Bursa'da Favorit ustası arıyorum...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Bursa'da Favorit ustası arıyorum...

İleti Uludag » 14 Nis 2011, 20:48

Merhabalar,
Bu gün 1993 Model bir Skoda Favorit Black Line sahibi oldum. Almayı düşünmeden bir müddet forumunuzdaki önerilerinizi ve sorunlarınızı inceledim ve çok faydasını gördüm. Bu konuda emeği geçen herkese teşekkür ederim.

Araçlarımız hakkında bir çok başlık var, yakın geçmişi inceledim fakat bazı sorunlarımın tam karşılığını bulamadığım için sizden bu acemi arkadaşınıza biraz yardım etmenizi rica edeceğim.

Aracı almadan önce bir takım tereddütlerim vardı. Araç değişensiz ve kazasız fakat Km teli kopmuştu ve kaç km yaptığı belli değildi.

Bir ustaya sordum nasıldır? diye... Hararet yapar başını ağıtır demişti. Başka bir usta da aynını söyledi ve ekledi karbratörü?(doğrumu söyledim) değiştir bunlar alimünyum çabuk ısınıyor... Servisin dediğine göre aldığım araçta conta yakmış. Tüm gün kullandım hararet ibresi, göstergenin yarısına bile gelmedi. Aracı aldığım kişi hareret termostadını yeni taktığını söylemişti... derecesini doğrumu taktı?(Soru işareti 1)

Yine servis der ki; Triger Zinciri nde ses var değişmesi gerekiyor. Başka bir usta der ki; değiştiririm ama 3, 4 ay sonra ses yapar, aracı gören başka bir usta der ki, bu ses Şarz Dinamosundan geliyor. Bana göre yani kulağımın beni götürdüğü yere göre, aracın sağ ön tarafında motordan gelen ufak kayışın bağlı olduğu şarz dinamosundan geliyor.. Triger kayışı bu bölgeye yakın mı? (Soru işareti 2)

Aldığım kişi der ki; aks polyoları değişmesi gerekiyordu, aldım ama taktıramadım sen taktır. Servis der ki; ön takımlar sağlam Aks keçeleri yağ kaçırıyor... Aldım taktırmaya gittim bir usta önerdiler, Aks la ilgili başka bir parçanın da değişmesi gerktiğini söyledi, ne söylediyse aldım.. aks polyoları (yazılışını bilmiyorum) hariç keçeler dahil 85 TL ye aldım... değiştirdi 80 TL işçilik ücreti karşılığında. Araca bindim ön takımlardan ses gelmiyor ama çok yavaş (5 km/s) hızla manevra yaparken direksiyonu sağa çevirdiğimde bir ötme sesi gelmeye başladı... (hidrolik pistonun çıkardığı ses gibi vuuuu gibi bir ötme sesi tarif etmek zor.) (Soru işareti 3)

Araç sola çekiyordu, bu aks takımları değişince arada ilginç bi şekilde sağa atlıyor direksiyon yine sola devam ediyor direksiyonu bir an olsun bırakmam mümkün değil. Rot-Balans ayarı ile geçer mi? (Soru işareti 4)

Arabalar konusunda çok cahil olduğumdan, motor ve diğer aksamlardan gelen sesleri dinlemekten paranoyak oldum, cd çaları hiç açamadım bu korku yüzünden desem yeridir.

Yaklaşık 60 km yol yaptım bu gün. Aracımın bu anlattığım sorunları haricinde debriyajı yukarıda kavraması ve bitmek üzere olması ve marş alırken acaip sesler çıkarması dışında başka sorunu yok..

Bütçem elverdiğince bunları anlayan bir ustaya yaptırmak istiyorum. Aracıma güvenle binip huzurlu yolculuklar yapmak istiyorum... Çok mu ? :))

Tanıdığı bildiği olan varsa yardımlarını esirgemezse çok minnetkar kalacağım. Şimdiden Teşekkürler.
 
Uludag
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 14 Nis 2011, 19:45
Ad Soyad: Batuhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Black Line

İleti forman37 » 14 Nis 2011, 21:54

istanbulda olsaydın eğer :) bi skoda servısı olarak sana yardımcı olurdum hem ıscılık hemde parca konusunda :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti felicia_3437 » 14 Nis 2011, 22:10

aracınız hayırlı olsun öncelikle aramıza hoş geldiniz diyorum aracınızın resimlerinide ekleyın soru 1 alamıyon olduğu doğrudur ama hararet yaptıhı yanlıştır bakımlı motor hararet yapmaz heleki alemiyonsa alemıyon dünyada 3 elementır en cabuk ısınan ve ondan cabuk sohuyan buyuzden hareret yapmaz radyötürün ıyı ısıe devırdaim salam calışıyorsa hararet olması mucuze benım gözumde kı 3 yıldır kulanırım okadar sıkıştırmamam rahmen 80 den yukarı cıkmadı hararetım soru ıkıye gelince sincir ses yapması önemli değil eyer ilerleyen zamanlarda onta değişimi yaptırısanız ozaman yaptırın ki 100 tl gibi icilik istiyorlar bunun icin ozaman bedavaya değişiyorlar şünkü acılmış oluyor ve aracında tıreger dıye bır şeyok sağ sola cekmesının sebebı rot balans yaptırısanız düzelecektir bu ses demiş siniz belki amasör ust takozlarınız bıtmiş ola bilir buda dönerken demir demire sürtüğü icin ses yapıyor ola bılıranlata bileceğim bukadar
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti Uludag » 14 Nis 2011, 22:20

Hoşbuldum :).. Bursa Servis Triger Seti değişimi için 500-600 tutar dedi. kimi usta 350 diyor kimi 20 lira kendisi 100 lira takma parası diyor. kime güveneceğimi bilmez bir haldeyim... radyatörü karbüratör yazmışım çok özür :) yok mudur hakkıyla işini yapacak hakkından fazlasını da istemicek birileri Bursa da..
Uludag
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 14 Nis 2011, 19:45
Ad Soyad: Batuhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Black Line

İleti felicia_3437 » 14 Nis 2011, 22:24

o servıse gıt selammı söle bu aracın tıregırenı bana göster sen de aracınızda tırıger dıye bırşey yok tur enzantırık sıncır vardır kı buda 150 ila 180 bın km arazı değiştirsende olur değiştirmesende olur dediğimi gibi iler leyen zamanlarda conta sı yanık dıyorsun aracın onu değişceğin zaman onuda değiştiritr sin ki bedavaya yapılmış olur şünkü conta değişiminde mecburen orasıda acıldığı icin onuda seve seve değiştiriyorlar
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti Uludag » 14 Nis 2011, 22:38

Contası yeni değişmiş. Conta sorunu yok şu an :) ama bu triger konusunda servis sınıfta kaldı kanımca.. başka kime güvenicem ki
Uludag
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 14 Nis 2011, 19:45
Ad Soyad: Batuhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Black Line

İleti felicia_3437 » 14 Nis 2011, 22:46

abım senın aracında tırıger yokı contası yenı değişmişse aracın sibab ayarı yapman gerekir 350 km sonra falan ondan sonrada düzelir bunun iciliğide 20 tl dir
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti cihanne » 14 Nis 2011, 23:47

Bursa da Felicia mı yaptırdığım çok zanatkar bir usta var. Lakin kötü bir huyu var.. Eğer aracınızda değişmesi şart olan bir parça varsa onu mutlaka değiştirir, değişmesi gerekmeyen bir parça için değiştir deseniz asla değiştirmez. Gereği neyse onu yapan bir usta. Aldığı veya size aldırdığı yedek parçayı mutlaka orjinal ister. Yan sanayi yedek parçayı mecbur kalmadıkça kullanmak istemez. İşçilik ücreti çok makul. Eğer isterseniz birlikte gideriz, arada ben olursam daha uygun fiyat verir. Beni ararsanız konuşuruz bu konuda. 0531 932 66 16 - 0544 642 05 09 numaralarım. Cihan ÜRÜT.
Saygılarımla,

Cihan ÜRÜT / BURSA




___________________


TR 16 CVP 30
Kullanıcı avatarı
cihanne
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 210
Kayıt: 12 Ekm 2010, 22:11
Ad Soyad: Cihan ÜRÜT
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Felicia GLX 1.3 MPi

İleti Uludag » 15 Nis 2011, 22:45

Cihan, mesajını yeni okuyorum.. İlerleyen günlerde sana ihtiyacım olacağı kesin. numaralarını kayıt ediyorum.
Bu gün bir tanıdığım tamirciye gittim. Triger Zincirinden değil, Şarj Dinamosundan ses geldiği netleşti, bilye dağıtmış. 50 TL karşılığında yaptırdım. Rot-Balans için de 50 TL başka bir yere yaptırdım.. (uygun mu?)

Önümde bir debriyaj yenileme ve elektrik aksamı kaldı. İlginize teşekkür ederim.
Uludag
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 14 Nis 2011, 19:45
Ad Soyad: Batuhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Black Line

İleti cihanne » 15 Nis 2011, 23:26

Elektrik konusunda Küçük sanayide 14. blokta TAN oto elektriğe git. Bursada tektir. Sahibi salih abiye selamımı söyle her işinle ilgilenir. Diğer mekanik konularda da sanayide seni yönlendirebilir. Tan oto da elektrik işleri dışında, lastik, jant, ses ve görüntü sistemleri, profesyonel aksesuar parçaları bulabilirsiniz..
Saygılarımla,

Cihan ÜRÜT / BURSA




___________________


TR 16 CVP 30
Kullanıcı avatarı
cihanne
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 210
Kayıt: 12 Ekm 2010, 22:11
Ad Soyad: Cihan ÜRÜT
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Felicia GLX 1.3 MPi

İleti ikbalkaya » 31 Arl 2011, 08:48

Uludag yazdı:Merhabalar,
Bu gün 1993 Model bir Skoda Favorit Black Line sahibi oldum. Almayı düşünmeden bir müddet forumunuzdaki önerilerinizi ve sorunlarınızı inceledim ve çok faydasını gördüm. Bu konuda emeği geçen herkese teşekkür ederim.

Araçlarımız hakkında bir çok başlık var, yakın geçmişi inceledim fakat bazı sorunlarımın tam karşılığını bulamadığım için sizden bu acemi arkadaşınıza biraz yardım etmenizi rica edeceğim.

Aracı almadan önce bir takım tereddütlerim vardı. Araç değişensiz ve kazasız fakat Km teli kopmuştu ve kaç km yaptığı belli değildi.

Bir ustaya sordum nasıldır? diye... Hararet yapar başını ağıtır demişti. Başka bir usta da aynını söyledi ve ekledi karbratörü?(doğrumu söyledim) değiştir bunlar alimünyum çabuk ısınıyor... Servisin dediğine göre aldığım araçta conta yakmış. Tüm gün kullandım hararet ibresi, göstergenin yarısına bile gelmedi. Aracı aldığım kişi hareret termostadını yeni taktığını söylemişti... derecesini doğrumu taktı?(Soru işareti 1)

Yine servis der ki; Triger Zinciri nde ses var değişmesi gerekiyor. Başka bir usta der ki; değiştiririm ama 3, 4 ay sonra ses yapar, aracı gören başka bir usta der ki, bu ses Şarz Dinamosundan geliyor. Bana göre yani kulağımın beni götürdüğü yere göre, aracın sağ ön tarafında motordan gelen ufak kayışın bağlı olduğu şarz dinamosundan geliyor.. Triger kayışı bu bölgeye yakın mı? (Soru işareti 2)

Aldığım kişi der ki; aks polyoları değişmesi gerekiyordu, aldım ama taktıramadım sen taktır. Servis der ki; ön takımlar sağlam Aks keçeleri yağ kaçırıyor... Aldım taktırmaya gittim bir usta önerdiler, Aks la ilgili başka bir parçanın da değişmesi gerktiğini söyledi, ne söylediyse aldım.. aks polyoları (yazılışını bilmiyorum) hariç keçeler dahil 85 TL ye aldım... değiştirdi 80 TL işçilik ücreti karşılığında. Araca bindim ön takımlardan ses gelmiyor ama çok yavaş (5 km/s) hızla manevra yaparken direksiyonu sağa çevirdiğimde bir ötme sesi gelmeye başladı... (hidrolik pistonun çıkardığı ses gibi vuuuu gibi bir ötme sesi tarif etmek zor.) (Soru işareti 3)

Araç sola çekiyordu, bu aks takımları değişince arada ilginç bi şekilde sağa atlıyor direksiyon yine sola devam ediyor direksiyonu bir an olsun bırakmam mümkün değil. Rot-Balans ayarı ile geçer mi? (Soru işareti 4)

Arabalar konusunda çok cahil olduğumdan, motor ve diğer aksamlardan gelen sesleri dinlemekten paranoyak oldum, cd çaları hiç açamadım bu korku yüzünden desem yeridir.

Yaklaşık 60 km yol yaptım bu gün. Aracımın bu anlattığım sorunları haricinde debriyajı yukarıda kavraması ve bitmek üzere olması ve marş alırken acaip sesler çıkarması dışında başka sorunu yok..

Bütçem elverdiğince bunları anlayan bir ustaya yaptırmak istiyorum. Aracıma güvenle binip huzurlu yolculuklar yapmak istiyorum... Çok mu ? :))

Tanıdığı bildiği olan varsa yardımlarını esirgemezse çok minnetkar kalacağım. Şimdiden Teşekkürler.




bursada yunuselinde emin usta var favorit üzerinde uzman diye bilirim şuan tam adres aklıma gelmiyo ama 1 cami vardı ve yanında otobüslerin son durağı vardı sanırsam b/24 lerin
ikbalkaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 31 Arl 2011, 04:08
Ad Soyad: ahmet ikbal kaya
Nereden: Bursa
Arabanız: 90 favorit 136 L

İleti emo16 » 18 Şub 2012, 12:01

ikbalkaya yazdı:
Uludag yazdı:Merhabalar,
Bu gün 1993 Model bir Skoda Favorit Black Line sahibi oldum. Almayı düşünmeden bir müddet forumunuzdaki önerilerinizi ve sorunlarınızı inceledim ve çok faydasını gördüm. Bu konuda emeği geçen herkese teşekkür ederim.

Araçlarımız hakkında bir çok başlık var, yakın geçmişi inceledim fakat bazı sorunlarımın tam karşılığını bulamadığım için sizden bu acemi arkadaşınıza biraz yardım etmenizi rica edeceğim.

Aracı almadan önce bir takım tereddütlerim vardı. Araç değişensiz ve kazasız fakat Km teli kopmuştu ve kaç km yaptığı belli değildi.

Bir ustaya sordum nasıldır? diye... Hararet yapar başını ağıtır demişti. Başka bir usta da aynını söyledi ve ekledi karbratörü?(doğrumu söyledim) değiştir bunlar alimünyum çabuk ısınıyor... Servisin dediğine göre aldığım araçta conta yakmış. Tüm gün kullandım hararet ibresi, göstergenin yarısına bile gelmedi. Aracı aldığım kişi hareret termostadını yeni taktığını söylemişti... derecesini doğrumu taktı?(Soru işareti 1)

Yine servis der ki; Triger Zinciri nde ses var değişmesi gerekiyor. Başka bir usta der ki; değiştiririm ama 3, 4 ay sonra ses yapar, aracı gören başka bir usta der ki, bu ses Şarz Dinamosundan geliyor. Bana göre yani kulağımın beni götürdüğü yere göre, aracın sağ ön tarafında motordan gelen ufak kayışın bağlı olduğu şarz dinamosundan geliyor.. Triger kayışı bu bölgeye yakın mı? (Soru işareti 2)

Aldığım kişi der ki; aks polyoları değişmesi gerekiyordu, aldım ama taktıramadım sen taktır. Servis der ki; ön takımlar sağlam Aks keçeleri yağ kaçırıyor... Aldım taktırmaya gittim bir usta önerdiler, Aks la ilgili başka bir parçanın da değişmesi gerktiğini söyledi, ne söylediyse aldım.. aks polyoları (yazılışını bilmiyorum) hariç keçeler dahil 85 TL ye aldım... değiştirdi 80 TL işçilik ücreti karşılığında. Araca bindim ön takımlardan ses gelmiyor ama çok yavaş (5 km/s) hızla manevra yaparken direksiyonu sağa çevirdiğimde bir ötme sesi gelmeye başladı... (hidrolik pistonun çıkardığı ses gibi vuuuu gibi bir ötme sesi tarif etmek zor.) (Soru işareti 3)

Araç sola çekiyordu, bu aks takımları değişince arada ilginç bi şekilde sağa atlıyor direksiyon yine sola devam ediyor direksiyonu bir an olsun bırakmam mümkün değil. Rot-Balans ayarı ile geçer mi? (Soru işareti 4)

Arabalar konusunda çok cahil olduğumdan, motor ve diğer aksamlardan gelen sesleri dinlemekten paranoyak oldum, cd çaları hiç açamadım bu korku yüzünden desem yeridir.

Yaklaşık 60 km yol yaptım bu gün. Aracımın bu anlattığım sorunları haricinde debriyajı yukarıda kavraması ve bitmek üzere olması ve marş alırken acaip sesler çıkarması dışında başka sorunu yok..

Bütçem elverdiğince bunları anlayan bir ustaya yaptırmak istiyorum. Aracıma güvenle binip huzurlu yolculuklar yapmak istiyorum... Çok mu ? :))

Tanıdığı bildiği olan varsa yardımlarını esirgemezse çok minnetkar kalacağım. Şimdiden Teşekkürler.




bursada yunuselinde emin usta var favorit üzerinde uzman diye bilirim şuan tam adres aklıma gelmiyo ama 1 cami vardı ve yanında otobüslerin son durağı vardı sanırsam b/24 lerin



Evet emin usta var bende oraya yaptırdım skoda servısınden emeklı arabam sorunsuz su an yunuseli girişinde solda yeşil cami var hemen onun arkasında 2 katlı evın altında dukkanı kıme sorsanız orda gosterırler 600 tl ye mal olmustu bana.
emo16
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 02 May 2010, 09:34
Ad Soyad: Emrah
Nereden: Bursa
Arabanız: Forman 135 L

İleti desemon » 20 Şub 2012, 20:12

EMRAH kardeşim arabanın nelerini yaptırdın tam olarak ne yapıldı işçilik ne aldı ve şu an yapılan yerlerde sorun varmı ayrıntılı yazarsan ayrıca EMİN USTA skoda servisindenmi emekli nerden biliyorsun bende dükkanına gittim böyle bir şey söylemedi
desemon
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 05 Şub 2011, 00:01
Ad Soyad: Ö.Desem
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 favorit 135L


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir