PAzar bakım,Boğaz kelebeği temizlik,topraklama kablosu bakım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

PAzar bakım,Boğaz kelebeği temizlik,topraklama kablosu bakım

İleti ozantavsan » 11 Nis 2011, 18:45

Pazar günü bakımı

1) KArbüratör üst kapakta ufak bir uygulama.
2) Boğaz kelebeği ve girişi ,karbüratör üstü temizlik.
3) Akü kutup başı temizlik ,kablo başları temizlik,topraklama kablosu temizlik.


****************
1) Karbüratör üst kapağı söktüm.Kapağın altına çift taraflı bant yapıştırdım.Böylece kapağı kapattığımda lpg miksere değiyormu ?
Nereleri değiyor tespit edebilecektim.Aynende öyle oldu.Parmak izi gibi çıktı ortaya .
Lpg mikser saplama vidaları ve hatta lpg hortumunun biri değiyordu.Değmekte kalmıyorlar kapak altındaki kanal plastikler eziliyor.
Kapak Üst vidalarını takmadan duurum böyle.Yan klipsleri geçiriyorum.
Bende bir nebze hava akışını arttırmak için kapak altındaki kanal tabir ettiğim çıkıntılarda kesikler oluşturdum.En azından
Kanallar arasındada hava akışı oluşmasını düşündüm.

Sonra Lpg mikseri söktüm .KArbüratör alt plastiğide çıkardım.
Amaç boğaz kelebeği ve boğaz girişini karbüratör üstünü ,birazda içini temizlemek.

Eldeki malzemeler 1 adet yağsız kontak sprey ,1 adet yağlı kontak sprey , 1 adet diş fırçası
1 adet bez.Biraz kuvvetlice nefes.

Önce yağsız kontak ile kirlenmiş olan boğaz kelebeğini önlü arkalı temizledim.Kelebeğin duvara tutunan hareketli kısımlarınıda temizledim.
Boğaz çevresini temizledim.KArbüratör üstünü , içe doğru erebildiğim yerleri temizledim.Boğaz kelebeği parlamaya başladı.
Gaz teli , otomatik jikle tertibatı ,kelebek yayı kısmınıda temizledim.

Aynı işlemi yağlı kontak sprey ilede yaptım.Arada aracı benzinde çalıştırarark gaz verdim.Uygulamalar arasında kontak spreyin alev almaması için
bekledimki uçsun etkisi azalsın.Tertemiz oldu kelebek ,rahat hareket ediyor.

Lpg mikser üst kapak takarak işlemi bitirdim.

2) Akü - kutup başını söktüm , + kısmını söktüm akü kutup başlarını yağsız kontak ile temizledim.
KAblo başlarını temizledim.Temas yerlerini , özellikle topraklama kablosunu elden geçirdim.
Tekrar geri taktım.

AKüyü araç çalışmazken ölçtüm.Daha sonra farları açıp voltajı kaydettim.Uzun farları açarak voltaj düşümünü kaydettim.
Karorifer ve teybide açarak kaydettim.

Aracı çalıştırınca akü voltajını ölçtüm.FArlar açıkken ,uzun farlar açıkken,kalorifer açıkken,teyp açıkken.

Tümü açıkken kaydettim.Bu işlemleri araçtaki voltaj düşümlerini ölçmek için yapmıştım.Sizinle paylaşamıyorum.
Arabamla doğrudan ilgisi olmayan (daha sonra araçla doğrudan ilgili olacak) elektronik bir proje üzerinde çalışırken yüksek akım geçirdiğimden
yanlış ölçüm yaptığını farkettim.Üzülmeyin bu konu ile ilgili detaylı bir yazı hazırlayıp sunacağım.
ÖZellikle topraklama (şase) - kutup kablonuzu kontrol edin.Bu kablonun belli bir direnci olması gerekiyor.Olması gereknden yüksekse yeterli topraklama sağlanamıyordur.
Bu da kendini araçta kullandığınız her birimde ,far,kalorifer,teyp gibi birimleri açtığınızda voltaj düşümü olarak kendini gösterir.
Düşsün ne olacak demeyin.Düşen voltaj ateşleme sisteminizi doğrudan etkiliyor.İndüksiyon bobini üzerinde voltaj düşümü olduğundan buji kıvılcım kaliteside düşüyor.
DEvir göstergeniz bir miktar aşağı doğru yönleniyor.Araç rolantideyken motor sesi bile düşüyor ,farkediyorsunuz.
İzlediğim bir vidyoda bu olayı göstermişlerdi.Voltaj düşümü sırasında buji kıvılcımları cılızlaşıyor.Sorun ortadan kaldırıldığında o cılız kıvılcım daha kalın oluyor.
İlk olarak akü durumunuz iyi olmalı ,içindeki elektrolit sıvı miktarı yerinde olmalı.Diğer ksımlar kontrol edilerek tespit edilebilir.Gereken bir ölçü aleti.

---------------
GElelim işin özüne bu bakım öncesi aracımın çalışma durumu ve sonrası.

Bakım öncesi.
---
1) araç halindeyken farları açınca devir bir miktar düşüyor.Devir ibresi biraz aşağıya yönleniyor.kaloriferide açınca daha belli oluyor.
Araç rolantideyken farlar ,kalorifer açınca motor sesi değişiyor , rolanti biraz düşüyor , devir göstergesi aşağıya doğru hareket ediyor.



2) BAkım öncesi ve sonrası karşılaştırma için aynı güzargahta test edildi.3 km mesafeli sürekli tırmanış dik rampa.
BAkım öncesi ; bu yol anayol olduğu için yola tali yoldan çıkılıyor.Mecburen duruyorsunuz , yolu kontrol ettikten sonra 1. vites , ilerle,2. vites , 3.vites ;3. viteste hız kazanmak için biraz fazla gaza basıyorsunuz ,
kısa süreli 4. vtese atıyorsunuz az mesafede hız düşüyor 3. vitesle devam ediyorsunuz.Sonrası yokuş aşağı.

BAKIM SONRASI
-+-----------
* BAkım sonrası aynı yol 1. vites , 2. vites , 3. viteste araç rampaya rağmen çok iyi tırmanıyor gaza asılmıyorum , 4. vites devam ve işte 5. vites ,eskiden kısa süreli 4'ten 3. vitese düştüğüm yerde ,
5. vitesten 4'e düşüyorum sonrası yokuş aşağı.Çekiş arttı ,motor eskisi kadar bağırmıyor.Unuttum BU test LPG ile yapılmıştır.

* Araç rolantideyken devir göstergemi kontrol ediyorum ,gözüm onda kulağım motor çalışma sesinde.Farı açıyorum , o da ne devir göstergesi hiç oynamadı .uzun far yine sabit ,kalorifer hepsi açık devir düşmedi.
Motor çalışma sesi azalmadı.Topraklama kablosunun kaporta ile temas eden kısımlarını muhakkak temizleyin.

* Elim değmişken külbürtör kapağı kirliydi epeydir temizleyiverdim.

* SAğ arka kapı kolu tutulduğunda otomatik kitleniyordu ,onuda hallettim.

* debriyaj telindede bir ayar çektim.iyice yukarıda kavrıyordu ,sarsıntısız değişime ayarladım.

* Tüm bunlardan sonra güzel bir banyo adilmezmi.Güzelce yıkadım , onu.

Aracın elektirik sistemi ile ilgili daha detaylı bir çalışmayı sizlerle paylaşacağım ,havalaın ısınmasını beklyorum.Birde imkan olursa tam teşekküllü bir ölçü aleti alınca inşallah.
Üst kapak sorununada bir çözüm düşüneceğim.
Bu pazarlıkta bu kadar.SEvgi ve esenlikle kalın.
 
Eklentiler
motor.jpg
temiz2.jpg
temiz1.jpg
külbürtör.jpg
Kapak 2.jpg
KArbüratör 2.jpg
karbüratör 1.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 11 Nis 2011, 18:59

opel corsa 1,2 nın kapaklarıda yakışmıs hani :D
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti jawacı » 11 Nis 2011, 19:07

emeğine sağlık ozan kardeşim, çok güzel bir paylaşım olmuş. sağlıcakla kal. :)
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti tuteme » 15 Nis 2011, 11:47

ozan kardeş hava için gaz hortumlarının girdiği yerleri biraz genişletsek ve hava girişini artırsak ne olur acaba ve şunu merak ediyorum giren havayı olabildiğince çogaltsak ne olur o zaman yakıt düşermi tersimi olur
tuteme
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 15 Nis 2011, 11:19
Ad Soyad: mehmet tekin
Nereden: Konya
Arabanız: favorit

İleti agros » 15 Nis 2011, 13:09

ozan hocam eline emegine sağlık. burada paylaştıgın icin ayrıca teşekkurler. belki birilerine faydası dokunur.
Kullanıcı avatarı
agros
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 199
Kayıt: 12 May 2008, 14:21
Nereden: Antalya
Arabanız: 2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort Dual VVT-i

İleti bekocan » 11 Haz 2011, 22:43

tuteme yazdı:ozan kardeş hava için gaz hortumlarının girdiği yerleri biraz genişletsek ve hava girişini artırsak ne olur acaba ve şunu merak ediyorum giren havayı olabildiğince çogaltsak ne olur o zaman yakıt düşermi tersimi olur

işte benhava ğirişini çoğalttım motor çekmez oldu gaza bastıkça hiç gaz yemiyor birde sallanarak istop ediyor
fazla havada iyi değil yani
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 12 Haz 2011, 00:10

Gaz borularınızın geçtiği yeri genişletmek , karbüratörünüzün kaçak hava emmesine neden olur.Hava karbüratör alt takozdan kaçak hava emmiş ,ha ordan.Sonuçta aracınız stop edecektir.Bu şekilde hava arttıramazsınız.
Havayı arttırmanızada gerek yok.Önemli olan temiz havanın sisteme girmesi.

Hava borusundaki termostatı iptal edin.
Sıcak hava emmeyi tamamen kapatın.
Ön kısımdan soğuk hava emecek şekilde kalsın.
Sonrasında güzel bir gaz ayarı yaptırın.
Bunlar yeterli.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 12 Haz 2011, 11:25

ustam ben motora ellemeden önce ortalama 20 tl ile 2150gaz fiyatı ortalama 75 km ğidiyordu
ben disbratörü süktüm ve mekanızmayı cevirdim biraz şıkışık dönüyordu yan vidalardan gevşeterek üzerindeki mıklatısı biraz merkezleyip azda aşşağıya bastırarak mıklatısı (tabiki civataların elverdiği kadarı ile) tamamen sıktım şimdi disbratör mili daha rahat dönmeye başlamıştı yerine taktım motoru çalıştırdım motor rolantisi hızlı çalışmaya başladı
bende karböratörün arkasındaki ayar civatasından epey gevşettim açtım motor gene hızlı çalışıyordu beyinden kısmaya çalıştım rolantiyi gene hızlı ancak hava ğirişini azdaha kısarak motoru yavaşlattım tabi ki karışım ayarı değişmiş oldu
ama araç baya kükremeye başladı 2 fiteste ğideceğime 3 te rahat ğidiyordu lakin gaz artması çoğaldı
burada okuduklarımla hava ğiriş yeri manifottan sıcak havadan aldığını ğördüm dün de sıcak hava ğirişini kapattım termostatı tamamen söktüm sonra moturu çalıştırdım dediğim ğibi motor baya rolentide yavaş çalışmaya başladı nerdeyse durakcak ğibi hava hortumunu az sıkınca rolanti normale ğeliyor azdaha sıkınca yani yarısını sıkınca abi motor deliriyor hızlanıyor yapacak birşey bulamadım ben gene önden gelen hava hortumunu yarısını kapattım anca düzeldi
şimdi ben yarı kapattığım yeri tamamen açtığımda motor gazı yemiyor hatta istop ediyor bunun için nasıl bir ayar yapmam lazım nereleri ayarlamam lazım
birde mikser denen parcayı sayenizde öğrendim mikser çatlaktı daha önveden ben kırmızı silikonla 2 çatlak yerini yapıştırmıştım pazartesi alıp takacağım hanği marka mikser alayım ve hava kanalı tamaen açıkken nerelerden ayar yapayım
birde arkadaşların üst kapak yükseltilmiş daha önceden kapağın altına 1 cm kalınlığında başka bir conta konmuş bu kapak içinde gene bir işlem yapabilirmiyim
arkadaşlar birde bu karbratör ağzındaki cikle kapağı var o sürekli yan duruyor tamamen açık konumda bu kapanacakmı teşekkürler
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 12 Haz 2011, 15:10

Bekocan , mikserini büyük ihtimalle ssnsyide değiştireceksindir.Mikseri senin arac uygun olmasına dikkar et.

Aşağıda madde olarak belirteceğim hususlarıda iyi bir ustaya kontrol ettir.

1-Hava alma kabalı içindeki sıcak hava emme kısmındaki kapak zemine yapışacak.Bu sayede önden emilen havaya engel olmayacak.Sıcak hava kısmı tamamen iptal edilecek.
2- Avans ayarını avans tabancası ile yaptır.Distribütörünü iyice kontrol ettir.En önemli kısım burası senin aracın için.Zira distribötör içindeki tevzi makarası dışındaki aksamın nasıl ayarlanacağını ,hangi verilere göre işlem yapılacağını tam olarak bilmiyoruz.İyi bir ustaya distribütör içini ,mekanizmasını,avans ayarınıda cihazla ayarlattır.
3-Mikseri değiştir.Gaz ayarını yaptır.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 12 Haz 2011, 15:19

bu mikserin markası çeşiti kalınlığı felan varmı
birda Ozan ssnsy bu hangi parça oluyor
yav birde bu cikle boğazını komle kapatsak felisiyalar gibi tek boğaz olsa nolur
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 12 Haz 2011, 15:31

Benim foroğraflarda mikser yok.Boğaz temizliği için sökmek gerektirdiğinden fotoğraflarda göremezsin.
Mikserin farklı çeşitleri var.Benim lpg sistemim BRC ve buna uygun çift boğaz kalın bir mikserim var.
Yanlış mikser veya yanlış demeyelim uygun olmayan bir mikser takıldığında sorun çıkarabilmekte.
Sen aracındaki lpg sistemine göre taktır.Takacak olan kişiden bilgi al.
Bir de mikserin altında lastik conta (takoz da denebiliyor) olamsı gerekiyor.Bu conta, mikseri karbüratör ağzından yükseltmene ve hava yakıt karışımın daha iyi olmasına ,karbüratörün rahatlamasında fayda ediyor.
Jikle boğazını tamamen kapatırsan aracı çalıştırmakta epey zorluk çelersin.Oradan hava emilmesi gerekmekte.
bu nedenle o kısım kendi görevini yapmak zorundadır.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 12 Haz 2011, 15:43

Ozan sanayiden yarın sabah alıp ben kendim takacam şimdilik ustaya ğitmeyecem
dediğin gibi mikser altınıdaki takozu daha iyi şıkıştırıp hava almamasına dikkat edecem zaten daha önceden kalın conta koymuşlar
avansı ben ayarlarken enhızlı nerde çalışıyorsa orda sıkmıştım ama yanlışmış
onuda sakin ama düzenli çalışan bir konuma ğetirip deneyeceğin sonra yazarım.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 13 Haz 2011, 21:48

mikseri taktım bakalım nasıl gaz yakacağız hele bir ölçelim cumaya kadar
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 19 Haz 2011, 21:25

ustam mikseri taktıktan sonra ki yakıt durumu :
30 tl lik gaz ile litresi 2150 = 100 km gitti
yapılan işlmler şunlar: 1; karbratör üzerinden alınan sıcak hava tamamen kapandı öntaraftaki hortum tamamen açıldı hiç bir yari kapalı değil tamamen açık hortum gaz filitreside yeni
2;mikser takılırken alt kapak altına 1cm lik conta kondu sonra alt kapak sonrada mikser yerleştirldi
3: alt pilastik (karbratör) kapak ta ki gaz ğiriş hortum yerleri felan tamamen silikonlandı hava alacak yerler kapalıldı
4: mikser takıldıktan sonra en üst (karbratör )kapak açıkken ve motor çalışmıyordu beyinden rolanti vidası çalışana kadar açıldı
5: rolanti şeklinde artık çalışan motor gaz pedalına basıldığında boğulmalar ve akabinde istop etme olayı vardı bunuda beyinden karbratöre gelen hortum üzerindeki gaz ayar vidasını gaz pedalına basarak bayabi açtım açtıktan sonra motor kükremeye başladı tamam dedim üst kapağı kapattığımda rolanti az yükselir gibi oluyordu bende beyinden az sıktım vidayı normale ayarladım motor şu an iti barı ile normal çalışıyordu
6: avansı da hani az sağa az sola cevirerek ayarlıyorsunya ben en hızlı motor nerde çalışıyorsa orda brakmıştım ayarını ;acaba burada bir hatamı yaptık en hızlıya ayarlamak için
Lakin istediğim performans ve çekiş yok gene ve üstelik fazla yakıyor. bu konuda daha başka ne yapa bilirim
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti gkmn » 27 Haz 2011, 21:01

30 TL lik gaz şehir içi dimi?
Yoksa benim araç 30/35 TL lik benzin ile 100 KM gidiyor!!!
gkmn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 18 Haz 2010, 18:57
Ad Soyad: gökmen
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit GLX

İleti bekocan » 28 Haz 2011, 21:14

gkmn yazdı:30 TL lik gaz şehir içi dimi?
Yoksa benim araç 30/35 TL lik benzin ile 100 KM gidiyor!!!

evet şehir içi ama baya dur kalk yapıyorum ben
aslında fazla yakıyor bakalım son ayarlarımda ne oldu merakla bekliyorum
litresi 2150 den 30tl lik gazla 105 km gitti ama çok bu aşşa inmesi lazım şimdi ayar çektik bekliyorum sonucunu.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti gkmn » 28 Haz 2011, 22:35

inş düşer bu gaz bir süre sonra gerçekten başa bela galiba abim taktıralım diyor ama ben istemiyorum. Bu gün fulledim 123.50 tl benzin aldı ağzına kadar doldurttum / 333 km yol yapmıştın istanbul şehir içi :) = oda km de 37 Kuruş ediyor litre fiyatı 4.17 den.
gkmn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 18 Haz 2010, 18:57
Ad Soyad: gökmen
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit GLX

İleti bekocan » 09 Tem 2011, 23:10

bütün ayarlamalarıma rağmen hala 4.5 litre gazla 35 km yuh yani
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir