Skoda Tamir Ve Bakım Kitabından Skoda Favorit/Forman 135 Ve

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Skoda Tamir Ve Bakım Kitabından Skoda Favorit/Forman 135 Ve

İleti forman 135 L 190 » 25 Şub 2011, 16:30

SKODA Favorit / Foreman 135/136 CAT
1992-1996

Notlar ve Çizimler
1289 cm3 1289 cm3


Motor ve soğutma sistemi
135/136 OHV 40/50kW Türü
Kapasitesi (cm3) silindir 1289 / 4 ve / sayısı
Sıkıştırma oranı / basıncı 135: 8.8.
136: 9.5 / _
Yağ basıncı bar [5,5-4,1]

Yağ sıcaklığı 70 º C
Kapak boşluğu - giriş mm 0.20.
Alaşım: 0.25
Supap boşluğunu - mm 0.20 egzoz
Ateşleme düzeni 1-3-4-2
No 1 silindir pozisyon TCE
Termostat açılış sıcaklığı º C 88 103
Radyatör kapağı basıncı 1.00

Yakıt sistemi
Rölanti - manuel [oto] 950 dev / dak 900.
136: 750 850
Hızlı rölanti - manuel [oto] rpm _
CO @ rölanti [3000 d / d] - bkz. sayfa VI% 0,15
bkz: sayfa VI ppm 80 - HC @ rölanti [3000 d / d]
bkz: sayfa VI% _ - CO2 @ rölanti [3000 d / d]
bkz: sayfa VI% _ - O2 @ rölanti [3000 d / d]

Karbüratörlü / yakıt enjeksiyon Bosch

Türü / ref Mono-Motronic

/ Iğne Ana jet _

Enjeksiyon basıncı 0.75

Pompa basıncı bar _

Oktan RON 95 [u]

Ateşleme sistemi


Türü Motronic
Ateşleme bobini Renix 5100 620005
Primer direnç ohm _
Balast direnç ohm _
Gerilim - Tmnl 15 (+) toprak V _

Distribütör _

Puan boşluğu (hava boşluğu) mm _

Durmak açı º (%) _

Kondenser kapasitesi μF _

Rotasyon Clockwise

Ateşleme zamanlaması - temel [statik º Krank @ rpm 14 BTDC @ 900

= Hayır Vakum V = Vakum NV _

Toplam ateşleme avansı

º Krank @ rpm

º Krank @ rpm

º Krank @ rpm

40 @ 4500

_

_

Santrifüj kontrol edin.
º Krank @ rpm

º Krank @ rpm
º Krank @ rpm Bilgisayar kontrol

_

_

Vakum aralığında kontrol mbar Bilgisayar kontrol

Kıvılcım Şampiyonu fişler

Türü RC12YC

Elektrot boşluk mm 0,60-0,90


Elektrik sistemi

Pil V / CC / RC 12 / 42Ah

/ Tam yük akım / motor devri Alternatör voltajı 14.0 / 55 / 3000

Marş motoru akım / gerilim - cranking A / V 150-210 / 9,5

Marş motoru akım / gerilim - A / V 340 / 8,0 kilitli


dişli Koşu

Frenler -

Ön (Dk. sürtünme malzeme kalınlığı) mm 8.0

Arka (Dk. sürtünme malzeme kalınlığı) mm 1.0


Lastikler

Salonda Boyut 165/70x13

Emlak / Van Boyut 165/70x13

Basınç - ön / arka - Salon bar 1,9 / 1,8

Basınç - ön / arka - Emlak / Van bar 1,9 / 1,8


Ön süspansiyon / tekerlek uyumu

Toe-in (+) / Toe-out (-) mm [º] 1,0 ± 1.0

Kamber +20' ± 30 '

Hint 1 ° 30 '± 45'

King pin eğim _


Arka süspansiyon / tekerlek uyumu

Toe-in (+) / Toe-out (-) mm [º] 1,2 ± 1,4

Kamber -1 ° 24 '± 30'


Tork anahtarı ayarları

Silindir kafası - evre 1 Nm CİVATA: 17 20

Silindir kafası - evre 2 Nm + 90 °

Silindir kafası - evre 3 Nm + 90 °
Silindir kafası - evre 4 Nm NUTS: 20-26
Büyük uç yatakları Nm 36 40
Ana yataklar Nm 60mm pin: 50-551
Debriyaj 28 Nm 23 kapak
Volan [driveplate] Nm 55 65
Ön 270 Nm 240 hub
Arka Nm WSM hub
Bijonlar / cıvata Nm 60 70
Kıvılcım 302 Nm 20 fişler


Kapasiteleri
Motor yağı ve filtre litre 4.5
Şanzıman - 4 hız [5-ileri] 2.4 litre
Otomatik şanzıman - dolum litre _

Cer WT litre
Soğutma sistemi 6.1 litre
Yakıt tankı 42 litre
 
forman 135 L 190
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 16 Şub 2011, 19:38
Ad Soyad: oğuz
Nereden: Malatya
Arabanız: forman 135 L

İleti Ali Emre » 26 Şub 2011, 01:03

Bu arabalar kaç beygir hiç bir yerde rastlamadım. bilginiz varsa ve paylaşırsanız sevinirim. Saygılar...
[i]Önemli olan arabayı sevebilmek. Bir kızı sevmekten çok daha içten, kolay ve anlaşılır olduğu kesin... =D[/i]
Kullanıcı avatarı
Ali Emre
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 112
Kayıt: 16 Şub 2011, 17:14
Ad Soyad: Ali Emre SÖZER
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 92 favorit 135L

İleti forman 135 L 190 » 26 Şub 2011, 18:58

:? wallah
Notlar ve Çizimler
1289 cm3 1289 cm3
beygiride bilmiyom :(
forman 135 L 190
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 16 Şub 2011, 19:38
Ad Soyad: oğuz
Nereden: Malatya
Arabanız: forman 135 L

İleti sbalci » 26 Şub 2011, 22:22

50KW = 67 beygir oluyor
sbalci
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 31 Arl 2010, 18:10
Nereden: Bursa
Arabanız: 95 favorit

İleti AhmetH » 26 Şub 2011, 22:51

google çevirisi sanırım

pek anlaşılır değil :cry:
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti emo16 » 27 Şub 2011, 03:33

beygir hesapla arkadaslar formul şu

1,35* 50 = 67 :)
emo16
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 02 May 2010, 09:34
Ad Soyad: Emrah
Nereden: Bursa
Arabanız: Forman 135 L

İleti Favocu » 27 Şub 2011, 07:02

car /
engine
displacement,fuelsystem,
engine management, emissions control
max.torque
@ rpm
years
135 -1.3 43
43kW(58PS; 58bhp)
@ 5,000
93N·m(69ft·lbf)
@ 3,000-3,250
01/89-07/95
135 -1.3 42
1289 cc, Pierburg carburettor
non-regulated
catalytic converter
42kW(57PS; 56bhp)
@ 5,000
93N·m(69ft·lbf)
@ 3,000-3,250
01/91-12/93
135 -1.3 40
1289 cc, Pierburg carburettor
Pierburg
Ecotronic, regulated catalytic converter
40kW(54PS; 54bhp)
@ 5,000
93N·m(69ft·lbf)
@ 3,000-3,250
10/90-12/92
135I -1.3 40
1289 cc,single-pointfuel injection
BoschMono-MotronicECU, regulated catalytic converter
40kW(54PS; 54bhp)
@ 5,000
93N·m(69ft·lbf)
@ 3,000-3,250
01/93-07/95
136 -1.3 46
1289 cc, carburettor
46kW(63PS; 62bhp)
@ 5,000
100N·m(74ft·lbf)
@ 3,000-3,750
08/87-07/91
136X -1.3 50
1289 cc, carburettor
50kW(68PS; 67bhp)
@ 5,000
100N·m(74ft·lbf)
@ 3,000-3,750
03/93-09/94
136I -1.3 50
1289 cc, single-point fuel injection
Bosch Mono-Motronic ECU, regulated catalytic converter
50kW(68PS; 67bhp)
@ 5,000
100N·m(74ft·lbf)
@ 3,000-3,750
01/93-07/95
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti Favocu » 27 Şub 2011, 07:05

Tabloda görüldüğü üzere örneğin benim ki 135 modeli 43kW, 58 beygir.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti Ali Emre » 02 Mar 2011, 00:34

paylaşım için teşekkürler bu tabloda zaten ''ps'' pferd strong(horse power,beygir) yazıyor. ayrıca kw.1,35=hp formülü içinde teşekkürler :D Saygılar
[i]Önemli olan arabayı sevebilmek. Bir kızı sevmekten çok daha içten, kolay ve anlaşılır olduğu kesin... =D[/i]
Kullanıcı avatarı
Ali Emre
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 112
Kayıt: 16 Şub 2011, 17:14
Ad Soyad: Ali Emre SÖZER
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 92 favorit 135L

İleti ozantavsan » 02 Mar 2011, 11:51

benim 94 favorit GLX - 52 KW
Ruhsatta 135 geçiyor.

Tablodaki 135'lerde 52 kw yok - 136'larda 50kw var.
Bnimki 135 mi 136 mı ?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 02 Mar 2011, 12:15

ozantavsan yazdı:benim 94 favorit GLX - 52 KW
Ruhsatta 135 geçiyor.

Tablodaki 135'lerde 52 kw yok - 136'larda 50kw var.
Bnimki 135 mi 136 mı ?

Senin araba 58,5 HP Ozan.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 02 Mar 2011, 18:13

Ruhsat 52KW / 1,35x52=70 hp (ben 1,345=1 hp diye biliyorum 1,345x52=69.9hp)

Ruhsat Bilgisi

Skoda Favorit -135 GLX 1994 52.2 kw

Aracımın kitapçığındada böyle geçmekte.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 02 Mar 2011, 19:38

Kitapçığında yazan doğru olabilir ancak ruhsatta yazana fazla güvenmemek lazım benim ruhsatta da 52 kw yazıyor.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti sainz » 03 Mar 2011, 09:00

ETKA Engine Codes dosyasına göre Favorit motor güçleri bunlarmış:


Direkt link de şu:
http://www.resimyukletin.com/images/28ETKA.jpg
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir