1 sayfadan 1. sayfa

hararet yok su eksiltme yok.motor yeni.yağa su katıyor.neden

İletiTarih: 13 Mar 2011, 00:43
bozkurt_51
arkadaşlar hepinize selamlar.benim 90 model 136 L favoritim var.geçen yıl almıştım.aldığımda komple motor ve rektifiye yaptırmıştım.bakımlarını düzenli yaptırıyorum.devamlıda yağına suyuna bakarım.
havalar çok aşırı soğuyup yağmur kar vs. yağmaya başlayalı bir sorunla karşılaştım.aracımın motor yağına su karışıp yağı krem gibi yapmış.ocak ayı sonuydu bir gün kaputu açtığımda yağ çuubuğunun yerinden çıkmış olduğunu ve bu halde 3-4 günh yağışlı havada kullandığımızı farkettim.bir süre sonra aracın motor yağını kontrol ettiğimde kremlendiğini gördüm.fakat araçta gram su eksiltmesi ve hararet olayı yoktu herşey çok normaldi.neyse herhalde yerinden çıkan yağ çubuğunun ordan şiddetli yağışlarda içeri su girdi dedim ve motor yağı ve filtresini değiştirdim.normale döndü.yine gün aşırı yağ çubuğunu çekip motor yağını ve suyunu devamlı kontrol ettim.aradan 45 gün falan geçti.bu hafta içinde kar falan yağdı yine yağışlı havada fazla olmasada aracımı kullandım.bugün yağ çubuğunu çektiğimde yine motor yağının kremlendiğini gördüm.
aracın kapak contasından şüphelenicem ama araç ne hararet yaptı ve yapıyor ne de su haznesindeki su gram eksiliyor.hararet normal seviyesinde seyrediyor.aracın anormal herhanbi bir durumu yok.zaten kapak contasını geçen sene motor yapılırken kapak taşlaması testi ve conta değişimini komple yaptırmıştım.en iyi conta temac marka taktırdım.malum bu sene yazın çok sıcak oldu.o sıcaklarda aracı 6 yolcu ile istanbul trafiğinde dur kalk yapa yapa devamlı kullandım herhangi bir su eksiltmesi ve hararet yükselmesi yapmadı.şimdi de su eksiltmesi ve harareti yok ama enteresan bir durum olarak motor yağında kremlenme var.geçen sefer yağ çubuğu çekik kalmış yağışlı havada farkına varamamışım öyle kullanmışım ondan şüphelendim.yağı ve filtreyi değiştiridm.sorun düzelmişti.bu sefer ne oldu anlayamadım.acaba kış geldi kaloriferi falan devamlı çalıştırıyıoruz ondan mı bir sorun oluyor ? aracı lpg ile kullanıyoruz lpg den dolayımı bunu yapıyor ? motor bloğu bir yerden çatlamı desek herhangi bir hararet ve hava yapma olayı yok.kaldı ki geçen sene motor bloğunu komple rektifiye ettirdim.yani anlayacağınız bir anlam veremedim bu duruma .ustaya götürdüğümde onlarda su eksiltmemiş ve hararet yapmamış olmasına hayret ettiler.conta yansa ya hararet yapar yada suyu eksiltir dediler.böyle enteresan bir durum oluştu.aracın yağını ve yağ filtresinmi tekrardan değiştirip deneyeceğim.ne olacak bilmem artık.aranızda böyle bir durumla karşılaşan varsa lütfen cevap yazsın.allaha emanet olun.

Re: hararet yok su eksiltme yok.motor yeni.yağa su katıyor.n

İletiTarih: 13 Mar 2011, 01:31
yonetici
Yağın bal, tereyağı, köpük vs. gibi bir görünüme yada renge bürünmesi her zaman su karıştığı anlamına gelmiyor. Genelde soğuk havalarda motor yağlarında karşılaşılabilen bir durumdur su eksiltmiyorsa sorun yok.

genel-teknik/yag-kapagi-asiri-kopuk-t18479.html

Re: hararet yok su eksiltme yok.motor yeni.yağa su katıyor.n

İletiTarih: 13 Mar 2011, 02:10
hakanerdogan
Kısa mesafe kullanıyorsanız kışın yapar.

Re: hararet yok su eksiltme yok.motor yeni.yağa su katıyor.n

İletiTarih: 13 Mar 2011, 11:41
firarim19
Castrolde cok gorulur, su karıştıgında olacak diye birşey yok. Hararet ve çalışması normal ise sorun yok. Suyunuzu kontol edin arada bir.

Re: hararet yok su eksiltme yok.motor yeni.yağa su katıyor.n

İletiTarih: 13 Mar 2011, 21:57
bozkurt_51
kardeş hepizinize teşekkür ederim.dün yağ çubuğunu çekip baktığımda yağ kremlenmiş gibi görünüyordu.bugün öğlen aracın kaputunu açtım tekrar bi yağına bakıyım dedim.bugün yağ normal görünüyordu.şaşırdım öyle görünce.dün çubuğu çekip baktığımda araç 4 gün evin önünde yatmıştı.malum birde kar falan yağdı.ancak dün çalıştırmak gerekti.dün araba ile yaklaşık 60 km yol yaptım geldim.park ettim bugün öğlen yağını kontrol ettiğimde kremlenmenin gitmiş olduğunu gördüm.yağ normal haline dönmüştü.demekki soğuklarda bazı yağlar bunu yapıyor.yağ kapağını açtığımda da terleme yaptığını gördüm.temizledim kapağı geri taktım.şimdilik sorun halloldu gibi.inşallah ters bişey çıkmaz.en son aracın yağı castrol 20/50 yağ ile değişimi yapılmıştı.