Bu pazarda boş duramadım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Bu pazarda boş duramadım

İleti sainz » 14 Şub 2011, 11:20

ozantavsan yazdı:...motor yağ kapağını aldığımızda geri hava geliyor.İçine baktığımda sanırım yağ devir daim oluyor.Yerden kaynak suyu çıkarya onun gibi , bu normal bir durum değilmi?
Yağ olmalı ,subaplar yağlanmalı ???

Kapaktan çok fazla hava geliyorsa, kartere kompresyon iniyor demektir. Ancak fazla hava geliyorun metrik ölçüsü nedir tam bilemiyorum.
ozantavsan yazdı:...karbüratörün sol tarafında gaz telinin geçtiği bölümün ilerisinde ince düz tornavidayla tyarlanacak bir kısım var.Ben hava ayarı diye biliyorum , rolantide olabilir.
Tornavida ile çevirince motorun çalışması değişiyor...

Hava ayar vidası işte. Karbüratörün çektiği havayı kısarsan karışım zenginleşir ve rölanti artar doğal olarak. Açarsan düşer. Eğer çok aşarsan rölanti belli bir değerden aşağıya düşmez ama çekiş çok az olur.
Zaten fotoğrafını da eklemiş arkadaş.
ozantavsan yazdı:...1,3 motor , 68 beygir bir araç...

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 14 Şub 2011, 11:44

Bİrde motor yağ kapağını aldığımızda geri hava geliyor.İçine baktığımda sanırım yağ devir daim oluyor.Yerden kaynak suyu çıkarya onun gibi , bu normal bir durum değilmi?
Yağ olmalı ,subaplar yağlanmalı ???
----------------------- Üstteki kendi sorumdu.Biraz araştırma ile aşağıdaki bigiye ulaştım.Buna göre yanmamış gazların bu bölüme gelmesi normal .Sonra emme manifoltuna vakumla emilerek tekrar yanması sağlanıyormuş.
Bizim araçlarda Kapalı karter havalandırma sistemi var.

--------------

Karter Havalandırma Sistemleri:Silindirlere giren benzin-hava karışımı, sıkıştırma zamanında yanmamış olarak, iş zamanında yan yanmış veya yanmış olarak silindir, piston segman arasından kartere iner.Kartere inen bu gazlar ve içindeki artık maddeler motor yağının özelliğini bozar. Bu nedenle kartere inen kaçak gazların dışarı atılması gerekir.Karter havalandırma sistemi, kartere inen kaçak gazların dışarı atılmasını sağlar.Karter havalandırma sistemleri, açık ve kapalı sistem olarak iki çeşittir.
Açık Karter Havalandırma Sistemi:Bu sistemde, motorda taze hava girişi ile karterdeki
gazların atıldığı bir çıkış borusu
bulunur. Araç hareket halinde iken çıkış borusunu yalayarak geçen hava, boru ağzında vakum oluşturur. Bu vakumun etkisiyle,giriş deliğinden gelen temiz hava, karter içinde bulunan kaçak gazlan da önüne alarak
dışarı atar.Açık karter havalandırma sistemi, çevre kirlenmesine sebep olduğu için
günümüz
araçlarında kullanılmaz.
Kapalı Karter Havalandırma Sistemi:Kapalı karter havalandırma sisteminin diğer bir adı da pozitif karter havalandırma sistemidir. Kısaca PCV (Positive Crankcase Ventilation) karter havalandırma sistemi olarak da söylenir.

Kapalı karter havalandırma sisteminin özelliği, karterdeki kaçak gazları, manifold vakumu ile emilerek motorda bir kez daha yanma işlemine sokmaktır. Böylece hem yanmamış yakıt kullanılarak yakıt tasarrufu sağlanır hem de çevre kirlenmemesi önlenmiş olur.Karterdeki kaçak gazlar,gençlikle supap kapağı üzerinden bir hortum ile ya hava filtresinin "bulunduğu kısma veya emme manifolduna veya her iki yere de

bağlanarak motora alınır.Kaçak gazların, doğrudan emme manifolduna giriş yapan motorlarda manifold vakumunun aşırı etkilenmesini önlemek için sisteme bir tane PCV supabı ilave edilmiştir. Bu supap manifod vakumuna bağlı olarak çalışır. Motor rölantide çalışırken, manifold vakumu yüksektir. PCVsupabı yüksek vakumun etkisiyle supap yayının itme kuvvetim yenerek yuvasına oturur. Karterdeki kaçak gazların manifolda girişi PCV supabının ortasındaki küçük çaplı delikten olur. Böylece hem manifold
vakumu etkilenmez hem de karterdeki kaçak gazlar temizlenmiş olur

SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 14 Şub 2011, 11:58

Buji kontrolü yaptım demiştim.Yapmak isteyenlere aşağıda bilgi mevcuttur.Smktüğünüz bujinin durumuna göre ateşleme sistemi ve motorunuzun çalışması ile ilgili size bilgi verecektir.

Benim bujiler beyazla gri arası renkte ve temiz çıktı.


(1- Normal buji:Normal bir bujinin, burun porseleni ve elektrodları temiz ve az aşınmıştır.
Rengi açık kahve ile kirli beyaz arasıdır. Böyle bujiler, temizlenip ayan yapıldıktan
sonra tekrar

kullanılır.)


Buijlerimiz temiz 3-4 ay filan oldu değişeli.Eskileri simsiyah ,kurumdu.Demekki o zamanlar motorun çalışmasında sorun vardı.Ateşleme sistemindede olabilir.Zaten aracın performansı çok düşüktü o sıralar.Bende ateşleme sistemini değiştirmiştim.Bujileride o ara değiştirdim.Subap ayarınıda yaptım.Demekki motorum o zaman sonrası daha verimli çalışıyor.Bujilerde aşınma , kurum ,siyahlık yok.


*******************************

Bujilerin Temizliği ve Ayan


1- Motordan sökülen bujiler incelendikten sonra temizleme sıvısı ile yıkanıp kurulanır.

2- Kum püskürtmeli temizleme cihazı varsa, cihazda temizleme yapılır.
Bunun için buji, cihaz üzerinde temizleme yuvasına takılır. Sağ el ile bujiye oval bir oynama hareketi verilir. Sol el ile kum püskürtme koluna kumanda edilir.Kol, birinci kademesinde basınçlı hava, ikinci kademesinde basınçlı hava ile birlikte temizleme kumunu bujiye püskürtür.Buji kısa bir süre basınçlı kum ile temizlendikten sonra, basınçlı hava tutulup çıkartılır. Yapılan kontrolde buji yeteri kadar temizlenmediyse temizliğe
devam edilir. Basınçlı kum ile temizlik, gereğinden fazla olursa bujinin burun
porselenim yıpratır. Temizleme cihazı yok ise, çelik fırça kullanarak buji tırnakları üzerindeki kurumlar temizlenir.

3- Orta ve şasi elektrotlarının uçları, platin eğesi veya zımpara kullanarak keskin köşe oluşacak şekilde eğelenir.

4- Katalogla tavsiye edilen ölçüye göre buji sentili (tel sentil) kullanarak ve şasi elektrodundan eğmek suretiyle tırnak

aralığı

ayarı yapılır.
5- Varsa kontrol cihazında bujinin, basınç altında çakma kontrolü yapılır.
Bujilerin Yerine Takılması:Kullanılmış bujilere varsa yeni conta takılır. Buji ve yuvası yabancı maddelerden temizlenir. Bütün bujilerin vidaları çok hafif yağlanarak yerine elle
takılır. Daha sonra buji lokması kullanarak conta bulunan bujilerde 1/4 (çeyrek) tur, konik oturma yüzeyli bujilerde l/ 10 tur sıkılır. Sıkma sırasında buji izolatörünün hasar görmemesine dikkat edilir.

Buji Arızaları

1- Buji kaçağı:Buji izolatörü zamanla kirlenir, çatlar veya kırılır. Bujiye gelen yüksek
voltajlı akım kirli, çatlak veya kınk yerden kısa devre yaparak şasiye geçer. Bu durumda buji kıvılcım meydana getiremez ve ateşleme yapamaz.Kısa devre olayı, çoğunlukla üst izolatörden, gövde içinden ve burun porseleni üzerinden olur. Böyle bujiler yenisiyle değiştirilir.

2- Orta ve şasi ektrodlarının

tahrip olması veya ayarının bozulması. Özellikle yerinde çok sıcak çalışan bujilerin orta elektrodları bozulur ve şasi elektrodan incelir. Bu tip bujiler yenisiyle değiştirilir. Elektrodları

kirlenmiş, ayan bozulmuş bujiler, gerekli temizlik ve tırnak ayarı yapıldıktan sonra buji kontrol cihazında çakma kontrolü yapılır, îyi sonuç alındığında kullanılmaya devam edilir.

Buji Çalışma Durumunun İncelenmesi:Motordan sökülen bujinin, burun porseleni ile elektrodların kirlilik ve aşınma durumuna göre yorumlanması:

1- Normal buji:Normal bir bujinin, burun porseleni ve elektrodları temiz ve az aşınmıştır.
Rengi açık kahve ile kirli beyaz arasıdır. Böyle bujiler, temizlenip ayan yapıldıktan
sonra tekrar

kullanılır.

2- Eskimiş buji:Normal buji görünümünde, ancak elektrodları daha bariz aşınmış ve burun
porseleni üzerinde çukurcuklar bulunur. Yapılan kontrolde çakma verimi iyi çıkmaz. Böyle bir buji 15 bin km yi doldurmuştur. Yenisiyle değiştirmek gerekir.

3- Çok soğuk veya isli buji:Buji elektrodları üzerinde, kuru is tabakası oluşmasının üç temel sebebi vardır.

a) Silindire giren karışım çok zengindir.Hava filtresi tıkalı, karbüratör ayarları bozuk, düşük devir ve hafif yükte uzun süre çalışma


b) Ateşleme sisteminin verimini düşüktür. Ateşleme bobini, distribütör arızaları ve kablo bağlantılarının iyi olmaması.

c) Bujinin soğuk olması.Çalışma sırasında buji çabuk soğuduğu için, üzerinde biriken karbonu
yakacak kadar ısınmıyor. Diğer hususlar gözden geçirildikten sonra, hala buji isli-çalışıyor ise daha sıcak buji kullanmak gerekir.

4- Yağlı buji:Buji elektrodları üzerinde, ıslak yağlanmanın sebebi, yanma odasına motor yağının girmesidir. Motor yağı yanma odasına iki yerden girer.

a) Silindir kapağı tarafından; supap kılavuzların aşınmasından veya supap yağ keçelerinin özelliğini yitirmesinden.

b) Karter tarafindan; piston, segman, silindir aşınmasından veya arızalanmasından. Yağlanmış buji, temizleme sıvısı ile yıkanır, kurulanır ve ayarı yapılarak yerine takılır.

5- Çok sıcak buji:Buji elektrodları çok fazla aşınmış, burun porseleni üzerinde kabarcıklar
veya çatlaklar görülür.

Sebepleri; a) Buji motora uygun değildir.b) Motor fakir karışımla, aşın avanslı veya düşük oktanlı benzinle çalışmıştır.c) Manifol ısı kontrol ünitesi ve soğutma sistemi arızalıdır.d) Buji yerinde sıkı değildir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir