Bu pazarda boş duramadım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Bu pazarda boş duramadım

İleti ozantavsan » 14 Şub 2011, 00:18

Son günlerde favomun çalışması , rolantisi beni huzursuz ediyordu.Vaktim olmamasına rağmen 2 saatimi ona ayırdım.

Bugün bujileri kontrol amaçlı söktüm..Bujilerin uç kısımları hafif beyaz renk almış ,kurum yok ,aşınma deforme yok.
Zımpara ile uçları temizledim.Yeniden yerlerine taktım.

Benzinde avans ayarını tekrar ince ayar çektim.Önce aracı soğuk çalıştırıp ayarladım.Hem denemek amacıyla ,hemde motor ısınsın diye turladım.Motor ısındığında , fan açıp kapatmaya başladıktan sonra tekrar ayarladım.
Yüksek devirlerde deneme yaptım.Motorun sessiz çalıştığı konumda ,egzos sesinin , egzos kokusunun olmadığı konumda, patlama potlama sesi olmadığı konumda bıraktım.Bu konum zaten daha önce işaretleyip , sanayidede cihazla ölçüm sonucu teyit ettirdiğim yere denk geliyor yine.

Birşeyi daha ayarladımmı desem kurcaladımmı desem ; karbüratörün sol tarafında gaz telinin geçtiği bölümün ilerisinde ince düz tornavidayla tyarlanacak bir kısım var.Ben hava ayarı diye biliyorum , rolantide olabilir.
Tornavida ile çevirince motorun çalışması değişiyor.Motorun en kararlı çalıştığı yerde bıraktım.Test sürüşü yaptım ,yeterli geldi.Vites değişim aralıklarım biraz uzamış oldu.Eskiden daha kısa aralıkla 2500 devirde değiştiriyordum.Şimdi gaz yemesine göre 2500 devre geçen süre uzamış oldu.Özellikle 4. viteste hız aralığı biraz uzadı.5'e atmak için eskisi gibi acele etmek gerekmiyor.

KArbüratördeki bu ayar vidasının yakıta etkisi nedir?

Bunlar benzindeyken yaptıklarımdı.
Dün akşam 17,85 litre lpg aldım boş depoya.
Benzin ayarlarından sonra gaz ile oynamaya karar verdim.Oynamadan önceki ayarlar cihaz ile yaptırdığım lpg ayarıydı.Pek memnun olduğumu söyleyemem.O yüzden bozmaktan çekinmedim bu ayarı.Nasıl olsa bu ayarlada istediğimden fazla yakıyor, üç aşağı beş yukarı ne farkedecek dedim.

LPG'ye aldım aracı.Benzinlide yaptığım işlemler sonrası daha yumuşak çalışıyor motor.Sevdim ,güzel , içim ferahladı biraz.Sonra gaz telini elimle çekip lpg borusu üzerindeki vanayı kıstım.Motor sesi değişip gücü düşene kadar.Düştüğü yerde biraz yükselttim.LPG regülatör üzerindeki pirinç vidayı kıstım.Motorun devri düşünce geriye doğru açtım.GAza yüklendim arada pat pat yapıyor egzostan ,lpg vanasını kıstım yine pat pat.
Biraz böyle ayar ,rolanti derken dene turuna çıktım.Arabanın gidişi iy , yolda gaza yüklenince araç gidiyor ,egzostan patırtı geliyormu bilemiyorum ,benim kulağıma gelmedi.Arada vites düşüyorum ,boşa atıyorum.Boşta araç sakin , hatta motorun çalışıp çalışmadığı belli değil.Aylar önce böyleydi ve çok hoşuma gidiyordu.
LPG ayarınıda böyle bıraktım.Bakalım sabah soğuk motor nasıl çalışacak.

SOn zamanlarda marşa basılı tutma süresi eskiye nazaran artmıştı.Çok az bir zaman önce marşa basar bazmaz hem benzin hem lpg çalışıyordu.Artık çetere tutamıyorum ,ne olduda böyle oldu , En son subap ayarı yaptım.
Sabah bakalım nasıl olacak.
Yalnız lpg test sürüşü sonrası park yerime gelipte aracı rolantide bıraktığımda rolanti devri 500 gösteriyordu.
Benzinde 800.Lpg regülatör rolanti vidasını açtım , kıstım değişmedi.Acaba karbüratörde düz tornavidayla çevirdiğim yerlemi ilgili.

Bu jikov karbüratörün detaylı şema pdf dosyasını buldum ama ingilizce değil.İngilizcesi olasa hemen kavrayacağım herşeyini.

Arkadaşlar lütfen arabanın kurcalanmadık yeri klamadı gibi yorumlar yapmayın hemen.Neden yapıyorum bunları ?
Çünkü bu araçlar böyle çalışmamalı.1,3 motor , 68 beygir bir araç bundan daha iyi çalışmalı.İşte ben o , en performanslı çalışma aralığını yakaladığımda sadece bineceğim.Hemde büyük bir zevkle.Bende meraklısı değilim sürekli araç başında olayım , konu komşu "hayırdır çalışmıyormu ? arıza mı yaptı" demesinden.Sorun yok ama yakıt + performans daha iyi olmalı.Zaten gerçek performansı olduğunda yakıtta düzene girmeli.

Şİmdi , bu hafta tekrar bir sanayi yapayım diyorum.Bir Allah'ın kuluna yaptıramadığım şey için.
Arkadaş ben bu aracın benzinde çalışırken egzos emisyon değerlerini öğrenmek istiyorum.
Emisyon değeri bozuksa yakıttada problem var demek.
Emisyon cihazına bağlıyken rolanti karbüratörü bir ayarla bakayım.
Sonra yük altında iken 3000 devirmi olur ,5000 devirmi olur bir ayarla bakayım.
Sonra benzinde bir sarfiyat testi yapayım.
Ardından LPG ustası , şunu güzelce ayarla bakalım.Haa ayarlamadan önce hiçbirinizin yanaşmadığı şu lpg filitresinede bir göz at bakalım.Değişecekse değiştir.PArasıyla değilmi ?
Sarfiyat testi yapayım bakayım.

Haksızmıyım dostlarım , kime ne zararım var.Kendi arabamla uğraşıyorum ,kimseye zararım yok.Arabama bugüne kadar hiç zarar vermedim.Yaptığım her şey , hep olan bir sorunumu çözdü.Aracın çalışması daha iyiye gitti.Ama daha var ,yetmez.HEm sizlerde kendi sorunlarınıza çözüm bulmuyormusunuz paylaşımlarımdan.

Niye bunları yazdım , sadece paylaşım sohbet ,kimsenin birşey demesinden değil.İki çift sohbet sadece.
Forumda herkesi arkadaşım olarak görüyorum , büyüğünden küçüğüne.Olumlu eleştiriden olumsuzuna kadar.
Bu forumu ve sizleri seviyorum.

Yeni paylaşımlarda görüşmek üzere.İYi geceler.

Gönlünüzden sevgi ,kalbinizden ışık eksik olmasın.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti zezula » 14 Şub 2011, 00:25

valla abi her yazdığını okuyorum ama çokta fazla yazma yahu nerden buluyon bu enerjiyi :D
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti ozantavsan » 14 Şub 2011, 00:33

İşim bilgisayar olunca böyle oluyor.
Aslında forum bende bağımlılık yaptı sanırım.Sabah ilk iş onu açmak oluyor ,sonra tüm gün açık.
İnanki favorit harici bir araba olacak bu kadar uğraşmam . Daha önceki hiçbir aracımla bu kadar ilgilenmedim.Ne hikmet varsa bunlarda , bende soruyorum kendime.Biliyorumki sağlam ve emektardır kendileri.Seviyorum ne yapayım.Tek dezavantajım burada işini düzgün yapacak usta bulamam.Bende biliyorum vereyim parayı yapsın usta.Valla vereceğim parayı yapsın , helal olsun ,uğraşmayacağım ama nerdeee.İşte bu yüzden kendim uğraşıyor ve bu kadar çok yazıyorum.
Favoyla yatıyor ,favoyla kalkıyorum.Başımı yastığa koyunca bile şurası şöyle , şöyle olmalı diye düşünürken buluyorum kendimi.İnanmazsınız rüyamda bile sorun çözüyorum.Akşam rüyamda sorun distibütör bölümünde kontrol et diye gördüm.Anlamsız ama ,bugünde avansı elden geçirdik.Daha güzel çalışıyor şimdi , subap sesi diyordum onlarda hafifledi.Arabanın gidişi sesi değiştiği için hiç dikkat etmedim nerdeyse.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti felicia_3437 » 14 Şub 2011, 00:35

formu ılk actıhımda ozan abı neyazmışdıye ılk önce bakıyorum ozan tavşan hangı konuda yazmış dıye ama harbıdende enerjı fazlalığı var galiba ıyı yazıyorsunuz arbayla oyna abı araba senın edındığin bilgide karındır zaten bende oynarım cohu zaman banda komşum takılır ne oldu dıye gecen aldım merkezı kilidi 20 tl ye kendım taktım şıkır şıkır calışıyor baktım aynı kafa bulan komşumun arabasıda bırden merkezı kılıtlı olmuş sordum kaca mal oldu dıye 100 tl dedi demek hem bilgi örendim hemde 80 tlm cebimde kaldı oynamak ve kirlenmek güzeldir :D
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti ozantavsan » 14 Şub 2011, 00:48

Valla ne diyeyim ,son bir kaç aydır aracıma yaptıklarımı sanayide yaptırsaydım (Pardon yaptırabilseydim) çok para giderdi.
Oysa sıfır işçilik , sadece malzeme fiyatına çözüyorum.

Benim merkezi kilit beyni aldığımda arızalıydı.Ama eski sahibi yeni beyin almış onuda vermişti.Sanayiye gittiğimde taktırayım dedim.Usta takmaya 30 TL istedi.Merkezi kilit motorları araçta takılı ,kablo bağlantıları zaten var.Hadi uğraşmayayım ,vaktim yok takıversin demiştim.Demez olaydım , ne yaptın sen dedim.Beyin 30 TL yoktur.HAyırlı işler dedim çıktım.Tam 8 ay sonra elim değdide 10 dakikada kendim taktım.Ne oldu 30 TL cepte.

MErkezi kilit takma 30 TL cepte.
Subap ayarı 20 TL cepte
Avan 10 liradır herhalde 10 TL cepte
Ateşleme sitemi değiştirme 20 lira en az alırlardı 20 TL cepte
Termostat fan müşiri değişim 20 TL olurdu cepte.
HAva filitresi değişim ,bakım 10 desek 10 TL cepte.
Teyp anfi takma herhalde 10 ile 20 arası alırlardı. (Anfiyide kendim yaptım , bu da cebime kar)
KApılar kapanmıyor , kilit mekanizmalar bakım olacak bunada 20 lira alırlardı .
Daha çok şey varda bu kadarı bile 150 TL'yi bulurdu üç aşağı beş yukarı.

KEndimize fayda işte , paralar cepte , öğrendiklerimiz yanımıza kar , paylaşıp başkalarına yardımcı olabildiysek hazzı parayla ölçülmez.Herşey aracımızın sağlıklı çalışmasına etken.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti felicia_3437 » 14 Şub 2011, 00:54

evet size katılıyorum mesala genclik ateşimidir bilmem camlara fılım cektırmek ıstedım 100 tl dediler aksasuarcıdan 8 tlye aldım bir top kendım sac kurtma makınası ile cektım 92 tl ordan tavanı ve kenarlşarı kaplatmak istedim sordum 200 tl dediler gen gitim araştırdım toptancısını buldum 20 tl ye mazemeyı aldım3 sate evın önunde cektım 180 tl bunları kendım yapmasaydım yaptıracaktım kalan paraylada her 5 binde bir yağ yağ filitresini değişiyorum aracımın salığı icin herşeye varım komşular lafdemiş cokta umrumda ne oldu calışmıyormu dıyenlerın arabalarını her sabah görüyorum gır gır gır marşa devam bınıyorum tk marş yola devam
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti ramazanünlü » 14 Şub 2011, 01:25

eger burdaki bilgilerle bende bişeyler yapmaya calışıyorum dün bi avans ayarı yapım dedim kayışa parmagı sürttüm sonra sitop ettim ama sonuc ne oldu bunu gevşetirken ve ayarladıktan sonra sitop etmesini ögrendim yani bu işleri ögrenmek te kolay degil
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti syossett » 14 Şub 2011, 01:31

zezula yazdı:valla abi her yazdığını okuyorum ama çokta fazla yazma yahu nerden buluyon bu enerjiyi :D

Aynen yaa... walla özetini bile çıkaramadım konunun :D
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti ozantavsan » 14 Şub 2011, 01:35

Ramazan'ım ne yaptın ya ? Geçmiş olsun. Bern avans ayarı araştırıken uyarıyı görmüştüm.Alalh allah dedim nasıl parmak kayışa sürter.
İlk denememde aracı çalıştırmadan vidayı çok gevşek olmayacak şekilde ayarladım.ARacı çalıştırdım.Sağa sola çevirip konumu belirleyince stop ettim.Vidayı sıktım.

Umarım önemli birşey yoktur parmağında.BU bir tecrübedir.Şimdi senin yazını okuyan parmağını koruyacak.
İşte bu forumun bu yönünü seviyorum.Hatamızı yazıyoruz , başkaları aynısını yapmasın diye.Hayatta belki başka yönden insanların birbirine yardımı dokunmuyor ,paylaşmıyoruz.Ama burası yardımlaşıp , paylaşabileceğimiz bir yer oluyor.KEndimizi mutlu hissediyoruz ,başkalarını mutlu ediyoruz.KEşke her koşulda paylaşımcı olabilsek.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti canfezzz » 14 Şub 2011, 02:30

---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti canfezzz » 14 Şub 2011, 02:38

Ozan abi harikasin SEN NE OLDU ARIZAMI WAR dienlere kulak asma bu arada kilitlerin bakimlarini nasil yaptin benimde bir el atmam lazim pek hosuma gitmiyor Bide iyi bir merkezi kilit beyni almak istiyorum marka tavsiyen warmi ...
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti felicia_3437 » 14 Şub 2011, 02:44

canfezzz yazdı:Ozan abi harikasin SEN NE OLDU ARIZAMI WAR dienlere kulak asma bu arada kilitlerin bakimlarini nasil yaptin benimde bir el atmam lazim pek hosuma gitmiyor Bide iyi bir merkezi kilit beyni almak istiyorum marka tavsiyen warmi ...



en ıyısı cın malı ucuz uzaktan kumandalısına gecen 20 tl dediler bana ben 1.5 yıldır kulanıyom sorun yok :D
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti canfezzz » 14 Şub 2011, 05:23

---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti canfezzz » 14 Şub 2011, 05:31

:( bendede cin mali wardi MFK die bir marka bozuldu beyni tahminen 1 yil kullanamadik. simdi ondan almak istemiyrm 40 tl fiyati hic olmazsa werdigimiz paraya degsin. Saglam bisey alalim diorum warsa marka tawsiyen ir yapacak alalim
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti jawacı » 14 Şub 2011, 07:55

ozan kardeşim, karbüratörün arkasındaki vida rölanti vidası. benzinde rölanti ayarını buradan yap. lpg deki rölanti ayarını regülatördeki pirinç vidadan yap. eğer dün yaptığın bu ayarda araç sabah çalışmazsa pirinç vidadan biraz daha hava ver. bu durumda rölanti yükselebilir. rölantiyi düşürmek içinde karbüratördeki ayar vidasını kullan. bu ayarı bulduktan sonra varsın 2 marşta çalışsın, tek marşta çalıştıracağım diye tüm ayarı bozma bence.selamlar.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti ozantavsan » 14 Şub 2011, 09:51

Bu sabah eskisi gibi tek marş çalıştı aracım , benzinde kullandım.Rolanti normal.Benzin bitince lpg'yi de görürüz.
MErkezi kilit marka bilgim yok.Bir çok online alışveriş sitesinde mevcut.Hepsiburada gibi.Kilitleri içten elle kontrol et ,yağlamayı ihmal etme.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sbalci » 14 Şub 2011, 10:26

rolanti ve hava-yakıt ayar vidası






adsız.JPG
adsız.JPG (24.9 KiB) 1536 defa görüntülendi
sbalci
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 31 Arl 2010, 18:10
Nereden: Bursa
Arabanız: 95 favorit

İleti ozantavsan » 14 Şub 2011, 10:41

Aradığım buydu.Çok teşekkür ederim.
HAva yakıt ayarı ile oynadığımızda motorun çalışmasında o an farkedilir bir değişme oluyormu.Nasıl anlarız ?
Buradan hava miktarımı ayarlanıyor ,yakıtmı ? sağpa çevirince artıyor ,sola çevirince azalıyormu?
Karbüratörcüye hava yakıt karışımı kontrol ett demiştim geçen ay , bir ayarla oynayıp zaten iyi demişti.Şİmdi anladım ki rolanti ayarını azaltıp çoğaltmış ,yakıt hava karışımına bakmadı , ilk soldaki resimde belirttiğin rolanti vidası ,benimde pazar günü ayarladığım.

Bİrde motor yağ kapağını aldığımızda geri hava geliyor.İçine baktığımda sanırım yağ devir daim oluyor.Yerden kaynak suyu çıkarya onun gibi , bu normal bir durum değilmi?
Yağ olmalı ,subaplar yağlanmalı ???
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir