favorit lerim fazla yakmasının sebebi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favorit lerim fazla yakmasının sebebi

İleti ramazanünlü » 02 Nis 2011, 16:54

sayın arkadaşlar bizim aracların karburatör yuvaları biraz basık ve şimdi karbüratörün üstüne birde mikser takılınca bu biraz daha yükseliyor ve ozamanda üzerine takılan kapak bu miksere degiyor ve havanın girişini daraltıyor haberiniz olsun buda fazla yakmasına sebeb oluyor fazla yakmasının sebebide bu sizinle her iddasına girerim bakın istediginiz ustaya ayar yaptırın düzelmez benzindede fazla yakar gazdada buna care düşünün sebeb budur
 
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 02 Nis 2011, 17:33

İlginç ve mantıklı.KApağı söküp ölçüp hesaplamak gerek.Çözüm üst kapak yerine başka bir tane bulunur miksere denk gelen kısmı daire şeklinde kesilir.Mikserin çapından biraz fazla kesilir .Kestiğimiz bu yere biraz yüksek bir kap olabilir ,başka bir materyal olabilir takılır.Şeffaf olursa güzel olur.Yeni parça kaputa değmemeli.

Veya kapağa hiç ellemeyiz.dikdörtgen bir malzeme keseriz.Esneyebilecek şekilde.Karbüratörün muhazfazasının dış duvarına dairesel yerleştiririz.Altında ve üstünde conta olur.YAlnız hava ağzı açık bırakılmalı.böylelikle üst kapak yükselmiş olur.Ama burada şu sorun oluşur.Kapağı tutturduğumuz vidalar kısalacaktır.Bunada bir çözüm buluruz.

Benden bu kadar.YAzdım bu konuyu bir köşeye.Hava yağışlı ,güneş açsın hava ısınsın.NEler yapacağım , neler.

Not : Bunu yapınca hava filitresinin üstünde açıklık kalmamalıki toz vesaire kaçmasın.Hava filitresinin iç kısmından itibaren değişiklik yapmalı.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 02 Nis 2011, 17:59

ozantavsan yazdı:İlginç ve mantıklı.KApağı söküp ölçüp hesaplamak gerek.Çözüm üst kapak yerine başka bir tane bulunur miksere denk gelen kısmı daire şeklinde kesilir.Mikserin çapından biraz fazla kesilir .Kestiğimiz bu yere biraz yüksek bir kap olabilir ,başka bir materyal olabilir takılır.Şeffaf olursa güzel olur.Yeni parça kaputa değmemeli.

Veya kapağa hiç ellemeyiz.dikdörtgen bir malzeme keseriz.Esneyebilecek şekilde.Karbüratörün muhazfazasının dış duvarına dairesel yerleştiririz.Altında ve üstünde conta olur.YAlnız hava ağzı açık bırakılmalı.böylelikle üst kapak yükselmiş olur.Ama burada şu sorun oluşur.Kapağı tutturduğumuz vidalar kısalacaktır.Bunada bir çözüm buluruz.

Benden bu kadar.YAzdım bu konuyu bir köşeye.Hava yağışlı ,güneş açsın hava ısınsın.NEler yapacağım , neler.

Not : Bunu yapınca hava filitresinin üstünde açıklık kalmamalıki toz vesaire kaçmasın.Hava filitresinin iç kısmından itibaren değişiklik yapmalı.


bak ozan bi yap nasıl yapacan bilmiyorum ama arabanı tanıyamayacaksın o şekilde iddialı konuşuyorum ben yaptım burda paylaşmak isterdim ama alay konusu oluyor nasıl yaparsın bilmiyorum ama yap gör deyeyim okadar
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti hakan48 » 02 Nis 2011, 18:31

Favorit lerin Fazla Yakması Olayına Kesinlikle Katılmıyorum? :D Çok Az Yakıyolar.Hatta Bazen Şüpheye Düşüyorum Acaba Lpg Aldımda Benmi Unuttum Diye :) + Hiç Bir Değişiklik Yapılmadı Lpg Si Herşeyi Normal
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti ramazanünlü » 02 Nis 2011, 18:49

hakan48 yazdı:Favorit lerin Fazla Yakması Olayına Kesinlikle Katılmıyorum? :D Çok Az Yakıyolar.Hatta Bazen Şüpheye Düşüyorum Acaba Lpg Aldımda Benmi Unuttum Diye :) + Hiç Bir Değişiklik Yapılmadı Lpg Si Herşeyi Normal


hakan senin aracın o zaman karbüratör plastigi farklı yoksa genel hepsinde degiyor ve buda favorit az yakar diyenleri şaşırtıyor
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ramazanünlü » 03 Nis 2011, 00:42

arkadaşlar ben yıllık izne cıkıyorum 1 haftalıgına evdede internet yok soru soracak olursanız 1 hafta sonra cevaplayabilirim kendinize iyi bakın 1 hafta sonra görüşmek üzere
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 03 Nis 2011, 01:06

İyi tatiller.

Söyle bir yazı buldum http://www.teampalio.com/forum/forum_posts.asp?TID=6320

Alıntıdır
****************
Değerli forum üyeleri 1.4 tek nokta olan arabam uzun süredir fazla yakıyordu bende birçok arkadaşımız gibi o usta senin bu usta benim ve birçok bilgisayar ayarı derken çözümü buldum.


1. Öncelikle arabanız bilgisayar ayarında normal gözüküyorsa ve tüm değerler yeşil sınırlardaysa (CO2, CO vb.)



2. Ustanız size herşey normal diyorsa



3. Bu arabanın yakıtı güzel diyenler çıkıyor ama arabanız 180-220 ytl arası yakıyorsa (Ş.İ tüketim değerleri ve LPG litresi 1.5 ytl hesap edilmiştir.)



Şimdi bu mühendis kardeşinizi iyi dinleyin



Benim aracımın yakıtı şu an 220 lerden 160 lara düştü

ÇÖZÜM



Tek nokta enjeksiyon larda kullanılan enjeksiyon ünitesinin üzerine yerleştirilen mikser adı verilen kısım



Şu an BRC markalarda (diğerlerini bilmiyorum)

bu parçanın içine hava giriyor ve parçanın içindeki hacim az olduğu için havayı siz gaza bastığınızda mikser rahat ememiyor sonuçta fazla yakıyor

Mikserin altına aynı kalıpta 2 adet conta v.b. konularak bu parçanın yüksekliği ve hacmi arttırılıyor böylece hava daha rahat kullanılıyor.

Şu an montajlarda kanal yüksekliği az olan mikserler halen kullanılıyor. Ve sizin arabanızdaki mikserde büyük ihtimal böyledir.



Siz ağzınız yarım kapalıykenmi rahat nefes alırsını yoksa kapalı değilken mi? mantık aynı.

Ve şu an montaj yapanlar GERÇEK USTA OLAMADIKLARINDAN bunu düzeltemiyorlar maalesef .



Deneyin ve ustanıza denetin farkı görün
*****************
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti felicia_3437 » 03 Nis 2011, 01:29

ozan abi konu sanırım gecen gün benım anlatmak istediğim konuyla bağdaşacak gibi geldi bana ben radyatorle sohuk hava ver meyı pilanlıyorum bu şekilde dağa cok hava alacahınada inanıyorum şünkü direk dışardan aracın önune ruzgar alıcak şekilde bağlamayı pilanlıyoruz böylece mikxerin olduhu bölüme trbodaki gibi doğal yoldan hava pompalanmış olacak ve daha cok ve tam değerindeki soğuk hava ile hem daha yı gıdecehını hemde daha az yakacahını düşünüyorum denemekte yara varmıdır sıce
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti ozantavsan » 03 Nis 2011, 01:34

SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti felicia_3437 » 03 Nis 2011, 01:42

ben bu karbürötör kapahı işini yarın incelerim benım ı vıdalı değil zaten olmasa oraya göre bır tencere kapahına benzer bır şey ayarlar denerım sonrada işyerımde ya alemiyondan yada pilastıkle döker tornada düseltir yaparım tabı işe yarasa yakıtı ölcemem ama cekişi hemen ölce bılırım
:D
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti ozantavsan » 03 Nis 2011, 16:08

BUgün Karbüratör içi ,mikser çap+yükseklik ölçümlerini yaptım.
Ramazan arkadaşımızın haklı olduğuna karar verdim.
Bu konu ile ilgili bie word dosyası oluşturdum.Hem anlatım hem resim var.İnceleyin.

Dosyayı buradan indirebilirsiniz.
http://www.dosya.gen.tr/indir-4668/favorit_mikser_ölçüm.doc

Ayrıca karbüratör üsrt kapağı vidalamadan ve yan klipsleri takmadan aracı çalıştırdım.Normal çalışırken yan klipsleri takmaya başlayınca çalışmada değişmeye başladı.Rolanti yükseldi , motor sesi yükseldi.En son yüksek çalışıyordu.Yan klipsleri söktüm , kapağı hafif araladım normal çalıştı , nefes aldı.Biraz daha araladım rolanti sesi düştü , biraz daha aralayınca stop edecek gibi çalıştı ama etmedi.
İşte vidyosu

http://www.youtube.com/watch?v=mZbYmydbbl0


Resimleride ekliyorum.................... SONUÇ : Mikser üstü hava alanı çok az...............
Eklentiler
BRC MİKSER.jpg
karbüratör iç.jpg
030411-1519.jpg
Karbüratör üst kapak içi
030411-1518(003).jpg
030411-1518.jpg
030411-1517.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 04 Nis 2011, 08:43

Aslında mikser takılı olmadığında karbüratör hava girişi alt plastiğin zemininde kapağı kapatsanda hava için yer çok.Kapak ağızdan yüksek.Mikser takılınca yükseklik artıyor.Bunun için üst kapağı yükselterek hava alanını arttırmak gerekiyor.Şöyle bir deneme yapın.Aracı benzinde çalıştırın.KArbüratör üst kapağını sökün , dışa laın.Elinizi karbüratör boğazına yaklaştırın .NAsıl aracın çalışması ,rolanti sesi değişti değilmi.Biraz uzaklaştırın elinizi ,bu seferde değişti değil.Şimdi elinizi ağzınıza yaklaştırın kuvvetli bir nefes çekin.Nasıl zorlandınızmı.Hava emiş sesi geldimi ? Elinizin içindede biraz soğuma oldu.Şimdi elinizi uzaklaştırın.Nasıl ,reahatladınızmı.Eliniz ağzınızda 100 metre mesafeyi hızlıca koşun.Zor oldu değilmi.Geri dönüşte elinizi ağzınızdan çekin koşun.
Bu kıyaslama aracınız içinde geçerli.Ağzınız az hava alırken daha fazla efor sarfettiniz ve zorlandınız.Fazla enerji tükettiniz.
Yorumlarınızı bekliyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 04 Nis 2011, 08:48

ramazanünlü yazdı:...bak ozan bi yap nasıl yapacan bilmiyorum ama arabanı tanıyamayacaksın o şekilde iddialı konuşuyorum ben yaptım burda paylaşmak isterdim ama alay konusu oluyor nasıl yaparsın bilmiyorum ama yap gör deyeyim okadar

Niye alay konusu olsun yahu! Bence paylaşmalısın. Uydur-kaydır bir yöntemse bile zaten araçlara uygulanan LPG' ler de nihayetinde öyle bir yöntemle uygulanmış durumda.

Bir de bu anlattığın durum LPG' liler için geçerli değil mi? Zira benzinli durumdayken karbüratör hava filtre kazanının tam alt kısmında duruyor. Yani 5 cm' lik hava filtre yüksekliği tamamen boşta duruyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sainz » 04 Nis 2011, 08:56

Hava filtre kazanının yüksekliğini arttırıp mikserin biraz daha fazla havayı daha rahat emmesini sağlamak teoride mantıklı fakat o kadar yükseltince kaputa değmeyecek mi hava filtre kazanı? :shock:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 04 Nis 2011, 08:56

Aslında mikser takılı olmadığında karbüratör hava girişi alt plastiğin zemininde kapağı kapatsanda hava için yer çok.Kapak ağızdan yüksek.Mikser takılınca yükseklik artıyor.Bunun için üst kapağı yükselterek hava alanını arttırmak gerekiyor.Şöyle bir deneme yapın.Aracı benzinde çalıştırın.KArbüratör üst kapağını sökün , dışa laın.Elinizi karbüratör boğazına yaklaştırın .NAsıl aracın çalışması ,rolanti sesi değişti değilmi.Biraz uzaklaştırın elinizi ,bu seferde değişti değil.Şimdi elinizi ağzınıza yaklaştırın kuvvetli bir nefes çekin.Nasıl zorlandınızmı.Hava emiş sesi geldimi ? Elinizin içindede biraz soğuma oldu.Şimdi elinizi uzaklaştırın.Nasıl ,reahatladınızmı.Eliniz ağzınızda 100 metre mesafeyi hızlıca koşun.Zor oldu değilmi.Geri dönüşte elinizi ağzınızdan çekin koşun.
Bu kıyaslama aracınız içinde geçerli.Ağzınız az hava alırken daha fazla efor sarfettiniz ve zorlandınız.Fazla enerji tükettiniz.
Yorumlarınızı bekliyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 04 Nis 2011, 08:57

5 cm'den az bir mesafe ayarlanabilit.NE kadar yükseltirsek kaputa değer ölçmedim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 04 Nis 2011, 09:08

ozantavsan yazdı:...Aracı benzinde çalıştırın.KArbüratör üst kapağını sökün , dışa laın.Elinizi karbüratör boğazına yaklaştırın .NAsıl aracın çalışması ,rolanti sesi değişti değilmi...

Zaten filtre değişmek için motor çalışırken o üst kapağı sökünce illa ki çalışmasında değişiklik olur zira filtreli haliyle aldığından daha fazla hava alır filtresiz haliyle.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 04 Nis 2011, 09:26

ANlatmak istediğim şudur.Üst kapak takılı hava almıyor.Yan klipsler takılı.Rolanti sesi belli.
Üst vidalar sıkılmamış durumda.Vidaları sıkarken dahi ses değişiyor.Çünkü kapak miksere değiyor.
Kapağın ortası sıkarken bir miktar bombe yapıyordu yukarıya doğru.Ramazan bu konuya değinince miksere değmesinden kaynakladığını gördüm.
Filitre yükseklik 5 cm.
Mikser +alt takozu +altınca bir ince takoz daha =5 cm yakın.
Karbüratör alt muhafaza kutu yüksekliği 5 cm.Hesap ortada.Mikser olmasa karbüratör ağzı tabanda.
Üst kapak ortası zaten aşağıya doğru çıkıntılı.Bir de kanallar var , tam ortasında yuvarlak bir çıkıntı daha var.
En yakın sürede buraya uygun bir parça yapıp deneyeceğim.
Unutmayınki sadece sıcak havayı iptal etmekle yakıtım 55 kuruştan 33 kuruşa düşmüştü , aracımın çekişi performansı artmıştı.Bu konu yabana atılmamalı.
Aracı benzinlidede kullansak , mikser nedeniyle hava alanı azalıyor.Bir nevi üst kapak karbüratör ağzına da yakın.
Bu durumu ortadan kaldırırsak benzinli çalışmadada değişiklik olacağını düşünüyorum.
Ne yaptımsa benzinde yakıt değişmedi şehiriçi 60 kuruşşşşşşşşşşşş.
Ne bakımı ,ne ateşlemesi ,ne bilmem neyi .Bu kadar şeye rağmen değişiklik olmuyorsa sorun burada olabilir.
Mikseri söküp benzinde ölçüm yapacağım.Eminimki sarfiyat 60 kuruştan az çıkacak.

Unutmayınki sarfiyata yakıt + hava karışımı.Aracımız bakımlı ....... Bu konuyu üst kapağı yükselttikten sonra bir konuşalım diyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir