su sisteminde aşırı basınç ???

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

su sisteminde aşırı basınç ???

İleti replasatnu » 08 Mar 2011, 01:07

arkadaşlar; formanımda son zamanlarda su eksiltme sorunum vardı,
inceledim, termostata giren borudan antifirizli suyun aktığını renginden dolayı farkettim..
boruda çatlak yok.. boru gevşekse diye bir kelepçe daha taktık.. su deposundaki kapağım eski idi ve yayları vs. düşmüştü, onu da değiştirdim,
ama sanırım hâlâ sorun devam ediyor.. su deposundan yine bir miktar taşma olduğunu farkettim ,
sistemde aşırı bir basınç var gibi geliyor..
canım sıkıldı su azaltmış mı diye bile bakmadım..
neden kaynaklanır, ne yapılabilir?
yorumları bekliyorum..
 
Kullanıcı avatarı
replasatnu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 08 Oca 2011, 01:06
Konum: balıkesir
Nereden: Balıkesir
Arabanız: forman lx 93 model

İleti hetepe » 08 Mar 2011, 09:28

Sistemde basınç olmaz, su ısındığında genleşme yapar ,o genleşmeyi kapak dengeler, kapak sağlam mı kontrol edin.
Antifizli su fazla konmuşsa fazlalığını tahliye den atar, geri kalanı devamlı genleşir-soğur.
Sizin arabada devamlı bir eksilme varsa kaçak aramalısınız.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti 45sardes » 08 Mar 2011, 11:52

Beni korkuttu söylediklerin kapak contası yakmasın araban.Benim başıma geldi su yedeğinin içine motor çalışırken bak su fokurdatma varsa ihtimal büyük ..:(
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti hetepe » 08 Mar 2011, 14:50

''kapak'' diye bahsettiğim, soğutma sıvısı genleşme kabının kapağı...
Bu kapağın, basınç olduğunda açılan bir sistemi var.
Silindir kapağı bu sorunla doğrudan ilgili değil...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti replasatnu » 08 Mar 2011, 20:30

hetepe yazdı:''kapak'' diye bahsettiğim, soğutma sıvısı genleşme kabının kapağı...
Bu kapağın, basınç olduğunda açılan bir sistemi var.
Silindir kapağı bu sorunla doğrudan ilgili değil...


kapağı dün değiştirttim.. yerli imiş mavi renkli bir kapak..
bilmiyorum.. havalar gibi arabamdan soğuyorum..

daha çok yorum, daha çok fikir lazım arkadaşlar,beyin fırtınası...
Kullanıcı avatarı
replasatnu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 08 Oca 2011, 01:06
Konum: balıkesir
Nereden: Balıkesir
Arabanız: forman lx 93 model

İleti okansazak » 08 Mar 2011, 20:42

aracın basınçlı bir şekilde ek su haznesine yani genleşme kabına su geri atıyor mu ??
okansazak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Arl 2010, 15:22
Ad Soyad: Okan SAZAK
Nereden: İzmir
Arabanız: Favorit 1

İleti replasatnu » 08 Mar 2011, 20:44

kapağı değiştirmeden önce baktıımda evet akıyordu, ama devamlı değil..
Kullanıcı avatarı
replasatnu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 08 Oca 2011, 01:06
Konum: balıkesir
Nereden: Balıkesir
Arabanız: forman lx 93 model

İleti abdullahe » 08 Mar 2011, 20:47

Değerli kardeşim, bende de bir dönem olmuştu bu sorun kalorifer peteğine giden borunun bağlantı yeri delinme ( ya da gevşeme yapmış) sürekli azalıyordu su ama bu gözle görülmüyor arka tarafta kaldığı için usta fark etti değişirdik eğer ki bir kaçak dan olduğunu düşünüyorsanız görünmeyen ( arkalarda aralarda ) kalan boruları kontrol edin derim bir de o kapağın orjinal olmasına dikkat edin. Kapağı açtığınızda altında ki yay sistemi çalışır durumda mı ayrıca tam sayısını bilmiyorum ama yine altında küçük delikler var ( suyu atmak için onları kontrol etmede de fayda olabilir diye düşünüyorum ) umarım işinize yarar.
Kullanıcı avatarı
abdullahe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 101
Kayıt: 17 Ağu 2009, 23:09
Ad Soyad: abdullah
Nereden: Aksaray
Arabanız: 1993 favorit sportline glx

İleti replasatnu » 08 Mar 2011, 20:55

abdullahe yazdı:Değerli kardeşim, bende de bir dönem olmuştu bu sorun kalorifer peteğine giden borunun bağlantı yeri delinme ( ya da gevşeme yapmış) sürekli azalıyordu su ama bu gözle görülmüyor arka tarafta kaldığı için usta fark etti değişirdik eğer ki bir kaçak dan olduğunu düşünüyorsanız görünmeyen ( arkalarda aralarda ) kalan boruları kontrol edin derim bir de o kapağın orjinal olmasına dikkat edin. Kapağı açtığınızda altında ki yay sistemi çalışır durumda mı ayrıca tam sayısını bilmiyorum ama yine altında küçük delikler var ( suyu atmak için onları kontrol etmede de fayda olabilir diye düşünüyorum ) umarım işinize yarar.


eski kapağımda delik vardı ama yay sistemi yoktu..
bende değiştirdim, bunda da delik yok ama içeride bir sistem var fakat yay göremedim..
ne dersiniz bi daha mı değiştirmeli..?
Kullanıcı avatarı
replasatnu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 08 Oca 2011, 01:06
Konum: balıkesir
Nereden: Balıkesir
Arabanız: forman lx 93 model

İleti abdullahe » 08 Mar 2011, 21:09

Benim hocam 35 tl gibi bir fiyata turuncu renkte taktırdı. Benim araçta da 10 tl lik mavi var benim kinin delikleri tıkalıydı fabrika hatası galiba ama yeri belirliydi ben oraları bıçak yardımıyla açtım belki sizinki de öyledir:
Kullanıcı avatarı
abdullahe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 101
Kayıt: 17 Ağu 2009, 23:09
Ad Soyad: abdullah
Nereden: Aksaray
Arabanız: 1993 favorit sportline glx

İleti okansazak » 08 Mar 2011, 21:21

eğer hala hazneye basınçlı bir şekilde su atıyorsa korkarım conta problemi olabilir. aynı olay bende de vardı. ilk başlarda su eksiltme vardı. daha sonralarında hazneye su basıncı atmaya başladı ve ne yaptıysam olmadı. sonuç olarak da contayı değştirdik. fakat hazneye basınçlı su atma gibi bir durum yokda sadece su eksiltme problemin varsa su kaçağı muhtemelen. su hortumlarını kontrol etmeni öneririm. özellikle de devir daim pompasından çıkıp da alt tarafa doğru kıvrılıp demir boruya dönüşen ve ona ek olarak tekrar plastik bir hortumla radyötöre giren hortumu kontrol et. çünkü o alttak demir kıvrılan su borusu zamanla çürüme yapıyor içinden geçen su nedeniyle ve basınçdan dolayı da ufak su kaçakları yapabiliyor. beni ilk başlarda deli etmişti. araç rolantide çalışırken su kaçağı yapmıyordu fakat devir yükseldikçe basınç da arttığı için demir borunun üzerindeki ufak bir çatlaktan su atıyordu.
okansazak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Arl 2010, 15:22
Ad Soyad: Okan SAZAK
Nereden: İzmir
Arabanız: Favorit 1

İleti replasatnu » 08 Mar 2011, 21:24

abdullahe yazdı:Benim hocam 35 tl gibi bir fiyata turuncu renkte taktırdı. Benim araçta da 10 tl lik mavi var benim kinin delikleri tıkalıydı fabrika hatası galiba ama yeri belirliydi ben oraları bıçak yardımıyla açtım belki sizinki de öyledir:


bende mavi aldım 5 tl ye .. bakayım delinebilecek gibi ise bende deleyim..
teşekkürler.. :)
bu arada hâlâ başka önerisi olan varsa, önerilere açığım..
Kullanıcı avatarı
replasatnu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 08 Oca 2011, 01:06
Konum: balıkesir
Nereden: Balıkesir
Arabanız: forman lx 93 model

İleti replasatnu » 08 Mar 2011, 21:30

okansazak yazdı:eğer hala hazneye basınçlı bir şekilde su atıyorsa korkarım conta problemi olabilir. aynı olay bende de vardı. ilk başlarda su eksiltme vardı. daha sonralarında hazneye su basıncı atmaya başladı ve ne yaptıysam olmadı. sonuç olarak da contayı değştirdik. fakat hazneye basınçlı su atma gibi bir durum yokda sadece su eksiltme problemin varsa su kaçağı muhtemelen. su hortumlarını kontrol etmeni öneririm. özellikle de devir daim pompasından çıkıp da alt tarafa doğru kıvrılıp demir boruya dönüşen ve ona ek olarak tekrar plastik bir hortumla radyötöre giren hortumu kontrol et. çünkü o alttak demir kıvrılan su borusu zamanla çürüme yapıyor içinden geçen su nedeniyle ve basınçdan dolayı da ufak su kaçakları yapabiliyor. beni ilk başlarda deli etmişti. araç rolantide çalışırken su kaçağı yapmıyordu fakat devir yükseldikçe basınç da arttığı için demir borunun üzerindeki ufak bir çatlaktan su atıyordu.


okan hocam, conta değişimi kaça patladı? (kötü şeylere hazırlayayım kendimi, kötü olmazsa sevinirim.. )
bende de rölantide sorun yok, devir artınca oluyor..
da .. conta gitti ise arabanın hararet yapmış olması gerekmez mi?
benimki değil hararet yapmak, hararet ibresi varmam gereken yere varınca anca yükseliyor..
dolayısıyla kalöriferim de ısınmıyor..garip bişey..

contadan olup olmadığı konusunda fikirleri olanlardan yorumları bekliyorum..
Kullanıcı avatarı
replasatnu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 08 Oca 2011, 01:06
Konum: balıkesir
Nereden: Balıkesir
Arabanız: forman lx 93 model

İleti okansazak » 08 Mar 2011, 21:38

replasatnu yazdı:
okansazak yazdı:eğer hala hazneye basınçlı bir şekilde su atıyorsa korkarım conta problemi olabilir. aynı olay bende de vardı. ilk başlarda su eksiltme vardı. daha sonralarında hazneye su basıncı atmaya başladı ve ne yaptıysam olmadı. sonuç olarak da contayı değştirdik. fakat hazneye basınçlı su atma gibi bir durum yokda sadece su eksiltme problemin varsa su kaçağı muhtemelen. su hortumlarını kontrol etmeni öneririm. özellikle de devir daim pompasından çıkıp da alt tarafa doğru kıvrılıp demir boruya dönüşen ve ona ek olarak tekrar plastik bir hortumla radyötöre giren hortumu kontrol et. çünkü o alttak demir kıvrılan su borusu zamanla çürüme yapıyor içinden geçen su nedeniyle ve basınçdan dolayı da ufak su kaçakları yapabiliyor. beni ilk başlarda deli etmişti. araç rolantide çalışırken su kaçağı yapmıyordu fakat devir yükseldikçe basınç da arttığı için demir borunun üzerindeki ufak bir çatlaktan su atıyordu.


okan hocam, conta değişimi kaça patladı? (kötü şeylere hazırlayayım kendimi, kötü olmazsa sevinirim.. )
bende de rölantide sorun yok, devir artınca oluyor..
da .. conta gitti ise arabanın hararet yapmış olması gerekmez mi?
benimki değil hararet yapmak, hararet ibresi varmam gereken yere varınca anca yükseliyor..
dolayısıyla kalöriferim de ısınmıyor..garip bişey..

contadan olup olmadığı konusunda fikirleri olanlardan yorumları bekliyorum..


hocam şimdi şunu anlatıyım ben sana... bir aracın conta yakması sadece hararetten ötürü gelmiyor... eğer aracın lpg'li ise belli bi zaman sürecinde lpg nin araca verdiği zarardan dolayı conta tahriş olabiliyor. benim aracımda da hareret yoktu ve de kalöreferim de ısıtmıyordu seni korkutmak istemem... fakat benim conta yanık çıktı buda lpg nin araca verdiği zarardan kaynaklanıyor. tabi bu uzun zaman sürecinde gerçekleşen birşey. ve şnu da sölemeliyim ki aracın üst kapağı açıldığında gerçekten lpg nin bıraktığı kalıntıları kurumları kendi gözlerinizle görseniz daha iyi anlıyacaksınız. inş bunları görmek size de nasip olmaz diyorum.

conta değişimi benim farklı oldu biraz. conta değişimi pek fazla mal olmuyor aslında. 250 civarı muhtemelen fakat benm üst kapakta taşlama payı kalmadığı için ben subablarla birlikte üst kapağı da değştirdim. araba allaha çok şükür canavar gibi oldu nazar değmesin.
okansazak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Arl 2010, 15:22
Ad Soyad: Okan SAZAK
Nereden: İzmir
Arabanız: Favorit 1

İleti abdullahe » 08 Mar 2011, 21:44

Zannetmiyorum contadan olacağını ama onuda göz önünde buldurmak gerekir tabi su kaybı tam olarak ne kadar acaba ben max da iken 20 günde min e düşüyordu bende ekliyordum sonradan.Kaçağı görmek için kuru mekan, kuru bez tavsiye edilir. Umarım ki contadan değildir ama contadan olsa suya yağ karışmaz mı? veya kremsi beyaz bir şey oluyor( bu kremsi olayı açık yağ kullanıldığında da görülen sorunlardan.)
Kullanıcı avatarı
abdullahe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 101
Kayıt: 17 Ağu 2009, 23:09
Ad Soyad: abdullah
Nereden: Aksaray
Arabanız: 1993 favorit sportline glx

İleti okansazak » 08 Mar 2011, 21:49

abdullahe yazdı:Zannetmiyorum contadan olacağını ama onuda göz önünde buldurmak gerekir tabi su kaybı tam olarak ne kadar acaba ben max da iken 20 günde min e düşüyordu bende ekliyordum sonradan.Kaçağı görmek için kuru mekan, kuru bez tavsiye edilir. Umarım ki contadan değildir ama contadan olsa suya yağ karışmaz mı? veya kremsi beyaz bir şey oluyor( bu kremsi olayı açık yağ kullanıldığında da görülen sorunlardan.)


hocam şimdi contanın bir değil birçok kanalı var... eğer yağ su kanalı yanıksa dediğin gibi yağına su karıştırır veya suya... fakat hava su kanalı yanık olduğunda radyatöre bastığı suyu genleşme kabına basınçlı bir şekilde geri basar. zaten eğer yağına su karıştırıyorsa motor daha çok zarar görür.

ayrıca contanın yanık olma belirtileri konusunda bildiklerimi de söleyebilirim..

eğer sabah aracı ilk çalıştırdığınızda gaz yemeyip tekleyerek çalışıyorsa contada kaynaklanabilir. veya bujileri sökerek uçlarına da bakabilirsiniz. eğer nemliyse conta bilinki yanmıştır.
okansazak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Arl 2010, 15:22
Ad Soyad: Okan SAZAK
Nereden: İzmir
Arabanız: Favorit 1

İleti replasatnu » 08 Mar 2011, 22:08

kötü haber verdiniz arkadaşlar..yine de sağolun..
ama neyle karşılaşacağımızı bilelim..sanayide benzetmesinler bizi..
conta değişimi 250 civarı mı tutar diyorsunuz..?
Kullanıcı avatarı
replasatnu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 08 Oca 2011, 01:06
Konum: balıkesir
Nereden: Balıkesir
Arabanız: forman lx 93 model

İleti okansazak » 08 Mar 2011, 22:13

tabi bu fiyat tamircisine göre de değişir. conta pahalı değil en fazla 20tl. fakat kapak söküldükten sonra taşlamaya gidiyor. eğer yaralı yerler varsa kaynak yapılıyor. bu adedine göre fiyatı değiştirebiliyor. eğer senin conta yanıksa yapacağın şey bulunduğun şehirdeki sanayide fiyat araştırması yap.. duruma göre de bakarsın sonra. izmirde çok daha makul fiyatlara yapıyorlar ama küçük yerlerde bu fiyat artabiliyorda.
okansazak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Arl 2010, 15:22
Ad Soyad: Okan SAZAK
Nereden: İzmir
Arabanız: Favorit 1


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir