
Arabanız: SKODA FAVORİT LX 92 MODEL

İleti itirpan » 09 Şub 2011, 20:45

Arkadaşlar Mehmet arkadaşında dediği gibi bizim favolarda aynı sorunumuz var. Bize yardımcı olacak biri vardır mı? Şimdiden teşekkürler.
All right reserved..! Hakkı ve hayatı saklıdır.
Kullanıcı avatarı
itirpan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 04 Mar 2010, 01:15
Konum: KONYA Selçuklu
Ad Soyad: İsmail TIRPAN
Nereden: Konya
Arabanız: FAVORİT 93 135LX

İleti rakcay52 » 09 Şub 2011, 20:46

Slm arkadaşım benim dilim çok yandı ayranı üfleyerek içiyorum benim ilkem şu oldu SKODAYI BİLMEYEN USTALARA ELLETME BURNUNDAN KIL ALDIRMAYAN SKODA USTALARINADA EYVALLAH ETME senin kesinlikle eminim sorunun şu olduğu kanaatindeyim.

1- Öncelikle bir adet termostat alın yanlız bilmeyen ustalar termostatı direk olarak yuvasına yerleştiriyor HAYIR termostatı sıvı conta ile yapıştırılması gerekiyor çünkü direk sıvı contasız yapıştırırsan termostat oynuyor su kaçırıyor buna çok ama çok dikkat edin işi bilmeyen ustalar bu olayı atlıyorlar.
2- Su eksildiği zaman termostatın üzerindeki müşülü açın oradan su gelene kadar su koyun havasını alın(eğer ustanız hava vs yok derse inanma işi bilmiyor demekki
3- Termostat üzeri müşülün derecesine dikkat edin UNUTMA SKODA PARÇASI SATANLAR DERECESİNİ İYİ BİLİR. ONA GÖRE SİZE VERİR
4- muhakkak hata düzelecek eminim baktınki olmadı son aşama kalorifer peteğini baktır pislikten dolmuş olabilir peteğin musluğu açık kapalı dikkat edin
5- Devir daim en son baktırırsın şayet devir dayım yapmıyorsa vs ama 5.maddeyi yani bu maddeyi düşünme 4.maddeye gelmeden hatan düzelecek hiç dert etme dostum bu skoda araçları çok bilirim diyen ustalardan bazıları hiçbirşey bilmiyor dükkanda açlıktan ölüyorlar ama gel usta şu aracıma bak dediğin vakit şahin kesiliyorlar (istisnalar hariç) git kardeşim adam gibi bir usta bul kendine ancak dediğim gibi burnundan kıl aldırmayan ustalarıda def et gitsin ....geçmiş olsun
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93

İleti FAVORİTKONYA42 » 09 Şub 2011, 20:55

KARDEŞİM BİLGİN İÇİN ÇOK TEŞÜKKÜRLER EN İYİ USTALARA GÖSTERDİM
BİLMİYORUM VALLA NASIL OLCAK KONYA BU ARALAR ÇOK SOĞUK SIKINTI
YAŞIYORUM
FAVORİTKONYA42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 10 Oca 2011, 08:34
Ad Soyad: MEHMET ÇAKICI
Nereden: Konya
Arabanız: SKODA FAVORİT LX 92 MODEL

İleti forman37 » 09 Şub 2011, 20:58

benımde aynı sıkıntım vardı ama artık yok :) YAPTIM OLACAK dedım ve oldu kalorıfer peteğini sokup temızledık ıçındekı pas çamur halıne gelmıs tıkanmış temızledık ve artık arabanın içi hamam gıbı masallah :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti rakcay52 » 09 Şub 2011, 21:01

bak dostum en iyi ustalar niye yapamadı ben kızıyorum o zaman bu ustalara çünkü benim canımı çok yaktılar
kesinlikle şunu söylüyorum ama kesinlikle başka yolu yok bu işin emin ol bak senin durumundan ben anlarım tekrar ediyorum
1- termostatı değiştittir muhtelen yeni almışındır o termostatı sıvı silikonla metal bölümüne değil boruya yapıtır ve sıvı conta ile tuttur araya contasını koy kapattır müşülünüde eğer bu işi çözemez isen internetten berkay otomotiv topkapı cengiz ustanın numarasını bul bizzat ara yrd olur benim selamımı söyle bu iş çözülünce o ustaların gözüne o termostatı müşülü kaloferifer peteğini sok....umarım düzelir düzeleceğine inanıyorum...
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93

İleti zezula » 09 Şub 2011, 23:52

bir ikazda benden içerden mandalı sıcağa kadar getirsende bazen musluk tam açılmıyor kaputu aç kalaorifer havalandırmasının sağında göreceksin aparaı sen elle iyice aç bazen komutun teli uzuyo ve tam aç kapa yapmıyo sen elle destekle sona daya 8-)
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti sainz » 10 Şub 2011, 08:56

Kaloriferle ilgili sıkıntılara dair bilgilerimi aşağıdaki linkin dördüncü mesajında paylaşmıştım:
favorit-forman/kalofer-sorunu-t23640.html
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sainz » 10 Şub 2011, 09:00

Bir de şu bilgiler var. Daha önce paylaştığım linki bulamadım tekrar paylaşayım:

Kaloriferin Isıtmaması


Favorit-Forman serisinde bulunan kalorifer tertibatı soğuk bir ülke olan Çekoslavakya’ da üretilmiş olmasına da bağlı olarak gayet iyi çalışır. Kalorifer tertibatı ile ilgili de sıkça sorulan soruları bu başlık altına toplamak istedim.

Favorit’ in kaloriferi ısıtmıyor. Nedeni ne olabilir?
Bunun başlıca sebebi, düşük seçilmiş termostat ve fan müşiri değerleridir. Favorit’ in orijinal termostat değeri 88°C, fan müşiri değeri de 92-87°C’ dir. Fan motor soğutma suyu sıcaklığı 92°C’ ye ulaştığında açılır ve 87°C’ ye geldiğinde de kapanır. Bu değerler seçildiğinde, Favorit kaloriferi içerisini gayet iyi ısıtacaktır.

Sıkışık trafikte motor harareti gayet iyi bir şekilde yükseliyor ve kalorifer gayet iyi ısıtıyor ancak trafik açılıp da sabit bir hızda yol aldığımda motor harareti neredeyse sıfır seviyesine geliyor. Nedeni ne olabilir?
Sıkışık trafikte otomobil önden rüzgar almaz ve radyatöre gelen soğutma suyu bu rüzgarla soğutulamaz. Aşağı yukarı rölanti seviyelerinde ilerleyen trafikte motor daha çabuk ısınır. Trafik açılıp da en azından sabit hızlarda yol alındığındaysa, önden gelen rüzgar soğutma yapacaktır. Yalnız termostat değerinden daha fazla soğutma olduysa, yani motor soğutma suyu sıcaklığı 88°C’ den daha aşağıya çekilmişse, termostat kapanacak ve motor 88°C sıcaklığa ulaşana kadar açılmayacaktır. Yani motor hararetini sabit tutacaktır. İşte bu gibi bir durumda (yani açık yolda ve sabit hızda) motor harareti hızlı bir şekilde ve sıfıra yakın seviyelere iniyor ve öylece kalıyorsa, termostat kapanmıyor, dolayısıyla da motor hararetini sabit tutamıyor demektir. Termostat değişimi sonrasında, başka bir problem yoksa, durum normale dönecektir.

Motor harareti sabit ve olması gereken değerde ancak kalorifer kısa bir süre sıcak üfledikten sonra soğuk üflemeye başlıyor.
Bu durumda kalorifer radyatörü tıkalı veya çok az bir devir daim yapabiliyor demektir. Kalorifer radyatörü sökülüp temizlenebiliyor. Arka kısmında incecik teneke tırnaklardan oluşan bir kapağı var. Bu kapak sökülüp kalorifer radyatörünün içi iyice temizlenip tekrar kullanılabiliyor ancak bu teneke tırnakların olduğu bölüm çok dikkatlice takılmalıdır çünkü düzgün takılmadığı zaman su kaçırabiliyor ve bu da hararete neden olabiliyor. Zaten bu kapağı teneke tırnakların deforme olması nedeniyle en çok iki kez açabilir ve kapatabilirsiniz. En sağlıklısı kalorifer radyatörünü yenisi ile değiştirmek. Çok pahalı bir parça değildir. En son sorduğumda 30 lira gibi bir fiyat söylemişlerdi. Motorun hararet yapması sonucu oluşabilecek hasarları düşününce çok pahalı değil. Bir daha tıkanmaması veya en azından uzunca bir süre tıkanmadan kullanabilmek için ise motorda eğer antifrizsiz, musluk suyu varsa, bu suyu tamamen boşaltıp 3 litre antifriz 3 litre de su karışımı kullanırsanız kalorifer radyatörünü uzunca bir süre sorunsuzca kullanabilirsiniz. Aslında en iyisi tamamen fabrikanın önermiş olduğu antifrizi doldurmaktır ancak eğer ki uzun süreler antifriz olmadan, sadece musluk suyuyla kullanmışsanız, tamamen antifriz kullandığınızda, soğutma sisteminde zayıflamış olan kısımlarda problemler baş gösterebilir. Örneğin motor soğutma radyatörünün zayıflamış kısmından su kaçağı oluşması gibi.
Bir de kalorifer radyatörünü veya genel sistemi temizlemek için ‘’kireç sökücü’’ tarzı kimyasallar kullanmak, motor soğutma radyatörü ve kalorifer radyatörü alüminyumdan üretildiği için pek fazla tavsiye edilmemektedir hatta hiç tavsiye edilmemektedir.

Termostat doğru çalışır durumda, fan müşiri doğru çalışır durumda kalorifer radyatörü de yeni değiştirildi; ancak kalorifer gene de iyi ısıtmıyor.
Bu durumda, devir daim pompası görevini tam yapmıyor olabilir. Bu zayıf bir ihtimal de olsa göz ardı edilmemelidir. Bir de radyatörden motor bloğuna, jikle tertibatına, emme manifolduna soğutulmuş suyu getiren ve motorun alt tarafında kalan metal bir boru vardır. Zamanla kireç, pas, …vb. sebeplerle tıkanabiliyor veya iç çapı daralabiliyor ve devir daimin sağlıklı yapılmasını engelliyor. Peki bu borunu tıkalı olduğu nasıl anlaşılır? En iyisi söküp kontrol etmektir. Vaktiniz yok, söktürüp kontrol ettiremiyorsunuz. Eğer ki havalar çok fazla soğumamışsa ve jikleniz artık her zamankinden daha uzun süre devrede kalıyorsa, bu boruda problem arama seçeneğini göz ardı etmemelisiniz, çünkü bu boru, jikle tertibatına soğutulmuş suyu taşır ve jikle zembereği de artan sıcaklık nedeniyle gevşeyerek jikle tertibatını kapatır. Gelen su, tıkalı veya daralmış boru nedeniyle az geliyor ise jikle aynı hava koşullarında daha uzun süre devrede kalacaktır. Unutmayın ki bu gözlemi yaparken hava şartları aynı olmalıdır. Mesela 10°C’ lik hava sıcaklığında jiklenin devrede kalma süresi daha kısayken, -1°C’ de daha uzun olacaktır. Soğutma sistemi sağlıklı olarak çalışıyorsa, hararet göstergesinin ibresi, hararet göstergesinin işaretlemesinin hemen başladığı yere yani en alttaki kutucuğun başlangıcına geldiğinde jikle kapanmaktadır.

Not : Tamamen kendi tecrübelerimdir. Profesyonel birisinin yazdığı veya bir kaynakta yayınlanmış bir yazı değildir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hakand » 10 Şub 2011, 22:50

rakcay52 yazdı:Slm arkadaşım benim dilim çok yandı ayranı üfleyerek içiyorum benim ilkem şu oldu SKODAYI BİLMEYEN USTALARA ELLETME BURNUNDAN KIL ALDIRMAYAN SKODA USTALARINADA EYVALLAH ETME senin kesinlikle eminim sorunun şu olduğu kanaatindeyim.

1- Öncelikle bir adet termostat alın yanlız bilmeyen ustalar termostatı direk olarak yuvasına yerleştiriyor HAYIR termostatı sıvı conta ile yapıştırılması gerekiyor çünkü direk sıvı contasız yapıştırırsan termostat oynuyor su kaçırıyor buna çok ama çok dikkat edin işi bilmeyen ustalar bu olayı atlıyorlar.
2- Su eksildiği zaman termostatın üzerindeki müşülü açın oradan su gelene kadar su koyun havasını alın(eğer ustanız hava vs yok derse inanma işi bilmiyor demekki
3- Termostat üzeri müşülün derecesine dikkat edin UNUTMA SKODA PARÇASI SATANLAR DERECESİNİ İYİ BİLİR. ONA GÖRE SİZE VERİR
4- muhakkak hata düzelecek eminim baktınki olmadı son aşama kalorifer peteğini baktır pislikten dolmuş olabilir peteğin musluğu açık kapalı dikkat edin
5- Devir daim en son baktırırsın şayet devir dayım yapmıyorsa vs ama 5.maddeyi yani bu maddeyi düşünme 4.maddeye gelmeden hatan düzelecek hiç dert etme dostum bu skoda araçları çok bilirim diyen ustalardan bazıları hiçbirşey bilmiyor dükkanda açlıktan ölüyorlar ama gel usta şu aracıma bak dediğin vakit şahin kesiliyorlar (istisnalar hariç) git kardeşim adam gibi bir usta bul kendine ancak dediğim gibi burnundan kıl aldırmayan ustalarıda def et gitsin ....geçmiş olsun

hocam gördüğüm kadarıyla istanbul avrupa yakasındasın.avrupa yakasında tavsiye edeceğin favoritten anlayan iyi bir usta varmı acaba?
hakand
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 101
Kayıt: 09 Haz 2010, 20:16
Nereden: İstanbul (Avr.)

İleti rakcay52 » 11 Şub 2011, 09:45

slm arkadaşım var kısmetse cumartesi günü yani yarın gideceğim TOPKAPI AKINSAL SANAYİ SİTESİNDE BERKAY OTOMOTİV CENGİZ USTA 212 482 89 63 ona gitmeni şiddetle tavsiye edebilirim ben memnunum umarım sizde memnun kalırsınız İSTANBUL AVRUPA YAKASINDA bazı ustalar KAN EMİCİ (SKODACILARDAN BAHSEDİYORUM) istisnalar hariç ancak İŞİ BİLMİYORLAR BİLENLERDE BURNUNDAN KIL ALDIRMIYOR git kardeşim çözemediğin problemler için git iyi günler..
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93

İleti hakand » 11 Şub 2011, 10:32

rakcay52 yazdı:slm arkadaşım var kısmetse cumartesi günü yani yarın gideceğim TOPKAPI AKINSAL SANAYİ SİTESİNDE BERKAY OTOMOTİV CENGİZ USTA 212 482 89 63 ona gitmeni şiddetle tavsiye edebilirim ben memnunum umarım sizde memnun kalırsınız İSTANBUL AVRUPA YAKASINDA bazı ustalar KAN EMİCİ (SKODACILARDAN BAHSEDİYORUM) istisnalar hariç ancak İŞİ BİLMİYORLAR BİLENLERDE BURNUNDAN KIL ALDIRMIYOR git kardeşim çözemediğin problemler için git iyi günler..

hem mekanik hemde elektrik olarak işin piri diyorsun yani?
tavsiyen için teşekkür ederim.mutlaka gideceğim
hakand
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 101
Kayıt: 09 Haz 2010, 20:16
Nereden: İstanbul (Avr.)

İleti ERTAN26 » 12 Şub 2011, 11:02

arkada
şlar ısınmadaki problem sıcak suyun,gaz karışım sistemine girmesiyani salyangozda suyun sogumasıdır.soguk suda haliyle ısıtmaz.salyangoza giden hortumları,aradan deyilde ana hattan çekilmesi.sorun çözülür.
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti MadloveR » 05 Oca 2012, 10:27

arkadaşlar merhaba. konu biraz eski ama yeni başlık açmak istemedim. benim favonun harareti bu ara hiç yükselmiyor.yaklaşık 20 km yol gidiyorum yok ibre yerinden kıpırdamıyor nerdeyse. çok hahfif yukarı kalkıyor o kadar. doğal olarak kaloriferde ısıtmıyor ve yakıtta arttı. donuyorum arabanın içinde. termostatım veya fan müşirim küçük sanırım çünkü yazın hararet ortaya gelmeden alt çeyrekte açıyordu fanı. sizce bunun etkisi olabilir mi?
fakat şöyle birşey var son iki aydır fan açılacak sıcaklığa hiç ulaşmadı araç.
önerilerinizi bekliyorum.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti yolcu72 » 05 Oca 2012, 11:48

Sorun termostat arkadaşım
Bende de vardı aynı sorun benim termostat ters takılmış zamanında hava soğuyunca araç ısınmamaya başladı
Elin yatkınsa kendin takabilirsin.
yolcu72
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 06 Eyl 2011, 10:13
Ad Soyad: Kemal
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit

İleti Pesimiststyle » 05 Oca 2012, 13:15

FAVORİTKONYA42 yazdı:ARKADAŞLAR ARABAMDA TERMOSTAT DAHA YENİ DEĞİŞTİ AMA
ARABA ISINDIĞINDA BİLE TAM SICAKLIK VERMİYOR
3 TE İKEN HİÇ ISITMIYOR 2 BİRAZ İYİ AMA TAM SICAKLIK ALAMIYORUM
ARABA ISINMIYOR KALOLİFER RADYATÖRÜ YIKATSAK CİDDİ MANADA
Bİ FARKI OLURMU RADYATÖRCÜLERİN KULLANDIKLARI SIVI MALZEMELER
DELME YAPABİLİYORMUŞ NE YAPMAM LAZIM BANA LÜTFEN YARDIMCI OLUN
DONUYORUM...)


Aracının hararet göstergesi ne durumda? aracın ısınıyor fakat kaloriferden sıcak hava gelmiyorsa eğer kalorifer peteğinin bağlantısı sökülmüş olabilir.

ben yazın öyle yapıyorum kalorifer peteğine giren hortumları söküp birbirine bağlıyorum..
benim araçta içeride soğuk sıcak ayırım kolu çalışmıyor.. mavideyken bile sıcak hava üflüyor o yüzden kalorifer peteğinin girişlerini çıkarıyorum yazın..

belki senin aracındada aynı işlem yapılmış olabilir o yüzden aracın ısınıyor ama içeri üflemiyor ise böyle bir durumla karşı karşıyasın demektir..
.....:::::PesimistStyle:::::.....
Kullanıcı avatarı
Pesimiststyle
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 32
Kayıt: 02 Oca 2012, 00:50
Ad Soyad: selcuk
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Favorit 135 LX

İleti elvis » 05 Oca 2012, 17:20

Hava alma kapağı açıldığında fan ile petek arası biryerde idi yanlış hatırlamıyorsam,bir adet küçük rezistans vardı,sanırım o da sıcak hava girmesi için yardımcı oluyor.bir de ona bakın ...
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti ERTAN26 » 05 Oca 2012, 17:58

ben kanalifer radyötörünü degiştirdim 35 tl.şimdi elimi tutamıyorum önüne fanın içerisi çok sıcak oluyor.
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir