FAVORİT UZUN YOL SEYAHATLERİ 93 MODEL LX

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FAVORİT UZUN YOL SEYAHATLERİ 93 MODEL LX

İleti rakcay52 » 22 Şub 2011, 10:11

Merhaba forum dostları benim kafama takılan favoyla alakalı sorularım olacaktı. aracım ful+ful bakımlıdır lastikden+triger-devir daimden-termostata müşüle ama aklınıza gelebilecek herşeyi ile ful v ebakımlı çok şükür
sorum şu olacak bu araba ile yaz ayı ben hiç görmedim uzun yol yapmadım uzun yolda gişelerde yaz ayında trafikte vs kalmadım(manuel fan var)

1- Yaz ayları bu araba ile nasıl geçen sorunlumudur genelde(Aracım her yönü ile bakımlı)

2- Yaz aylarında karadeniz yaylaları vs gidermi hararet yaparmı.

kısacası yaz ayında üzermi bu araç beni yrd için tşk ederim.
 
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93

İleti canfezzz » 22 Şub 2011, 11:33

Benim öyle uzun bir yol tecrübem olmadı ama en fazla 250 km yol aldım hiç bir sıkıntı yaşamadım aracıda çok agresif kullanırım. :D Lakin sana tavsiyem... Çok sıkıştırmadan kullan en azından motoru rahatlatmak için çıktığın yokuşların en azından yarısını boşta inki motor sıcaktan bunalmasın... Bu indiğin yokuşlarda manuel fanıda dinlendirmiş olursun... ;) Her ihtimale karşı yanında su bulundur buda son tavsiyemdir 8-)
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti efsanea_06 » 22 Şub 2011, 17:17

çok sıcaklarda araba yüklüyse motor zorlanıyor ben rampaya gelmeden fanı açıyorum çok sıkıştırmadan sürerseniz sorun olmaz
efsanea_06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 20 Şub 2009, 21:25

İleti alpino » 22 Şub 2011, 17:37

size şöyle bir anımızı anlatayım.

92 model forman ile Ankara'dan yola çıktık (araç yaklaşık 5-6 yaşında falandı). Arabada 2 yetişkin, 2 çocuk ve bagajlar vardı. Aylardan ağustos ya da eylül. burdur civarında araba hafiften teklemeye başladı. yokuş çıkarken devirden düşüyordu. 3. vitese falan inmek gerekiyordu. neyse biz benzinden olabileceğini düşünüp devam ettik. antalya'ya indik, oradan kaş üzerinden muğla'ya gökova'ya gittik. oradan ankara'ya döndük. arabayı servise soktuk. servis buji kablolarından birinin koptuğunu ve aracın 3 silindirle çalıştığını söyledi.

yani aracınızın motoru çok rahat bir şekilde sizi gideceğiniz yere götürür ve getirir. Ama sonuçta bu arabalar artık yaşlandı. yollarda görememenizin sebebi bu olabilir. bir de klimasız oluşu tabi :)
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti ahmetsahin80 » 22 Şub 2011, 20:43

94 model favaoritim var. yazın adana mardin arası gittim,ankara - adana bir sorun olmuyor. karadenizdeki kadar dik bir yokuş(tahmini karadenizi görmedim) çıkmadım. Eğer yolu biliyorsanız yokuş başlamadan fanı açmanın faydası olabilir. devir daimi değiştim hararet göstergesi yarıya gelmeden fan devreye giriyor gösterge orta seviyeyi geçmiyor. hararet yapmaktan korkuyorsak, kaloriferi sıcak konuma getirip çalıştırarak motorun soğumasına yardımcı olabilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
ahmetsahin80
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 02 Tem 2009, 13:42
Nereden: Adana
Arabanız: favorit

İleti alpino » 22 Şub 2011, 20:48

ahmetsahin80 yazdı:... hararet yapmaktan korkuyorsak, kaloriferi sıcak konuma getirip çalıştırarak motorun soğumasına yardımcı olabilirsiniz.


iyi de hocam o zaman da biz hararet yaparız yaw :D
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti firarim19 » 22 Şub 2011, 21:22

yağı suyu kayısı contasi tamamsa, evrakta sıkıntı yoksa , Allah yolunuzu açık etsin. :)


2 sene önce yazın samsun istanbul yaptık (favorit) tatil için , ve istanbulda yaklaşık 1000 km daha yaptık. 7 saattte gidip 9 saatte döndüm . aracım benzinliydi kmde o zaman 220 fln yakmıştı. Benden sonra bir cenaze için halamın oglu emanet alıp tekrar gitti . ( hala dönemedi bekliyoruz heheheh :) )

Şaka bir yana yolda kalacak birşey yok, yukarıda saydıklarıma dikkat edin yeter. Yalnız lastikler önemli yazın, eğer 4 kişi falan yola cıkacaksanız lastikleriniz iyi olsun.
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti jawacı » 22 Şub 2011, 22:14

aracım full + full bakımlı dediğinize göre çekinecek bir durum yok. sadece klima olmadığı için sıcağı hissedersiniz. soğutma sistemide bakımlı ,fan zamanında açıyor, hararet sorunu yaşamazsınız. ben favoyu 2007 de temmuzda aldım. aldığım tarihte ilginçtir, 07/07/2007. o yaz bakımını yapıp ağustosta 3 kişi ailecek tatile çıktık. rotamız akdeniz ve ege turuydu. ist. dan yola çıktık, geze geze alanyaya vardık. alanyada bir gün kalıp yola devam ettik. antalya- fethiye- marmaris- bodrum- foça- izmir- ist. güzergahından eve döndük. bu 8 günlük sürede orasıydı-burasıydı derken 3500 km yol yapmışız. maşallah favoda tık yok. aracı üzmeden 3000 devir cıvarı kullanın, hızınızda 110' dan aşağı düşmez zaten. lastikleriniz iyi olsun, virajlarda savrulmazsınız korkmayın. ama rampa aşağı inerken frenle inmek gerekiyorsa sakın boşa atmayın. bir süre sonra kampanalar ısınır fren tutmaz (Allah muhafaza). 3 yıldırda balıkesir-burhaniyeye yazın 2 haftada bir giderim. gidiş-geliş 1200 km yi bulur. yanınızda bir kaç takım, yedek vantilatör kayışı, yedek sigorta vs. gibi malzemeler olsun. kriko falan zaten vardır. daha ne diyeyim. gözünüz arkada kalmasın. basın marşa devam. Allah yolunuzu açık etsin :)
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti rakcay52 » 23 Şub 2011, 09:08

Fikir beyanat eden yada etmeyen tüm forum dostlarına yardımları için gönülden tşk ederim. sayg.
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93

İleti sainz » 23 Şub 2011, 09:36

Uzun veya kısa yolculukta, hararet ile ilgili şöyle bir paylaşımım vardı:

Her ihtimale karşı yanınıza yedek fan müşiri, bolca ve her değerdeki sigortalardan ve bir iki anahtar tornavida falan alın. Gözünüzü de hararet ibresinden ayırmayın.

Bir de küçük, etkili ama pek de akla gelmeyen iki adet ipucu:

1- Ola ki hararet yüksek seyrediyor, fan devreye girmiyor. Aracınızı güvenli bir yerde durdurun kaputu açın. Radyatörün altındaki fan müşirinin fişlerinden birisini çıkartın ve içindeki metal kısmı bir başka metale (mesela şarj dinamosunun vida uçlarından birisi) dokundurun.

Eğer bu durumda fan çalışmıyorsa sigortası atmış demektir. Sigortayı yenileyince çalışmaya başlayacaktır. Ancak sigortanın tekrar atma ihtimaline karşı temkinli olmalısınız. Sigortayı attıran neden tekrarlayabilir.

2- Ola ki hararet yüksek seyrediyor, fan devreye girmiyor. Aracınızı güvenli bir yerde durdurun kaputu açın. Radyatörün altındaki fan müşirinin fişlerinden birisini çıkartın ve içindeki metal kısmı bir başka metale (mesela şarj dinamosunun vida uçlarından birisi) dokundurun.

Bu durumda fanın pervanesi dönmeye başlıyorsa, müşir fana kumanda edemiyor demektir. Fan müşirinin üzerindeki, fişlerin takıldığı kısımları, ataş, iğne, ...vb. bir şeyle temas halinde olmasını sağlayın ve tekrar fişleri üzerine takın. Artık fanı direkt bağlamışsınızdır. Fan müşirden bağımsız olarak sürekli çalışacaktır. Bu en azından bir tamirciye veya servise kadar sizi götürebilir.

Yanımda yedek müşir var değiştirebilirim diyorsanız da fan müşirini sökebilmek için yanınızda 32 numara anahtar olması lazım.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Yalnız bu anlattıklarımı yaparken çok ısınmış bir motor ve ekipmanlarını bulacaksınız karşınızda. Ellerinizi yakmamak için çok dikkatli olun. Mümkünse eldiven tarzı bir şey giyin ellerinize.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NOT : Tamamen kendi tecrübelerimdir. Profesyonel bir kişinin anlatımları değildir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Ali Emre » 26 Şub 2011, 00:46

e daha ne olsun... Teşekkürler paylaşım için.
Birşey sormak istiyorum;ben geçtiğimiz pazartesi 20tl lik benzin aldım, benzin ışığı yanmadı, yokuş çıktım düz yola geldiğimde araba teklemeye başladı halâ benzin ışığı yanmıyorken. özellikle düşük devir kullanırken gaza basmama rağmen araba kendini bi ileri attı bi gaz kesti, bi süre sonra geçti. bugün bi 25 tl daha aldım daha problem çıkarmadı ama ölümdü yani. :(
hele ışıklara yaklaşırken vitesi boşa alınca yada debriyaja basınca direk stop etti. dün yapmıyodu bu tarz şeyler bugün böyle saçmaladı. korkuyorum acaba yolda bırakırmı diye. Bide çok çİğ benzin atıyor. Maslak'a yakın skodalardan anlayan karbüratörcü varmı tanıdık? Çok parada yok malum öğrenciyiz. problem neyden olabilir? şamandıramı? benzin pompası mı? karbüratör mü? ne yapmalıyım? Daha önce başına bu tarz olay gelen varsa paylaşırsa sevinirim. şimdiden ilginize teşekkürler, Saygılar...
[i]Önemli olan arabayı sevebilmek. Bir kızı sevmekten çok daha içten, kolay ve anlaşılır olduğu kesin... =D[/i]
Kullanıcı avatarı
Ali Emre
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 112
Kayıt: 16 Şub 2011, 17:14
Ad Soyad: Ali Emre SÖZER
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 92 favorit 135L

İleti ugur_clskn » 26 Şub 2011, 04:07

ben sizin yerınızde olsam yazın yola cıkmadan once termostatı ıptal eder dusuk derecelı bı fan musuru takar ısımı garantıye alırım malıyetı 25 lıra eylul ekım gıbıde yenıden taktırırm
PEUGEOT 306 1.6 SEDAN
Kullanıcı avatarı
ugur_clskn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 29 Eyl 2009, 03:06
Ad Soyad: uğur çalışkan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia 1.3lx idi

İleti quickcan » 26 Şub 2011, 10:57

sakin bir şekilde kullanıp 150-200km de bir dinlenirseniz birşey olacağını sanmmıyorum. ama siz, ben hem daha çok eğlenmek istiyorum hemde daha az yaksın derseniz bir motosikletle gezin. mütiş zevkli birşey :D


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti alibildi » 26 Şub 2011, 13:23

5 yıl boyunca 93 Forman'imle 7-8 kere 4kişi ve sonuna kadar dolu bagaj ile Ankara-Aydın yolculuğu yaptım hararetle ilgili hiçbir sorunum olmadı tek sorunum rampalarda acayip düşüştü, birinci vitese bile düşüyordum, o da LPG+küçük motor+yük gibi şartların birleşmesiyle normaldi sanırım.
alibildi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 08 Kas 2010, 17:56
Ad Soyad: Ali Bildi
Nereden: Ankara
Arabanız: 2000 Felicia Combi 1.3mpi Safeline

İleti jawacı » 26 Şub 2011, 17:19

Ali Emre yazdı:e daha ne olsun... Teşekkürler paylaşım için.
Birşey sormak istiyorum;ben geçtiğimiz pazartesi 20tl lik benzin aldım, benzin ışığı yanmadı, yokuş çıktım düz yola geldiğimde araba teklemeye başladı halâ benzin ışığı yanmıyorken. özellikle düşük devir kullanırken gaza basmama rağmen araba kendini bi ileri attı bi gaz kesti, bi süre sonra geçti. bugün bi 25 tl daha aldım daha problem çıkarmadı ama ölümdü yani. :(
hele ışıklara yaklaşırken vitesi boşa alınca yada debriyaja basınca direk stop etti. dün yapmıyodu bu tarz şeyler bugün böyle saçmaladı. korkuyorum acaba yolda bırakırmı diye. Bide çok çİğ benzin atıyor. Maslak'a yakın skodalardan anlayan karbüratörcü varmı tanıdık? Çok parada yok malum öğrenciyiz. problem neyden olabilir? şamandıramı? benzin pompası mı? karbüratör mü? ne yapmalıyım? Daha önce başına bu tarz olay gelen varsa paylaşırsa sevinirim. şimdiden ilginize teşekkürler, Saygılar...
yakıtta bir sorun olabilir. başka yerden yakıt alıpta denemekte fayda var.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti sainz » 28 Şub 2011, 10:40

Ali Emre yazdı:e daha ne olsun... Teşekkürler paylaşım için.
Birşey sormak istiyorum;ben geçtiğimiz pazartesi 20tl lik benzin aldım, benzin ışığı yanmadı, yokuş çıktım düz yola geldiğimde araba teklemeye başladı halâ benzin ışığı yanmıyorken. özellikle düşük devir kullanırken gaza basmama rağmen araba kendini bi ileri attı bi gaz kesti, bi süre sonra geçti. bugün bi 25 tl daha aldım daha problem çıkarmadı ama ölümdü yani. :(
hele ışıklara yaklaşırken vitesi boşa alınca yada debriyaja basınca direk stop etti. dün yapmıyodu bu tarz şeyler bugün böyle saçmaladı. korkuyorum acaba yolda bırakırmı diye. Bide çok çİğ benzin atıyor. Maslak'a yakın skodalardan anlayan karbüratörcü varmı tanıdık? Çok parada yok malum öğrenciyiz. problem neyden olabilir? şamandıramı? benzin pompası mı? karbüratör mü? ne yapmalıyım? Daha önce başına bu tarz olay gelen varsa paylaşırsa sevinirim. şimdiden ilginize teşekkürler, Saygılar...

Benzinin neredeyse tamamını bitirerek kullanırsanız, depodaki pisliği de çekmeye başlıyor. Karbüratörün temizlenip kontrollerinin yapılması sorunu ortadan kaldırır diye düşünüyorum.

Çok çiğ benzin atması ateşlemede de bir sıkıntı olabileceğine işaret olabilir. Belki de fazla benzin gelerek boğuyor olabilir.

Motor sıcakken, 2. ve 3. buji kablolarını yerlerini değiştirip takın. Marşa basın, motor düzensiz çalışacaktır. Hafif hafif (kesinlikle abartmadan) gaz verip bırakın. Rölantiye düşerken motor hafiften öksürecektir (potlayacaktır). Motoru durdurun, buji kablolarını eski konumuna getirin ve tekrar marşa basın. Eğer çalışmasında belirgin bir düzelme oluyorsa, karbüratörde sıkıntı var demektir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Ali Emre » 28 Şub 2011, 20:28

çok teşekkürler yardımlarınız için arkadaşlar. benzinimi farklı yerlerden alıyorum ama hep shell denk geliyor. acaba siz nereyi önerirsiniz? birde aşırı derecede benzin yakıyor.resmen 6 km yi 10 tl ye gittim geçen gün içime oturdu. ama yolumun üstünde inecek arkadaşlarımıda aldığımdan parasını çıkartıyorum Allah'tan. ama ne yapmalıyım yani bu gidişle beni batıracak bu araç.
[i]Önemli olan arabayı sevebilmek. Bir kızı sevmekten çok daha içten, kolay ve anlaşılır olduğu kesin... =D[/i]
Kullanıcı avatarı
Ali Emre
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 112
Kayıt: 16 Şub 2011, 17:14
Ad Soyad: Ali Emre SÖZER
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 92 favorit 135L

İleti karamanoglu » 28 Şub 2011, 21:07

Merhaba,
93 model 1.3 LX Favorit'im ile 2010 yazında uzun bir seyahat yapma fırsatım oldu. Tek şöför Kahramanmaraş'tan yola çıkıp Denizli civarında 1 saatlik uyku molası ile yola devam edip 1150 km. yol yapıp Muğla'nın Milas ilçesine girdim. Nurdağı - Ereğli kavşağı arasındaki otobanda 110 km sabit hız, kalan karayollarında 90 km. sabit hızdan hiç şaşmadım.
Yaz sıcağında 14:00 gibi K.Maraş'tan çıkıp 20 saat sonra öğlen 12:00 sularında Milas'a ulaştım. 2 defa yaz mevsiminin öğle sıcağını yedim. Araçta 3 yetişkin+1 çocuk ve normal sayılacak bagaj yükü vardı.
2 gün sonra aynı yolu aynı şekilde K.Maraş istikametinde geldim.
Rampalarda aracı gereksiz yere zorlamadım. Depara ve gereksiz sollama gibi maceralara girmedim. Toplamda 2300 km. yol yaptım.
Sonuç: "Tık" demedi. Bir tek arıza, hararet, tekleme vb. yaşamadım.


Aracınız bakımlı ise ve siz huyunu biliyorsanız, endişe etmeyin derim. Tecrübe ile sabittir.

Saygılar.
Kullanıcı avatarı
karamanoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 38
Kayıt: 06 Arl 2010, 22:33
Ad Soyad: Cevdet
Nereden: Kahramanmaraş
Arabanız: Skoda Felicia 1.3 LXi MPi 2001 Beyaz

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir