favorit lerim fazla yakmasının sebebi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favorit lerim fazla yakmasının sebebi

İleti sainz » 22 Nis 2011, 11:41

1- Araştırmalarınız ve sonuçlarını paylaşmanız nedeniyle teşekkürler.
2- Hava filtre kazanı kapağını sizin yaptığınız gibi kesip biçmek yerine ısıtıp dışa doğru bombelendirmek mümkün müdür? Tabii bu arada kenar kısımlarının filtresnin lastik kısımlarına tam temas etmesi gerekmekte. Bunu da göz önüne alarak ısıtarak bombelendirmek mümkün müdür sizce?
3- Hava filtre borusunun ucundaki siyah lastik aparatı orijinal bir şey zannettim. Atık su borularından uyarlamak iyi bir yaratıcılık örneği tebrikler.
4- Bu uygulamayı yapmadan önceki tüketim ve performansla sonraki tüketim ve performans karşılaştırmasını da yapabilir misiniz?

Teşekkürler.
 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ramazanünlü » 22 Nis 2011, 13:50




ben ugraştım ısıtarak yukarı dogru kalrırmayı nasıl bişey bilmiyorum ısıtmayla yumuşamıyor bende keserek yaptım.
tabi bonu kesmeden hanımla kavga ettik onun tencere kapagını mahvetmiştim hemde olmuyor neden derseniz o filtre varya işi karıştırıyor.
O hava hortumunun önündeki lastige gelince okadar önemli bişey degil farklı bişeyde yapabilirsiniz ona farklı bişey yaptım olmasa birgün onun vidosunuda cekim yada bütün gaz ayarlarının vidosunu cekim havayla gaz cekim ayarı cok ince bir ayar.
Ben size kapagı nasıl yükselttigimi anlatım önce kapagı oval şekilde kestim 5cm genişliginde şamrel kestim japonla bu kestigim parcaya yapıştırarak doladım
sonra üzerinden 2cm genişliginde uzun bir şamrel kestim bu yükseklik ayarı icin yine yapıştırarak doladım bunu hem kestigim yerden aşagı düşmemesi icin yaptım bunu kestigim yere bunu koydum ve şamreli yapıtıtım sonra üzerine bir silikon cektim ve birde siyahla boyadım iş bu kadar.
Cok zorlu bir iş yapmadan önce iyi düşünün
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ramazanünlü » 22 Nis 2011, 14:48

bu fotografta ciklenin sökülmüş hali şuan cikle yok benim aracta
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ramazanünlü » 22 Nis 2011, 14:58

http://www.youtube.com/watch?v=1oVyHDiJD-w
arkadaşlar vido bu yakıt tasarrufu şehir içi denemedim km de 140kr yakıyor
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti gandak » 23 Nis 2011, 19:17

gerçekten ögretici bilgiler için teşekkürler.benim far altından gelen soguk hava hortumunun karşısına denk gelen hortumun agzını bantlamışlar.bunuda gaz ayar istasyonundakiler yapmış.tabii sürekli manifolt sıcak havasını alan motor hem güçsüzdü hemde km de ş.arası 33 kr ş.içi 40 kr yakıyordu.bandı söktüm.manifolt hava girişinide kapattım.gerçekten araç değişime ugradı.şimdi gazı yiyor şahlanıyor.ama yakıt ölçümü yapmadım.ama eminimki yakıt düşecek.yinede olmazsa ramazanünlü arkadaşın yaptıgını denemek isterim ama zor bir iş gibi duruyor.çok çok teşekkürler bütün cefakar arkadaşlara...
gandak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Kas 2009, 21:27
Ad Soyad: adil tarakcıoğlu
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit 94 glx

İleti ozantavsan » 25 Nis 2011, 16:25

KAbrüratör üst kapağı kesmeden bir yol buldum sanırım.
Yarın malzeme gelecek.O malzemelerin baskı altında ezilmediğini , hava geçirmediğini , kolay şekil verildiğini onaylarsam kullanacağım.
Üst kapakta hiçbir değişim olmayacak.
Hava filitresinin altına bu malzeme daire şeklinde kesilerek koyulacak.Hava filitresi 1 cm yükselecek.
Uygun görürsem üst kapak kaputa değmezse 1 cm hava filitrenin üstüne koyulayacak.
Üst kapak en üste koyulacak.
Üst kapak ile alt muhafaza arasında kalan mesafe için bu malzemeden yine daire şeklinde kesilecek takılacak.
HAva almadığı testlerden geçerse , üst kapak alt muhafza ve aradaki malzeme dışına ekstra hava girmeyi önleyecek bir kaplama olacak.

Malzemeyi inceleyeyim ,yapınca paylaşırım.
Hidrojen sitemini denediğimiz Şahin aracın karbüratör üst kapağı söktüm.Filitre çok tozluydu değiştirdim.
Boğaz çevresi ve kelebeği elim yettiğince temizledim.
BAktımki karbüratör kışlık konumda.Bu araçlar üst kapağın bir kısmı kapalı ve sünger kaplıdır.Yazın bu kapalı kısmı alt muhafaza arka duvarına denk getirisin motordan sıcak hava emmeyi kapatır.
Ustlara yaz kış böyle kış konumunda kalsın deyip ayarlamışlar.Olurmu dedim hemen.
Kapağı sıcak hava emmeyi kapatacak konumda yerleştirdim.Soğuk hava almanın hortumu zaten kaput altında bırakılmış oradanda sıcak hava emiyor.Boruyu karbüratör ağzına geçirdim , ağız kısmını emiş esnasında hava kaçırmaması için izole ettim.Ucuda ön ızgaraya verdim ,soğuk hava emecek konumda.
Bugün arkadaş geldiğinde nasıl fark varmı diye sordum?
Farkedebildiğim eskiye göre daha seri gaza tepki veriyor.Bastımı kaçıyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 10 May 2011, 12:06

Ramazan arkadaşımızın karbüratör üst kapağının miksere değmesi ile ilgili yaptığı uygulamaya alternatif bir fikrim var.En kısa sürede yapmayı düşünüyorum.BU pazar favoritimi daha iyi çalışır hale getirdim ama kendim hasta oldum.Evde yatıyorum bugün.Ama o ne yaptı , dışarıdan odanın camına bakıyor sadece , insan pardon araba bir gelir geçmiş olsunder.Ben seni iyileştiriken iyi değilmi.

Şaka bir yana uygulama açıklamamı çizerek sizlere sunuyorum.
Eklentiler
karbüratör2.png
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 10 May 2011, 20:39

merak ediyorum nasıl yapacagını ben onu düşündümde olmadı ve olmuyorda mikser zaten o pilastigin üzerine biniyor sen nasıl yapacan çok merak ediyorum sen başlamadan önce bidaha düşün derim ozan kolay gelsin
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti bekocan » 11 Haz 2011, 21:34

ustalar benim karbürotör hava almayeri tamamen manifottan alıyormuş bende orayı kapatıp kendi ön panjur yerinden almasını sağladım hortumun içi tamamen açıktı çalıştırdım motoru motor çalıştı ama gaza basıyorum hiç gazı yemiyordu hortumunun yarısını kapattım motor yavaş yavaş kükremeye normale döndü az daha kapadım normal rolanti ayarına döndü
hayır şunu diyeceğim karbratör üst kapagının bu kadar iç alanı dar çalışırken karbiratöre oksijen gelmiyor diyerek kapak yüksekliğini ayarlıyorsunuz
madem alan darsa ben neden hava ğiriş hortumunu daraltmaya çalışıyorum hava fazla geldiğinden motor gaz yemiyor
havayı hortumu yarı yarıya kapatıyorum anca motor gaz yemeye başlıyor
bu kapak büyütme işi bu komunda biraz sapma kalmıyormu
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 12 Haz 2011, 00:22

Senin karşılaştığın durumu Hava termostat iptali ve Pazar Bakım Boğaz kelebeği Temizlik başlığında cevapladım.

Karbüratöründe kaçak hava giren bir yer var muhakkak.Bu iptal işlemi sonrası araçlarımız eskisinden daha iyi çalışıyor.Bu vaziyette hava alma borusunu biraz kapattığında aracımızın rolantide çalışması düşüyor.Biraz daha ,biraz daha kapattıkça araç silkelenmeye başlıyor ,rolanti iyice düşüyor , motor çalışması düzensizleşiyor ve sonunda stop ediyor.


Sen hava borusunu tamamen açtığında ,kaçak hava emen yerde işin içine girince fazla hava geliyor.Aracın stop ediyor ,gaz yemiyor.Ön tarafı biraz kapatmakla hava miktarı azalıyor , kaçak yerdende emme devam ediyor.
Belki önü iyice kapatsan araç yine çalışıyor.

Bu nedenle kaçak bölümü tespi edip yalıtman gerek.Bunu yaptıktan sonra aracın düzgün çalışacak ve aracının performansını sen bile tanıyamayacaksın.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 13 Haz 2011, 21:33

bu gün lpg ciden 1 adet miser aldım 15 tl ye
karbratörün ec ucuna kalınbir conta aldım ilk onu en altı temizleyip taptım sonra alt kapağı taktım alt kapak öyle bir oturdu ki agız kısmının paturasına nerdeyse 2 mm mesafe kaldığından çok ğüzel otourdu çünkü en alta koyduğum conta az kalındı neyse alt kapagı taktım sonra mikseri ğüzelce yerine takıp sıktım
sonra çalıştırdım tabi çalışmadı kapak açıkken bende kapalı çalırtırdım çalıştı sonra beyinin rolanti vidasını epeybi açtım ve üst kapağı yavaşca açtım ve sonunda üst kapak açıkken motor çalışıyordu
neyse rolanti vidasından bu şekilde durmaya yakın motorun rolantisini ayarladım kapagı taktığımda azbir motor canlanıyordu böyle iyidedim
kapak açıkken rolanti iyi oldu lakin gazabastığımda motor gene boğulur gibi yapıyor devir yükselmiyordu bende beyinden gelen karbratöre bağlanan ara hortum üzerindeki pilastik vidayla az oynadım açtım bu sefer gaza basınca motor devri ğüzel yükselmeye başladı aha tamam dedim
ne çok açtım nede çok kapadım pilastik vidayı üst kapagı kapattım çalıştırdım gaza bastım devir almaya başladı bir oh çektim zaten öncedende sıcak hava yerini kapamıştım tamamen ön taraftan hava almaya başlamıştı bakalım yarından iti baren 25 tl lik gaz aldım tabi ki biraz gaz ayarlarken anormal çalıştırdım sonra denemem lazım sarfiyatı bakalım nasıl oldu çok merak ediyorum
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 13 Haz 2011, 21:35

birde ramazan kardeş yukardaki resimde karbratördeki cikle kelebeğini söktüm yerini de silikonla doldurdum demişşin
yani şu hali ile karbratör ağzı 2 delikten 1 i kapalı öntarafta açık yani tek delikten mi gaz içeri veriyorsun
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ramazanünlü » 17 Haz 2011, 08:24

bekocan yazdı:birde ramazan kardeş yukardaki resimde karbratördeki cikle kelebeğini söktüm yerini de silikonla doldurdum demişşin
yani şu hali ile karbratör ağzı 2 delikten 1 i kapalı öntarafta açık yani tek delikten mi gaz içeri veriyorsun


şimdi karbiratör iki bogazdan oluşmaktadır biri normal giderken calışır digeri ise belli bi devirden sonra devreye girer ciklede o görünen acık bogazın üstündedir bu sadece benzinde işe yarar gazda ise tam tersi zararı vardır yani bu çikle gazda bi işe yaramamaktadır
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ramazanünlü » 17 Haz 2011, 08:28

bekocan yazdı:bu gün lpg ciden 1 adet miser aldım 15 tl ye
karbratörün ec ucuna kalınbir conta aldım ilk onu en altı temizleyip taptım sonra alt kapağı taktım alt kapak öyle bir oturdu ki agız kısmının paturasına nerdeyse 2 mm mesafe kaldığından çok ğüzel otourdu çünkü en alta koyduğum conta az kalındı neyse alt kapagı taktım sonra mikseri ğüzelce yerine takıp sıktım
sonra çalıştırdım tabi çalışmadı kapak açıkken bende kapalı çalırtırdım çalıştı sonra beyinin rolanti vidasını epeybi açtım ve üst kapağı yavaşca açtım ve sonunda üst kapak açıkken motor çalışıyordu
neyse rolanti vidasından bu şekilde durmaya yakın motorun rolantisini ayarladım kapagı taktığımda azbir motor canlanıyordu böyle iyidedim
kapak açıkken rolanti iyi oldu lakin gazabastığımda motor gene boğulur gibi yapıyor devir yükselmiyordu bende beyinden gelen karbratöre bağlanan ara hortum üzerindeki pilastik vidayla az oynadım açtım bu sefer gaza basınca motor devri ğüzel yükselmeye başladı aha tamam dedim
ne çok açtım nede çok kapadım pilastik vidayı üst kapagı kapattım çalıştırdım gaza bastım devir almaya başladı bir oh çektim zaten öncedende sıcak hava yerini kapamıştım tamamen ön taraftan hava almaya başlamıştı bakalım yarından iti baren 25 tl lik gaz aldım tabi ki biraz gaz ayarlarken anormal çalıştırdım sonra denemem lazım sarfiyatı bakalım nasıl oldu çok merak ediyorum


cok güzel havayı kasma hava borusu komple acık olsun eger tekleme yapacak olusa sana yardım ederim sakın havayı kasmaya kalkma yoksa cok yakar
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti bekocan » 17 Haz 2011, 22:14

bekocan yazdı:bu gün lpg ciden 1 adet miser aldım 15 tl ye
karbratörün ec ucuna kalınbir conta aldım ilk onu en altı temizleyip taptım sonra alt kapağı taktım alt kapak öyle bir oturdu ki agız kısmının paturasına nerdeyse 2 mm mesafe kaldığından çok ğüzel otourdu çünkü en alta koyduğum conta az kalındı neyse alt kapagı taktım sonra mikseri ğüzelce yerine takıp sıktım
sonra çalıştırdım tabi çalışmadı kapak açıkken bende kapalı çalırtırdım çalıştı sonra beyinin rolanti vidasını epeybi açtım ve üst kapağı yavaşca açtım ve sonunda üst kapak açıkken motor çalışıyordu
neyse rolanti vidasından bu şekilde durmaya yakın motorun rolantisini ayarladım kapagı taktığımda azbir motor canlanıyordu böyle iyidedim
kapak açıkken rolanti iyi oldu lakin gazabastığımda motor gene boğulur gibi yapıyor devir yükselmiyordu bende beyinden gelen karbratöre bağlanan ara hortum üzerindeki pilastik vidayla az oynadım açtım bu sefer gaza basınca motor devri ğüzel yükselmeye başladı aha tamam dedim
ne çok açtım nede çok kapadım pilastik vidayı üst kapagı kapattım çalıştırdım gaza bastım devir almaya başladı bir oh çektim zaten öncedende sıcak hava yerini kapamıştım tamamen ön taraftan hava almaya başlamıştı bakalım yarından iti baren 25 tl lik gaz aldım tabi ki biraz gaz ayarlarken anormal çalıştırdım sonra denemem lazım sarfiyatı bakalım nasıl oldu çok merak ediyorum


Ramazan kardeş bu işlemleri yaptıktan sonra daha önceden ayarl ı olan karbratörün arkasındaki rolanti ayarlama vidası var bu vida ile herhangi bir işlem yapmamız lazım mı örneğin bu vidayı tamam aç veya kapa gibi yakıtta bununda bir fonsiyonu olurmu
birde üst kapağı bende kesecem heralde çünkü 3 tane vidanın yenisini taktık yani mikseri az havaya kaldırım altkapaktan yaklaşık 2 cm kadar üst kapak oturmadı bu yüzden senin ayğın gibi tam ortasından kesip ortayı 3 cm kadar yükseltecem
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ramazanünlü » 19 Haz 2011, 08:56

bekocan benzinde rolentini o senin dedigin hava ayarıdır o vida onu benzinde ayarlarsın benzinde ayarladıktan sonra karbüratörün ayarıyla oynama artık gazı ayarlarıken yoksa randıman tutturamassın
gaz ayarı yaparkende motor u ısıt fan acıp kapatıncaya kadar calışsın ondan sonra ayar yap nasıl ayar yapacagını biliyorsun dur heral
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti bekocan » 21 Haz 2011, 20:24

ramazanünlü yazdı:bekocan benzinde rolentini o senin dedigin hava ayarıdır o vida onu benzinde ayarlarsın benzinde ayarladıktan sonra karbüratörün ayarıyla oynama artık gazı ayarlarıken yoksa randıman tutturamassın
gaz ayarı yaparkende motor u ısıt fan acıp kapatıncaya kadar calışsın ondan sonra ayar yap nasıl ayar yapacagını biliyorsun dur heral

gene baştan yanlışla başlamışız şimdi tekrar direk benzinli ile başlayacağız o zaman karbratör ayarını yaptıktan sonra dediğin gibi benzindeki rolanti vidasını ellememek lazım
sonra gaza ayar yapacaz artık birde böyle deneyelim
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 26 misafir